Hielke schreef:
Met stip op 1: Vrachtauto's die met 1 km verschil andere vrachtauto's inhalen. Dit zijn professionals die ons en zichzelf beroepsmatig voor de gek willen houden door te stellen dat ze anders niet op tijd op hun bestemming komen. Hele gehuchten, dorpen en steden trekken voorbij voordat ze hun inhaalactie hebben kunnen afmaken. Een half uur later zien ze de ingehaalde collega nog steeds in de achteruitkijkspiegel. Is het dan een wonder dat er massaal om een inhaalverbod voor vrachtauto's wordt gevraagd? Treuzelt er iemand met 70 km/h voor je dan is het een ander verhaal.
Inderdaad zeer ergelijk. Maar een chauffeur is ook maar een mens, heb wel eens een interview gezien, daarin werden verschillende chauffeurs gevraagd waarom zou nou gingen inhalen, terwijl het eigenlijk geen tijdwinst oplevert..
De meesten antwoorden omdat ze zat waren om tegen die voorligger aan te kijken waar ze steeds een paar meter op in liepen. Dat was voor hun de ergenis.
Overigens vind ik de opmerking dat een ingehaalde chauffeur maar van het gas moet gaan ook vreemd. Die vraagt er niet om om ingehaald te worden. Hij is niet de probleem veroorzaker maar diegene die inhaalt.
Overigens blijf ik altijd gelaten er achter zitten,, me er druk over maken doe ik allang niet meer. Zo'n dikke jongen maak zich er toch niet druk over.