Haantje schreef: 27 aug 2024, 09:18
er gaat toch weinig boven een goeie roadtrip!
Zo dat is me het lijstje wel, ik ben nog niet verder gekomen dan de Ardennen
Hier ook maar een kleine update.
Afgelopen weekend het snuggere plan gehad om een statafel te vervoeren voor het kinderfeestje van mijn kleine smurf.

- 1.jpg (68.15 KiB) 3682 keer bekeken
Bij het passen van de tafel viel deze om met als gevolg een kras op de claxon/airbag.
Mega dom natuurlijk omdat ik van tevoren wist dat het nauwelijks ging passen (zonder schade).
Ik dacht ik bestel bij de plaatselijke Mazda dealer een nieuwe airbag cover voor op het stuur, zij het niet dat zij alleen de complete airbag a net geen € 1.000, - excl. BTW verkopen, dat gaan we maar even niet doen.
Inmiddels de kras goed kunnen maskeren en als je het niet weet zie je niets maar ik zie hem alsnog, dus als iemand een cover of complete airbag voor weinig heeft houd ik mij aanbevolen.
Daarnaast waren de standaard/af-fabriek Bridgestones S001 aardig op hun eind, bij regen werd het soms iets te spannend dus tijd voor nieuw rubber.

- 2.jpg (114.91 KiB) 3682 keer bekeken
Zitten twijfelen tussen de Michelin PS5 of GoodYear Eagle F1 Asymmetric 6. De PS5’s hebben veruit de mooiste wang om te zien alleen heb eerder Michelin PS4/SuperSports onder auto’s gehad en was nooit echt onder de indruk van de stijfheid van de wang, wat je in de recensies over deze band ook leest. Op veel MX-5 fora worden de GoodYears naast de Bridgestone Potenza Sport als goed aangemerkt. Gekozen voor de GoodYears omdat deze wat meer allround eigenschappen zou moeten hebben.
Stiekem veel plezier gehad aan deze auto dus voorlopig mag deze nog even blijven.