
Ik ben de helft kwijt voor 4 pots klauwen, schijven, blokken, brackets HEL leidingen en bevestigingsmateriaal voor de vooras

Ik zou lekker van die exotische merken vandaan blijven:GTRene schreef:ik zag ook nog zoiets![]()
http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-3-0-3-2-M ... 273wt_1050" onclick="window.open(this.href);return false;
![]()
+1Bert ///M3 schreef:Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
Ze doen in principe ook goed hun werk voor de 315mm dat zeker, en met de DS3000 voor en achter en goede remolie ook geen probleem op het circuit.Bert ///M3 schreef:Wat nog wel eens gedaan word is E46 M3 schijven 325mm met Brembo klauwen van een 840i (let op niet die van de 7 series die passen niet)
Verder vraag ik me af wat je er mee wilt bereiken. E36 M3 heeft dezelfde remmen als op jou auto. Ik heb er alleen een setje PFC Z-Rated blokken in en dat stopt gewoon meer dan prima. Natuurlijk krijg je ook dat wel stuk maar als je dat op de openbare weg doet dan gaat het al met behoorlijk wat geweld.
Voor die enkele circuitdag zoals Andre al zegt even andere blokken en klaar.
Natuurlijk is een setje AP etc beter maar dan gaat het ook serieus kosten.
http://www.performancefriction.com/afte ... -pads.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;0394.XX.20.44 Carbon Metallic Race Pad Front M Coupe; M Roadster
0396.XX.17.44 Carbon Metallic Race Pad Rear
STOPS QUIETER
Outperformed all ceramic and semi-metallic pads in noise tests resulting in less than 1% noisy stops.
STOPS QUICKER
Carbon Metallic® pads deliver more stopping power throughout the operating temperature range.
- Improved ABS Response
- Firmer and More Responsive Pedal
LOWER DUST
Carbon Metallic pads contain no hazardous dust.
LAST 4 TIMES LONGER
Carbon Metallic pads have a higher thermal threshold making them more resistant to pad wear than any semi-met or ceramic pads over temperature range testing.
- Better Pad Life
- Better Rotor Life
niet de agresiefste maar toch heel goed, denk minder stof en langer leven voor schijven en blokken en minder piep al valt het mee met de DS3000 en geen vonken regenRACE-WORTHY
PFC’s street pads are made with the same process and technology as our championship-winning race pads to give you stopping power that’s worthy enough for the track.
MOST ADVANCED FRICTION COMPOUND
- Carbon Metallic® delivers more stopping power than any other brake pad
- Not a semi-metallic compound
- Unique friction material outperforms ceramic and semi-metallic pads in noise and vibration tests
- Meets all environmental standards—including newly passed copper limitations
weet niet wat het precies is...zijn dat alleen de schijven voor en achter en dus zelfde grote als standaard,99 M Coupe
Replacement Rotor And Hardware Assy
311.28.0054.87 L
311.28.0054.88 R
Two Piece Floating Hat and Rotor Assy
311.052.87 L
311.052.88 R
dus das een update en toch geen extra kostenThe icing on the cake is that the cost is similar to OEM replacement parts.
Here's some great info from raceshopper.com
Maximum
Temperature (F) Pad Compound Selection Guide*
Up to 750F Most Semi-Metallic Street Pads including:
- Ferodo DS2500
- Hawk HPS
- Hawk HP Plus
- Hawk DTC-05
- PFC Carbon Metallic
- PFC Z-Rated
- Rofren Ultima Street
- Rofren Euro-Select
- Rofren Street Performance
750F -1000F Street Performance / Limited Track
use pads including:
- Ferodo DS2500
- Ferodo 4003
- Hawk HP Plus
- Hawk Black
- Hawk DTC-30
- Hawk DR-97
- PFC Z-Rated
- Rofren Street Performance
- Raybestos ST-38
- Raybestos ST-43
1000F -1250F Intermediate Race Pads including:
- Ferodo DS3000
- Ferodo DS1-11
- Hawk Blue 9012
- Hawk MT4 Blue
- Hawk HT10
- Hawk DTC-60
- Hawk DTC-70
- PFC 97 Compound
- PFC 01 Compound
- Raybestos ST-42
- Raybestos ST-43
1250F+
Ultra-High Temperature Race Pads including:
- Ferodo DS3000
- Ferodo DS3000+
- Ferodo DS3000 Endurance
- Ferodo DS1-11
- Hawk HT10
- Hawk HT14
- Hawk HT15
- Hawk DTC-60
- Hawk DTC-70
- PFC 01 Compound
- PFC 03 Compound
- Raybestos ST-41
- Raybestos ST-42
- Raybestos ST-43
*The preceding information is provided as a general guide only.
Each pad compound may have other substantially varying factors such as friction level (mu) and torque characteristics.
These factors, in addition to operating temperature range, should be considered when making pad compound choices for your specific application.
En dat was zo doodsimpel te voorkomen geweest door daar een blokje alu van 4-5mm dik voor te gebruiken ipv eoa pbs plaatje van de gamma....De Sjack schreef: Ik zou lekker van die exotische merken vandaan blijven:
http://www.duijster.nl/auto/RemBlokLos1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
dus zo'n remmensetje is ook zonde geld?Pennucciracing Luco schreef:Ook zooi, lees de post van Bert eens Rene.
Deze bedoelde ik Rene.Bert ///M3 schreef: Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
Lijkt me logisch tochPennucciracing Luco schreef:Deze bedoelde ik Rene.Bert ///M3 schreef: Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
LIGHTER. STIFFER. COOLER. QUICKER. PFC's Zero Drag Calipers deliver the lowest cost per mile, improved power efficiency, and reduced fuel consumption
Toch zijn de ervaringen aan de vooras op de Elan's erg goed, en daar wordt toch menig circuitdag mee geragd. Hoe het ook zij, het is in mijn geval een stuk beter dan de standaard 1 pots zwevende klauw, die met droog wegdek gewoon niet te blokkeren isPennucciracing Luco schreef:Ook zooi, lees de post van Bert eens Rene.
Ik zag het Bert, schijven waren dan iets van 780 en blokjes van hen niet zo duur, echter dat waren de straat vervangers...wilde je ook race bestendig zijn ze rond de 200...dus ook zo 1.000.-gbp...Bert ///M3 schreef:Klopt dat is ook een beetje de algehele opinie over HiSpec. Slechte toleraties, service drama etc etc.
Die PFC klauwen zijn wel wat Rene. Alleen ook aardig aan de prijs. Plus waar je op gepakt word is de prijs van de blokken, PFC blokken voor hun eigen klauwen zijn echt gigaduur.
Brackets voor Porsche klauwen kan je zo kopen bij rallyroad.net alleen als je alles optelt is het ook niet goedkoop, komt ook bij dat het niet in de standaard wielen past waarschijnlijk.
lijkt me een super koopje voor bewezen goed spul met behoud van je eigen klauw en dus kosten.We've comprised this E36/E46 M3 brake package with our highest performing components for customers wanting full potential from their factory braking system. This is the next best thing to a big brake kit and much easier on the wallet. BMW M3 factory brake system is a great base for good stopping power - they just need to be massaged to handle the added stresses of track duty. With the excessive heat of track work, the factory, one piece rotors will expand irregularly causing an inconsistent pedal feel and uneven pad wear. Performance Friction's Direct Drive™ rotors are a two-piece, full floating design allow the friction service to expand evening. Numerous other benefits of this rotor's design can be found here. To squeeze those rotors tight we've included our highest performing pads for any type of performance use: street/track (Z-Rated), school/endurance (06 compound), time trials/race (01 compound). The factory sliding caliper tends to twist from the added forces of track pads and sticky tires and can produce a unsatisfactory pedal feel and uneven brake wear. We have greatly reduced this issue with the use of brass guide pins to top off the package.
Package Includes:
Performance Friction Direct Drive™ two piece floating rotor set (includes fully assembled hat, directional rotor, and Direct Drive™ mounting hardware)
Performance Friction pad set (three compounds to choose)
Brass caliper guide pins
Made in the USA
Read the Performance BMW article and review - 3MB
E36 M3 NOTE: A very small percentage of E36 M3 cars are affected by on off-sized front hub assembly (143mm OD versus 139mm), presumably supplied by one of BMWs suppliers with a different spec. PFC Direct Drive™ rotors will require replacement of this hub with the standard sized part. SKF Bearings are correct at 139mm.
Rene, je schrijft onzin. De enige Brembo klauwen die BMW destijds gebruikte waar je wellicht iets aan hebt zijn de 840ci Brembo klauwtjes. Al vind ik dat een leuk straatsetje, maar niks voor op een circuit. Leuk voor m'n 540i omdat ze onder 16" passen, maar dat is ook m'n enige rede om niet naar Movit 322 te gaan.Rene schreef: maar ook voor de brembo 4 pots wat ook op wat oudere bmw modellen zit ala 850csi e.d. en of de nurburgring uitvoering M5 e34 ofzo...maja ook moeilijk te krijgen in goede conditie denk...
maar zou wel mooi zijn als ze makkelijk te vinden zijn die brackets, zag er laatst wat te koop op een UK site.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bokkepoot en 6 gasten