Winterbanden en marketing
-
Voor mij absoluut wel. Ik ga niet die dag afwachten tot het echt kutweer is en ik, of m'n banden moet wisselen of thuis moet blijven. Simpelweg niet handig. Verder rijd ik voor m'n werk echt geen 200+ door Nederland. 160 op winterbanden doe ik nu al 3 dagen. Er is geen sneeuw, de auto ligt nogsteeds strak op de weg, dus waarom niet. Ik nu ieder moment beslissen dat ik ineens 2 daagjes de wintersneeuw op zou willen zoeken. Misschien ben ik wat dat betreft iets impulsiever dan een georganiseerd gezinnetje. Ik wil iedereen best geloven als ze zeggen dat winterbanden minder goed zouden zijn in Nederland bij dit weer, maar er wordt ook wel flink overdreven. Zoveel scheelt het niet. Iig niet zoveel dat ik m'n rijstijl ervoor moet aanpassen.
- Tommy
wel grappig dat er altijd gepronkt wordt met driften etc, maar als je dan legitiem een set driftbanden kan monteren(winterbanden dus) wil iedereen weer grip.
Zelfs met de huidige 2-3 graden buiten gript m'n winterslof minder hard dan m'n zomerband en moet je regelmatig het stuur naar oposite lock draaien. Ja ze grippen minder, maar is dat perse slecht? Zodra het een keer ijzelt of sneeuwt hoef je niet gelijk weer banden te wisselen en de 16 inchers zijn iets makkelijker schoon te houden dan de 18 zollers
Zelfs met de huidige 2-3 graden buiten gript m'n winterslof minder hard dan m'n zomerband en moet je regelmatig het stuur naar oposite lock draaien. Ja ze grippen minder, maar is dat perse slecht? Zodra het een keer ijzelt of sneeuwt hoef je niet gelijk weer banden te wisselen en de 16 inchers zijn iets makkelijker schoon te houden dan de 18 zollers
- Arthur
- Auto: Nr.51
- Hielke
My bad Arthur. Het stond in het stukje van Rene die op jouw post reageerde.ErikKramer schreef: Ik heb enkele weken geleden ook een dergelijke cursus gehad op het testcircuit van ADAC (Duitsland) ism Michelin. En heb dezelfde ervaring op gedaan als jou Arthur.
Het verschil tussen zomer- en winterbanden op (erg/zeik)nat wegdek is giga groot.
-
Had er gisterenochtend ook al profijt van toen ik de auto om 8 uur moest afleveren bij de dealer. 2 auto's rechtuit bij een bocht. Geen schade dus was wel weer even leuk. Minder leuk was het toen bleek dat ik verkeerd op de kalender had gekeken. Maar ach, om die reden vannochtend wederom de winterbanden nuttig gebruikt. 

- Erik
- Auto: BMW ///M
Ik ben best wel een voorstander van winterbanden, rijd er al jaren op, is ook nodig ook met zeker 5x per jaar sneeuw onder de wielen (wintersport en bezoekjes aan de Ardennen).
Had Toyo's die waren perfect.
Nu Conti's en die kunnen de 480Nm/210pk van de diesel echt niet aan. Continue wielspin, het gilt of rookt niet maar raast eroverheen. Ongekende hoeveelheid onderstuur, bah bah bah, het zwalkt erover. En dat met 225/18/40 als wiel en bandmaat !!!
Gewoon kutbanden.
E
Had Toyo's die waren perfect.
Nu Conti's en die kunnen de 480Nm/210pk van de diesel echt niet aan. Continue wielspin, het gilt of rookt niet maar raast eroverheen. Ongekende hoeveelheid onderstuur, bah bah bah, het zwalkt erover. En dat met 225/18/40 als wiel en bandmaat !!!
Gewoon kutbanden.
E
- Joy
Vandaag stond er een trekkercombinatie op de provinciale weg die de sloot aan het uitmaaien was. Kleine opstopping op een 100 km/u weg. Ik was al goed aan het spiegelen om er zeker van te zijn dat de auto een eind achter mij de file wel zag. Dat ging allemaal goed. Totdat ik ineens achter die auto een Polo (dat jaren 80 model) vandaan zie schieten vol naar rechts de sloot in. Komt zo voorbij geschoven
was eigenlijk wel humor om te zien. Vrouwtje helemaal over d'r toeren.
Moet wel zeggen, het is verdorie weer een beetje koud en mensen reageren alsof ze op ijzel rijden. Slakkenkorrels als ontbijt.

Moet wel zeggen, het is verdorie weer een beetje koud en mensen reageren alsof ze op ijzel rijden. Slakkenkorrels als ontbijt.
- Sjaak Langendoen
-
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: Winterbanden en marketing
Dit draadje ff weer opgeduikeld.
Moet m'n mening toch (weer) bijstellen...
Heb nl net weer m'n wintersloffen eronder.
M'n (zomer) voorbanden waren af en er werden geen nieuwe meer gemonteerd maar overgestapt op winterbanden.
Nou, daar was ik niet best over te spreken.
Veel minder grip en veel sneller glijden met de winterbanden in dit natte en zwoele weer.
De versleten zomerbanden presteerden beter dan de 6mm winterbanden.
Misschien als het kouder en droger wordt dat het dan weer beter gaat maar in het nat doen ze het niet goed...
Moet m'n mening toch (weer) bijstellen...

Heb nl net weer m'n wintersloffen eronder.
M'n (zomer) voorbanden waren af en er werden geen nieuwe meer gemonteerd maar overgestapt op winterbanden.
Nou, daar was ik niet best over te spreken.
Veel minder grip en veel sneller glijden met de winterbanden in dit natte en zwoele weer.
De versleten zomerbanden presteerden beter dan de 6mm winterbanden.
Misschien als het kouder en droger wordt dat het dan weer beter gaat maar in het nat doen ze het niet goed...