Pagina 5 van 25
Geplaatst: 15 feb 2008, 08:50
door Scooby Leo
Ik heb het gisteren super naar mijn zin gehad. Ik moest wel weer erg aan de auto wennen maar op een gegeven moment ging het wel weer lekker.
De screamer pipe deed het erg goed, vooral op het rechte stuk
Helaas kreeg ik koppelingsproblemen waardoor de rondetijden wel terug liepen.
Op naar de volgende keer....
Geplaatst: 15 feb 2008, 09:15
door Sperdy
Ferdinand als coureur:
Fantastische middag. Genoten, ookal heb ik weinig gereden. Toen die Speedster Opel een pioreutte maakte achter mij, had ik de schrik te pakken. Aanmijn lijf geen polonaise dus ik de pitsstraat in, ben er niet meer uitgekomen. Met de wetenschap dat ik die Works netjes wil inleveren vanmiddag. De vier rondjes die ik gereden heb waren overigens wel leuk, smaakt naar meer.
Ferdinand als Marhshall:
Ik pleit voor een centrale verwarming, volledige catering en gezelschapsdame voor Marshalls, wanneer zij met dit bar koude weer, deze verantwoorde taak hebben uitgevoerd. Het leuk van Marshall is wel, dat je de ritjes en prestaties van auto's even kon volgen. Allemaal fantastsich: De Subaru's, de Daxter van Hans, de oude Porsches, de v8 Hartge (hahah, want een geluid), de Abarth uit 1977, de Subaru's en UK EVO, lawaai! en lekker snel. De vette Corvette, prachtige auto. en ga zo maar door. Een groot pretpark. Maar er zijn mij er twee opgevallen:
1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.
2. De BMW CSL: Onbeschoft en zelfbewust raasde hij over het circuit. Een wapen is het. De Koning van de mat. De Sjah van Perzie. Niemand hield dan ding bij. Ook de uk EVO's en Corvettes niet, echt niet, ik heb het gezien. Mochten deze laatste even de illusie hebben toch wat voor te stellen, werden ze er in de bocht door de CLS uitgeremd, of in de snelle bochtgedeeltes uitgestuurd. Een tollende EVO was het resultaat. Allemensen, wat een wagen die CSL: hij heeft alles. Het geluid(!!!), remvermogen, bochtgedrag, maar ook ordinaire snelheid. Nee, chapeau voor deze wagen. Echt indrukwekkend. Jerremy zou zeggen 'it's a masterpiece'.
Geplaatst: 15 feb 2008, 09:42
door Dennis Cavallino
Klinkt als een mooi middagje heren, volgende keer ben ik er weer bij. Rijdend op de baan.
zucht....

Geplaatst: 15 feb 2008, 09:43
door mario swart
allereerst organisatie bedankt top geregeld.
helaas moest ik na 2 uur stoppen omdat ik me niet lekker voelde, bij thuiskomst bleek dat ik 39,8 koorts had.
volgende keer beter!!!!
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:05
door Kasteel
Na een hoop geregel nog geprobeerd in de middag te komen, maar was niet te halen; auto moest nog weg en niemand die mee ging om ff te kijken

. Had Ronald nog ff aan de lijn en hoorde de zelfde lovende reacties als bij bovenstaande replies

.
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:20
door RobS
Evert van der Linde schreef:
Verder heb ik me wel even verbaast over degene die in marshall hokje 6 stond, die met een blauwe vlag begon te zwaaien toen daar een E30-je achterstevoren ging

...
Dat was ik, was iets uit m'n tas aan het pakken toen het gebeurde, heb dus zsm een vlag gepakt en dat bleek de verkeerde

Excuses voor het ongemak.
Jorrit, prachtige foto's, ik stuur je vanavond even een mailtje.
Degene die foto's in groot formaat uit mijn serie willen moeten me even mailen op schoutenrob at hotmail.com.
http://picasaweb.google.com/schouten/DFCPZ2008
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:37
door RVV
Dus een BMW'tje was de baas als ik het goed begrijp

Geplaatst: 15 feb 2008, 10:39
door Hielke
2x
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:41
door Tristan
Lijstje met rondetijden:
- Elmar
- Cor
- Hans GP
etc
etc

Geplaatst: 15 feb 2008, 10:42
door RVV
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:43
door Francisco
Heren van de organisatie: Mille Gracie!
Een heerlijke dag gehad. Niet druk op of naast de baan. Er werd lekker gereden met veel respect en kunde.
Ik heb me prima vermaakt met mijn Golfje die door de aanpassingen met een toefje overstuur, lekker ging. Ik heb niet continue zitten timen maar op de film van een van de "heats" noteer ik 2.18 min op straatbanden en 139pk.
Nog bedankje voor de fotograven die de kou onbtbeerden en weer met mooie plaatjes terug kwamen.
[img:800:533]
http://www.jorritwellink.nl/foto/race/2 ... %20280.jpg[/img]
filmpje volgt.
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:43
door Hielke
Tristan schreef:Lijstje met rondetijden:
- Elmar
- Cor
- Hans GP
etc
etc

Ik wilde het niet vragen maar inderdaad, dat is wat we willen hebben
En die CSL was sneller dan de M3 van Elmar? Bewijzen!!! En dan specificaties?
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:45
door Hielke
Rico, sukkel
Waar het in die post op neerkwam was dat......
ik heel veel filmpjes wil gaan zien!
Zo 8)
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:46
door Francisco
die csl is heel seriues aangepakt. Movit remmen ed. reed ie op slicks?
heb em vaak bij dick gezien. Waanzinnig apparaat.
de vette's hadden collectief last van ESP toch?
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:48
door Downforce Hans
Ferdinand schreef:Ferdinand als coureur:
Fantastische middag. Genoten, ookal heb ik weinig gereden. Toen die Speedster Opel een pioreutte maakte achter mij, had ik de schrik te pakken. Aanmijn lijf geen polonaise dus ik de pitsstraat in, ben er niet meer uitgekomen. Met de wetenschap dat ik die Works netjes wil inleveren vanmiddag. De vier rondjes die ik gereden heb waren overigens wel leuk, smaakt naar meer.
Ferdinand als Marhshall:
Ik pleit voor een centrale verwarming, volledige catering en gezelschapsdame voor Marshalls, wanneer zij met dit bar koude weer, deze verantwoorde taak hebben uitgevoerd. Het leuk van Marshall is wel, dat je de ritjes en prestaties van auto's even kon volgen. Allemaal fantastsich: De Subaru's, de Daxter van Hans, de oude Porsches, de v8 Hartge (hahah, want een geluid), de Abarth uit 1977, de Subaru's en UK EVO, lawaai! en lekker snel. De vette Corvette, prachtige auto. en ga zo maar door. Een groot pretpark. Maar er zijn mij er twee opgevallen:
1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.
2. De BMW CSL: Onbeschoft en zelfbewust raasde hij over het circuit. Een wapen is het. De Koning van de mat. De Sjah van Perzie. Niemand hield dan ding bij. Ook de uk EVO's en Corvettes niet, echt niet, ik heb het gezien. Mochten deze laatste even de illusie hebben toch wat voor te stellen, werden ze er in de bocht door de CLS uitgeremd, of in de snelle bochtgedeeltes uitgestuurd. Een tollende EVO was het resultaat. Allemensen, wat een wagen die CSL: hij heeft alles. Het geluid(!!!), remvermogen, bochtgedrag, maar ook ordinaire snelheid. Nee, chapeau voor deze wagen. Echt indrukwekkend. Jerremy zou zeggen 'it's a masterpiece'.
Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb.
Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte.
Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
Ik kon in Cor zijn wagen vrij gemakkelijk achter de csl blijven hangen zonder al teveel risico.
Mijn middag werd een beetje verziekt door (ja je gelooft het niet) een ventiel wat niet wilde.
Het ventiel zond naar de computer dat de band leeg was en daardoor ging de auto in een noodloop programma als je een beetje hard de bocht door ging.
De auto reageerde dus in de bocht niet op het gas en wanneer je de bocht uitwas kon je weer gas geven en ging de auto voorruit.
Aparte manier van auto rijden is dat.
Het rijden is Cor zijn auto maakte daarintegen weer een hoop goed.
Uiteindelijk was het weer een geslaagde middag/avond en werd er erg netjes gereden.
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:53
door RVV
Geplaatst: 15 feb 2008, 10:56
door Michel P
Hanz06 schreef:
Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb.
Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte.
Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
Cor kun jij je deze aktie nog herinneren? Dan graag even jou visie van die situatie. Dank kunnen we als organisatie wat mee.
Michel
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:09
door Scooby Leo
Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.
Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat

en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:11
door kris
Da's zonde Hanz
denk je nog is na over die kwantiteit versus kwaliteit
nee da's idd wel balen op een trackday...
HANZ06 schreef:Ferdinand schreef:Ferdinand als coureur:
Fantastische middag. Genoten, ookal heb ik weinig gereden. Toen die Speedster Opel een pioreutte maakte achter mij, had ik de schrik te pakken. Aanmijn lijf geen polonaise dus ik de pitsstraat in, ben er niet meer uitgekomen. Met de wetenschap dat ik die Works netjes wil inleveren vanmiddag. De vier rondjes die ik gereden heb waren overigens wel leuk, smaakt naar meer.
Ferdinand als Marhshall:
Ik pleit voor een centrale verwarming, volledige catering en gezelschapsdame voor Marshalls, wanneer zij met dit bar koude weer, deze verantwoorde taak hebben uitgevoerd. Het leuk van Marshall is wel, dat je de ritjes en prestaties van auto's even kon volgen. Allemaal fantastsich: De Subaru's, de Daxter van Hans, de oude Porsches, de v8 Hartge (hahah, want een geluid), de Abarth uit 1977, de Subaru's en UK EVO, lawaai! en lekker snel. De vette Corvette, prachtige auto. en ga zo maar door. Een groot pretpark. Maar er zijn mij er twee opgevallen:
1. Een of andere Volvo. Haha, volgens mij een standaard ding, maar er werd behoorlijk in geplankt. Deze reed de bochten zeer hard aan, bestuurder met een groot hart.
2. De BMW CSL: Onbeschoft en zelfbewust raasde hij over het circuit. Een wapen is het. De Koning van de mat. De Sjah van Perzie. Niemand hield dan ding bij. Ook de uk EVO's en Corvettes niet, echt niet, ik heb het gezien. Mochten deze laatste even de illusie hebben toch wat voor te stellen, werden ze er in de bocht door de CLS uitgeremd, of in de snelle bochtgedeeltes uitgestuurd. Een tollende EVO was het resultaat. Allemensen, wat een wagen die CSL: hij heeft alles. Het geluid(!!!), remvermogen, bochtgedrag, maar ook ordinaire snelheid. Nee, chapeau voor deze wagen. Echt indrukwekkend. Jerremy zou zeggen 'it's a masterpiece'.
Volgens mij ging cor corvette en leo in zijn sub de csl gewoon voorbij naar wat ik gehoord heb.
Wat er in resulteerde dat de (mogelijk) ietwat gefrustreerde bmw rijder aan het eind van het rechte stuk wat riskante uitrem pogingen maakte.
Beetje jammer, daar het geen race is en er niks te winnen valt.
Ik kon in Cor zijn wagen vrij gemakkelijk achter de csl blijven hangen zonder al teveel risico.
Mijn middag werd een beetje verziekt door (ja je gelooft het niet) een ventiel wat niet wilde.
Het ventiel zond naar de computer dat de band leeg was en daardoor ging de auto in een noodloop programma als je een beetje hard de bocht door ging.
De auto reageerde dus in de bocht niet op het gas en wanneer je de bocht uitwas kon je weer gas geven en ging de auto voorruit.
Aparte manier van auto rijden is dat.
Het rijden is Cor zijn auto maakte daarintegen weer een hoop goed.
Uiteindelijk was het weer een geslaagde middag/avond en werd er erg netjes gereden.
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:15
door RobS
Scooby Leo schreef:Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.
Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat

en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
Heb dit moment ook gezien, de witte Renault 5 was 1 van de 2 wagens die tussen jullie in reden.
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:18
door Tristan
Scooby Leo schreef:
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
Had ook niet anders verwacht met betere remmen en meer vermogen.
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:23
door GTRene
Francisco schreef:die csl is heel seriues aangepakt. Movit remmen ed. reed ie op slicks?
heb em vaak bij dick gezien. Waanzinnig apparaat.
de vette's hadden collectief last van ESP toch?
nope hij reed niet op slicks...hij had ze wel bij zich maar er was iets met een wielmoer? problemen dus reden ze op "straatbanden" en dus gleed hij ook(kon je zelfs zien), ik heb ook een rondje erachter gereden (die van mij gleed dan nog meer haha) maar heerlijk geluid en snel ook, maar als ie op slicks zou rijden zou ie sneller zijn, en ze reden met 2 man geloof ik.
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:36
door ChrisHK
Rob Schouten schreef:Scooby Leo schreef:Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.
Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat

en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
Heb dit moment ook gezien, de witte Renault 5 was 1 van de 2 wagens die tussen jullie in reden.
Ik reed met het 5je... Het zag er vrij bizar uit die aktie...

Geplaatst: 15 feb 2008, 11:38
door Bert ///M3
Scooby Leo schreef:Dit gebeurde bij mij. De CSL haalde mij in bij Bos Uit. Echter is mijn auto sneller op het rechte stuk en dus haalde ik hem weer in. Ik reed uiterst rechts bij het opkomen rechte stuk en de CSL links. Tussen ons in reden nog 2 auto's. Ik was er vanuit gegaan dat hij mij links voorbij zou gaan in de Tarzan en ik hield dus uiterst rechts bij Tarzan.
Hij haalde mij dus rechts in bij Tarzan. Hij reed op de uitloopstrook van de pitstraat

en hij probeerde mij er dus uit te remmen. Gelukkig had ik nog niet ingestuurd anders waren er dus minimaal 2 auto's afgegaan. Achteraf hoorde ik dat hij de pitwall op 5 cm na gemist had. Dit zijn acties die volgens mij niet thuis horen op een trackday maar wel tijdens een race.
Overigens heeft Cor hem wel straight verslagen puur op basis van snelheid en remvermogen.
gr Leo
Is ook een beetje een rare situatie. Vooral omdat er nog 2 anderen tussen rijden is het misschien niet duidelijk wat jou bedoeling was

: Maar 5 cm langs de pitmuur is ook weer zo wat.
Ik zou dat zelf ook niet doen denk ik, ingehaald worden en er dan op het rechte stuk weer langs. Eerder even liften dan heb je dat soort verwarring ook niet en rij je elkaar niet later weer in de weg.
Geplaatst: 15 feb 2008, 11:43
door Thommy
Mijn dag was ook TOP!!! van te voren al een nieuwe set banden besteld, op naar zandvoort en knallen maar... ff nog BP 98 getankt met Ocaan Booster er bij ging als de brandweer...
ben 3x de baan opgeweest en ging rondje na rondje sneller

tijden weet ik niet want toen ik mn tijd wilde gaan checken kreeg ik een lekker band met +- 140 :o en zag de muur al op me afkomen... verder alles heel gehouden behalve mn Linker voor velg... alles ging zo snel :S heb er een filmpje van en zal deze 1 deze dagen ff posten...
net een nieuwe velg bestel en die is dinsdag binnen

gespoten en al:D
verder een Mooie dag en gezellig gegeten met de groep...
verder huur ik volgende keer zelf een Pit-Box en iedereen die er in komt...

en mn spullen wilt lenen zal ik ff bij zn balle pakken
foto's/filmpies volgen
grt thommy