Help Macboy de 2e winter door !

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RVV

Bericht door RVV » 06 nov 2007, 21:54

Starred schreef:
Rico v Velzen schreef: Een e92 320d is het echt niet hoor.. bij de Beier staat zo'n ding boven in de showroom.. straalt gewoon niet veel uit op kleine 17 inch wieltjes.

En bedankt he?
ik kraak jouw keuze niet. Maar ik vind zo'n uitvoering niet af.

Joop

Bericht door Joop » 06 nov 2007, 22:05

Rico v Velzen schreef:...De crusiale vraag is ?

Hoe denk jij die 1 serie te gaan rijden Macboy ? Als bochtenridder, elk klaverblad motorrijders opneuken en als je de keus hebt tussen binnendoor rijden of de snelweg, altijd binnendoor kiezen..

OF

Ben je die snelwegveger.. die elke auto voor hem .met een linkerkniplicht maant om op te rotten naar rechts.. dit in alle luxe en comfort van een heerlijke 6 in lijn diesel, die niet klinkt, niet voelt en niet rijd als een kutdiesel.

Ben je type 1, dan altijd voor een 1 serie gaan, ben je type 2 dan voor een 325d sedan of nog beter een 330d sedan, maar beide zijn 3 liter, dus je kan die 325d ook chippen naar 230/240pk.

Ergens heb ik het gevoel dat jij meer type 2 bent :wink:
Type 1 en 2 gaan juist in een 3er coupe/sedan ook prima samen. Enkel in de echt krappe bochten is een 1er heer en meester boven de 3er. Maar als "klaverbladknaller" doet een 3er niets onder voor een 1er.

Overigens als je voor een diesel kiest: altijd voor de 6 cylinder diesel gaan; geeft je het minste gevoel dat je in diesel onderweg bent en het blok is zeker in 330d vorm echt prachtig.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 11:32

Ik snap echt nog steeds niet dat mensen het woord "Andre" in de woord durven nemen als het gaat om wegligging.

Waar slaat dit allemaal op ?

Je hoeft toch geen Andre te zijn om een auto te kunnen aanvoelen? Ik vind dit zon grote onzin dat ik er een beetje misselijk van begin te worden.

Het lijkt verdomme wel www.breienclub-fun.com

Als ik in een auto rijd, dan maak ik gebruik van de mogelijkheden van de auto. Als ik een klaverblad neem, dan ga ik ALTIJD op de grens. Altijd. En dan ook echt A-L-T-I-J-D !

Elke dag als ik naar mijn werk ga, elke dag als ik terug kom van mijn werk, tussendoor zittingen etc.

Gewoon vol vol en nog eens vol.

Moet je daarvoor Andre heten of zo?

Moet je Andre heten om het verschil te kunnen voelen tussen een 1 en een 3 serie?

Sterker nog, moet je HARD rijden om de agiliteit van een auto te voelen?

NEEN.

Ik heb in een 118d gereden bijna 3 jaar geleden op een binnendoor weggetje en niet harder dan 70 gereden en geen harde bochten genomen. Het sturen alleen was een feest, die directheid, dat stuurgevoel, terwijl ik LANGZAAM reed.

Moet je daar Andre voor heten?

Ik vind het echt je reinste onzin. Je moet Andre heten als je driftend een rotonde wil pakken en als je hard over het circuit wil blazen. Dat klopt.

Maar voor het overige vind ik het echt onzin.

Dat moest ik even kwijt.

Daarbij de opmerking dat ik Andre hier niet beledig of zo, maar dat zal duidelijk zijn.

Back on topic: het gaat mij inderdaad om de totale package. Dat betekent dat een meer comfortabele 3-serie ook geweldig is en het is van binnen natuurlijk ook nog eens een veel mooiere auto (en van buiten soms ook natuurlijk).

En natuurlijk kun je met een 3 ook hard de hoek om. Dus dat behoort zeker tot de opties, maar ik ga niet liegen en zeggen dat een 3-serie beter stuurt, want dat doet ie gewoon niet.

Maar nogmaals, das niet het enige dat van belang is dus :)

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 11:34

@Joop: die 330d lijkt mij ook echt magistraal. Das zeker een kanshebber, maar afhankelijk van veel factoren.

Ben benieuwd en zal toch even die auto aan de tand willen voelen.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 11:34

Maar een A5 3.0TDI ? Wat vinden jullie daarvan ?

Sander S.

Bericht door Sander S. » 07 nov 2007, 11:40

Past dat ding wel in je budget dan ?

Andre

Bericht door Andre » 07 nov 2007, 11:47

Mijn hele driving fun status naar de klote macboy.

:)

koop nou maar een 3er dan ben je stoer met grote bak.

Starred

Bericht door Starred » 07 nov 2007, 11:48

Macboy schreef:Maar een A5 3.0TDI ? Wat vinden jullie daarvan ?
Dat redt je toch niet voor 50k?

Verschil tussen 50k en 55k in de lease is al gauw 200E per maand trouwens :?

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 11:55

Nee hoor :)

verschil tussen 50k en 55k is gewoon 5k en dat kun je gemiddeld gewoon afschrijven over de periode. 200euro per maand is bij een contract van 4 jaar een auto die gewoon 8k duurder is.

maar een 330d van 58k kan zo maar evenveel kosten als een 123d van 51k in de lease.

daar hoef je je niet over te verbazen (heeft te maken met volledig afschrijven van de bestelde opties op de 1 en de relatief geringe afschrijving van de 3-serie in de lease).

Een A5 3.0TDI is fors duurder denk ik, dus zal niet wat worden, maar who knows, goede regeling hier.
Laatst gewijzigd door Macboy op 07 nov 2007, 12:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 12:01

Andre schreef:Mijn hele driving fun status naar de klote macboy.

:) mee met de meute ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 nov 2007, 12:16

Macboy schreef:
Andre schreef:Mijn hele driving fun status naar de klote macboy.

:) mee met de meute ;)

Dat valt mee, welke je ook neemt, het blijft een redelijk exclusief voertuig....................

Femme

Bericht door Femme » 07 nov 2007, 12:17

Macboy schreef:Nee hoor :)

daar hoef je je niet over te verbazen (heeft te maken met volledig afschrijven van de bestelde opties op de 1 en de relatief geringe afschrijving van de 3-serie in de lease).
Dat klopt inderdaad. Toen ik de 330i uitzocht was deze ook aantrekkelijk geprijsd ten opzichte van andere middenklassers (zoals A4 2.0 TFSI) met een gelijke basisprijs. De automaat kon ik er gratis bijkrijgen maar die hoefde ik niet. Je kunt ervan uitgaan dat de 3-serie een stuk aantrekkelijk is in de lease dan een 1-serie Coupé aangezien voor die laatste een minder groot publiek aanwezig is.

De bijtelling van een auto met een hogere catalogusprijs zal uiteraard wel wat hoger zijn.

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2007, 12:20

Macboy schreef:Ik snap echt nog steeds niet dat mensen het woord "Andre" in de woord durven nemen als het gaat om wegligging.
Omdat iedereen Andre maar al te graag napraat en vergeet dat ie anders tegen auto's aankijkt dan de meeste hier. En dat is al jarenlang zo. Maakt niks uit maar blijf wel realistisch. Neem een BMW 1 serie en een 3 serie (beide aangekleed als lekkere package) en geef die auto's punten op verschillende gebieden, dus uiterlijk, rijeigenschap, afwerking, motoren, uitstraling, etc.
Rijeigenschap scoort (terecht) hoger bij een 1 serie, daar zijn we het wel over eens. De auto is compacter en simpelweg wendbaarder. Maar als een 1 serie een dikke 9 krijgt van jou, wat krijgt een 3 serie dan? Een 8 lijkt me vrij terecht want in die klasse is het gewoon een goede auto. Eens? Voor Andre zijn alleen de rijeigenschappen belangrijk en bij hem weegt dat zwaar. Bij jou is het onder de streep een marginaal verschil omdat je ook andere zaken belangrijk vind.

