Alpina BMW
- Fernando
Re: Alpina BMW
Kan dit toch wel waarderen

-
Inderdaad:
Zit op zo'n ding enorm weinig CO toeslag in de BPM. Co tussen de 155-165 g/km
11K BPM bij invoer voor een Alpina D5 Biturbo van bij invoer 8,5 mnd oud, met nieuwwaarde 103 K Euro.. vind ik ontzettend laag
Da's lekker goedkoop importeren tov benzine versies, die kosten bijna 3x zo veel aan BPM
Zijn er op dit moment 7 van in NL

Zit op zo'n ding enorm weinig CO toeslag in de BPM. Co tussen de 155-165 g/km
11K BPM bij invoer voor een Alpina D5 Biturbo van bij invoer 8,5 mnd oud, met nieuwwaarde 103 K Euro.. vind ik ontzettend laag

Zijn er op dit moment 7 van in NL
Fernando schreef:Kan dit toch wel waarderen![]()
- Fernando
Nou Arthur waar wacht je nog op? 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Met wat kleine aanpassingen vind ik het prima
Zal wss een centenkwestie worden 

-
Sommige mensen kopen een auto voornamelijk om hoe het rijd. Of ze vinden het wel mooi.. of het exclusieve trekt aan. Zoveel mensen zoveel wensen..tomgtr schreef:Ik kan me niet herinneren ooit een Alpina gezien te hebben die er (laat ik het positief houden) beter uitziet dan hij rijdt. De signature velgen zijn zoooo fout (en je zou ze moeten schoonhouden), het interieur is wel zo lelijk met al dat hout en zelfs die aplina striping kan ik nou niet echt warm of koud van worden. Maar sorry, wil niemand kwetsen. Verbaasde me gewoon al een tijdje dat iedereen hier in katzwijm valt en allemaal verliefde blikken werpt op auto's die ik visueel wel zo verziekt vind.
- tomgtr
Joh, dat meen je niet! Op een forum hebben verschillende mensen verschillende wensen, en dat mag nog ook?????????????? Tsss, moet niet gekker worden!
Je begint wel koning van open deuren intrappen / zweverige antoorden geven / quoten uit vorige posts te worden hier....
Je begint wel koning van open deuren intrappen / zweverige antoorden geven / quoten uit vorige posts te worden hier....
- Macboy
Tom jij houdt misschien van stijl, maar stijl moet ook van jou houden. Voor die mensen is er Alpina 

-
Als je zo wijs bent over forum gebruik zul je ook snappen dat ik niet van je weet welke deuren er bij jouw open staan. En dat ik veel quote is omdat ik graag precies wil weten wat een ander bedoelt, of zo duidelijk mogelijk wat proberen over te brengen.tomgtr schreef:Joh, dat meen je niet! Op een forum hebben verschillende mensen verschillende wensen, en dat mag nog ook?????????????? Tsss, moet niet gekker worden!
Zodat beetje ongenuanceerd moddergooien voorkomen kan worden

- tomgtr
Omdat je me niet kent ga je ervan uit dat ik debiel ben? Je kent me inderdaad niet, maar uit je reacties naar velen wek je in elk geval de illusie dat je mensen met een uitgesproken mening nogal dommeriken vindt. Dan gooi je er een paar zweverige opmerkingen in, liefst nog een paar in het Engels maar komt zelden tot nooit met een eigen mening of zelfs tegenargument. Je gooit inderdaad niet met modder. Sterker nog, je geeft nooit je eigen mening, neemt nooit stelling. Je stelt alleen een anders mening ter discussie. Ik geef m'n mening. Mocht je dat als moddergooien zien zegt dat meer over jou dan over mij.
- Arthur
- Auto: Nr.51
"Plus one"

