Knappe plaatjes, idd een mooi/bijzonder stukje techniek. De Panter heb ik niet gezien, heb ik iniedergeval een reden om nog een keer daar te gaan kijken en rond te sturen

Denk dat dat het ideale vermogen is in zo'n auto. Mijn GR86 heeft 235 PK. In principe genoeg maar ideaal zou zijn een PK of 30 erbij, dus rond de 265. Dat zou (voor mij) de sweetspot zijn, 300 of meer is echt niet nodig. Dan verniel je juist de sterke kanten denk ik.
al wel 100x over nagedacht.. Ik wacht even op de turbo/sc kitjes die BBR voor de ND2 uitbrengt en ga dan maar eens een keuze makenSlowCo schreef: ↑02 jul 2024, 15:17 In dit soort lichte sportwagens is het vooral het lekkerst, lijkt mij, als de pk's atmosferisch gehaald worden en niet d.m.v. een turbo.
De BBR 220 kit is volgens mij de beste tuning die je kunt doen voor een MX-5 ND(2): https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd ... -on-184-ps
MX-5 ND2 BBR kit.jpg
![]()
Ik heb ook met GR86's gereden. heerlijke auto en qua vermogen op het circuit al leuker dan de ND. Scheelt ook 200kg, maar in een rechte lijn heeft die net het pit wat de ND nog mist.Wouter81 schreef: ↑02 jul 2024, 15:05Denk dat dat het ideale vermogen is in zo'n auto. Mijn GR86 heeft 235 PK. In principe genoeg maar ideaal zou zijn een PK of 30 erbij, dus rond de 265. Dat zou (voor mij) de sweetspot zijn, 300 of meer is echt niet nodig. Dan verniel je juist de sterke kanten denk ik.
Atmosferisch houden en een kortere eindoverbrenging/diff van Fiat Abarth 124 Spider: https://forum.miata.net/vb/showthread.php?t=767565
Ik lees op Miata fora dat de mensen die een BBR 220 kit hebben verbaasd zijn waarom het verschil t.o.v. een standaard auto zo klein is. Op papier lijkt het een grote stijging, in de praktijk lijkt het nogal mee te vallen. Als je echt een performance upgrade wil doen zou ik idd wachten op SC & Turbo kitjes.SlowCo schreef: ↑02 jul 2024, 15:17 De BBR 220 kit is volgens mij de beste tuning die je kunt doen voor een MX-5 ND(2): https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd ... -on-184-ps
heb je hier voorbeelden van? Ik zat ook te denken om spruitstuk, midpipe en tune te doen. Dan heb je sowieso al de basis voor als je later naar SC toe gaat.Peter-Paul schreef: ↑04 jul 2024, 11:04Ik lees op Miata fora dat de mensen die een BBR 220 kit hebben verbaasd zijn waarom het verschil t.o.v. een standaard auto zo klein is. Op papier lijkt het een grote stijging, in de praktijk lijkt het nogal mee te vallen. Als je echt een performance upgrade wil doen zou ik idd wachten op SC & Turbo kitjes.SlowCo schreef: ↑02 jul 2024, 15:17 De BBR 220 kit is volgens mij de beste tuning die je kunt doen voor een MX-5 ND(2): https://bbrgti.com/products/bbr-mx-5-nd ... -on-184-ps
Zo dat is me het lijstje wel, ik ben nog niet verder gekomen dan de Ardennen
Balen van die schade zeg. Hier een paar goedkopere varianten (eerste is overigens POA):Peter-Paul schreef: ↑27 aug 2024, 14:36 Hier ook maar een kleine update.
Afgelopen weekend het snuggere plan gehad om een statafel te vervoeren voor het kinderfeestje van mijn kleine smurf.
1.jpg
Bij het passen van de tafel viel deze om met als gevolg een kras op de claxon/airbag.![]()
Mega dom natuurlijk omdat ik van tevoren wist dat het nauwelijks ging passen (zonder schade).
Ik dacht ik bestel bij de plaatselijke Mazda dealer een nieuwe airbag cover voor op het stuur, zij het niet dat zij alleen de complete airbag a net geen € 1.000, - excl. BTW verkopen, dat gaan we maar even niet doen.
Inmiddels de kras goed kunnen maskeren en als je het niet weet zie je niets maar ik zie hem alsnog, dus als iemand een cover of complete airbag voor weinig heeft houd ik mij aanbevolen.
Daarnaast waren de standaard/af-fabriek Bridgestones S001 aardig op hun eind, bij regen werd het soms iets te spannend dus tijd voor nieuw rubber.
2.jpg
Zitten twijfelen tussen de Michelin PS5 of GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6. De PS5’s hebben veruit de mooiste wang om te zien alleen heb eerder Michelin PS4/SuperSports onder auto’s gehad en was nooit echt onder de indruk van de stijfheid van de wang, wat je in de recensies over deze band ook leest. Op veel MX-5 fora worden de GoodYears naast de Bridgestone Potenza Sport als goed aangemerkt. Gekozen voor de GoodYears omdat deze wat meer allround eigenschappen zou moeten hebben.
Stiekem veel plezier gehad aan deze auto dus voorlopig mag deze nog even blijven.
Ben ook van S001 naar Goodyear F1 Asymmetric 6 gegaan onder de MX-5. Is best wel een flinke stap vooruit!Peter-Paul schreef: ↑27 aug 2024, 15:19 Die waren meer dan prima alleen blijken de GoodYears volgens de ervaringsdeskundigen een betere/leukere band te zijn voor de ND. We gaan het zien![]()
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten