Onderzoek wijst uit: 5-serie zuiniger dan Prius
-
- Berichten: 55149
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Een kennis van me heeft een Prius, die man rijdt echt 95kmh en max 110 om boven de 1:20 ofzo uit te komen, hij maakt er 'n sport van, gewoon 95 op de autosnelweg, OM MAAR PROFIJT VAN DAT ROTDING TE HEBBEN(zegt ie zelf)
Het enige groene waar ik dik centen voor over heb is de groene GMT om mijn pols. Mij nemen ze niet in de maling, dit weekend om het vriespunt 's nachts, gisteren hagel. Val dood met die leugens. :twisted:
Het enige groene waar ik dik centen voor over heb is de groene GMT om mijn pols. Mij nemen ze niet in de maling, dit weekend om het vriespunt 's nachts, gisteren hagel. Val dood met die leugens. :twisted:
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
Dit is het volledige lijstje met 14% bijtelling wagen(tjes)dale vito schreef:lol![]()
![]()
is zo'n prius nou beter voor het milieu dan zo'n 3l Lupo van weleer?? Of een willekeurig smartje?
Code: Selecteer alles
Citroën C1 1.0I Amb Sensodrive
Daihatsu Cuore 1.0 100Th Anniv 3d
Honda Civic 1.3 Hybrid ActAuto
Honda Civic 1.3 Ima Hybrid 4d
Peugeot 107 1.0 XR 3d
Smart Fortwo CDI Cabrio Pass St
Smart Fortwo 52 Cabrio MDH PureSt
Smart Fortwo 52 Cabrio MDH PureSt
Smart Fortwo 52 Coupe MDH Pulse
Toyota Aygo 1.0 Plus 3d
Toyota Prius 1.5 HybrideSynDr BNS
Toyota Prius 1.5 HybrideSynDrComf
Toyota Prius 1.5 HybrideSynDrTech
- frankv
- Berichten: 2432
- Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48
wat een heerlijke thread, nooit geweten dat er zoveel groene df-ers waren
ik zou best wel eens een ritje in een prius willen proberen, in de stad en in de file lijkt het me inderdaad een zuinige en schone auto omdat de benzinemotor minder op niet-ideale toerentallen en belastingen hoeft te draaien
maar het rondslepen van een accu en electromotor op de snelweg blijft een onzinnig iets, ik snap daarom ook niet waarom de prius in de VS zo populair schijnt te zijn, alhoewel dat afgezet tegen de verkopen van de Ford pickup serie ook wel weer relatief zal blijken te zijn...
frank
ik zou best wel eens een ritje in een prius willen proberen, in de stad en in de file lijkt het me inderdaad een zuinige en schone auto omdat de benzinemotor minder op niet-ideale toerentallen en belastingen hoeft te draaien
maar het rondslepen van een accu en electromotor op de snelweg blijft een onzinnig iets, ik snap daarom ook niet waarom de prius in de VS zo populair schijnt te zijn, alhoewel dat afgezet tegen de verkopen van de Ford pickup serie ook wel weer relatief zal blijken te zijn...
frank
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
Ha, die Drivers;
Einstein kan tevreden zijn want ook hier is zijn alom bekende relativiteitstheorie weer 100% van toepassing. Het zal best zo zijn dat een 520d onder bepaalde omstandigheden zuiniger is dan een Prius, die het op zijn beurt in een andere situatie misschien wel weer veel beter doet. Uiteindelijk is dit maar één van de facetten die de mjöölast van zo'n auto bepaalt. Pas als het ding rijp is voor de schroot en alle gebruik fatsoenlijk is gedocumenteerd kun je de echte rekening opmaken, waarbij zelfs nog dingen van belang zijn als het land van produkie: van twee volkomen identieke BMW's zal degene die naar de Joe Naait't mSteeds wordt geëxporteerd ook de mjööschade van het transport moeten verdisconteren. Een Prius die in Japan rondrijdt heeft dus een voorsprong op zijn broertje in Nederland. Hoe lang heeft iemand met zijn banden gedaan? Met of zonder licht/airco/stoelverwarming/radio aan gereden? Alleen of met volle bezetting? Kortom; een serieuze vergelijking op grond van dit soort cijfers is nauwelijks te maken, die getalletjes zijn er alleen maar om Duifjes van dienst te zijn.
