Corvette Z06 i.p.v. ZR1

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Topfuel

Bericht door Topfuel » 24 feb 2008, 11:43

Gefeliciteerd Cor, gaaf dat je weer een nieuwe gekocht hebt en niet voor de ZR-1 boot hebt gekozen :twisted:

Bij de stoelen is het belangrijk dat je goede gordels hebt imo. Als je Recaro's hebt met normale gordels dan flikker je er nog steeds uit in de bochten (zeker met jou postuur hehe), dan kun je volgens mij nog beter originele stoelen met 5 punts gordels hebben oid...
Laatst gewijzigd door Topfuel op 08 mar 2008, 08:21, 1 keer totaal gewijzigd.

E60 M5

Bericht door E60 M5 » 07 mar 2008, 23:03

Zie dit draadje nu pas.

Gefeliciteerd Cor! :)

Corvette

Bericht door Corvette » 11 mar 2008, 22:07

In plaats van de stoelen nu eerst het blok aangepakt.

Bij APP geweest en helemaal hoteldebotel van de enorme know how over de LS7 motor. :shock: :shock: :shock:

Dat zijn geen prutsers daar in Weesp. Had er al veel goeds over gehoord, maar ze overtreffen mijn verwachtingen. Hele blok wordt aangepakt.

Software wordt door de mannen op maat gemaakt. Zeg maar een soort van maatpak :mrgreen:

Nieuwe Z06 wordt misschien zaterdag geleverd. Niet compleet, want o.a. was de motorkap nog niet binnen. Komt over 6 weken pas.....jammer, maar niet getreurd. Heb de auto vandaag gezien en het interrieur is iets anders, maar verder niet veel nieuws te melden zo op het eerste gezicht.
Als alles tegen zit wordt het hooguit een week later....nou ja .... ook goed.

Vr. Gr.

Cor

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 11 mar 2008, 22:14

Lever je de auto nu meteen in Weesp af zonder motorkap of wil je er eerst mee rijden? Typisch trouwens, een auto afleverne zonder motorkap :lol:

Corvette

Bericht door Corvette » 11 mar 2008, 22:15

TopFuel schreef:Gefeliciteerd Cor, gaaf dat je weer een nieuwe gekocht hebt en niet voor de ZR-1 boot hebt gekozen :twisted:

Bij de stoelen is het belangrijk dat je goede gordels hebt imo. Als je Recaro's hebt met normale gordels dan flikker je er nog steeds uit in de bochten (zeker met jou postuur hehe), dan kun je volgens mij nog beter originele stoelen met 5 punts gordels hebben oid...
Ik heb gereden in de auto van Hans en die heeft er een set echte gordels inzitten. Scheelt de hele wereld.

Hans was zo aardig om zijn wagen aan mij te lenen om er mee af te rijden voor het behalen van mijn race licentie. Vond ik helemaal super, want wie doet het. Echt VET.

Die race gordels zijn niet te vergelijken met normale gordels. Hans heeft zo'n komplete set geinstalleerd en dat is wel een hele klus, maar zeer de moeite waard. Dan mis je ook die betere stoelen ineens niet meer zo, omdat je met die gordels ook geen kant meer uit kunt.

Vr. Gr.

Cor

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 22:19

Ik snap best dat Hans dat hok van hem aan jou uitleent Cor.

Hij rijdt nog geen deuk in een pakje boter :mrgreen:

Corvette

Bericht door Corvette » 11 mar 2008, 22:20

Steven Nauta schreef:Lever je de auto nu meteen in Weesp af zonder motorkap of wil je er eerst mee rijden? Typisch trouwens, een auto afleverne zonder motorkap :lol:
Ha Steven

Nee de auto wordt wel kompleet geleverd, maar met de originele kap.

Later komt er een racekap op voor downforce en koeling.

De auto gaat pas naar Weesp als ze er daar tijd voor hebben, want dat is op dit ogenblik het probleem. Ze zijn megadruk met het klaar maken van veel racemotoren ( Corvette en Porsche ) voor het nieuwe seizoen.

Gr.

Cor

Corvette

Bericht door Corvette » 11 mar 2008, 22:22

partyondude schreef:Ik snap best dat Hans dat hok van hem aan jou uitleent Cor.

He Brambo

een beetje meer respecte voor die papa heee.

Gr.

Cor

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mar 2008, 22:57

O' sole mio!!! 8)

Cor, kun je nog wel slapen nu je bij APP bent geweest? :)
Daar is je Corvette echt in goede handen. Hielke kan me veel wijs maken, maar veel beter dan dat kan het toch echt niet worden.

Corvette

Bericht door Corvette » 11 mar 2008, 23:02

Dennis Cavallino schreef:O' sole mio!!! 8)

Cor, kun je nog wel slapen nu je bij APP bent geweest? :)
Daar is je Corvette echt in goede handen. Hielke kan me veel wijs maken, maar veel beter dan dat kan het toch echt niet worden.
Dennis het is echt frustrerend, want zoals het er nu uitziet duurt het nog wel een paar weken. Ze hebben me wel toegezegd dat het de derde week in april kan worden uitgevoerd. Ik had natuurlijk graag voor 31 maart mijn auto terug, maar dat gaat niet lukken vrees ik. Nou ja ik kan er nu gewoon mee rijden...........origineel dan.

Gr.

Cor

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 11 mar 2008, 23:11

Cor Dame schreef:
partyondude schreef:Ik snap best dat Hans dat hok van hem aan jou uitleent Cor.

He Brambo

een beetje meer respecte voor die papa heee.

Gr.

Cor
[img:20:20]http://www.energyflash.nl/forum/images/ ... lush03.gif[/img]

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 11 mar 2008, 23:21

Nou, van de week dan maar is mee met ome Cor naar app.
Kijken of ik er ook nog iets wijzer kan worden,armer wel denk ik :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 12 mar 2008, 12:13

Godverdomme Cor inderdaad niet aan gedacht: met andere gordels heb je de gulden middenweg natuurlijk :!:

Stom

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2008, 13:41

Zie dit nu ook pas :shock:
Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst.
Mooie kleur ook, dat zwart :mrgreen:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 12 mar 2008, 15:09

Geweldig dit weer; ben héél benieuwd naar die auto als hij eenmaal helemaal naar wens is! 8)

Topfuel

Bericht door Topfuel » 12 mar 2008, 19:10

Wat gaat er precies allemaal met het blok gebeuren, gaan ze hem blueprinten? Inhoud vergroten? Nokkenassen? Als de auto atmosferisch 600pk gaat produceren heb je echt een super setup i.c.m. 1400kg! :wink:

Waarschijnlijk is het ook het beste voor de auto als je start met inrijden nadat hij is getuned, dan kunnen alle onderdelen goed aan elkaar 'wennen'!
Laatst gewijzigd door Topfuel op 12 mar 2008, 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Obbe
Auto: M2

Bericht door Obbe » 12 mar 2008, 19:21

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 12 mar 2008, 19:33

Volgens mij is dat de nieuwe van Cor :wink:

[img:800:533]http://www.gt3000.com/home/galleries/ca ... /z06_1.jpg[/img]

Corvette

Bericht door Corvette » 12 mar 2008, 19:44

Niels schreef:Volgens mij is dat de nieuwe van Cor :wink:

[img:800:533]http://www.gt3000.com/home/galleries/ca ... /z06_1.jpg[/img]
Het is niet mijn auto, maar zulke stoelen zouden niet misstaan.

Sterker nog.........ik vind ze mooi.

Gr.
Cor

Corvette

Bericht door Corvette » 12 mar 2008, 19:46

TopFuel schreef:Wat gaat er precies allemaal met het blok gebeuren, gaan ze hem blueprinten? Inhoud vergroten? Nokkenassen? Als de auto atmosferisch 600pk gaat produceren heb je echt een super setup i.c.m. 1400kg! :wink:

Waarschijnlijk is het ook het beste voor de auto als je start met inrijden nadat hij is getuned, dan kunnen alle onderdelen goed aan elkaar 'wennen'!
Alles wat je noemt wordt gedaan, maar inrijden hoeft niet. Wordt ook al gedaan in een speciale cabine volgens een bepaald programma. Blok erin en stampen werd tegen me gezegd :mrgreen:

Vr. Gr.

Cor

Topfuel

Bericht door Topfuel » 12 mar 2008, 19:57

Lol @ meteen stampen... Wat wordt de bedoeling met het vermogen en koppel? Waarschijnlijk over de 600pk?

Mathieu

Bericht door Mathieu » 12 mar 2008, 21:06

@HanZ06

Wordt je niet niet heel weemoedig dat je kameraad Cor zijn Z06 zoveel beter maakt dan jouw standaard Z06 (waarin het nu ook niet direct behelpen is!) en dat hij straks letterlijk rondjes om je rijdt op een circuit?

Of heb je zoiets van: Goed is goed.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 12 mar 2008, 22:08

Mathieu schreef:@HanZ06

Wordt je niet niet heel weemoedig dat je kameraad Cor zijn Z06 zoveel beter maakt dan jouw standaard Z06 (waarin het nu ook niet direct behelpen is!) en dat hij straks letterlijk rondjes om je rijdt op een circuit?

Nee ik wordt daar niet weemoedig van.
Ik spreek Cor heel vaak en ben wel aardig op de hoogte van zijn plannen.
Hij pakt het was rigoureuzer en sneller aan maar ik ben ook wel bezig met de auto hoor,
Heb mijn 5 punt gordels er in want ik werd gek van het schrap zetten in de auto en over een paar weken heb ik een ander computer programma dus daar win ik ook weer wat.
Heb nu andere blokken gemonteerd maar heb ook nog brembo monoblock remmen liggen die er op moeten.
Heel veel winst haal je met semi slicks en een ander onderstel maar daar moet ik nog even voor sparen.
Vind het ook wel leuk om het verschil dadelijk te zien tussen de twee wagens.
Ga natuurlijk wel proberen om die ouwe te volgen op de baan....
Als hij mij maar in zijn spiegels blijft zien en driftig wordt, wordt zijn wagen vanzelf mijn donor wagen en komen die semi`s en onderstel vanzelf "voor weinug" op mijn auto :mrgreen:

Grtz,Hanz06 :wink:

taaffert

Bericht door taaffert » 12 mar 2008, 23:45

Mooie wagen Cor.

Vind het een hele brute bak. In de standaard Corvette heb ik meerdere keren gereden, dat vond ik al een prettig apparaat. Maar als ik dit zo allemaal zie, ben ik errug benieuwd naar zeg, tsjonge jonge, helemaal goed aangepakt!

Wat gebeurt er eigenlijk met de uitlaat, dalijk overstem je me nog :shock:

Corvette

Bericht door Corvette » 13 mar 2008, 01:24

Mathieu schreef:@HanZ06

Mathieu

Hans zijn wagen is goed. Vorige week heb ik er in afgereden en moesten we om de 10 seconden vertrekken en dat in groepen van 12 auto's.
Ik was auto nummer 5 en had er dus 4 voor me en 7 achter me bij vertrek.
Na 5 rondjes had ik alle wagens voor me ingehaald en een grote voorsprong opgebouwd en zelfs alweer 1 auto gelapt. Die laatste was een BMW 325 ( zo'n Molenaar autootje ) dus die zijn dan ook niet echt snel, maar Elmar zijn wagen komt toch goed van zijn plek en die zat bij aanvang voor mij.
Ik bedoel maar aan te geven dat ook een originele uitvoering eigenlijk al retesnel is waar menig mens al van onderste boven raakt.

Omdat ik zo enorm veel schik heb met die wagen heb ik er weer 1 gekocht. Wist dit ook allemaal niet van tevoren, want ik was al jaren Mercedes fan. Trouwens ik kan heel veel auto's ( merken ) waarderen.

Ze maken ook zo veel schitterend mooi spul tegenwoordig. :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock: :roll: :shock:

Het wordt er allemaal niet makkelijker op om een keuze te maken. :? :evil: 8) :lol: :roll: :twisted: :!:

Vr. Gr.
Cor

Plaats reactie