Verstappen in een BMW Z4 GT3
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Niet gezien, maar wordt dit nog groenetafelwerk?
Nielsen/Elgaard zijn Verstappen/Van Merksteijn toch nog voorgebleven...17:34- 1.4 seconds between the Audi and the Peugeot, what a race after over 900 km!!!
17: 39- The peugeot got a stop and go for passing under yello but the fight continues and LAMY HITS THE AUDI FROM BEHIND AND THE AUDI GETS A PUNCTURE!!!
17:41- A furious Dr. Ullrich bangs his headset, Lamy does his stop and go and gets the lead, this will be spoken about for a long time if Peugeot wins… Just before serving the penalty the Peugeot hit the Audi from behind at the first chicane and caused a puncture for which the Audi had to go slow for a whole lap….
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Het was een wat vreemde situatie. Lamy mist zijn rempunt na het rechte stuk en besluit de chicane af te snijden en komt voor Rockefeller terecht. In plaats van de positie direct terug te geven blijft hij eerst voor de Audi zitten wat bijna direct een stop&go oplevert. De ronde daarop probeert Lamy op hetzelfde punt Rockefeller uit te remmen wat opnieuw mislukt. Rockefeller stuurt iets naar links om de bocht in te sturen en Lamy maakt een korte stuurbeweging naar rechts en komt met de voorspoiler tegen de linkervoorband van Rockefeller die direct lek is. Rockefeller verliest meer denk ik bijna een minuut met het terugrijden naar de pit waardoor Lamy 'veilig' zijn stop&go kan doen.
Wat mij betreft was het iets meer dan een race incident en was de actie van Lamy onnodig. De vorige ronde was al duidelijk dat inhalen op dat punt niet zou gaan lukken, de banden van Lamy waren meer versleten en met de stop&go te gaan was de wedstrijd eigenlijk al verloren.
Het is mij iets te toevallig dat het enige dat kon gebeuren om de wedstrijd nog te winnen ook gebeurde.
Wat mij betreft was het iets meer dan een race incident en was de actie van Lamy onnodig. De vorige ronde was al duidelijk dat inhalen op dat punt niet zou gaan lukken, de banden van Lamy waren meer versleten en met de stop&go te gaan was de wedstrijd eigenlijk al verloren.
Het is mij iets te toevallig dat het enige dat kon gebeuren om de wedstrijd nog te winnen ook gebeurde.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Diesels in racerij
Dit klinkt ongeveer 300.000 keer beter
http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1w ... A&index=16


http://www.youtube.com/watch?v=Go3Fgd1w ... A&index=16
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
Nielsen/Elgaard zijn inderdaad Verstappen/Van Merksteijn voorgebleven. Als je naar de snelste raceronde kijkt wordt duidelijk dat alleen de snelste tijden rijden geen garantie is voor de overwinning.
De snelste raceronde van Verstappen/Merksteijn was 2,2 seconden sneller dan die van Nielsen/Elgaard!
De snelste raceronde van Verstappen/Merksteijn was 2,2 seconden sneller dan die van Nielsen/Elgaard!
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
Verstappen werd helaas aangetikt door één van de Spykers, wat heeft geleid tot schade aan de RS Spyder. Hierdoor heeft het team een reparatie uit moeten voeren die 6 minuten heeft geduurd. Door de goede rondetijden is het duo Verstappen/van Merksteijn toch nog erg dicht in de buurt van de Essex Porsche gekomen.
-
- Berichten: 9982
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
*schop*
Dit weekend Le Mans Series (voor de mensen in Zuid-Nederland) lekker dicht in de buurt: Spa-Francorchamps!
http://www.verstappen.nl/nieuws/6938.html
Dit weekend Le Mans Series (voor de mensen in Zuid-Nederland) lekker dicht in de buurt: Spa-Francorchamps!
http://www.verstappen.nl/nieuws/6938.html
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
[img:425:287]http://fritsvaneldik.nl/webpost/wp-cont ... ef7549.jpg[/img]
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Mooi circuit is het toch. Ziet er altijd gaaf uit.
