Verstappen in een BMW Z4 GT3

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 27 apr 2008, 17:23

Toch apart die diesels. Je hoort alleen maar een woosh and that's it.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 27 apr 2008, 17:42

On board is er meer racegeluid te horen gelukkig.

Lekker einde van de race trouwens!

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 27 apr 2008, 18:26

Niet gezien, maar wordt dit nog groenetafelwerk?
17:34- 1.4 seconds between the Audi and the Peugeot, what a race after over 900 km!!!

17: 39- The peugeot got a stop and go for passing under yello but the fight continues and LAMY HITS THE AUDI FROM BEHIND AND THE AUDI GETS A PUNCTURE!!!

17:41- A furious Dr. Ullrich bangs his headset, Lamy does his stop and go and gets the lead, this will be spoken about for a long time if Peugeot wins… Just before serving the penalty the Peugeot hit the Audi from behind at the first chicane and caused a puncture for which the Audi had to go slow for a whole lap….
Nielsen/Elgaard zijn Verstappen/Van Merksteijn toch nog voorgebleven...

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 27 apr 2008, 19:06

Het was een wat vreemde situatie. Lamy mist zijn rempunt na het rechte stuk en besluit de chicane af te snijden en komt voor Rockefeller terecht. In plaats van de positie direct terug te geven blijft hij eerst voor de Audi zitten wat bijna direct een stop&go oplevert. De ronde daarop probeert Lamy op hetzelfde punt Rockefeller uit te remmen wat opnieuw mislukt. Rockefeller stuurt iets naar links om de bocht in te sturen en Lamy maakt een korte stuurbeweging naar rechts en komt met de voorspoiler tegen de linkervoorband van Rockefeller die direct lek is. Rockefeller verliest meer denk ik bijna een minuut met het terugrijden naar de pit waardoor Lamy 'veilig' zijn stop&go kan doen.

Wat mij betreft was het iets meer dan een race incident en was de actie van Lamy onnodig. De vorige ronde was al duidelijk dat inhalen op dat punt niet zou gaan lukken, de banden van Lamy waren meer versleten en met de stop&go te gaan was de wedstrijd eigenlijk al verloren.

Het is mij iets te toevallig dat het enige dat kon gebeuren om de wedstrijd nog te winnen ook gebeurde.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Bericht door Aernoudt » 27 apr 2008, 19:08

Diesels in racerij :evil: Dit klinkt ongeveer 300.000 keer beter :lol:
http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1w ... A&index=16

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 27 apr 2008, 19:09

Nielsen/Elgaard zijn inderdaad Verstappen/Van Merksteijn voorgebleven. Als je naar de snelste raceronde kijkt wordt duidelijk dat alleen de snelste tijden rijden geen garantie is voor de overwinning.
De snelste raceronde van Verstappen/Merksteijn was 2,2 seconden sneller dan die van Nielsen/Elgaard!

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 27 apr 2008, 23:23

Verstappen werd helaas aangetikt door één van de Spykers, wat heeft geleid tot schade aan de RS Spyder. Hierdoor heeft het team een reparatie uit moeten voeren die 6 minuten heeft geduurd. Door de goede rondetijden is het duo Verstappen/van Merksteijn toch nog erg dicht in de buurt van de Essex Porsche gekomen.

indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 28 apr 2008, 10:45


indobesar
Berichten: 9982
Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
Auto: M3P, 130i
Locatie: Spaceship in silence

Bericht door indobesar » 28 apr 2008, 10:46

Wat heeft die Audi geluk zeg! :shock:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 28 apr 2008, 10:53

Alleen een gebroken enkel... En wat had McNish een mazzel daar!

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 28 apr 2008, 10:56

Verstappen gaf gisteren nog commentaar op Eurosport: "I think he forgot to brake." :lol:

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 09 mei 2008, 08:51

*schop*

Dit weekend Le Mans Series (voor de mensen in Zuid-Nederland) lekker dicht in de buurt: Spa-Francorchamps!

http://www.verstappen.nl/nieuws/6938.html

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 09 mei 2008, 22:13


Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Bericht door Joy » 11 mei 2008, 14:43

Mooi circuit is het toch. Ziet er altijd gaaf uit.

http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... eeurosport

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 11 mei 2008, 18:38

Verstappen en van Merksteijn flikken het weer! :)

Eerste voor de andere 2 Porsches RS Spyder

1. Van Merksteijn
2. Horag
3. Essex

In ieder geval een goede generale repetitie voor de 24 uur van Le Mans, ik kijk er steeds meer naar uit!

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 11 mei 2008, 21:11

En weer aardig wat LMP1 wagens achter zich gehouden.

Ik ben benieuwd of Audi nog iets uit de hoge houd tovert voor de 24 uur van Le Mans want de Peug's zijn erg snel op weg op dit moment en de betrouwbaarheid is ook redelijk goed op orde.

Verder was er weer een aantal incidenten waarbij de LMP1 wagens na en inhaalactie op een auto uit een lagere klasse vol in de ankers gingen en zij vervolgens van achteren werden aangetikt. Wurz was vandaag het duidelijkste voorbeeld. Ik vermoed dat het verschil in remkracht dusdanig groot is dat de auto's uit de lagere klasses dit gewoon niet bij kunnen remmen.

Ik vond het in ieder geval weer een prima race om te volgen en ben de F1 race van vandaag helemaal vergeten. Gelukkig was ik na de samenvatting van 6 minuten met hoogtepunten (Fisi, 6 pitstops en wat inhaalacties van Heiki) weer helemaal bij.

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 11 mei 2008, 21:36

Het scheelt dat het Circuit de la Sarthe in Le Mans 13 kilometer lang is, waardoor er meer spreiding ontstaat en er dus minder snel enorme groepen langzamere deelnemers dicht bij elkaar zitten. Hierdoor wordt onnodige schade al enigszins voorkomen bij het 'lappen' van wagens uit de andere klasses.

Ben serieus benieuwd wat Verstappen/van Merksteijn/Bleekemolen in Le Mans voor elkaar weten te krijgen. De Porsche kent voorlopig geen noemenswaardige technische missers en problemen, dus laten we er het beste van hopen...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 03 jul 2008, 12:23

Informatie over de LMP1 die ooit door Porsche is gebouwd.

http://www.mulsannescorner.com/porschelmp1.html

Gebruikersavatar
elogiov6
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21

Bericht door elogiov6 » 14 jul 2008, 21:01

Citaat Parool van 14 juli.

Hi,hi,hi....

Al voor de race, waarin Albers in zijn twee jaar oude Audi als veertiende van start ging, kreeg hij een gevoelige draai om de oren. Als aantrekkelijk voorgerecht hadden de organisatoren een op papier interessante sprintwedstrijd over vier ronden bedacht tussen twee racemonsters: de Audi R10 TDI die in de LMP 1 klasse de 24 uren van Le Mans 2007 op zijn naam had geschreven, en de Porsche Spyder RS waarmee Jos Verstappen ruim een maand geleden de LMP2 klasse van Le Mans won.

Albers had de eer om de snelste van de twee (de Audi) over het Zandvoortse asfalt te jagen. Verstappen nam plaats in de voor hem vertrouwde krappe zetel van de paarswitte Van Merkensteijn Porsche.

Na een voorzichtig eerste rondje dook Verstappen vlak voor de Tarzanbocht hard onder Albers door en zette hij de geplaagde coureur voor schut door kinderlijk eenvoudig ver van hem weg te rijden. Natuurlijk ging het niet om 'het echie'. En natuurlijk zijn dergelijke stunts op het lijf van Verstappen geschreven. Hoe dan ook, Albers had weer iets van zijn glans verloren.

Verstappen daarentegen dwong bij het publiek veel respect af. Zeker toen hij de volgepakte hoofdtribune met rokende banden een saluut bracht.

Een uurtje later kende Albers een redelijke start in de DTM-race. Maar dat hij in zijn auto uit 2006 niet in staat zou zijn voor een stunt te zorgen was van tevoren bekend. Klaarblijkelijk niet bij iedereen. Want hier en daar wapperde een Nederlandse vlag. Een enkele diehard ontstak zelfs oranje Bengaals vuur toen om klokslag één uur de negentien bolides ervandoor stoven.

De vuurpot hield het langer vol dan Albers. In zijn begrijpelijke, maar zinloze streven er in zijn Audi nog wat van te maken vroeg hij in de tweede ronde te veel van zichzelf en van zijn auto. In de Mastersbocht (de voormalige Marlborobocht) ging de Audicoureur er hard af om stuiterend en ploegend abrupt tot stilstand te komen tegen de vangrail. Minuten zat de geplaagde Albers op de stalen afbakening roerloos voor zich uit te staren. In zijn rug baalde de zwaar gehavende Audi met hem mee.

Gebruikersavatar
Peter Tunissen
Berichten: 8385
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
Locatie: Weert

Bericht door Peter Tunissen » 14 jul 2008, 21:07

Haha ja, ik las het vanochtend ook al, geweldig!

Je ziet het ook gewoon echt voor je, die rijdersbriefing met Hans Ernst 's morgens, 'jongens, we maken er vier ronden lang een fantastische show van, jullie halen elkaar twaalf keer in, het publiek op de banken en uiteindelijk komt Chris met een neuslengte voorsprong over de finish, dan heeft-ie het hele publiek op zijn hand voor de DTM race, ok?'
'Ja hoor, is prima' zegt Jos om vervolgens het een rondje aan te zien en hem daarna compleet voor lul te zetten in een 10 seconden langzamere auto (en wat wil je ook, Jos kent die Porsche door en door, Albers zit volgens mij voor het eerst in zo'n auto).

Die vier ronden kunnen we in vier letters samenvatten: OWND! :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 14 jul 2008, 21:12

Beetje appels en peren vergelijken.
Cpz is voor een LMP1 een veel te kort baantje met te korte rechte stukken
Een LMP2 is op deze baan zeer zeker in het voordel tov een LMP1

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6773
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 14 jul 2008, 21:33

En Verstappen is gewoon de betere coureur van deze 2. :mrgreen:

Gebruikersavatar
elogiov6
Berichten: 168
Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21

Bericht door elogiov6 » 14 jul 2008, 21:43

Ik ben en blijf een fan van allebei de coureurs. Maar Albers blinkt uit in het maken van de verkeerde keuzes na de F1. Als je Albers heet en je weet dat je in het nadeel bent met een LMP1 auto neem je toch ook een LMP2 auto. Of je rijdt in je eigen Audi en kiest dus voor de underdog positie.
Je weet dat er zestigduizend man op de tribune´s staan te kijken naar jouw prestaties en maakt er dus een mooie show van. Maar je gaat dus niet in een op papier veel snellere LMP1 tegen verstappen rijden die slechts een LMP2 heeft........

Gebruikersavatar
Joh@n
Berichten: 283
Lid geworden op: 07 nov 2006, 19:33
Locatie: Hoofddorp

Bericht door Joh@n » 15 jul 2008, 16:31

Van het weekend ook even wezen kijken, beiden mooie auto's :)

[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 009ad7.jpg[/img]

[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 6d082f.jpg[/img]


Sorry van het nufoto ding, maar heb nog niets anders online staan..

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 06 aug 2008, 22:19

*schop*

Wie kent er mensen bij Van Merksteijn? Er gaan geruchten dat het team zich in 2009 gaat concentreren op rally's met de nieuwe WRC-aankopen, omdat Audi een verzoek om een privé-R10 TDI naast zich neer zou hebben gelegd. Kennelijk is die Porsche na één jaar ook al te oud ofzo? Wat een onzin. Ikke nie begrijp...

Of is 't sowieso mission accomplished nu de Le Mans-klassezege al binnen is?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: RS-Ron en 15 gasten