Einstein kan tevreden zijn want ook hier is zijn alom bekende relativiteitstheorie weer 100% van toepassing. Het zal best zo zijn dat een 520d onder bepaalde omstandigheden zuiniger is dan een Prius, die het op zijn beurt in een andere situatie misschien wel weer veel beter doet. Uiteindelijk is dit maar één van de facetten die de mjöölast van zo'n auto bepaalt. Pas als het ding rijp is voor de schroot en alle gebruik fatsoenlijk is gedocumenteerd kun je de echte rekening opmaken, waarbij zelfs nog dingen van belang zijn als het land van produkie: van twee volkomen identieke BMW's zal degene die naar de Joe Naait't mSteeds wordt geëxporteerd ook de mjööschade van het transport moeten verdisconteren. Een Prius die in Japan rondrijdt heeft dus een voorsprong op zijn broertje in Nederland. Hoe lang heeft iemand met zijn banden gedaan? Met of zonder licht/airco/stoelverwarming/radio aan gereden? Alleen of met volle bezetting? Kortom; een serieuze vergelijking op grond van dit soort cijfers is nauwelijks te maken, die getalletjes zijn er alleen maar om Duifjes van dienst te zijn.

- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
- Niels
- Berichten: 22503
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
BMW gebruikt gewoon diesel om hetzelfde resultaat te behalen (heeele dikke)Geelhoed schreef:Toch is het blokje van de Prius nog wat slimmer dan andere. Men noemt het een Atkinson cycle maar in feite is het een Miller. Prima idee, en waarom BMW dat met VANOS nog niet doet is me een raadsel.

- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Alles heeft zijn prijs. 115Nm en 78pk uit een 1.5 is voor een Prius(met hulpmotor dus) misschien prima, maar als zuinigheid niet je enige doel is is het misschien toch niet dè ideale oplossingGeelhoed schreef:Toch is het blokje van de Prius nog wat slimmer dan andere. Men noemt het een Atkinson cycle maar in feite is het een Miller. Prima idee, en waarom BMW dat met VANOS nog niet doet is me een raadsel.
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- RobS
- Berichten: 3560
- Lid geworden op: 01 feb 2007, 22:11
- Locatie: Brabant
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 26 nov 2006, 20:33
- Locatie: NL
Hoi Michel,
Keurig verhaal en samenvatting. Jouw opvatting verschilt niet veel van de mijne. OK, i.p.v een E30S heb ik een E28S en E34S, maar mijn dagelijks auto is een C180 die niet uitnodigt om actief te rijden. Mijn broer zegt regelmatig: "Wat rij jij als een oude lul". Eigenlijk vindt ik dat prima, vooral met een CD van de Eagles op de Radio/CD. Het verbruik is alleen wel wat hoger dan wat jij ervaren hebt, maar een gemiddelde van 11ltr/100km vindt ik prima.
N.B: Ik heb geen last van bijtelling.
Keurig verhaal en samenvatting. Jouw opvatting verschilt niet veel van de mijne. OK, i.p.v een E30S heb ik een E28S en E34S, maar mijn dagelijks auto is een C180 die niet uitnodigt om actief te rijden. Mijn broer zegt regelmatig: "Wat rij jij als een oude lul". Eigenlijk vindt ik dat prima, vooral met een CD van de Eagles op de Radio/CD. Het verbruik is alleen wel wat hoger dan wat jij ervaren hebt, maar een gemiddelde van 11ltr/100km vindt ik prima.
N.B: Ik heb geen last van bijtelling.
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan