Vrijrijden 15 december

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
tim1981

Bericht door tim1981 » 16 dec 2007, 14:27

Ik stond vrijdagavond voor de keuze van OF lekker biertjes drinken in de kroeg OF zaterdagochtend vroeg opstaan en te gaan 'vrijrijden' op Zandvoort.

Toch maar voor de eerste keuze gegaan omdat het de laatste tijd toch te druk om is om veilig te gaan rijden op de baan. Las ik niet ergens dat er meer dan 75 auto's op de baan waren? :shock:
Mocht er ooit een keer een (fatsoenlijk) deelnemers limiet komen dan wil ik nog wel eens keer komen. Om nou met 10 man die Tarzanbocht in te duiken.
Of ik wacht gewoon op een DF-dagje.

Nu ik weet dat ik de juiste keuze hebt gemaakt om niet tegaan, smaakten de biertjes vrijdagavond nog lekkerder. 8)

Harm Koks

Bericht door Harm Koks » 16 dec 2007, 14:37

Mwah technische keuring is mijn inziens tijd zat voor. Als mensen willen rijden komen ze maar wat eerder. Je zult alleen wel wat meer mensen neer moeten zetten ja. Nou, dan verhoog je de prijs naar 30 euro per 20 minuten. Als het dan veilig is...

Ti-Tourist (Erik)

Bericht door Ti-Tourist (Erik) » 16 dec 2007, 14:38

VLA schreef:Hier een foto van iemand van de civicclub. In de sessie waar ik in reed.. waren er dus 4 van dit soort rijen...

[img:576:768]http://www.fotopocket.nl/img/0929bfdd1d ... C01350.JPG[/img]
En ik dus ook..... Achter de rode 350Z. Deze drukte had ik echt niet verwacht.

RobS

Bericht door RobS » 16 dec 2007, 15:07

Erik Klootwijk schreef:
VLA schreef:Hier een foto van iemand van de civicclub. In de sessie waar ik in reed.. waren er dus 4 van dit soort rijen...

Ik stond ook in die rij, helemaal achteraan.

Fietsbel

Bericht door Fietsbel » 16 dec 2007, 15:41

:shock: dat allemaal tegelijkertijd de baan op!?!! :!:

Niall

Bericht door Niall » 16 dec 2007, 15:53

Ik dacht dat de ring af en toe druk is, maar zandvoort is nog erger :shock:

VLA

Bericht door VLA » 16 dec 2007, 16:24

Fietsbel schreef::shock: dat allemaal tegelijkertijd de baan op!?!! :!:
Yep, en dan nog een rij erbij.. dus 4 van die volle rijen, tegelijkertijd de baan op. Ook heel raar was het trouwens bij het uitrijden van de pistraat (de baan op), er waren wat aso's met weinig geduld, die je er niet eens even tussen laten (je mocht om en om de baan om, en sommigen konden die paar seconden dus niet wachten), en gewoon hun auto ervoor gooien.

Laurens

Bericht door Laurens » 16 dec 2007, 21:19

Was gister ook op het circuit maar niet voor het "vrij" rijden.
Wat ik gehoord heb is dat er boven op de heuvel voor het Scheivlak een auto gespind is en daar zijn vervolgens 5 auto's bovenop gereden.
Wat ik vandaag op Zandvoort hoorde was dat alle betrokkenen het goed maken...

Corvette

Bericht door Corvette » 16 dec 2007, 22:22

Het was 1 groot circus op CPZ. De Sjonnies waren ruim vertegenwoordigd.
Allemaal met schitterende 4" of zelfs 5" uitlaten en mega spoilers om al dat snelle spul nog een beetje op de baan te houden.
De volgende keer zet ik een kraampje neer met petjes. Loop je volgens mij gewoon binnen.

's Morgens om 8.15 vertrokken naar Zandvoort samen met Elmar en Thomas. El met de beamer en Thom met een tas camera's en die had voordat we op het circuit waren al lol over de waarschijnlijke aanwezigheid van grote getalen Sjonnies. Onderweg fantaseerde hij al over de nodige crashes die zeker zouden plaatsvinden als er meer dan 10 knakenbakken zouden arriveren. Nou het was alsof er een droom uitkwam, want we kwamen zo rond 9.15 aan en je kon nog maar net al slalommend Mickey's binnenkomen om een kop koffie te kopen, want al klunend door de zeer lange rij inschrijvers moesten we ons zelfs diverse keren verontschuldigen over het feit dat we alleen maar voorgingen voor een bakkie te halen.
Na een bakkie en ff rond te hebben gekeken zijn we na een uurtje toch ook gaan inschrijven en nu was de rij nog maar 10 personen, dus dat viel alles mee. Affin drie sessies gekocht ( Elmar moest er zelfs 4, waarvan de laatste zelfs een gecombineerde sessie zou worden, dus alles de baan op ) en mijn eerste zou om 10.40 zijn, maar liep al iets uit en de tweede heb ik nooit kunnen rijden.
Ik had geluk omdat ik redelijk vooraan stond en heb eigenlijk 9 rondjes zonder problemen kunnen rijden. Bij de start ben ik rustig vertrokken, omdat de Michelins goed op temperatuur moeten komen en dat duurt nou eenmaal minimaal een rondje of in dit geval wel 2. De aanpassingen aan de Corvette zijn niet voor niets geweest, want hij gedraagt zich nu heel anders dan voorheen. Zelfs zo erg dat ik er gewoon aan moet wennen dat ik nu sneller door de bocht kan als daarvoor, dus de nieuwe grens ontdekken is nu weer een uitdaging. In januari wordt het remprobleem opgelost ( 8 pots voor en 6 pots achter van Brembo ) en daarna gaan we er nog een paar semi slicks onder douwen..........ben benieuwd naar het totaal.
Al met al heb ik zaterdag dus toch even kunnen genieten van mijn nieuwe onderstel ook al heb ik dan maar 1 sessie kunnen rijden. Ik heb trouwens met de sportklasse meegereden en daar viel de drukte nogal mee vond ik. Ook Elmar heeft lekker kunnen rijden volgens mij.

Vr. Gr.

Corvette

Roel SpeedCars

Bericht door Roel SpeedCars » 17 dec 2007, 01:52

duifjes.com schreef:Knap staaltje kansloos straatracertjes...heel simpel gewoon dom volk die ook lekker gaan 'racen'

Vorige keer met DF is gewoon goed bevallen respect voor elkaar en klaar.....
Helemaal mee eens :!:
Peter Tunissen schreef:... we zorgen er wel voor dat iedereen hier in 2008 ook weer kleinschalig en met uitsluitend bekenden de baan op kan ...
Prettig om te lezen [img:25:18]http://img310.imageshack.us/img310/9915/tmb5bl.gif[/img]

Roel.

Tristan

Bericht door Tristan » 17 dec 2007, 02:08

Voor mij ook geen vrijrijden meer. Nu ik dit gezien/gelezen heb, is dit duidelijk de druppel.

Nee, dan lekker paar x per jaar een DF-dag, HARC of Vijverberg. Ik betaal liever wat meer en dat de veiligheid en respect gewaarborgd worden.

Snap ook niet waarom de Rensportschool dit doet. Tijdens de cursus werd er constant gehamert op de veiligheid, maar intussen doen ze wel dit. :?

René130i

Bericht door René130i » 17 dec 2007, 09:44

Erg sneu dit :cry:

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 13:21

Rob Schouten schreef:
Erik Klootwijk schreef:

Ik stond ook in die rij, helemaal achteraan.
Kijk ik sta ook nog op de foto met mijn blauwe manta rechtsonderin :lol:
Reed een hoop volk mee die niet wisten hoe ze moesten sturen op het circuit :cry:

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 13:23

Laurens schreef:Was gister ook op het circuit maar niet voor het "vrij" rijden.
Wat ik gehoord heb is dat er boven op de heuvel voor het Scheivlak een auto gespind is en daar zijn vervolgens 5 auto's bovenop gereden.
Wat ik vandaag op Zandvoort hoorde was dat alle betrokkenen het goed maken...
Dat was deze crash:

[img:1024:768]http://i172.photobucket.com/albums/w32/ ... 2-2007.jpg[/img]

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 13:25

Rob Schouten schreef:Het filmpje is klaar, wat je voorbij ziet komen, helaas heeft de cam niet alles in beeld gebracht:
  • Rook, veel rook
    Rokende gare Corsa van de sloop
    Op het rechte stuk zie je dat er nog steeds auto's toestromen vanuit de pitstraat, zo druk was het dus!
    Kapotte koppakking --> rook, rook en nog eens rook, hij had er meteen af kunnen gaan maar deed dat niet, blijft vrolijk doorrijden, na een volledige rokende ronde ook de pitstraat voorbij rijden :roll:
    BMW rechts in het gras
    Yaris rechts in het gras
    Dik oliespoor op de baan
    De rode AW11 is ook nog even in beeld...
    Lompe inhaalactie van rode e36
    Mannetje in Golf met z'n raam open
    Civic in het grind
    Manta? rechts in het gras
    File rijden
Kortom, jammer van m'n zaterdag (ik moet vanaf Eindhoven komen..)

