Lotus Elise S2 135R
- Michel P
Re: Lotus Elise S2 135R
Dan kun je gelijk even de Exige aan de tand voelen, en daarna er een gaan aanschaffen :twisted:
Michel
Michel
- Stéphane
Daar ben ik ook bang voorMichel P schreef:Dan kun je gelijk even de Exige aan de tand voelen, en daarna er een gaan aanschaffen :twisted:
Michel

- Stéphane
Vandaag even de schade laten inspecteren door een expert voor de verzekering. Kwam op ongeveer €1900 uit nu. Verder nog even naar een storing laten kijken. Ik had al een vermoeden en de computer gaf een misfire aan. Dit hoorde ik zelf bij starten. Maandag nieuwe bobines er in en nieuwe bougie-kabels. Misschien ook gelijk nieuwe bougies erbij. Weet ik gelijk waar ik die seconde op Zandvoort heb laten liggen 
Trouwens ook wel grappig. Vriendin van me reed in mijn Honda. Dus die heb ik nu ook voor het eerst van buitenaf zien rijden

Trouwens ook wel grappig. Vriendin van me reed in mijn Honda. Dus die heb ik nu ook voor het eerst van buitenaf zien rijden

- atomchris
Wij hebben een stage 2 uitlaat+open luchtfilter+compressor=gigantisch veel lawaai! 8)
ook zitten er nitrons onder,laag(je raakt wel eens wat)maar zeer goed!
-
1900 euro ? polyestheren/plamuren en spuiten ipv nieuwe clam ?
- SteV6
Nâh Chris ... er komt toch niet gigantisch veel lawaai uit Vyvyan, maar een enorme berg prachtig geluidatomchris schreef:Wij hebben een stage 2 uitlaat+open luchtfilter+compressor=gigantisch veel lawaai! 8)

Stephan
(Alhoewel ik wel begrijp dat je soms iets minder hoog volumeniveau zou wensen op lange ritten)
-
Valt mee Stéphane. Nieuwe clam van de Speedster kost sinds dit jaar meer dan 3k 

- SteV6
Zou zomaar kunnen tegenvallen denk ik Allen ... Zeker als je op een nieuwe clam had gehoopt. Nu is het oplappen en spuitenallen schreef:Valt mee Stéphane. Nieuwe clam van de Speedster kost sinds dit jaar meer dan 3k

- Stéphane
Ja, dat denk ik wel.Capo_Miel schreef:1900 euro ? polyestheren/plamuren en spuiten ipv nieuwe clam ?
- gerard lubbe
Waar heb je dat vandaan?allen schreef:Valt mee Stéphane. Nieuwe clam van de Speedster kost sinds dit jaar meer dan 3k
Zit bij mij net een nieuwe op en dat heb ik er niet voor hoeven betalen.
-
Hmm, vdk had het er over dat ze net in prijs gestegen waren. Stond bij m'n geprakte ex-bakkie. Voorkant goedkoper misschien?
- gerard lubbe
Mij is verteld dat een voorclam duurder is dan een achterclam en je weet het ik ben lekker bezig. Dus er is ook al eens een nieuwe achterkant op gegaan.
Dat is wel iets langer geleden maar is dan aso veel duurder geworden.
Dat is wel iets langer geleden maar is dan aso veel duurder geworden.
-
Gerard, ik meen dat ze ongeveer verdubbeld zijn!
Tijd om wat voorzichtiger te doen nu, want je 'break it fix it snap on' hobby gaat anders erg duur worden.
Wanneer ga je weer eens mee, of zit de schrik er nu in?

Tijd om wat voorzichtiger te doen nu, want je 'break it fix it snap on' hobby gaat anders erg duur worden.

Wanneer ga je weer eens mee, of zit de schrik er nu in?
- gerard lubbe
Nee hoor blijf ik gewoon doen, alleen beetje weinig tijd.
- Stéphane
Zo'n Elise als deze lijkt me nu wel iets. Er zit bijna precies alles op wat ik er op zou willen hebben:
2007 Sports Racer, with only 12400 miles, In Ardent Red with Monte Carlo Stripes, Full Lotus Service History (last serviced 04/06/09), both Hard & Soft Top Roofs. This Limited Edition Elise comes with both the Touring Pack - Leather ProBax Seats, Full Carpets, Noise Insulation & Blaupunkt CD/DAB Radio & the Sports Pack - Traction Control, Unrated Bilstein Dampers & Eibach Springs, Twin Oil Coolers & 7-twin-spoke Ultra Lightweight Forged Alloys. It also comes with ABS, Electric Windows, Fog Lights, Luggage Net, Remote Central Locking with a Cobra Alarm & Immobiliser, Lotus Fitted Sports Exhaust & A Viper Induction Kit, fitted by Lotus (both sound fantastic). This car is in exceptional condition and is the best looking Elise you'll see, it is always garaged, doesn't come out in the rain and I'm only selling it because I'm going travelling. It took me a long time to find a Sports Racer in this condition and will make it's new owner very happy.
Dus wat dat betreft maakt dit wel een kans om de 135R op te volgen. Niet nu meteen vandaag of morgen. Ben meer mijzelf een beetje aan het oriënteren. De Sports Race-uitvoering heeft wel een aantal dingen standaard die ik wel prettig vind.
-
Ghehe, valt gewoon op dat Elise rijders snel doorgroeien naar de Exige of dikke elise uitvoeringen;)
Je heb al een mooie wagen!
(Ik vind persoonlijk een Exige een mooiere opvolger!)
Je heb al een mooie wagen!
(Ik vind persoonlijk een Exige een mooiere opvolger!)
- Michel P
Al een idee wanneer de auto klaar is en ik de nitrons kan testen, en jij de exige? Wat ik lees op PH en Seloc is het een van de beste investeringen op een Elise/Exige.
Michel
Michel
- Stéphane
Ja, als je eenmaal de smaak te pakken hebtErik Stoffelsen schreef:Ghehe, valt gewoon op dat Elise rijders snel doorgroeien naar de Exige of dikke elise uitvoeringen;)

Dank je. Maar een Exige is 100kg zwaarder met hetzelfde vermogen, heeft minder goed zicht naar achteren en ik vind het open rijden zeer prettig. Kan ook met een Exige maar die vind ik er dan weer niet mooi uit zien met soft-top.Erik Stoffelsen schreef:Je heb al een mooie wagen (Ik vind persoonlijk een Exige een mooiere opvolger!)
Hou op, schei uitMichel P schreef:Al een idee wanneer de auto klaar is en ik de nitrons kan testen, en jij de exige? Wat ik lees op PH en Seloc is het een van de beste investeringen op een Elise/Exige.
Michel

P.S. @ Michel: Volgens mij had jij jouw nummer gegeven via PB, toch? Dus ik bel je anders nog wel even deze week om een en ander off-line verder uit te leggen. Is wat gemakkelijk

-
Jij wint!Dank je. Maar een Exige is 100kg zwaarder met hetzelfde vermogen, heeft minder goed zicht naar achteren en ik vind het open rijden zeer prettig. Kan ook met een Exige maar die vind ik er dan weer niet mooi uit zien met soft-top.
Dan maar een blokswap.... Ik zou niet weer een zelfde type elise kopen persoonlijk;)
Nu weet je wat je heb; Modden!

- Michel P
Duratec erin Stephane, lijkt me een uber mod!
Michel
Michel
- Stéphane
Duratec is ook een optie inderdaad. Maar voor €10.000 bovenop mijn huidige heb ik ook een Elise SC bij wijze van spreken, met garantie op de motor nog. Dat vind ik dan ook weer niet zo'n handige investering.
Maar goed, voorlopig eerst lekker met deze rijden. De schade aan de front clam kan helaas pas 15 september hersteld worden en dan is-ie een week later klaar. Even geduld dus nog
Maar goed, voorlopig eerst lekker met deze rijden. De schade aan de front clam kan helaas pas 15 september hersteld worden en dan is-ie een week later klaar. Even geduld dus nog
- Michel P
Geduld, echt nietStéphane schreef:Duratec is ook een optie inderdaad. Maar voor €10.000 bovenop mijn huidige heb ik ook een Elise SC bij wijze van spreken, met garantie op de motor nog. Dat vind ik dan ook weer niet zo'n handige investering.

Michel
- Stéphane
@Michel: Ik heb ook geen geduld eigenlijk, maar ik ben beperkt in de keuze mogelijkheden
Eerder hebben ze geen tijd.

- GTRene
Holterberg
leuk, als het ni druk is...
vroeger na het uitgaan in Holten de waag reed ik altijd via de toeristenweg terug snachts, maar dat mag al jaren niet meer vanwege 4 korhoen beesten
afijn, snachts was dat gaaf, groot ligt en gassen, de wielen komen dan zelfs wel een los van de weg...haha
mooi dan.
good old tymes and bad cars

vroeger na het uitgaan in Holten de waag reed ik altijd via de toeristenweg terug snachts, maar dat mag al jaren niet meer vanwege 4 korhoen beesten

afijn, snachts was dat gaaf, groot ligt en gassen, de wielen komen dan zelfs wel een los van de weg...haha

good old tymes and bad cars

- Stéphane
Geduld is toch wat ik moet gaan hebben. Vandaag even naar de motor laten luisteren en daar moet werk aan besteed worden. Er is een tikkend/ratelend geluid hoorbaar boven de 2500rpm.Stéphane schreef:@Michel: Ik heb ook geen geduld eigenlijk, maar ik ben beperkt in de keuze mogelijkhedenEerder hebben ze geen tijd.
Mogelijkheden zijn klepstoters, nokkenas of lagerschalen. Kop moet er dus af en dan kijken wat het is. Kan dus voorlopig niet meer rijden