BMW M2

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: BMW M2

Bericht door Robin » 06 aug 2025, 15:34

Leuke footage weer, mooi circuit en ik 'voelt' 'm al kijkend al 'n stapje opzij willen zetten.

Dit is natuurlijk (net als Joost's Schirmer) een extremere (trackday) Clubsport versie, waarbij ik vooral die AP remmerij en die EBC pads wel interessant vind in theorie, en de Recaros natuurlijk.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 06 aug 2025, 20:08

Martijn_bmw schreef: 03 aug 2025, 13:22 Er zit sowieso grote marge tussen inruil en verkoop bij zulke auto’s. Kosten rijklaar maken, poetsen paar bandjes misschien een beurtje of remmen 2k ben je zo verder. Die lange statijd moet betaald worden in financiering voorraad en m2 prijs showroom. Deze 2 bij elkaar zijn al zo’n 500eur per maand.

En daarnaast idd wat nodig om toe te geven bij maken van een deal en moet je garantie geven. Dat laatst door af te kopen via verzekering of afdekken met eigen voorziening. En wil je als dealer natuurlijk nog winst maken op de deal dus reken maar uit wat je minimaal nodig hebt tussen inruilbod en verkoop (vraag)prijs :)
Ik heb daar wel wat recente ervaring mee.
Het verhaal wat je beschrijft snijdt wel hout maar is helaas niet wat de dealers je vertellen.
Allemaal enorme lul verhalen kreeg ik te horen, lastige auto's, je modificaties, er zit geen zonnedakje in (I kid you not) er staan er zoveel te koop, dit dat zus zo. Dus ik had me al voorgenomen hem niet weg te doen.
13k euro minder (na onderhandelen) dan wat ik er uiteindelijk een week erna voor gevangen heb van een particulier.
Dan heb ik nog alle originele onderdelen hier ook liggen die de deur uitgaan.
Daar vind ik wel wat van, verhaal stond ook niet op zich en de belangstelling was behoorlijk te noemen.

Als er iemand nog CS wielen zoekt :mrgreen: zwart met zeer gebruikte Cup 2 erop, nog wel goed voor een uurtje lol maar meer ook niet :foto:

Joost H.

Bericht door Joost H. » 06 aug 2025, 20:37

Erik schreef: 06 aug 2025, 20:08 Allemaal enorme lul verhalen kreeg ik te horen, lastige auto's, je modificaties, er zit geen zonnedakje in (I kid you not) er staan er zoveel te koop, dit dat zus zo. Dus ik had me al voorgenomen hem niet weg te doen.
13k euro minder (na onderhandelen) dan wat ik er uiteindelijk een week erna voor gevangen heb van een particulier.
Als je als koper de showroom binnen loopt exact dit verhaal maar dan precies het omgekeerde :lol:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 06 aug 2025, 20:44

Joost H. schreef: 06 aug 2025, 20:37
Erik schreef: 06 aug 2025, 20:08 Allemaal enorme lul verhalen kreeg ik te horen, lastige auto's, je modificaties, er zit geen zonnedakje in (I kid you not) er staan er zoveel te koop, dit dat zus zo. Dus ik had me al voorgenomen hem niet weg te doen.
Als je als koper de showroom binnen loopt exact dit verhaal maar dan precies het omgekeerde :lol:
Haha eens! Altijd stomme argumenten en je hebt altijd nét de verkeerde auto om in te ruilen en zelf hebben ze de parel staan waar ze in rijen voor in de showroom staan :lol:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 aug 2025, 06:25

Ja zo gaat dat tegenwoordig. :P

Wel eensch met alles hierboven, het punt is dat een ieder- ook de (auto) handel- vrij is om te bieden/prijs te noemen/zetten wat hij/zij wil/kan*. Op dát/een gegeven moment.

Om een zijstraat te nemen; Marktplaats, kijk soms naar die biedingen en dat zijn vaak particulieren onderling. De bedragen zijn veel lager dan in autoland natuurlijk, weet ik ook wel.
'Ik' (als bedrijf én ook particulier ) die wel eens wat aangeboden krijgt met de vraag 'wat is 't waard/wilt u 't kopen?' , komt dan ook wel eens voor dat ik niet bied(want niet interessant) of laag/lager bied. Heel soms krijg je dan hele rare gezichten...

.... gelukkig veel vaker 'blije' gezichten. :thumbup:

Niksbieders/onderbieders etc heb je overal....

:coffee:

*of het slim is is punt twee bij lage biedingen, doe dan beter géén bod.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 07 aug 2025, 10:32

Ik heb dat vooral als ik bij een ‘vreemd’ merk kom. Die maken dan wat fotootjes die de whatsapp in gaan en dan weet je al genoeg. De verkoper van dat ‘vreemde’ merk heeft er nl helemaal geen kaas van gegeten dus dan weet ik al hoe laat het is (om in Robin z’n straatje te blijven :) ). Ik kan dan bijna op de euro aangeven wat voor prijs ik krijg (en ben geen Kazan :) ). De laatste keren dat ik m’n BMW bij de BMW dealer inruilde ging dat best goed. Nou ja, afschrijven moest ook daar wel, zij het iets minder…

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 07 aug 2025, 13:24

Zoals Jon Cadogan (Autoexpert...) het lang geleden al zo mooi verwoordde:

"What time is it at a car dealer? It's always bullshit o'clock."

Spot on! :lol:

Plaats reactie