-
Eerst stel je dat je zo verbaast bent dat mensen weg zijn van Alpina's. Dan reageer ik, trap ik een open deur in?tomgtr schreef:Omdat je me niet kent ga je ervan uit dat ik debiel ben? Je kent me inderdaad niet, maar uit je reacties naar velen wek je in elk geval de illusie dat je mensen met een uitgesproken mening nogal dommeriken vindt. Dan gooi je er een paar zweverige opmerkingen in, liefst nog een paar in het Engels maar komt zelden tot nooit met een eigen mening of zelfs tegenargument. Je gooit inderdaad niet met modder. Sterker nog, je geeft nooit je eigen mening, neemt nooit stelling. Je stelt alleen een anders mening ter discussie. Ik geef m'n mening. Mocht je dat als moddergooien zien zegt dat meer over jou dan over mij.
Je geeft niet alleen je mening, je gaat de confrontatie aan. Dat is precies niet wat ik nastreef. Over smaak valt niet te discussiëren, over andere dingen wel. Dat doe ik graag om er misschien iets van op te steken. Of een ander nieuwe inzichten te bieden.
Mijn beeldvorming is daardoor soms vrij dynamisch. Een ander noemt het zweverig. Vind ik helemaal niet erg, ik kan het goed begrijpen als je dat zo ervaart.
- Macboy
Doe dan eens een wat minder dynamisch zou ik zeggen 

-
Zonder die dynamiek & rationaliteit word ik een een oude afgestompte zeur, vrees ik..
- tomgtr
Wat is aan onderstaande geen open deur?
Sommige mensen kopen een auto voornamelijk om hoe het rijd. Of ze vinden het wel mooi.. of het exclusieve trekt aan. Zoveel mensen zoveel wensen..

Sommige mensen kopen een auto voornamelijk om hoe het rijd. Of ze vinden het wel mooi.. of het exclusieve trekt aan. Zoveel mensen zoveel wensen..
- tomgtr
TLRS schreef:Zonder die dynamiek & rationaliteit word ik een een oude afgestompte zeur, vrees ik..
Sorry, maar dat lijkt me een redelijk gepasseerd station.

- Peric
En daar was de open deur! 

- tomgtr
Ja sorry dat was wel heel erg een inkoppertje.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Je mist denk ik helemaal niets Tom.tomgtr schreef:Ik snap de verheerlijking van Alpina echt niet zo. Ja ze sleuren altijd wat extra pk's uit de BMW motoren en houden hierbij de auto wel heel prettig rijdbaar. Prima, geloof ik allemaal. Maar vind de standard Aplina vlegen zo ontzettend ouderwets. En dan nog even over al dat hout in het interieur. Ik vind ze net zo stijlvol as Derrick he Harry bij elkaar zeg maar. Maar iedereen valt om van genot hier bij het zien van elke Alpina die nog niet helemaal uit elkaar is gevallen? Mis ik iets?
Ik denk dat Alpina vooral mensen aanspreekt die wat meer van understatement houden, die niet veel om de uiterlijkheden geven. Ik vind de Alpina velgen ook niet speciaal mooi, en het onderhoud al helemaal niet. Wat de velgen bijzonder maakt, en Alpina maakt, is de wetenschap dat het ventiel in het hart van de velg zit, en de lucht via een holle spaak naar het velgbed loopt. Op die manier kan de onbalans van het ventiel met minder lood gecompenseerd worden. Helpt 't? Weet ik niet. Wel een bijzonderheid, een vorm van perfectioneren die bij Alpina hoort.
De unique sellingpoint van Alpina was volgens mij power met comfort combineren. Dus niet het harde van een M, maar altijd voldoende power, maar niet "onhandelbaar". Dat spreekt mij wel aan. Zo vond ik de E36 M3 eigenlijk het mooist, omdat hij bijna niet van de andere E36 te onderscheiden is. Bij de andere M3's is dat allemaal veel uitgesprokener. Zo spreekt de Italiaanse E30 M3 (320is) mij ook meer aan dan de standaard M3.
De 4 uitlaatpijpen van de Alpina hierboven, van de AMG's, van de recentere M3's hebben mij een veel te veel "kijk mij eens (succesvol zijn)", daar kun je van houden of niet.
Wel een kort leuk stukje over (50 jaar) Alpina vind je hier;
http://bit.ly/1GxmF8C
Ach en de houtinleg, de velgen, de striping, de uitlaten, boeit me allemaal niet zo, wat je voelt als je het gaspedaal indrukt, dat maakt bij mij de beleving van een auto. (Als mn vriendin er dan ook nog in gezien wil worden, is het goed.
Kan mijn wachten tot mijn eigen B10 voor de deur staat...
Oh ja, dat Alpina vroeger 5-persoons familie limousines bouwde die sneller waren dan menig Porsche of Ferrari, dat sprak mij wel aan ja...
En nog een O ja, weet je dat de automaatbak van Alpina, de switch-tronic, model heeft gestaan voor de automaatbak van Porsche, de tip-tronic? Allemaal weetjes over perfectionisme, die voor mij Alpina iets bijzonders maken.
En tenslotte vind ik AMG en Alpina niet te vergelijken. AMG is wat mij betreft het excuus van Mercedes om hardcore te gaan (= BMW M te overklassen), terwijl Alpina juist een manier is om geraffineerd te gaan (dus niet zo "extreem" als M)
- tomgtr
Ok, goed verhaal. Dat wist uk zeker niet allemaal. Ik vind het prachtig dat ze supersnelle comfortabele auto's maken zonder schreeuwerig te zijn. Ofschoon het laatste voorbeeld toch aardig richting AMG schreeuwerigheid gaat. Maar ik vind het allemaal prima, schreeuwerig niet schreeuwerig. Ik heb iets met een auto of niet. Huidige M4 in zwart is redelijk anoniem, vorige 535 was heel understated, GTR was in your face x 1000 en daarvoor een A6 4.2 was weer zo understated als het kan. Dat boeit me allemaal niet zo. Maar waarom Alpina dan niet het interieur zo laat als het is of een paar stijlvolle accenten toepast snap ik niet. En de velgen, ok wist ik niet, mooi stukje techniek dan, maar dat zou ook in een mooie velg moeten kunnen. Maar ja, net van een bekend filosoof geleerd dat er verschillende mensen zijn met verschillende wensen.
Dus gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zal vast geweldig rijden. Ik ben al zover om dat als je dichterbij had gewoon ik een ritje gebietst had.

