Remmen en soorten remsetjes

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
HJ2

Re: Remmen en soorten remsetjes

Bericht door HJ2 » 15 mar 2011, 20:20

Hohly cow! :hmmm:
Ik ben de helft kwijt voor 4 pots klauwen, schijven, blokken, brackets HEL leidingen en bevestigingsmateriaal voor de vooras :shock:

GTRene

Bericht door GTRene » 15 mar 2011, 23:22

hoe bedoel je?
jij hebt een nog goedkopere set of is jou set dubbel zo duur als zeg een 1.700,-euro set. :D

De Sjack

Bericht door De Sjack » 19 mar 2011, 15:07

GTRene schreef:ik zag ook nog zoiets :hmmm:

http://cgi.ebay.co.uk/BMW-E36-3-0-3-2-M ... 273wt_1050" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
Ik zou lekker van die exotische merken vandaan blijven:
Afbeelding

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2011, 15:22

D2 XYZ K Sport etc zijn namaak producten die de vorm van een AP klauw gebruiken maar verder zit er volgens mij 0,0 engineering achter.

Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.

steve smith

Bericht door steve smith » 19 mar 2011, 18:25

Bert ///M3 schreef:Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
+1

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2011, 20:22

zo dan, das niet zo'n goeie, alhoewel die meer blauwe al een oude eerdere begin copy kan zijn, maar zoek het toch liever in bv de 245mm CSL schijven als ik er aan toe zou zijn (of in een merk wat aardig bekend staat), heb meer info gezocht en gevonden wat ik sowieso wilde weten.

De CSL schijven zijn bv net anders qua hoogte dan een E46 M3,
de CSL schijf (345mm)voor is bv 52.5mm hoog (achter 61mm), en de M3 (325mm schijf) is bv 53.5mm hoog.

Doch de Z3M schijf (315mm) is ook 52.5mm hoog en achter 61mm

de remblokjes van de CSL zijn iets anders maar minimaal 64.2 hoog en 155.2mm lang
de remblokjes van de Z3M zijn 64 hoog en 156.4mm lang

in Theorie zou je dus zelfs de klauw van de Z3M kunnen behouden ware het niet dat ie 15mm verder naar buiten moet vanwege de totaal 30mm grotere schijf.

beide zijn ook maar 28mm dik, wat ook weer scheelt in onafgeveerd gewicht, bv ipv een 32mm dikke schijf
van sommige sportsets.

echter schijven van de CSL zijn vrij duur (die met zwevende)

nou las ik ook ergens dan mensen bv de CSL schijven nemen en de 135i motorsport klauwen...
en sommige de 330i schijven geloof ik? maar niet voor een Z3M maar om een update te doen voor weinig met origineel bmw spul.
zo schijnen er bv brembo klauwen op speciale M5 nurburgring te zitten n of op een 850CSi e.d. :mrgreen:
wel grappig hoe mensen alles uitzoeken.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 19 mar 2011, 20:42

Wat nog wel eens gedaan word is E46 M3 schijven 325mm met Brembo klauwen van een 840i (let op niet die van de 7 series die passen niet)

Verder vraag ik me af wat je er mee wilt bereiken. E36 M3 heeft dezelfde remmen als op jou auto. Ik heb er alleen een setje PFC Z-Rated blokken in en dat stopt gewoon meer dan prima. Natuurlijk krijg je ook dat wel stuk maar als je dat op de openbare weg doet dan gaat het al met behoorlijk wat geweld.

Voor die enkele circuitdag zoals Andre al zegt even andere blokken en klaar.

Natuurlijk is een setje AP etc beter maar dan gaat het ook serieus kosten.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2011, 21:02

Bert ///M3 schreef:Wat nog wel eens gedaan word is E46 M3 schijven 325mm met Brembo klauwen van een 840i (let op niet die van de 7 series die passen niet)

Verder vraag ik me af wat je er mee wilt bereiken. E36 M3 heeft dezelfde remmen als op jou auto. Ik heb er alleen een setje PFC Z-Rated blokken in en dat stopt gewoon meer dan prima. Natuurlijk krijg je ook dat wel stuk maar als je dat op de openbare weg doet dan gaat het al met behoorlijk wat geweld.

Voor die enkele circuitdag zoals Andre al zegt even andere blokken en klaar.

Natuurlijk is een setje AP etc beter maar dan gaat het ook serieus kosten.
Ze doen in principe ook goed hun werk voor de 315mm dat zeker, en met de DS3000 voor en achter en goede remolie ook geen probleem op het circuit.
Ik moet natuurlijk heel goed uitkijken met men centen, maar dacht, als ik toch moet vervangen (als deze set blokjes op is dan zijn men schijven ook "op")
wie weet is er wat groters uit het BMW rek voor niet veel meer geld, het is goed en of goed genoeg, maar je kan het hem iets makkelijker maken.
als je bv de CSL schijven neemt das 345 maar duur, nu zag ik ook een type van 348mm? maar dan niet met alu hart en goedkoop OEM maja, het duurste zijn vaak de klauwen, echter sommige mensen gooien er dure sets op en dan kun je goedkoop de klauwen overnemen.
en zag ook al ergens van die handige lui die brackets maken zodat de klauwen wel passen, als je dan goede hebt zou zoiets kunnen.

helaas zijn vele sites wat onduidelijk wat je precies nodig hebt om de set compleet te maken.

aan de andere kant, groter betekent vaak ook zwaarder onafgeveerd gewicht...
op straat heb ik natuurlijk niks geen klagen, doch die keer dat ik op het circuit kom merk je toch wel verschil tussen mij remmen en een grote set als je bij iemand in zit :mrgreen:
kijk dat hoef ik ook niet, maar als je toch nieuw moet kopen, dan bijwijze is een extra 100<>200 euro tenopzichte van het spul wat er nu op zit, wel besteed denk ik.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2011, 21:12

owja, de DS3000 bevallen me opzich heel goed, maar toch werd men aandacht getrokken naar dit>>
0394.XX.20.44 Carbon Metallic Race Pad Front M Coupe; M Roadster
0396.XX.17.44 Carbon Metallic Race Pad Rear
http://www.performancefriction.com/afte ... -pads.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
STOPS QUIETER
Outperformed all ceramic and semi-metallic pads in noise tests resulting in less than 1% noisy stops.

STOPS QUICKER
Carbon Metallic® pads deliver more stopping power throughout the operating temperature range.
- Improved ABS Response
- Firmer and More Responsive Pedal

LOWER DUST
Carbon Metallic pads contain no hazardous dust.

LAST 4 TIMES LONGER
Carbon Metallic pads have a higher thermal threshold making them more resistant to pad wear than any semi-met or ceramic pads over temperature range testing.
- Better Pad Life
- Better Rotor Life
RACE-WORTHY
PFC’s street pads are made with the same process and technology as our championship-winning race pads to give you stopping power that’s worthy enough for the track.

MOST ADVANCED FRICTION COMPOUND
- Carbon Metallic® delivers more stopping power than any other brake pad
- Not a semi-metallic compound
- Unique friction material outperforms ceramic and semi-metallic pads in noise and vibration tests
- Meets all environmental standards—including newly passed copper limitations
niet de agresiefste maar toch heel goed, denk minder stof en langer leven voor schijven en blokken en minder piep al valt het mee met de DS3000 en geen vonken regen :mrgreen: zit geen koper in, denk ook beter voor/tegen inbranden?

http://www.performancefriction.com/afte ... -pads.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

die zijn voor de standaard klauwen.

kan ik die vergelijken qua stop power met de DS3000 of...

ze hebben ook aftermarket rotors...zijn die beter dan de M rotors? (die bevallen verder goed...)

