Voor de liefhebbers
Nieuwe Toyo Proxes R-1R
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Ruben ,Ruben schreef:Heb net mijn bandenspanning aangepast. 2.3 voor en 2.6 achter. Heb nu ook een bandenspanningsmeter van Michelin en dan zie je grappige dingen. Bijvoorbeeld dat als ik de slang over het dak trek dat de bandenspanning niet meer klopt. Ik had de pomp op 2.6 gezet, maar hij bleef de band oppompen op 2.8. Andere velg wel goed.
Rijcomfort wordt wel beter zo, maar na wat strakke bochtjes op het industrieterrein beginnen de voorbanden al lichtjes te smeren, dat belooft wat voor vrijdag op Zolder...
Ben jij die gek die zo hart over het terrein heen rijdt
Mooi zie dat je naar Zolder gaat , wij ook zie jullie daar , heb er zin in
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik wist het wel!Elmar schreef:R1R is kut!
Ben voorbij gereden door Aad, de beste man had wel grote praatjes, maar zijn drankje heeft veel goed gemaakt.
Ik heb constant met een passagier van ca. 100 kg gereden en ben met de R1R banden 5 seconde per rondje langzamer dan anders (waar ik dan wel alleen rij).
Ze houden het 2 rondjes uit en dan gaat het glijden gebeuren. Enige positieve aan de band is dat er bijna geen onderstuur optreed. Ben benieuwd wanneer ze verder zijn afgesleten of er minder flex van het profiel zal zijn.
Ik vind de Vredestein Ultrac Sessanta wel aantrekkelijk, iemand hier ervaring mee?
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Ik hoorde gisteren (noem geen namen) dat die band (heb ik ook ff naar gekeken) wel goed is, and thats it...dus bv de sportieve topbanden zijn echt beter vooral als je zeg maar trackdays doet of van stevig rijden houd, en dat zei iemand die ze test...iets in die geest, dus een goede band dat zeker, maar niet voor de doorjakker of racer zeg maar...Ruben schreef:Ik wist het wel!Elmar schreef:R1R is kut!
Ben voorbij gereden door Aad, de beste man had wel grote praatjes, maar zijn drankje heeft veel goed gemaakt.
Ik heb constant met een passagier van ca. 100 kg gereden en ben met de R1R banden 5 seconde per rondje langzamer dan anders (waar ik dan wel alleen rij).
Ze houden het 2 rondjes uit en dan gaat het glijden gebeuren. Enige positieve aan de band is dat er bijna geen onderstuur optreed. Ben benieuwd wanneer ze verder zijn afgesleten of er minder flex van het profiel zal zijn.Vrijdag zijn ze bij mij opnieuw aan de beurt. Als er niks van de 2.12 af gaat, weet ik genoeg. Ben stiekum al op zoek naar nieuwe banden. Kunnen ze misschien een beetje roken :twisted:
Ik vind de Vredestein Ultrac Sessanta wel aantrekkelijk, iemand hier ervaring mee?
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
De prijs is sowieso interessant zag ik wel toen ik voor men nwe banden zocht 8) en het profiel ziet er ook sportief uit, en uit een test komen ze ook wel goed uit, dus qua geld prestatie/band zit je lijkt me wel goed.Bert ///M3 schreef:Nee dan kan je beter slicks of R888 nemen.
Maar voor gewoon een beetje op straat rijden vind ik het tot nog toe gewoon fijne banden
- Aad
- Berichten: 761
- Lid geworden op: 06 sep 2007, 13:02
Zou met zo vermogen de Bridgestone 50 A nemenGTRene schreef:De prijs is sowieso interessant zag ik wel toen ik voor men nwe banden zocht 8) en het profiel ziet er ook sportief uit, en uit een test komen ze ook wel goed uit, dus qua geld prestatie/band zit je lijkt me wel goed.Bert ///M3 schreef:Nee dan kan je beter slicks of R888 nemen.
Maar voor gewoon een beetje op straat rijden vind ik het tot nog toe gewoon fijne banden
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Opa,Opa schreef:Voor mij niet, maar ik heb net nieuwe Bridgestone RE050A's laten monteren voor 't 'normale' straatgebruik.....voor 't circuit heb ik de R888's al.partyondude schreef: Voor mij wel opa, de juiste maat![]()
Die RT615 heb ik tijdens Time Attack mee gereden, maar daar kan ik weinig van zeggen, omdat m'n camberbouten toen los zaten, maar dat schijnt wel een goed bandje te zijn.
De R1R hebben nog weinig weinig mensen mee gereden denk ik.....tot nu toe rijdt er volgens mij pas 1 van dit forum mee, dus als je haast hebt dan zul je denk moeten gokken.
Wel een knap prijsverschil trouwens.
Welke bandenmaat in R888 heb jij op je Sub
Ruud.
- Opa
- Berichten: 6883
- Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
- Auto: Ford Fiesta ST
- Locatie: Naaldwijk
Klopt helemaal Gerrit.
Volgens iemand die ze ook verkoopt en uit Engeland haalt[Rarerims] is de 205/40/17 eigenlijk 212/40/17.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rare ... ID=1101802
Volgens iemand die ze ook verkoopt en uit Engeland haalt[Rarerims] is de 205/40/17 eigenlijk 212/40/17.
http://www.mijnwebwinkel.nl/winkel/rare ... ID=1101802
- Ruud Hulsegge
- Berichten: 817
- Lid geworden op: 04 feb 2006, 19:06
- Locatie: Doesburg
Dus dan is het een goede band voor mijn 17 inch velgen!
Want daarmee rijd ik ook op 215 40 17
Want daarmee rijd ik ook op 215 40 17
Laatst gewijzigd door Ruud Hulsegge op 20 mei 2008, 19:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Conclusie na een tijdje rijden met die dingen:
Ik rij die dingen tegenwoordig weer op 2,5 bar, de cijfertjes laten zien dat er toch aardig wat lucht in moet voor maximale grip. In de PBox software kom ik richting 1,05-1,1G als ik echt mijn best doe. onderstuur blijft dan uit maar de auto glijd over 4 wielen. Dat is gewoon op de rotonde buiten het dorpje dus zonder extra warmte er in oid. Op nat blijven het het ook goed doen, 0,85G gemeten maar om eerlijk te zijn push ik het niet erg op de gewone weg als het nat is, geen zin om op een vluchtheuvel te eindigen.
Bij de oude set Dunlop SP Maxx die er onder zat was dat max 0,9G. Die wel versleten was natuurlijk, maar toch.
Dus duidelijke verbetering. Ik zou het geen raceband noemen maar voor op straat, zeker gezien de prijs vind ik ze 100% prima. Even afwachten wat de slijtage doet maar ik zou ze weer kopen zeg maar.
Meer grip dmv van een echte semislick zie ik voor straatgebruik niet zitten omdat ik het al zo rap gaat dat je bijna niet meer op een gewone stoel zitten kan, dus controle op de limiet vind ik dan lastig.
Ik rij die dingen tegenwoordig weer op 2,5 bar, de cijfertjes laten zien dat er toch aardig wat lucht in moet voor maximale grip. In de PBox software kom ik richting 1,05-1,1G als ik echt mijn best doe. onderstuur blijft dan uit maar de auto glijd over 4 wielen. Dat is gewoon op de rotonde buiten het dorpje dus zonder extra warmte er in oid. Op nat blijven het het ook goed doen, 0,85G gemeten maar om eerlijk te zijn push ik het niet erg op de gewone weg als het nat is, geen zin om op een vluchtheuvel te eindigen.
Bij de oude set Dunlop SP Maxx die er onder zat was dat max 0,9G. Die wel versleten was natuurlijk, maar toch.
Dus duidelijke verbetering. Ik zou het geen raceband noemen maar voor op straat, zeker gezien de prijs vind ik ze 100% prima. Even afwachten wat de slijtage doet maar ik zou ze weer kopen zeg maar.
Meer grip dmv van een echte semislick zie ik voor straatgebruik niet zitten omdat ik het al zo rap gaat dat je bijna niet meer op een gewone stoel zitten kan, dus controle op de limiet vind ik dan lastig.
-
Rupie
- Berichten: 9466
- Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31
Ik koop ze niet meer. Zoals eerder geschreven vond ik ze in nat goed, op droog veels te veel smeren. Stukken zijn er echt afgevlogen. Goede straatband ala goodyear eagle f1 asymetric of bridgestone potenza re50a gaat denk ik langer mee met hetzelfde prestatie niveau. Daar heb je dan ook nog een fatsoenlijk geluidsniveau bij, zeker na een dagje op droog.
- Hans R
- Berichten: 5236
- Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
- Auto: Jeep Rubicon
- Locatie: Paradijs
mmRuben schreef:Ik koop ze niet meer. Zoals eerder geschreven vond ik ze in nat goed, op droog veels te veel smeren. Stukken zijn er echt afgevlogen. Goede straatband ala goodyear eagle f1 asymetric of bridgestone potenza re50a gaat denk ik langer mee met hetzelfde prestatie niveau. Daar heb je dan ook nog een fatsoenlijk geluidsniveau bij, zeker na een dagje op droog.
- Bert ///M3
- Berichten: 9429
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
KU15 zal wel van dezelfde orde zijn. Het zijn gewoon sportieve straatbanden met een zachte compound, het zijn geen semislicks/intermediates ala R888 of Yokohama A048.
Compound van R1R is gewoon te soft voor op een circuit. Als ik hier door een achteraf weggetje rij dan zie je het al, omdat die R1R's allerlei steentjes enz oppikt door het zachte profiel zonder dat de banden echt warm zijn.
Maar goed ik heb ze ook voor alleen op straat gekocht en dat doen ze prima
Compound van R1R is gewoon te soft voor op een circuit. Als ik hier door een achteraf weggetje rij dan zie je het al, omdat die R1R's allerlei steentjes enz oppikt door het zachte profiel zonder dat de banden echt warm zijn.
Maar goed ik heb ze ook voor alleen op straat gekocht en dat doen ze prima
- Maik
- Berichten: 3435
- Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
- Locatie: Zuid-Holland
225 brede R1R banden op een 1500kg BMW is inderdaad wat anders dan 245 brede banden op een 700kg daxje HansHans GP1630 schreef:mmRuben schreef:Ik koop ze niet meer. Zoals eerder geschreven vond ik ze in nat goed, op droog veels te veel smeren. Stukken zijn er echt afgevlogen. Goede straatband ala goodyear eagle f1 asymetric of bridgestone potenza re50a gaat denk ik langer mee met hetzelfde prestatie niveau. Daar heb je dan ook nog een fatsoenlijk geluidsniveau bij, zeker na een dagje op droog.nu scheelt het wel dat de Dax maar 700kilo weegt.. misschien dan de Kumho KU15 maar..
Dus of je gaat voor R888, die duurder zijn, meer grip bieden OP DROOG, of voor iets mildere R1R, die je wat meer marge in het grensgebied geven, met fatsoenlijke grip op nat. Ik denk dat ze hetzelfde presteren als de Kuhmo KU15, maar volgens mij zijn de toyo's een stuk goedkoper...
Maar ik zal je nog eens een uur proberen wat bij te brengen over banden...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten