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... eeurosport
http://cosmos.bcst.yahoo.com/up/player/ ... eeurosport
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
- RutgerK
- Berichten: 3239
- Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07
En weer aardig wat LMP1 wagens achter zich gehouden.
Ik ben benieuwd of Audi nog iets uit de hoge houd tovert voor de 24 uur van Le Mans want de Peug's zijn erg snel op weg op dit moment en de betrouwbaarheid is ook redelijk goed op orde.
Verder was er weer een aantal incidenten waarbij de LMP1 wagens na en inhaalactie op een auto uit een lagere klasse vol in de ankers gingen en zij vervolgens van achteren werden aangetikt. Wurz was vandaag het duidelijkste voorbeeld. Ik vermoed dat het verschil in remkracht dusdanig groot is dat de auto's uit de lagere klasses dit gewoon niet bij kunnen remmen.
Ik vond het in ieder geval weer een prima race om te volgen en ben de F1 race van vandaag helemaal vergeten. Gelukkig was ik na de samenvatting van 6 minuten met hoogtepunten (Fisi, 6 pitstops en wat inhaalacties van Heiki) weer helemaal bij.
Ik ben benieuwd of Audi nog iets uit de hoge houd tovert voor de 24 uur van Le Mans want de Peug's zijn erg snel op weg op dit moment en de betrouwbaarheid is ook redelijk goed op orde.
Verder was er weer een aantal incidenten waarbij de LMP1 wagens na en inhaalactie op een auto uit een lagere klasse vol in de ankers gingen en zij vervolgens van achteren werden aangetikt. Wurz was vandaag het duidelijkste voorbeeld. Ik vermoed dat het verschil in remkracht dusdanig groot is dat de auto's uit de lagere klasses dit gewoon niet bij kunnen remmen.
Ik vond het in ieder geval weer een prima race om te volgen en ben de F1 race van vandaag helemaal vergeten. Gelukkig was ik na de samenvatting van 6 minuten met hoogtepunten (Fisi, 6 pitstops en wat inhaalacties van Heiki) weer helemaal bij.
- Niki
- Berichten: 117
- Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
- Locatie: Limburg
Het scheelt dat het Circuit de la Sarthe in Le Mans 13 kilometer lang is, waardoor er meer spreiding ontstaat en er dus minder snel enorme groepen langzamere deelnemers dicht bij elkaar zitten. Hierdoor wordt onnodige schade al enigszins voorkomen bij het 'lappen' van wagens uit de andere klasses.
Ben serieus benieuwd wat Verstappen/van Merksteijn/Bleekemolen in Le Mans voor elkaar weten te krijgen. De Porsche kent voorlopig geen noemenswaardige technische missers en problemen, dus laten we er het beste van hopen...
Ben serieus benieuwd wat Verstappen/van Merksteijn/Bleekemolen in Le Mans voor elkaar weten te krijgen. De Porsche kent voorlopig geen noemenswaardige technische missers en problemen, dus laten we er het beste van hopen...
- Mathieu
- Berichten: 5200
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
- Locatie: Ergens in brabant
Informatie over de LMP1 die ooit door Porsche is gebouwd.
http://www.mulsannescorner.com/porschelmp1.html
http://www.mulsannescorner.com/porschelmp1.html
- elogiov6
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21
Citaat Parool van 14 juli.
Hi,hi,hi....
Al voor de race, waarin Albers in zijn twee jaar oude Audi als veertiende van start ging, kreeg hij een gevoelige draai om de oren. Als aantrekkelijk voorgerecht hadden de organisatoren een op papier interessante sprintwedstrijd over vier ronden bedacht tussen twee racemonsters: de Audi R10 TDI die in de LMP 1 klasse de 24 uren van Le Mans 2007 op zijn naam had geschreven, en de Porsche Spyder RS waarmee Jos Verstappen ruim een maand geleden de LMP2 klasse van Le Mans won.
Albers had de eer om de snelste van de twee (de Audi) over het Zandvoortse asfalt te jagen. Verstappen nam plaats in de voor hem vertrouwde krappe zetel van de paarswitte Van Merkensteijn Porsche.
Na een voorzichtig eerste rondje dook Verstappen vlak voor de Tarzanbocht hard onder Albers door en zette hij de geplaagde coureur voor schut door kinderlijk eenvoudig ver van hem weg te rijden. Natuurlijk ging het niet om 'het echie'. En natuurlijk zijn dergelijke stunts op het lijf van Verstappen geschreven. Hoe dan ook, Albers had weer iets van zijn glans verloren.
Verstappen daarentegen dwong bij het publiek veel respect af. Zeker toen hij de volgepakte hoofdtribune met rokende banden een saluut bracht.
Een uurtje later kende Albers een redelijke start in de DTM-race. Maar dat hij in zijn auto uit 2006 niet in staat zou zijn voor een stunt te zorgen was van tevoren bekend. Klaarblijkelijk niet bij iedereen. Want hier en daar wapperde een Nederlandse vlag. Een enkele diehard ontstak zelfs oranje Bengaals vuur toen om klokslag één uur de negentien bolides ervandoor stoven.
De vuurpot hield het langer vol dan Albers. In zijn begrijpelijke, maar zinloze streven er in zijn Audi nog wat van te maken vroeg hij in de tweede ronde te veel van zichzelf en van zijn auto. In de Mastersbocht (de voormalige Marlborobocht) ging de Audicoureur er hard af om stuiterend en ploegend abrupt tot stilstand te komen tegen de vangrail. Minuten zat de geplaagde Albers op de stalen afbakening roerloos voor zich uit te staren. In zijn rug baalde de zwaar gehavende Audi met hem mee.
Hi,hi,hi....
Al voor de race, waarin Albers in zijn twee jaar oude Audi als veertiende van start ging, kreeg hij een gevoelige draai om de oren. Als aantrekkelijk voorgerecht hadden de organisatoren een op papier interessante sprintwedstrijd over vier ronden bedacht tussen twee racemonsters: de Audi R10 TDI die in de LMP 1 klasse de 24 uren van Le Mans 2007 op zijn naam had geschreven, en de Porsche Spyder RS waarmee Jos Verstappen ruim een maand geleden de LMP2 klasse van Le Mans won.
Albers had de eer om de snelste van de twee (de Audi) over het Zandvoortse asfalt te jagen. Verstappen nam plaats in de voor hem vertrouwde krappe zetel van de paarswitte Van Merkensteijn Porsche.
Na een voorzichtig eerste rondje dook Verstappen vlak voor de Tarzanbocht hard onder Albers door en zette hij de geplaagde coureur voor schut door kinderlijk eenvoudig ver van hem weg te rijden. Natuurlijk ging het niet om 'het echie'. En natuurlijk zijn dergelijke stunts op het lijf van Verstappen geschreven. Hoe dan ook, Albers had weer iets van zijn glans verloren.
Verstappen daarentegen dwong bij het publiek veel respect af. Zeker toen hij de volgepakte hoofdtribune met rokende banden een saluut bracht.
Een uurtje later kende Albers een redelijke start in de DTM-race. Maar dat hij in zijn auto uit 2006 niet in staat zou zijn voor een stunt te zorgen was van tevoren bekend. Klaarblijkelijk niet bij iedereen. Want hier en daar wapperde een Nederlandse vlag. Een enkele diehard ontstak zelfs oranje Bengaals vuur toen om klokslag één uur de negentien bolides ervandoor stoven.
De vuurpot hield het langer vol dan Albers. In zijn begrijpelijke, maar zinloze streven er in zijn Audi nog wat van te maken vroeg hij in de tweede ronde te veel van zichzelf en van zijn auto. In de Mastersbocht (de voormalige Marlborobocht) ging de Audicoureur er hard af om stuiterend en ploegend abrupt tot stilstand te komen tegen de vangrail. Minuten zat de geplaagde Albers op de stalen afbakening roerloos voor zich uit te staren. In zijn rug baalde de zwaar gehavende Audi met hem mee.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8385
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Haha ja, ik las het vanochtend ook al, geweldig!
Je ziet het ook gewoon echt voor je, die rijdersbriefing met Hans Ernst 's morgens, 'jongens, we maken er vier ronden lang een fantastische show van, jullie halen elkaar twaalf keer in, het publiek op de banken en uiteindelijk komt Chris met een neuslengte voorsprong over de finish, dan heeft-ie het hele publiek op zijn hand voor de DTM race, ok?'
'Ja hoor, is prima' zegt Jos om vervolgens het een rondje aan te zien en hem daarna compleet voor lul te zetten in een 10 seconden langzamere auto (en wat wil je ook, Jos kent die Porsche door en door, Albers zit volgens mij voor het eerst in zo'n auto).
Die vier ronden kunnen we in vier letters samenvatten: OWND!
Je ziet het ook gewoon echt voor je, die rijdersbriefing met Hans Ernst 's morgens, 'jongens, we maken er vier ronden lang een fantastische show van, jullie halen elkaar twaalf keer in, het publiek op de banken en uiteindelijk komt Chris met een neuslengte voorsprong over de finish, dan heeft-ie het hele publiek op zijn hand voor de DTM race, ok?'
'Ja hoor, is prima' zegt Jos om vervolgens het een rondje aan te zien en hem daarna compleet voor lul te zetten in een 10 seconden langzamere auto (en wat wil je ook, Jos kent die Porsche door en door, Albers zit volgens mij voor het eerst in zo'n auto).
Die vier ronden kunnen we in vier letters samenvatten: OWND!

- elogiov6
- Berichten: 168
- Lid geworden op: 08 aug 2007, 15:21
Ik ben en blijf een fan van allebei de coureurs. Maar Albers blinkt uit in het maken van de verkeerde keuzes na de F1. Als je Albers heet en je weet dat je in het nadeel bent met een LMP1 auto neem je toch ook een LMP2 auto. Of je rijdt in je eigen Audi en kiest dus voor de underdog positie.
Je weet dat er zestigduizend man op de tribune´s staan te kijken naar jouw prestaties en maakt er dus een mooie show van. Maar je gaat dus niet in een op papier veel snellere LMP1 tegen verstappen rijden die slechts een LMP2 heeft........
Je weet dat er zestigduizend man op de tribune´s staan te kijken naar jouw prestaties en maakt er dus een mooie show van. Maar je gaat dus niet in een op papier veel snellere LMP1 tegen verstappen rijden die slechts een LMP2 heeft........
- Joh@n
- Berichten: 283
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 19:33
- Locatie: Hoofddorp
Van het weekend ook even wezen kijken, beiden mooie auto's 
[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 009ad7.jpg[/img]
[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 6d082f.jpg[/img]
Sorry van het nufoto ding, maar heb nog niets anders online staan..

[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 009ad7.jpg[/img]
[img:658:438]http://www.nufoto.nl/wp-content/uploads ... 6d082f.jpg[/img]
Sorry van het nufoto ding, maar heb nog niets anders online staan..
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
*schop*
Wie kent er mensen bij Van Merksteijn? Er gaan geruchten dat het team zich in 2009 gaat concentreren op rally's met de nieuwe WRC-aankopen, omdat Audi een verzoek om een privé-R10 TDI naast zich neer zou hebben gelegd. Kennelijk is die Porsche na één jaar ook al te oud ofzo? Wat een onzin. Ikke nie begrijp...
Of is 't sowieso mission accomplished nu de Le Mans-klassezege al binnen is?
Wie kent er mensen bij Van Merksteijn? Er gaan geruchten dat het team zich in 2009 gaat concentreren op rally's met de nieuwe WRC-aankopen, omdat Audi een verzoek om een privé-R10 TDI naast zich neer zou hebben gelegd. Kennelijk is die Porsche na één jaar ook al te oud ofzo? Wat een onzin. Ikke nie begrijp...
Of is 't sowieso mission accomplished nu de Le Mans-klassezege al binnen is?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten