Dank je wel. En. NEE JOH!!! Is per jaar.Maurice Hoekstra schreef:Knappe eerste auto hoor!
Maar zijn die verzekeringsbedragen op maandbasis?![]()
Dan liever eerst wat schadevrije jaren opbouwen met een yarisje ofzo en van het geld wat je hebt gespaard voor een e46 m3 gaan!
Mark Nauta - ///M power + Lexus CT200h
- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
-
Maurice Hoekstra
- Bert ///M3
Tsja hou je. Ik verzekerde mijn M3 op mijn 23e en had toen hetzelfde gezeur. Direct vanuit een lesauto in een M3 stappen waren ze niet blij mee
Ook eerst een jaartje Rialto gehad, kostte toen 2500 euro per jaar voor alleen WA dekking.
CB vertelde mij toen dat ze minstens 4 schadevrije jaren wilden zien, maar die waren nog het meest serieus. Bij de meeste maatschappijen gooien nog net niet direct de hoorn er op als ze het kenteken door krijgen
Ik zit nu bij Interpolis, bruto jaarpremie voor all risk is geloof ik rond de 2500 en daar gaat nog no claim van af, komt voor all risk dekking totaal op 110 euro per maand oid. Daar nog wat pakket korting van af enz.
Ook eerst een jaartje Rialto gehad, kostte toen 2500 euro per jaar voor alleen WA dekking.
CB vertelde mij toen dat ze minstens 4 schadevrije jaren wilden zien, maar die waren nog het meest serieus. Bij de meeste maatschappijen gooien nog net niet direct de hoorn er op als ze het kenteken door krijgen
Ik zit nu bij Interpolis, bruto jaarpremie voor all risk is geloof ik rond de 2500 en daar gaat nog no claim van af, komt voor all risk dekking totaal op 110 euro per maand oid. Daar nog wat pakket korting van af enz.
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
- Pescatore
Verzekering, wegenbelasting, evt. reparaties en dan nog de benzine; in jouw situatie was ik toch echt voor een 325i gegaan.. Niet om lullig te zijn, ik ben zelf ook student en weet dat je dan wel erg vrijgevige ouders of een goed betaalde bijbaan moet hebben wil je zelf een M3 kunnen rijden. Zonder een vaste baan met de bijbehorende financiële buffer die je daarmee kan opbouwen zou ik hier niet zo snel aan beginnen. Zo'n auto koop je toch vooral om te rijden; een 325i met sper zal je ongeveer 3000 euro gescheeld hebben, waar je m.i. lekker van had kunnen rijden. Weekendje ring, CPZ, you name it. Daar komt bij dat een 'out of the box' e36 m3, afgezien van de motor, zo speciaal niet is..
Uiteraard gefeliciteerd ermee, het is in ieder geval wel een auto die het straatbeeld opvrolijkt met z'n 6 in lijn brul.

Uiteraard gefeliciteerd ermee, het is in ieder geval wel een auto die het straatbeeld opvrolijkt met z'n 6 in lijn brul.
- M-bitious
Verzekeringen worden altijd tot op de bodem uitgezocht, maar ik hoor bijna nooit iemand iets roepen over reparatiekosten, en dat is vaak waar het fout gaat. Heb trouwens mijn nieuwe M3 bij top cover ondergebracht, met 3 jaar nieuwwaarde regeling en no-claim bescherming voor 150 in de maand. Niet verkeerd.
-
Maurice Hoekstra
- frank de jonge
ff weer op dat andere verhaal terugkomen
Hier is dat filmpie van die rollenbank test.
Komt de demper vol in beeld bijna aan het einde.
[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... ripas2.jpg[/img]
Hier is dat filmpie van die rollenbank test.
Komt de demper vol in beeld bijna aan het einde.
[IMG:528:432]http://img.photobucket.com/albums/v635/ ... ripas2.jpg[/img]
- Pescatore
-
HSR
+1, doe daar de sierra in de verzekering, dat zou je dan naar rato 8.76 eu per maand moeten kostenPescatore schreef:Op naam van een ouder zeker? Zo niet, dan ben ik benieuwd waar je verzekering vandaan komtEvert van der Linde schreef:Heb net me RBW 2 weken op zak en ben voor me M3 75 epo's in de maand kwijt aan verzekeren. Dit is met inzittende verz. en no claim beschermer erbij. Oja, ik ben 21 jaar, bijna 22.
- Niels
- Auto: Prius+
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
- Nutkees
- Auto: Dodge Viper
-
Thommy
nu met auto?????? 8)Mark Nauta schreef:Ik meld me uiteraard ook aan. Zoals het nu staat (nog steeds) zonder auto, dus als pitspoes en plaatjesschieter
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 670#213670
- Mark Nauta
@ Pescatore. Ik kan me geheel vinden in je verhaal en zal ook kijken hoe het me gaat bevallen. Ik heb gewoon eens een keer de gok genomen onder het mom van 'what the heck' en hoop dat het me erg veel plezier gaat geven. Daarbij komt dat ik aan het einde van het jaar trouwens klaar ben met mijn studie, dus mijn studietijd zit er ook grotendeels op. Maar desondanks vind ik het toch wel lichtelijk spannend hoor. Maar zien hoe het allemaal loopt. Ik hoop dat ik er gewoon veel plezier aan ga beleven.
En wat betreft die verzekering, ik betaal hetzelfde als wat Evert noemt en heb er dan ook nog een diefstal verzekering bij in. Gewoon op eigen naam en 0 schadevrije jaren. Let wel, dit is ook al 33% lager i.v.m. collectieviteitskortingsregeling via het werk van mijn vader (mag ik ook gebruik van maken als student).
@ Thommy, nu kom ik dus inderdaad mét auto. Maar de baan ga ik zeker niet op.
En wat betreft die verzekering, ik betaal hetzelfde als wat Evert noemt en heb er dan ook nog een diefstal verzekering bij in. Gewoon op eigen naam en 0 schadevrije jaren. Let wel, dit is ook al 33% lager i.v.m. collectieviteitskortingsregeling via het werk van mijn vader (mag ik ook gebruik van maken als student).
@ Thommy, nu kom ik dus inderdaad mét auto. Maar de baan ga ik zeker niet op.
- Evert van der Linde
- Auto: BMW M140i
hier idem, mijn collectiviteitskorting zit dan op 27%, maar auto is volledig op mijn naam verzekerd. Sorry voor het offtopic gelul over verzekeringen. Even terug naar de auto.Mark Nauta schreef: En wat betreft die verzekering, ik betaal hetzelfde als wat Evert noemt en heb er dan ook nog een diefstal verzekering bij in. Gewoon op eigen naam en 0 schadevrije jaren. Let wel, dit is ook al 33% lager i.v.m. collectieviteitskortingsregeling .
Ik zat met mark een beetje te praten over zijn spoilertje. Was eigenlijk niet helemaal mijn ding. Maar bij nader inzien... toch liever zo'n spoilertje dan zo'n halve sateliet antenne op je oto toch mark
-
Steven N.
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Daar hebben we een andere M3 voor [img:30:17]http://forum.scooterforum.net/forum/ima ... /weird.gif[/img]Mark Nauta schreef:@ Thommy, nu kom ik dus inderdaad mét auto. Maar de baan ga ik zeker niet op.
- InjectTheVenom
- Mark Nauta
Ja inderdaad. Als ik niet voor een scherpe prijs de auto had kunnen verzekeren en de bedragen had moeten betalen die hier ook voorbij komen, dan had ik wel overgeslagen. Zo wordt het een stuk betaalbaarder. Tuurlijk is het geen Golfje, maar dat weet je bij zo'n auto. Hij brengt ook een stukje fun. Ik ben al mijn hele leven gek van auto's en nu had ik de mogelijkheid om dit zo te doen. Ik heb hem niet nodgi in principe, want ik heb mijn OV-kaart, dus het is voor mij puur een auto voor de fun en voor in de vrije tijd.InjectTheVenom schreef:Heerlijk die collectiviteitskortingsregelingHad ik ook wel willen hebben toen ik 20 was, dan stond er subiet een hele leuke Calibra turbo of V6 voor de deur.
-
Xave30
I feel ya BertBert ///M3 schreef: Ook eerst een jaartje Rialto gehad, kostte toen 2500 euro per jaar voor alleen WA dekking.
Maar ja.. jaar bij RIALTO gezeten en geen ongeluk gehad.
@ Mark. je hebt wel mazzel dat je bedrag wel jaarlijk is. 8) . Tuurlijk kan het altijd lager maar ben wel blij voor je. Anders was het , de //M3 op aan ander naam laten zetten. Volgend jaar als je 25 wordt ga de premie weer dalen. Ik kan zelf ook niet wachten, wordt een PAR-TAY ! :twisted:
-
M@rcel
Flatline schreef:@ frank
Die filmpjes die jij post klinkt behoorlijk anders als het standaard systeem wat een vriend van mij eronder had zitten, want die hoorde je amper en op hoge toeren werd het qua geluid net alsof er een blik unox was gebruikt als demper.
Wat jij post vindt ik alweer een stuk beter...
Komt het niet doordat zo'n uitlaat misschien in de na-dagen van z'n levensloop zit?
De uitlaat van mijn 323ti begint nu ook steeds imposanter te klinken (origineel 190.000 km)