Pagina 5 van 10
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:22
door Ruud Hulsegge
SteV6 schreef:Ruud Hulsegge schreef:Luchthappertje, spoilertje en een dakkie erop en je kunt meepraten of je van je ontslagvergoeding een grotere turbo kunt kopen. Vraag het verhaal maar aan Peter als je nu met

: vraagtekens

: zit. Hij weet je het haarfijn te vertellen.
Peter

:

:

:
Peter Tunnissen de organisator en moderator.
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:33
door Ruud Hulsegge
HANZ06 schreef:Als je thuis had gezeten met een hoek uit je auto ook

Jeetje Hans, niet zo bang he? Het is maar 1 auto, en wat ik begrepen heb zat er op dat moment geen instructeur bij?
Het heet de ringacademy: Wil niet zeggen dat de instructeur aansprakelijk is, want de bestuurder is nog altijd zelf verantwoordelijk voor het gas, rem en stuur. Het MOET niet hard. Het MAG hard, als je dat kunt en verantwoord vind. Bij mijn rijders vond niemand de instructie onverantwoord want ik heb ze allemaal achteraf om feedback gevraagd.
Er zit in de regen een zeker risico, maar klappers in de regen zijn vaak veel minder ernstig dan klappers bij droog. Dit natuurlijk omdat de snelheid veel lager ligt.
Over het verhaal van de klap spelen zoveel factoren mee dat de echte waarheid wat er fout ging niemand weet behalve die man boven ons en de bestuurder zelf. Ik vraag me alleen duidelijk af of we voortaan duidelijker moeten zijn naar rijders wat het voordeel en in dit geval nadeel van je aandrijflijn in gladde omstandigheden is.
FWD is fun en safe. AWD is redelijk fun en safe. RWD kan heel veel fun zijn en iets minder safe. Handbak is zeker welke versnelling je staat en je kunt de koppeling intrappen waardoor de aandrijflijn direct uitgeschakeld is. Automaat is in mijn ogen "not done". Zelfs niet als hij vastgeschakeld is in een versnellingsbereik. Wanneer je gas los laat remt hij behoorlijk en je kunt niet even de koppeling intrappen om hem vrij te zetten. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is, maar aangezien in Brunchen een hobbel/dip zit waar je niet gek moet doen met gas of rem kan dit meespelen. Ik hoop echt dat de auto gemaakt kan worden tegen redelijke prijs, want hoe groter de groep, hoe leuker.

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:38
door Mustafa al-Sahaf
Ruud Hulsegge schreef:SteV6 schreef:
Peter

:

:

:
Peter Tunnissen de organisator en moderator.
Peter Tu
nissen, wel goed spellen hé. Altijd die Subaru rijders weer!

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:38
door DownforceJan
HANZ06 schreef:Als je thuis had gezeten met een hoek uit je auto ook

Hans,
Dat is ook zeker waar.
Blijft moeilijk om met te dure auto fun te maken op de limiet.
Evengoed kan ik er toch wel een beetje van balen dat ik er niet was.
Hebben wij nu een luxe-probleem?

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:40
door Downforce Hans
Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:42
door frank de jonge
Aanstaande weekend is Karten @ Dre 8)
Ook wel wat voor jou Hanzzz06

Geplaatst: 12 nov 2007, 22:44
door Elmar
Jan Ozephius schreef:HANZ06 schreef:Als je thuis had gezeten met een hoek uit je auto ook

Hans,
Dat is ook zeker waar.
Blijft moeilijk om met te dure auto fun te maken op de limiet.
Evengoed kan ik er toch wel een beetje van balen dat ik er niet was.
Hebben wij nu een luxe-probleem?

Jan, ik weet niet of je mijn antwoord in het volgende topic hebt gelezen?
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 773#173773
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:48
door DownforceJan
HANZ06 schreef:Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
o.k.
Maar wie gaat ons een beetje instructie geven?
Mooie vraag wie wil hier?

:
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:52
door Ruud Hulsegge
Mustafa al-Sahaf schreef:Ruud Hulsegge schreef:SteV6 schreef:
Peter

:

:

:
Peter Tunnissen de organisator en moderator.
Peter Tu
nissen, wel goed spellen hé. Altijd die Subaru rijders weer!

Het is Soebaeroe hoor!
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:53
door DownforceJan
@ elmar:
Sorry, had ik wel gezien. Wel gereageerd, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan dat m'n reactie er niet bij staat.
Bij deze: ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Heb je de advertentie van die blauwe M3 gezien?
Zou dat, even los van de prijs, iets kunnen zijn?
Ik ben geen sleutelaar. Heb daarvoor zo wie zo te weinig tijd.
Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Als ji denkt dat het wat kan zijn, zou je dan mee kunnen om hem te bekijken en te testen?

:
Geplaatst: 12 nov 2007, 22:54
door SteV6
Ruud Hulsegge schreef:SteV6 schreef:Peter

:

:

:
Peter Tunissen de organisator en moderator.
Dat snapte ik nog wel Ruud. Ik doelde op het verhaal :!:
O ja, ik heb geen werkgever, dus kan ook niet op een ontslagvergoeding gokken
Stephan
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:02
door allen
Jan Ozephius schreef:Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Wie heb jij hoe betaald om uberhaupt op dit forum toegelaten te worden?!

