Kleine wielbasis. Je kunt op de meeste rijstroken wel een 360 maken zonder krassen op de bumper

Inderdaad klopt. Maar liever zo nu dan alleen maar wielspin. dat verveelt wel als daily zegmaar.Tristan schreef: 23 dec 2020, 10:02Vind wel dat je behoorlijk je best moet doen voor tractieverlies en in slip te krijgen met de PS4S. Die dingen hebben verdomd veel grip op nat. Het vraagt wel wat 'commitment' zeg maar....Robin schreef: 23 dec 2020, 06:57
En PS4S staan juist óók bekend als mooie transitie grip/slip/verlies tractie.....
M2TLRS schreef: 23 dec 2020, 12:22 Welke relatief gewone auto is afgesteld op kwispelen.. geen enkele meer lijkt me?
Kwestie van huiswerk doen en modificeren..
M2 absoluut niet. Powerslides en balans qua om de as willen draaien zijn twee totaal verschillende dingen.
Dat quote ik ook nietHielke schreef: 23 dec 2020, 13:53M2 absoluut niet. Powerslides en balans qua om de as willen draaien zijn twee totaal verschillende dingen.
Welke wel? Fiesta ST, MX-5 na. Veel te weinig auto's.
Hielke schreef: 23 dec 2020, 13:53M2 absoluut niet. Powerslides en balans qua om de as willen draaien zijn twee totaal verschillende dingen.
OK en inderdaad , maar hij doet 't niet 'op 't gas' dus.Hielke schreef: 23 dec 2020, 14:50 Precies, dat als je lift dat de neus zodanig veel/snel naar binnen komt dat tegensturen vereist is. Een heel goed afgesteld onderstel doet dat icm behoud van vertrouwen/controle.
Dit is ook mijn vraag inderdaad.TLRS schreef: 23 dec 2020, 14:53 Wel lastig onderwerp zonder een heldere definitie. Met genoeg power kan alles dwars..
Misschien is de vraag, hoe is de grip balans zonder de of acceleratie..?
Ik ben van mening dat het e8x chassis indien goede motorisering ook standaard speels is, door de korte wielbasis wil die de neus ook wel naar binnen duwen.Hielke schreef: 23 dec 2020, 13:53M2 absoluut niet. Powerslides en balans qua om de as willen draaien zijn twee totaal verschillende dingen.
Dat iddmatthyssie schreef: 23 dec 2020, 15:33 ^ben ik het niet helemaal mee eens. E8x is in de basis ook flink onderstuurd. Wel relatief makkelijk aan te pakken met een draagarmpje of een setje stabi's.
Zie mijn laatste post, alleen dan wel met semi slicksHielke schreef: 23 dec 2020, 16:36 Kom wat terug op m'n eigen woorden. Op een circuit wordt na verloop van een aantal ronden/minuten bijna alles onderstuurd.
Jammer genoeg heeft Sport Auto geen rondje Hockenheim met de Fiesta ST gedaan. Christian Menzel van AMS rijdt ook onderstuurd over dat vliegveldcircuit.
Gelukkig heeft Andre met de ST een referentietijd op Assen gezet. 2.05 meende ik. Dat is echt snel voor een standaard FWD met 200 pk.
Jawel, de ST heeft zelfs onlangs de Supertest ondergaan (heb een abo op de Sport Auto). De remmen waren het grootste manco aan de ST, verder wel heel positief. Zal de rondetijd eens opzoeken.Hielke schreef: 23 dec 2020, 16:36 Kom wat terug op m'n eigen woorden. Op een circuit wordt na verloop van een aantal ronden/minuten bijna alles onderstuurd.
Jammer genoeg heeft Sport Auto geen rondje Hockenheim met de Fiesta ST gedaan. Christian Menzel van AMS rijdt ook onderstuurd over dat vliegveldcircuit.
Gelukkig heeft Andre met de ST een referentietijd op Assen gezet. 2.05 meende ik. Dat is echt snel voor een standaard FWD met 200 pk.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten