Voor de liefhebbers

Ruben ,Ruben schreef:Heb net mijn bandenspanning aangepast. 2.3 voor en 2.6 achter. Heb nu ook een bandenspanningsmeter van Michelin en dan zie je grappige dingen. Bijvoorbeeld dat als ik de slang over het dak trek dat de bandenspanning niet meer klopt. Ik had de pomp op 2.6 gezet, maar hij bleef de band oppompen op 2.8. Andere velg wel goed.
Rijcomfort wordt wel beter zo, maar na wat strakke bochtjes op het industrieterrein beginnen de voorbanden al lichtjes te smeren, dat belooft wat voor vrijdag op Zolder...
Ik wist het wel!Elmar schreef:R1R is kut!
Ben voorbij gereden door Aad, de beste man had wel grote praatjes, maar zijn drankje heeft veel goed gemaakt.
Ik heb constant met een passagier van ca. 100 kg gereden en ben met de R1R banden 5 seconde per rondje langzamer dan anders (waar ik dan wel alleen rij).
Ze houden het 2 rondjes uit en dan gaat het glijden gebeuren. Enige positieve aan de band is dat er bijna geen onderstuur optreed. Ben benieuwd wanneer ze verder zijn afgesleten of er minder flex van het profiel zal zijn.
Ik hoorde gisteren (noem geen namen) dat die band (heb ik ook ff naar gekeken) wel goed is, and thats it...dus bv de sportieve topbanden zijn echt beter vooral als je zeg maar trackdays doet of van stevig rijden houd, en dat zei iemand die ze test...iets in die geest, dus een goede band dat zeker, maar niet voor de doorjakker of racer zeg maar...Ruben schreef:Ik wist het wel!Elmar schreef:R1R is kut!
Ben voorbij gereden door Aad, de beste man had wel grote praatjes, maar zijn drankje heeft veel goed gemaakt.
Ik heb constant met een passagier van ca. 100 kg gereden en ben met de R1R banden 5 seconde per rondje langzamer dan anders (waar ik dan wel alleen rij).
Ze houden het 2 rondjes uit en dan gaat het glijden gebeuren. Enige positieve aan de band is dat er bijna geen onderstuur optreed. Ben benieuwd wanneer ze verder zijn afgesleten of er minder flex van het profiel zal zijn.Vrijdag zijn ze bij mij opnieuw aan de beurt. Als er niks van de 2.12 af gaat, weet ik genoeg. Ben stiekum al op zoek naar nieuwe banden. Kunnen ze misschien een beetje roken :twisted:
Ik vind de Vredestein Ultrac Sessanta wel aantrekkelijk, iemand hier ervaring mee?
De prijs is sowieso interessant zag ik wel toen ik voor men nwe banden zocht 8) en het profiel ziet er ook sportief uit, en uit een test komen ze ook wel goed uit, dus qua geld prestatie/band zit je lijkt me wel goed.Bert ///M3 schreef:Nee dan kan je beter slicks of R888 nemen.
Maar voor gewoon een beetje op straat rijden vind ik het tot nog toe gewoon fijne banden
Zou met zo vermogen de Bridgestone 50 A nemenGTRene schreef:De prijs is sowieso interessant zag ik wel toen ik voor men nwe banden zocht 8) en het profiel ziet er ook sportief uit, en uit een test komen ze ook wel goed uit, dus qua geld prestatie/band zit je lijkt me wel goed.Bert ///M3 schreef:Nee dan kan je beter slicks of R888 nemen.
Maar voor gewoon een beetje op straat rijden vind ik het tot nog toe gewoon fijne banden
Opa,Opa schreef:Voor mij niet, maar ik heb net nieuwe Bridgestone RE050A's laten monteren voor 't 'normale' straatgebruik.....voor 't circuit heb ik de R888's al.partyondude schreef: Voor mij wel opa, de juiste maat![]()
Die RT615 heb ik tijdens Time Attack mee gereden, maar daar kan ik weinig van zeggen, omdat m'n camberbouten toen los zaten, maar dat schijnt wel een goed bandje te zijn.
De R1R hebben nog weinig weinig mensen mee gereden denk ik.....tot nu toe rijdt er volgens mij pas 1 van dit forum mee, dus als je haast hebt dan zul je denk moeten gokken.
Wel een knap prijsverschil trouwens.
mmRuben schreef:Ik koop ze niet meer. Zoals eerder geschreven vond ik ze in nat goed, op droog veels te veel smeren. Stukken zijn er echt afgevlogen. Goede straatband ala goodyear eagle f1 asymetric of bridgestone potenza re50a gaat denk ik langer mee met hetzelfde prestatie niveau. Daar heb je dan ook nog een fatsoenlijk geluidsniveau bij, zeker na een dagje op droog.
225 brede R1R banden op een 1500kg BMW is inderdaad wat anders dan 245 brede banden op een 700kg daxje HansHans GP1630 schreef:mmRuben schreef:Ik koop ze niet meer. Zoals eerder geschreven vond ik ze in nat goed, op droog veels te veel smeren. Stukken zijn er echt afgevlogen. Goede straatband ala goodyear eagle f1 asymetric of bridgestone potenza re50a gaat denk ik langer mee met hetzelfde prestatie niveau. Daar heb je dan ook nog een fatsoenlijk geluidsniveau bij, zeker na een dagje op droog.nu scheelt het wel dat de Dax maar 700kilo weegt.. misschien dan de Kumho KU15 maar..
Gebruikers op dit forum: Mart en 4 gasten