http://www.youtube.com/watch?v=mE30Hb0aWvk :)
Hee de manta rechts in het gras van mij, had mijn koppelingskabel gebroken :cry:

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 16:01

GTRene schreef:Mooie foto's Kees, en wat ee verschil jou manta en die wat erachter stond :lol: en grappig detail die 2 witte manta's op je dasch...lichten alleen wel op in je raam...(maak ze mat zwart ofzo) en wat een grote boot eigenlijk zo'n Nissan :wink: trouwens zo te horen reden er heel wat mongolen rond :shock: ver boven hun kunnen en kennis rijden en te weinig rekening houden met anderen...niks voor mij dus, ja of je moet een knaken bak hebben van een paar honderd euro en dan knallen, maar dan moet iedereen zo'n ding hebben tijdens een speciale sessie.

Dus beter in de sportklasse to be safe?
@ GTRene: Die blauwe manta achter Flatline (kees) is van mij en is inderdaad iets langzamer, wat wil je ook als kees bina120 pk meer heeft :wink: , alleen dat won ie maar op het rechte stuk, mijnes was in iedergeval sneller in de bochten (sorry kees :D )

GTRene

Bericht door GTRene » 17 dec 2007, 17:46

misschien dat Kees "overal" tijd verspilde door hem in de bochten dwars te gooien? :lol: :wink: of viel dat nog mee.. :roll:

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 17:59

Nee reed op een gegeven moment achter hem en had steeds problemen met onderstuur :D, vooral in de bocht voor de AudiS bocht, dus 2 bocht na masterbocht :wink:. Ik had mijn vorige manta ook verlaagd met gele koni's etc en had goede wegligging, alleen heeft deze manta toch een veel betere ligging, vraag me niet hoe, ze hebben er voorheen vaker mee op het circuit gereden.

Dennis Joossen

Bericht door Dennis Joossen » 17 dec 2007, 18:56

Was voor mij de eerste keer dat ik op zo'n vrijrijden dag ben geweest.
Ik vond het tegenvallen ja.

Om iets voor 9 was ik me aan het inschrijven en ik kreeg als tip van de dame van de inschrijvingen dat ik maar gauw de heat van 9 uur moest pakken. Ik zou wel een paar minuten missen, maar nu was het nog redelijk te doen. Inderdaad, de eerste heat heb ik lekker kunnen rijden. Het was op de baan nog overzichtelijk en ik kon voor snellere deelnemers makkelijk aan de kant en vise versa.

Daarna heb ik een toerklasse overgeslagen en de volgende gepakt. Ongelooflijk wat druk. Was gewoon blij dat de sessie over was. Auto's die overal in de weg reden, niet spiegelden.

Ik rij in een 400 euro knakenbak. Ik zeik mijn Swiftje behoorlijk af, maar ik heb respect voor andermans materiaal, ookal is het soms net een tupperware bakje met uitlaten. Helaas dat respect afgelopen zaterdag vaak maar van 1 kant af.

Ik hoop echt dat DF een beetje gemoedelijkere dagen organiseert waar ik wel lekker een potje kan sturen.

Shrek!

Bericht door Shrek! » 17 dec 2007, 19:13

Dennis Joossen schreef:Was voor mij de eerste keer dat ik op zo'n vrijrijden dag ben geweest.
Ik vond het tegenvallen ja.

Om iets voor 9 was ik me aan het inschrijven en ik kreeg als tip van de dame van de inschrijvingen dat ik maar gauw de heat van 9 uur moest pakken. Ik zou wel een paar minuten missen, maar nu was het nog redelijk te doen. Inderdaad, de eerste heat heb ik lekker kunnen rijden. Het was op de baan nog overzichtelijk en ik kon voor snellere deelnemers makkelijk aan de kant en vise versa.

Daarna heb ik een toerklasse overgeslagen en de volgende gepakt. Ongelooflijk wat druk. Was gewoon blij dat de sessie over was. Auto's die overal in de weg reden, niet spiegelden.

Ik rij in een 400 euro knakenbak. Ik zeik mijn Swiftje behoorlijk af, maar ik heb respect voor andermans materiaal, ookal is het soms net een tupperware bakje met uitlaten. Helaas dat respect afgelopen zaterdag vaak maar van 1 kant af.

Ik hoop echt dat DF een beetje gemoedelijkere dagen organiseert waar ik wel lekker een potje kan sturen.
Hee wij zijn al meerdere malen geweest, normaal is het lang niet zo druk, staan dan een paar man te wachten voor de inschrijving. Ik weet niet waar in 1 keer al deze mensen vandaan kwamen. In iedergeval ben ik er de volgende keer weer bij en misschien ook wel bij DF

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 17 dec 2007, 19:40

mijnes was in iedergeval sneller in de bochten (sorry kees :D )
Hahahaha moeten het nog maar eens uitvechten op een rustigere tijd op zandvoort denk ik...... :lol:

Grootste probleem voor mij is dat ik heel erg voorzichtig moet doen wanneer ik gas geef in de bocht, gezien het plotseling inkomen van de turbo.. Daarnaast had ik nog eens 125KG naast me zitten, dus dat scheelt ook nog wel het e.e.a. 8) Ook wilde ik niet te gek gaan doen met iemand naast me in de auto......

Nutkees
Auto: Dodge Viper

Bericht door Nutkees » 17 dec 2007, 19:41

geertje had trouwens nog een stukkie gereden in de manta op een industrieterrein, maar JEMIG wat klinkt dat ding toch lekker als hij op je af komt rijden!

Misschien dat ik hem toch maar ga houden. :?

HSR

Bericht door HSR » 17 dec 2007, 21:02

Flatline schreef:
mijnes was in iedergeval sneller in de bochten (sorry kees :D )
Hahahaha moeten het nog maar eens uitvechten op een rustigere tijd op zandvoort denk ik...... :lol:

Grootste probleem voor mij is dat ik heel erg voorzichtig moet doen wanneer ik gas geef in de bocht, gezien het plotseling inkomen van de turbo.. Daarnaast had ik nog eens 125KG naast me zitten, dus dat scheelt ook nog wel het e.e.a. 8) Ook wilde ik niet te gek gaan doen met iemand naast me in de auto......

Geert 125 kilo? :lol:

Hielke

Bericht door Hielke » 17 dec 2007, 21:12

JeroenT schreef:Van het civic forum:

http://rz.game-server.cc/rick/Zandvoort ... cember.wmv

Bij 15 minuten het vers gebeurde ongeluk tussen de MR2 en E30. :?
De post op de bult bij aanremmen voor het Scheivlak was niet bezet. Op de andere .wmv, waarop je continue 2 mensen hoort praten, zie je dat ook de voorafgaande posten niet bemand zijn. Ongelofelijk, schandalig en levensgevaarlijk. Om die drukte moet je niet malen. Zou ik zelfs wel de charme van zo'n dag kunnen vinden. Je moet er niet met een dure auto tussen gaan rijden als je 'm heel wilt houden, maar over het algemeen rij je automatisch naar de mogelijkheden die zo'n drukke baan je dan biedt. Een stuk trager dan normaal dus. En realistischer zal het niet worden als je wilt weten hoe het in de eerste ronden van een echte race voelt. Schuivertjes en tikkies horen erbij.

Maar het niet bemannen van juist de posten die naar Scheivlak leiden is onvergeeflijk. Hiervoor mogen de organisatoren voor wat mij betreft aangeklaagd worden. Of stuur die tv gasten van 'opgelicht' erop af. Al zou je voor zo'n dag slechts 3 vrijwilligers voor het bemannen van baanposten kunnen vinden dan zorg je er in ieder geval voor dat juist die post aan de rechterzijde (slotemaker) en de post links bij aanremmen Scheivlak bezet worden. De derde man zet je dan in Bos Uit neer zodat hij voor eventuele schuivers op het begin van het rechte stuk kan waarschuwen. Alle andere passages zijn door de bestuurders te overzien en kunnen relatief makkelijk aangeremd worden.

Een zeer slechte beurt van de organisatoren.

Hans R
Auto: Jeep Rubicon

Bericht door Hans R » 17 dec 2007, 21:42

En realistischer zal het niet worden als je wilt weten hoe het in de eerste ronden van een echte race voelt. Schuivertjes en tikkies horen erbij.
Dat wil ik ook niet weten! Dan ga ik wel echt racen maar niet met mijn dagelijkse auto! Trackdays zijn daar ook niet voor bedoeld.. Het begint steeds meer op racen te lijken maar dit is nooit de opzet en bedoeling geweest van dit soort dagen, gewoon lekker je rondjes rijden en waar het kan een beetje je grenzen opzoeken zonder iemand anders in gevaar te brengen. Zo hoort het te zijn en niet anders!

Plaats reactie