Alpina Roadster S Supercharged (projectsite live! )
- Peric
Re: Alpina Roadster S Supercharged + B10 3.2 Touring
Kan me alleen maar aansluiten bij de vele complimenten die er al staan Femme.
Wat een supergave preview van wat ik denk nog veel gaver gaat worden.
Kijk denk ik wel uit dat het niet té lang gaat worden, de video.
Wat een supergave preview van wat ik denk nog veel gaver gaat worden.
Kijk denk ik wel uit dat het niet té lang gaat worden, de video.
- Hugo Bos
Hoe langer hoe beter! 

-
enorm goed gedaan, Femme. Zoals ik al zei, een vriend van mij zit in de 3D en beeldbewerkingssector en hij heeft eens een driftfilmpje van mij geedit. Dan krijg je inderdaad heel mooi materiaal! Echter, dat van jou is nog een trap hoger.
Hoeveel Gig is het ruwe materiaal?
Hoeveel Gig is het ruwe materiaal?
-
Ergens tussen de 40 en 50gb geloof ik. En daar zit al een compressie over. Zonder compressie zou nergens meer over gaan.hugo schreef: Hoeveel Gig is het ruwe materiaal?
-
Damn
Dat gaat veel tijd kosten

- Macboy
http://www.ilija.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
-
-

Nu het homepage nog
- Joy
Macboy schreef:http://www.ilija.nl
Sick ! Het kost wel wat die camera-gear, maar het resultaat is er ook naar, allememaggies.
- Michel P
- Macboy
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Waarin gemonteerd Femme? Final Cut Pro? Of werken de tweakers niet op Apple? 

- wooter
Ik merk overigens een continuity-foutje
..
Je hebt eerst een shot van het interieur, inclusief openstaande satnav
Vervolgens een shot van de bestuurder die de sleutel omdraait
En tenslotte een shot waarbij de lichtjes aangaan en de gesloten satnav opengaat

En tenslotte een shot waarbij de lichtjes aangaan en de gesloten satnav opengaat

-
BLASFEMIE! GODSLASTERING! OPRROTTEN BANNENwooter schreef:Ik merk overigens een continuity-foutje..

p.s. er is nog een klein puntje, de sleutel wordt gedraaid, maar in de volgende shot hoor je de engine starten. Maar valt niet op
- MartijnGizmo
Petje af Femme, serieus!Femme schreef:Nu spectaculair online op Ilija.nl (nouja, wat het had moeten zijn).
De link hierboven is het filmpje in een hogere resolutie dan Autojunk.

- Jurriuit
Ziet er erg gaaf uit Femme!
Manier van filmen doet me een beetje denken aan sommige van de BMW films die een paar jaar geleden te downloaden waren op de BMW site, erg mooi!
Manier van filmen doet me een beetje denken aan sommige van de BMW films die een paar jaar geleden te downloaden waren op de BMW site, erg mooi!
- Tom van H.
Heel mooi gemaakt Femme!!

- Tom V
Ongelofelijk
wat een sfeer weet je daar even in een filmpje te stoppen. Schitterend, vele grote complimenten!!

- Daniel
Nou, ik heb net even in het apparaat gereden....
en FUCKING HELL wat gaat dat monsterlijk hard
De vermogensafgifte is echt vrijwel perfect, geen kortdurende zet in je rug maar gewoon één rechte streep naar het maximale toerental. Tot 6k rpm gaat het al erg hard maar daarboven krijg je nog eens een extra bak vermogen op de koop toe. En dan gewoon door alle versnellingen heen...volgas tot de streep. volgende versnelling erin rammen en vervolgens weer net zo hard in één dolle rit door naar de redline. Ik schat de 0-200 tijd op een krappe 13 seconden, misschien nog wel minder. 0-100 tijd wordt eerder beperkt door gebrek aan tractie dan aan vermogen, maar veel meer dan een seconde of 4 kan het niet zijn. Ondertussen is door het immense koppel er ook heel makkelijk lui mee te rijden, rotondes in de 3e versnelling zijn geen probleem en ook bij hogere snelheid in 6 is er nog genoeg pit voorhanden. Wel in lage versnellingen alleen vol gas geven als je wielen recht staan anders sta je meteen dwars. Op nat wegdek - het is nu droog - moet het een bijzonder listige machine zijn.
Op slecht wegdek - klinkers - is ie ranzig oncomfortabel en het zicht naar achteren is als je vastgesnoerd zit in de Recaro's echt waardeloos, maar Femme heeft echt iets heel bijzonders neergezet. Die motor...pffff. Voor mij is het iets te hardcore maar als speelapparaat, ronduit geniaal.
De klappen in het differentieel/achteras zijn inderdaad nogal pittig, daar is echt iets mis. Vreemd genoeg komt te klap niet bij het aangrijpen van de koppeling maar meestal juist iets later, als je al eventjes snelheid aan het maken bent
en FUCKING HELL wat gaat dat monsterlijk hard

De vermogensafgifte is echt vrijwel perfect, geen kortdurende zet in je rug maar gewoon één rechte streep naar het maximale toerental. Tot 6k rpm gaat het al erg hard maar daarboven krijg je nog eens een extra bak vermogen op de koop toe. En dan gewoon door alle versnellingen heen...volgas tot de streep. volgende versnelling erin rammen en vervolgens weer net zo hard in één dolle rit door naar de redline. Ik schat de 0-200 tijd op een krappe 13 seconden, misschien nog wel minder. 0-100 tijd wordt eerder beperkt door gebrek aan tractie dan aan vermogen, maar veel meer dan een seconde of 4 kan het niet zijn. Ondertussen is door het immense koppel er ook heel makkelijk lui mee te rijden, rotondes in de 3e versnelling zijn geen probleem en ook bij hogere snelheid in 6 is er nog genoeg pit voorhanden. Wel in lage versnellingen alleen vol gas geven als je wielen recht staan anders sta je meteen dwars. Op nat wegdek - het is nu droog - moet het een bijzonder listige machine zijn.
Op slecht wegdek - klinkers - is ie ranzig oncomfortabel en het zicht naar achteren is als je vastgesnoerd zit in de Recaro's echt waardeloos, maar Femme heeft echt iets heel bijzonders neergezet. Die motor...pffff. Voor mij is het iets te hardcore maar als speelapparaat, ronduit geniaal.
De klappen in het differentieel/achteras zijn inderdaad nogal pittig, daar is echt iets mis. Vreemd genoeg komt te klap niet bij het aangrijpen van de koppeling maar meestal juist iets later, als je al eventjes snelheid aan het maken bent
- wooter
Interessant; ik heb het M-onderstel op mijn Z4 M en kreeg van collega's die meereden de opmerking dat het verbazingwekkend comfortabel was op de Brusselse kasseienDaniel schreef:Op slecht wegdek - klinkers - is ie ranzig oncomfortabel

- Femme
Daniël is gewend om vol door te stomen ongeacht de staat van het wegdek
. Op klinkers moet je gewoon rustig rijden. Hij is dan inderdaad niet meer zo comfortabel (vergeleken met een normale auto). De demping is comfortabeler dan standaard en zeker op geasfalteerd wegdek weten de dempers veel beter raad met uiteenlopende omstandigheden.

Laatst gewijzigd door Femme op 28 nov 2008, 16:18, 2 keer totaal gewijzigd.
-
Die meeting moet snel eens komen want ik vond mijn 3.0i op 19 inch (al weet ik niet exact of mijn onderstel nou nog standaard is of niet, het is iig het M-onderstel) namelijk iets minder comfortabel dan Femme's Alpina met Reiger onderstel. Mijn onderstel reageert minder goed op ongeregeldheden in het wegdek bijvoorbeeld. Maar ranzig oncomfortabel vind ik het niet.
Ik vond het wel meevallen, nu heb ik niet serieus gas gegeven op nat (like; dat is vragen om problemen om ineens >400pk op nat wegdek los te laten als je niet weet wat je doet) maar bij een normale rit tussen 2000-4000rpm is er niks aan het handje. Juist vanwege de prettige vermogensopbouw tot 7000rpm.Op nat wegdek - het is nu droog - moet het een bijzonder listige machine zijn.
-
Te hardcore bestaat niet en comfort is voor mietjes 

- Daniel
Als je normaal rijdt niet maar teveel gas bij het uitkomen van een bocht is zelfs op droog wegdek al goed voor een schuivertje. Op nat...hmmTom schreef: Ik vond het wel meevallen, nu heb ik niet serieus gas gegeven op nat (like; dat is vragen om problemen om ineens >400pk op nat wegdek los te laten als je niet weet wat je doet) maar bij een normale rit tussen 2000-4000rpm is er niks aan het handje. Juist vanwege de prettige vermogensopbouw tot 7000rpm.
Ik ken mijn beperkingen, ik kan alleen maar goed hard rechtdoor trappen

-
Daniël,
Ik ben ook absoluut geen racer hoor (meer boulevardcruiser
), maar wat ik bedoel is dat het niet aan de auto ligt als er ongecontroleerde dingen gebeuren. Sommige auto's met turbo leveren ineens vermogen. Wanneer je dan veel vermogen hebt en je tikt per ongeluk het gaspedaal iets te enthousiast aan, dan moet je echt alert reageren omdat je zonder het zelf door te hebben ineens op de gripgrens zit. Een auto waarin de balans kut is (oudere types Porsche 911 om maar iets te noemen) zijn ook listig omdat het gewicht meespeelt. Bij Femme's auto vond ik dat juist meevallen dankzij een prima setup (je voelt goed aan wat de auto doet), juiste balans en mooie vermogensafgifte. Een fout ligt dan echt aan de bestuurder die niet met het gaspedaal kan omgaan (al kan een ongeluk altijd in een klein hoekje schuilen).
Ik ben ook absoluut geen racer hoor (meer boulevardcruiser