Dus gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, zal vast geweldig rijden. Ik ben al zover om dat als je dichterbij had gewoon ik een ritje gebietst had.

- Macboy
Dit klopt dus niet. Alpina zit amper aan het interieur. Alpina logo op stuur en andere tellers en naambordje. Voor de rest is alles een optie en dus niet verplicht. Maar zeker wel stijlvol, vooral die perforaties en logo op stoelleuning (maar is dus optioneel).tomgtr schreef:Maar waarom Alpina dan niet het interieur zo laat als het is of een paar stijlvolle accenten toepast snap ik niet.
- tomgtr
Hoe vaak ben je al door de configurator gegaan ouwe intereur fapper 

- ASW
Toen ik anderhalf jaar geleden van de F10 535d naar de 550d overstapte, heb ik ook een D5 overwogen. Hoewel ik binnenkort mezelf weer ga orienteren op een opvolger en dus ook Alpina weer (op aanraden van een interieur fapper
) overweeg, heb ik destijds niet voor de D5 gekozen omdat ik de vier uitlaten helemaal niet stijlvol vind. Net als de voorbumper met Alpina erop. We gaan het meemaken...
Shortlist voor nu: M3/4 en C63S. Ondanks de hoeveelheid kilometers per jaar lonkt de gasoline

Shortlist voor nu: M3/4 en C63S. Ondanks de hoeveelheid kilometers per jaar lonkt de gasoline

- Poseidon
- Auto: Alpina B5 G31, Mini F56 SD S
Ik heb juist de M550D laten staan en voor de D5 gekozen.
Vind het comfort van de Alpina vele malen beter dan de M550D.
En de styling met de 4 uitlaten vind ik juist heel erg mooi.
Wat ik wel mis op de Alpina tov de M550D is de 4x4 vooral in de regen..
Vind het comfort van de Alpina vele malen beter dan de M550D.
En de styling met de 4 uitlaten vind ik juist heel erg mooi.
Wat ik wel mis op de Alpina tov de M550D is de 4x4 vooral in de regen..
- GTRene
damn
wat een mooie B6S