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2011, 21:27

hier de lijst voor de Z3 M coupe
99 M Coupe

Replacement Rotor And Hardware Assy
311.28.0054.87 L
311.28.0054.88 R

Two Piece Floating Hat and Rotor Assy
311.052.87 L
311.052.88 R
weet niet wat het precies is...zijn dat alleen de schijven voor en achter en dus zelfde grote als standaard,
zoals het zegt replacement?

http://www.performancefriction.com/Repo ... ATALOG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

ah, ik las net dit>>
The icing on the cake is that the cost is similar to OEM replacement parts.
dus das een update en toch geen extra kosten :mrgreen:

hier een pdf van de test een M3 46 en ze hebben het ook over de e34 M5 BBK

http://www.coordsport.com/attachments/B ... s-Test.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door GTRene op 19 mar 2011, 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2011, 21:47

kwam ook een leuk overzicht tegen met temps e.d. trouwens las ook dat de DS3000 een erg hoge bite van 62 heeft (vandaar) en de verf van je auto fikt :hmmm: ik zag wel een keer ene vonken regen toen ik net de nwe blokken had en ze nog wat op de al iets ingesleten schijven zaten, het was donker en ik draaiede een bocht in :mrgreen:

anyway het overzicht
Here's some great info from raceshopper.com

Maximum
Temperature (F) Pad Compound Selection Guide*

Up to 750F Most Semi-Metallic Street Pads including:
- Ferodo DS2500
- Hawk HPS
- Hawk HP Plus
- Hawk DTC-05
- PFC Carbon Metallic
- PFC Z-Rated
- Rofren Ultima Street
- Rofren Euro-Select
- Rofren Street Performance

750F -1000F Street Performance / Limited Track
use pads including:
- Ferodo DS2500
- Ferodo 4003
- Hawk HP Plus
- Hawk Black
- Hawk DTC-30
- Hawk DR-97
- PFC Z-Rated
- Rofren Street Performance
- Raybestos ST-38
- Raybestos ST-43

1000F -1250F Intermediate Race Pads including:
- Ferodo DS3000
- Ferodo DS1-11
- Hawk Blue 9012
- Hawk MT4 Blue
- Hawk HT10
- Hawk DTC-60
- Hawk DTC-70
- PFC 97 Compound
- PFC 01 Compound
- Raybestos ST-42
- Raybestos ST-43
1250F+

Ultra-High Temperature Race Pads including:
- Ferodo DS3000
- Ferodo DS3000+
- Ferodo DS3000 Endurance
- Ferodo DS1-11
- Hawk HT10
- Hawk HT14
- Hawk HT15
- Hawk DTC-60
- Hawk DTC-70
- PFC 01 Compound
- PFC 03 Compound
- Raybestos ST-41
- Raybestos ST-42
- Raybestos ST-43

*The preceding information is provided as a general guide only.
Each pad compound may have other substantially varying factors such as friction level (mu) and torque characteristics.
These factors, in addition to operating temperature range, should be considered when making pad compound choices for your specific application.

Harrie D

Bericht door Harrie D » 19 mar 2011, 23:35

De Sjack schreef: Ik zou lekker van die exotische merken vandaan blijven:
http://www.duijster.nl/auto/RemBlokLos1.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
En dat was zo doodsimpel te voorkomen geweest door daar een blokje alu van 4-5mm dik voor te gebruiken ipv eoa pbs plaatje van de gamma....
Prachtig :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2011, 00:01

:mrgreen: wat een oplossing inderdaad.

en wat zegt de jury van dit merk dan, lijkt mij voor het geld wel oke?
of zijn daar ook mindere verhalen over.

http://www.hispecbrake.co.uk/page35.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ik denk dat ik eens (als men schijven en blokken op zijn) voor de Performance friction schijven ga en PFC-01 blokjes. niet veel duurder dan origineel lijkt me? (standaard zevende M schijven en DS3000)
en ze zeggen daar dat de schijven langer meegaan en de blokjes ook :hmmm:

Luco

Bericht door Luco » 20 mar 2011, 08:34

Ook zooi, lees de post van Bert eens Rene.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2011, 10:23

Pennucciracing Luco schreef:Ook zooi, lees de post van Bert eens Rene.
dus zo'n remmensetje is ook zonde geld?

dat wat Bert voorsteld zoiets heb ik al, wat ik heb is voor de 315mm schijven erg goed, let wel voor die set-up groote.
maar wat fijner zou zijn is een iets meer vriendelijke pad voor de schijven en lak.

over de Z-rated (althans verhalen uit 2008) las ik niet veel goeds, althans als je het circuit op ging...dan moest je de PFC-01 hebben.

ik zit dus nu te denken(als deze set op is) aan een combo, de PFC remschijven met de PFC-01 remblokjes.

zo hou je je eigen klauwen wat opzich best kan en de goedkoopste oplossing is waarschijnlijk, althans voor floating disk principe.