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:04
door Stéphane
Mogelijke oorzaak voor de (naar ik vanmiddag van Francisco begreep extreme) gladheid her en der op de baan kan mogelijk ook de rommel zijn die door de KAW-rally achtergelaten is, trouwens.
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:07
door Ruud Hulsegge
allen schreef:Jan Ozephius schreef:Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Wie heb jij hoe betaald om uberhaupt op dit forum toegelaten te worden?!

We zijn allemaal wel ergens groen in. Als we maar lang genoeg zoeken.
Ik bijvoorbeeld ben nog helemaal groen in de wereld van de abstracte kunst. Lijkt me geweldig om met een pijp in mijn mond een beetje de excentrieke kunstliefhebber uit te hangen en me te storen aan het plebs die er werkelijk niks van begrijpen.
Splash!
Spa, het zuiverende water.
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:11
door SteV6
Stéphane schreef:Mogelijke oorzaak voor de (naar ik vanmiddag van Francisco begreep extreme) gladheid her en der op de baan kan mogelijk ook de rommel zijn die door de KAW-rally achtergelaten is, trouwens.
Daar schrijf je inderdaad wat! Die "gebakjes" lieten nogal wat olie- en benzinesporen achter op het wegdek. Diverse hairpins waar ik heb staan kijken leken na een paar auto's meer op zeepbellen dan op nat asfalt ...
Stephan
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:15
door frankv
ik lees aan aantal opmerkingen over snelheid, lijnen, wel of geen automaat
ik denk dat, gezien de huidige staat van mijn auto, bewezen is dat ik op enig moment niet de driving skills had om zonder problemen de baan rond te komen, ik ben groot genoeg om dat te erkennen en er van te leren
misschien ging ik ook in andere ronden en bochten sneller dan verstandig? reed ik niet helemaal de juiste lijnen? misschien wel, misschien niet, wie zal het zeggen
ik weet alleen dat ik 3,75 ronden [waarvan 2 met Tom] met veel plezier heb gereden en dat ik "op het bewuste moment in brunnchen" niet capabel genoeg was om de auto heel te houden, hetzij omdat ik de situatie verkeerd inschatte, hetzij omdat ik er niet in slaagde de slip te corrigeren
shit happens, gelukkig ben ik er heelhuids afgekomen en kan ik nog eens terug met de ervaring [in brede zin] die ik nu heb opgedaan
frank
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:20
door Stéphane
@Frank/Steve: Ik had het er dus vanmiddag met Francisco over aan de telefoon. Hij komt ook al een hele tijd op de Ring en hij zei dat het echt extreem glad was. Zeker op Brünnchen ook.
Aangezien de rally in tegenovergestelde richting ook langs Brünnchen komt, zou het mij althans weinig verbazen dat dat mogelijk sporen van modder en eventueel olie of andere vloeistoffen heeft achtergelaten. Dat zou dan die extreme gladheid kunnen verklaren.
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:23
door Elmar
Jan Ozephius schreef:@ elmar:
Sorry, had ik wel gezien. Wel gereageerd, maar blijkbaar iets verkeerd gedaan dat m'n reactie er niet bij staat.
Bij deze: ja, ik denk dat je gelijk hebt.
Heb je de advertentie van die blauwe M3 gezien?
Zou dat, even los van de prijs, iets kunnen zijn?
Ik ben geen sleutelaar. Heb daarvoor zo wie zo te weinig tijd.
Ik ben bovendien helemaal groen als het om BMW gaat.
Als ji denkt dat het wat kan zijn, zou je dan mee kunnen om hem te bekijken en te testen?

:
Jan, ik wil best met jou naar die BMW gaan kijken. Ik heb hem al op Papenburg gezien en de auto is gewoon strak. Goede remmen en onderstel. Naar mijn smaak is ie teveel uitgekleed, je hebt namelijk geen afleg mogelijkheden in het interieur, iets wat ik wel zo makelijk vind.
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:25
door Elmar
En dan nu het filmpje, waarin ik een momentje heb bij uitkomen Bergwerk en Angstkurve.
NATTE RONDE
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:28
door Sander S.
Jan Ozephius schreef:
Lach jij maar.
Zij was er wel!

Klopt, en ze heeft nog een M3 ook

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:32
door Tom van H.
Jan Ozephius schreef:HANZ06 schreef:Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
o.k.
Maar wie gaat ons een beetje instructie geven?
Mooie vraag wie wil hier?

:
Vraag het dan nog een keertje, als ik tijd heb wil ik misschien wel mee

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:46
door Downforce Hans
Jan Ozephius schreef:HANZ06 schreef:Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
o.k.
Maar wie gaat ons een beetje instructie geven?
Mooie vraag wie wil hier?

:
Nou jan ik weet nog wel iemand hoor dat is geen probleem
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:55
door RVV
Briljante foto waar Elmar staat te pissen

Geplaatst: 12 nov 2007, 23:56
door Bram
Mooi rondje Elmar, erg netjes 8)
Geplaatst: 12 nov 2007, 23:56
door Tomaz
Jan Ozephius schreef:HANZ06 schreef:Als het goed weer is in 1 van de komende weekenden gaan we gewoon nog ff een dagje.
No worries
o.k.
Maar wie gaat ons een beetje instructie geven?
Mooie vraag wie wil hier?

:
De kans op goed weer is denk ik kleiner als de kans op iemand die jullie instructie wil geven. Qua instructeurs heb je keus genoeg, nu nog een beetje mazzel met het weer.