Luco

Bericht door Luco » 20 mar 2011, 11:17

Bert ///M3 schreef: Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
Deze bedoelde ik Rene.

wjn

Bericht door wjn » 20 mar 2011, 11:17

Bestaan er geen brackets waarmee je de klauwen van een 993 kunt monteren op je BMW?

Zoiets lijkt me de gunstigste opposing voor wat jij wilt.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2011, 11:50

Pennucciracing Luco schreef:
Bert ///M3 schreef: Go big or go home IMHO. Of je koopt een fatsoenlijk merk ala Mov'it/AP/Alcon/Brembo etc of rij gewoon lekker met standaard. Die mickey mouse setjes zijn leuk voor een parkeerplaatsmeeting maar verder ook niet.
Deze bedoelde ik Rene.
Lijkt me logisch toch :thumbup:

doch ik ken niet alle merken en dat is het mooie van een forum, sommige hebben al nare of juist goede ervaring met bv in dit draadje remmensetjes of wat met remmen te maken heeft.
Zo kan het wat helpen met een keuze maken...

Moet natuurlijk een goed product zijn/blijven waar ik van op aan kan, in mijn geval no races and no big wallet so no big brakes :lol:

dus delen wat je bv toch moet vernieuwen maar die niet veel duurder zijn dan origineel M>>

dan kun je spelen met betere remblokjes (doe ik al, maar kan een anders soort eens proberen die minder slijt/stof en of invreten)

betere remvloeistof (doe ik al)

betere remleidingen (doe ik nog niet, zijn standaard M rubber, echter moet ik ze vervangen dan staalomvlochten)

betere remschijven (doe ik nog niet, zijn "standaard" zwevend M echter bij vervanging eventueel de Performance Friction zwevende... )

betere klauwen (doe ik nog niet, standaard M en is duur dus...laten we denk voorlopig zo, behalve als ik moet reviseren dan wellicht denken aan ander type klauwen?)

lijken me goede klauwen, zullen ook wel klauwen met geld kosten :mrgreen:

Afbeelding
LIGHTER. STIFFER. COOLER. QUICKER. PFC's Zero Drag Calipers deliver the lowest cost per mile, improved power efficiency, and reduced fuel consumption
Afbeelding

nice stuff 8)

@WJN klopt, der zijn wel brackets voor, althans al wel zaken over gelezen, of voor de 996 klauwen of cayman oid, maar ook voor de brembo 4 pots wat ook op wat oudere bmw modellen zit ala 850csi e.d. en of de nurburgring uitvoering M5 e34 ofzo...maja ook moeilijk te krijgen in goede conditie denk...
maar zou wel mooi zijn als ze makkelijk te vinden zijn die brackets, zag er laatst wat te koop op een UK site.

HJ2

Bericht door HJ2 » 20 mar 2011, 17:58

Pennucciracing Luco schreef:Ook zooi, lees de post van Bert eens Rene.
Toch zijn de ervaringen aan de vooras op de Elan's erg goed, en daar wordt toch menig circuitdag mee geragd. Hoe het ook zij, het is in mijn geval een stuk beter dan de standaard 1 pots zwevende klauw, die met droog wegdek gewoon niet te blokkeren is :bag: De Hi-spec's doen dat wel :mrgreen: Evenals mijn huidige WIlwood's.Dan valt er tenminsye weer wat te doseren. Alleen... mijn huidige Wilwood's hebben dus te grote potten, waardoor 90% op de vooras komt... not good!

Natuurlijk had ik ook liever AP's gehad, maar daar denkt mijn bank heel anders over. Bovendien passen er maar weinig klauwen in de die 16" lotusvelgjes waardoor de keuze of zeer beperkt is, of prijstechnisch gewoon niet haalbaar. De Hispec's zijn voor mij dan een prima optie hoor.

Let er alleen wel op dat je een uitontwikkeld setje neemt, en geen nieuw ding. Hispec's maken ook klauwen voor de Elan achteras, maar dat is dan weer een drama verhaal van jewelste tot nu toe. Ook de service is niet je dat, ook iets om in het achterhoofd te houden. :thumbup:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2011, 18:16

Klopt dat is ook een beetje de algehele opinie over HiSpec. Slechte toleraties, service drama etc etc.

Die PFC klauwen zijn wel wat Rene. Alleen ook aardig aan de prijs. Plus waar je op gepakt word is de prijs van de blokken, PFC blokken voor hun eigen klauwen zijn echt gigaduur.

Brackets voor Porsche klauwen kan je zo kopen bij rallyroad.net alleen als je alles optelt is het ook niet goedkoop, komt ook bij dat het niet in de standaard wielen past waarschijnlijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2011, 20:41

Bert ///M3 schreef:Klopt dat is ook een beetje de algehele opinie over HiSpec. Slechte toleraties, service drama etc etc.

Die PFC klauwen zijn wel wat Rene. Alleen ook aardig aan de prijs. Plus waar je op gepakt word is de prijs van de blokken, PFC blokken voor hun eigen klauwen zijn echt gigaduur.

Brackets voor Porsche klauwen kan je zo kopen bij rallyroad.net alleen als je alles optelt is het ook niet goedkoop, komt ook bij dat het niet in de standaard wielen past waarschijnlijk.
Ik zag het Bert, schijven waren dan iets van 780 en blokjes van hen niet zo duur, echter dat waren de straat vervangers...wilde je ook race bestendig zijn ze rond de 200...dus ook zo 1.000.-gbp...

magoed, hele dag al overal aan het kijken, wat schets mijn verbazing toen ik via via en weer via op deze site kwam (wel eens eerder gezien en bij men linkjes maja heb er zoveel :bag: ) anyway, die hebben een aanbieding met die prachtige 2 delige schijven en remblokjes die je mag kiezen, dus PFC-01 of PFC-06 nu las ik dat 06 (mede als je ze er in laat dus ook straat) te prefereren was,

hoe duur complete set en wat extra's? omgerekend 552,50,-euro :shocking: :thumbup:
das een mooie prijs!
daar haal je geen originele Z3M remmen voor met race blokjes.

http://store.bimmerworld.com/introducto ... p1536.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
We've comprised this E36/E46 M3 brake package with our highest performing components for customers wanting full potential from their factory braking system. This is the next best thing to a big brake kit and much easier on the wallet. BMW M3 factory brake system is a great base for good stopping power - they just need to be massaged to handle the added stresses of track duty. With the excessive heat of track work, the factory, one piece rotors will expand irregularly causing an inconsistent pedal feel and uneven pad wear. Performance Friction's Direct Drive™ rotors are a two-piece, full floating design allow the friction service to expand evening. Numerous other benefits of this rotor's design can be found here. To squeeze those rotors tight we've included our highest performing pads for any type of performance use: street/track (Z-Rated), school/endurance (06 compound), time trials/race (01 compound). The factory sliding caliper tends to twist from the added forces of track pads and sticky tires and can produce a unsatisfactory pedal feel and uneven brake wear. We have greatly reduced this issue with the use of brass guide pins to top off the package.
Package Includes:

Performance Friction Direct Drive™ two piece floating rotor set (includes fully assembled hat, directional rotor, and Direct Drive™ mounting hardware)
Performance Friction pad set (three compounds to choose)
Brass caliper guide pins
Made in the USA

Read the Performance BMW article and review - 3MB

E36 M3 NOTE: A very small percentage of E36 M3 cars are affected by on off-sized front hub assembly (143mm OD versus 139mm), presumably supplied by one of BMWs suppliers with a different spec. PFC Direct Drive™ rotors will require replacement of this hub with the standard sized part. SKF Bearings are correct at 139mm.

lijkt me een super koopje voor bewezen goed spul met behoud van je eigen klauw en dus kosten.
alleen ist in de US dus komt wat bij, maar op zich netjes.
zou bijna alvast die set bestellen...maar moet even pas op de plaats...komen nog meer kosten van men huis er aan :'( maja moet dit jaar (heb al 10 jaar uitgesteld :mrgreen: maar nu wordt het echt tijd, wel mooi gerekt en als het goed is een "normaal" iemand die het maakt tegen redelijke kosten)

anyway, wat denken jullie van die set? lijkt mij prima met de PFC 06 :df:

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 20 mar 2011, 21:58

Ik bestel daar wel vaker wat.

Er komen importkosten etc overheen dus je kan eigenlijk wel rekenen prijs in dollar = prijs in euro.

steve smith

Bericht door steve smith » 20 mar 2011, 22:43

Rene schreef: maar ook voor de brembo 4 pots wat ook op wat oudere bmw modellen zit ala 850csi e.d. en of de nurburgring uitvoering M5 e34 ofzo...maja ook moeilijk te krijgen in goede conditie denk...
maar zou wel mooi zijn als ze makkelijk te vinden zijn die brackets, zag er laatst wat te koop op een UK site.
Rene, je schrijft onzin. De enige Brembo klauwen die BMW destijds gebruikte waar je wellicht iets aan hebt zijn de 840ci Brembo klauwtjes. Al vind ik dat een leuk straatsetje, maar niks voor op een circuit. Leuk voor m'n 540i omdat ze onder 16" passen, maar dat is ook m'n enige rede om niet naar Movit 322 te gaan.

De '95er e34 M5 en 850CSi (non USA) klauwen die je bedoelt zijn NIET door Brembo gemaakt maar door Ate. Dit is een antieke meerdelige GIETIJZEREN klauw die een kilo of 8 weegt, en nutteloos is op een sportieve auto. Er zijn maar heel weinig blokken voor te krijgen, en het gewicht maakt deze klauw bij voorbaat al kansloos.

Andre

Bericht door Andre » 20 mar 2011, 23:15

Jullie doen allemaal zo moeilijk.

Schijven van bmw zijn over het algemeen super.

130i cup reden we met standaard schijven 24mm dik en 330 in diameter. Alleen 4 pots brembo klauwtje erop met race blokken. Prima. Alleen als je langer achterelkaar rijd wordt het te heet. Maar dat komt door de 24mm schijven die eigenlijk te dun zijn.

M3 E90 racer bijv.

Wij racen met orginele M3 remschijven 360mm x 30mm met ap 6 pots pro5000 endurance remklauwen. We hebben ze roodgloeiend gehad zonder koeling. Nog niet kapot te krijgen. 4 uurs races geen probleem. Schijven dus dikke prima en qua vervanging nog te betalen. Waar ligt het probleem meestal. Juist in de 1 pots remklauw en de remolie en remblokken kwaliteit.

Ik zou graag meer remmensetjes zien met alleen een remklauw upgrade.

Daarbij een remklauw keuze waar veel types remblokken voor te krijgen zijn.

De remschijven van brembo ap met alu top zijn ongelooflijk duur in aanschaf en vervanging en dus niet nodig als je al een auto hebt met behoorlijke remschijven.

Als ik nu een keuze zou moeten maken voor een upgrade voor bijv een M3. Zou ik alleen voor een movit 4 pot klauw gaan. De 360mm x 30mm schijven zijn ruim voldoende. Er moeten wel pfc, pagid remblokken voor de remklauw verkrijgbaar zijn dat is een pre.

6 pot is niet nodig voor een occasional trackday. Weegt meer, kost meer en bied niet meer vertraging.

Johanes

Bericht door Johanes » 20 mar 2011, 23:44

Heel interessant topic!

Ik ben er al geruime tijd op zoek naar een goede remupgrade. Wel voor een Honda :wink:

In de Honda wereld hebben de merken zoals D2, K-sport oid ook niet een goede reputatie, dus lekker afblijven IMO.

Na wat filter werk en onderzoek via internet en fora zit ik tegenwoordig te denken om klauwen te gebruiken tussen;
AP Racing --> 295 X 28mm,
Spoon --> 282mm X oem dikte 22-24mm (???)
of Wilwood superlite --> 298mm X 32mm
allemaal gewoon met 4pots en wat heel gunstig is dat ze allemaal passen met 15" velgen.

Mijn neiging gaat idd naar AP Rcing, maar met mijn huidige beroep als een student, is het helaas niet te betalen voorlopig.

Hebben jullie wat reviews of toevoeging over de bovenstaande merken?

Plaats reactie