Maar sommige mensen verliezen dat uit het oog en trekken alles in het oneindige door en zien de keuze van Andre als heilig en de rest krijgt gelijk een soort stempel dat het 'minder' is. Hetzelfde gezever met een standaard Porsche 911 Carrera, is dat niet goed omdat er ook een GT3 is? Of liever nog een GT3 RS want een 'standaard' GT3 is het ook net niet ;)

Het valt gewoon op dat Andre's persoonlijke (!) keuze bij anderen belangrijk is, soort bevestiging ofzo. Dat terwijl Andre ook gegroeit is qua autokeuze. Paar jaar terug reed Andre nog een Civic Type-R, dat gaf hem nog uitdaging en toen was elke hothatch prima. Daarna heeft ie ook nog een 330Ci ofzo gehad en zoek de posts op gummen maar na, maar dat was destijds een topper volgens Andre. Zelfs uitspraken als 'waarom nog een M3 kopen'. Toen is er toch een M3 gekomen en dat was geweldig. Een Porsche kon alleen maar de strontbult in (totdat ie een GT3 had gereden). Blijkbaar is Andre weer verder gegroeit en ziet ie dat de 1 serie beter is. Dus een M3 is eigenlijk een te zware GT en het is de 1 serie die je moet hebben. Een 120d vond Andre toen een heerlijke auto. Die is ingeruild voor een 130i toen die uitkwam, en niet veel later is er een aangepast onderstel en sper ondergekomen.

Dit is absoluut geen aanval op Andre want het is gewoon de werkelijkheid, maar het blijft zijn persoonlijke (en logische) autokeuze. Andre groeit ook sneller door qua auto's dan anderen. Maar je ziet telkens weer dat mensen dat in het extreme doortrekken en in een 3 coupe al snel een boot zien in plaats van een fijne sportieve (in die klasse) auto.

Dat Andre z'n ei niet kwijt kan in een 3 serie vind ik begrijpelijk.
Stel dat de zaken bij Andre goed gaan en er toch een GT3 komt, dan is de 1 serie speelgoed voor hem.

Qua auto's moet je groeien, je bewandeld een soort pad. Als je net je rijbewijs hebt vind je elke auto al gaaf en hard gaan, daarna komen GTI-achtige (hothatches), dan kom je erachter dat een oude E30 325i 'het' is vanwege z'n aandrijving. Vervolgens wil je een moderner onderstel, dus een nieuwere rwd auto. Kom je snel bij BMW uit. Toen moest het een M zijn. Nu lees je al te vaak dat als je een sportieve auto wilt je een 1 serie moet komen. Wat gaat volgen? Straks blijkt dat de Tii niet is wat het moest zijn, en dan heb je bij BMW weinig meer. Dan kom je vanzelf uit bij Porsche. Totdat we allemaal in een engelse trackcar (Caterham achtige) rijden.

Het is alsof er een zo'n Top Gear Cool Wall is waarbij er steeds minder auto's 'cool' zijn terwijl je in werkelijkheid jezelf voor de gek zit te houden (wetende dat een standaard 911 'het' al niet meer is omdat er geen GT3 opstaat). Als ik zie wat we hier qua auto's hebben mogen we allemaal hartstikke blij zijn ;)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 nov 2007, 12:27

Kort samengevat; lul niet en wees tevreden....................amen........... :wink:

RVV

Bericht door RVV » 07 nov 2007, 12:31

Goeie post Tom.

Denk dat er een onderscheid is tussen wensen/dromen en keuzes.

In het geval van Andre was een M3 altijd een wens/droom. (net als in mijn geval overigens) Dat een M3 een goede auto is hoeft men niet in twijfel te trekken. Andre miste een paar punten die hij (voor mij herkenbaar) terug vond in een 1 serie.

Voorwat betreft de 3 serie coupe, die auto rijd vreemd genoeg MINDER strak, sportief dan de sedan, zit hem in de onderstel afstemming.. Ik vond de feedback tov van de sedan wat tegenvallen, (heb het over de 335i). Een sedan zit dichter bij de 1 serie dan de coupe.

De term boot is natuurlijk een beetje een eigen leven gaan leiden, maar er zit wel een kern van waarheid in. BMW kiest voor een groei in zijn modellen lijn, en die groei gaat gewoon ten koste van een stukje rijdynamiek. Bij de 1 serie heeft BMW laten zien dat ze weer player zijn op de rijdynamiek markt.

Als ik zo de laatste posts van Macboy lees, dan is hij wel klaar voor een 123d, hatch of coupe maakt niet zoveel uit, is persoonlijk.. dan daarna over een paar jaar opstappen naar een 3 serie.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 07 nov 2007, 12:37

gvd, het oude en nieuwe testament leest makkelijker weg dan dit heej. :lol:

Starred

Bericht door Starred » 07 nov 2007, 13:15

Macboy schreef: verschil tussen 50k en 55k is gewoon 5k en dat kun je gemiddeld gewoon afschrijven over de periode. 200euro per maand is bij een contract van 4 jaar een auto die gewoon 8k duurder is.
Ok, mijn contracten lopen gelukkig wat minder lang. Alhoewel, kosten per maand zijn dan weer hoger :cry: (bij 4 jaar had ik ook wel een 330d/a5 3.0TDI kunnen nemen geloof ik).
Niet alle extra kosten kan je lineair afschrijven trouwens, 18 inchers zijn in de lease relatief stukken duurder bijv.

Maar goed, een simpele 320d coupe met wat kleine opties kost al meer dan 50k

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 13:22

@Tom: geweldige post jongen ! literatuur gewoon :) heel mooi verwoord.

@Rico: denk ik ook, 123d en dan de 3-serie (maar wil toch uitgebreid rijden in de 3, want snelweg blazen is helemaal belangrijk)

@Starred: Audi was 4 jaar, maar red ik dus nooit, te veel km, vandaar naar 3 jaar teruggeschroefd en nu al 2 jaar in bezit.

Probleem is, wil graag 3 jaarscontracten, want das 1e jaar genieten, tweede jaar nog steeds genieten en 3e jaar alweer uitkiezen :)

4 of 5 jaar is leuk, omdat je dan nóg duurdere auto kunt rijden, maar in de praktijk is niets leuker dan tijdig van auto te wisselen (ondanks hoe goed een auto moge zijn)

Andre

Bericht door Andre » 07 nov 2007, 14:21

Een GT3 zou perfect voor me zijn die voor ring/circuit dagen. Daarnaast een 130i 3 deurs met 2 recaro stoelen. Dikke remmen voor en achter. Kortere overbrenging met seq 6 bak en hydraulische handrem voor wat lekker rossen en spelen in de regen. Dan een bmw m3 v8 sedan handbak 19inch voor mij dagelijks. De vrouw een audi RS4 station voor haar dagelijks en voor de wintersport.

Dat is alles meer heb ik niet nodig al bezat ik 100.000 miljoen euro om te besteden voor auto s voor op de openbare weg.
Laatst gewijzigd door Andre op 07 nov 2007, 14:24, 2 keer totaal gewijzigd.

Starred

Bericht door Starred » 07 nov 2007, 14:23

Andre schreef:Dat is alles meer heb ik niet nodig.
Bescheidenheid siert de mens :lol:

Tom V

Bericht door Tom V » 07 nov 2007, 14:29

Starred schreef:
Andre schreef:Dat is alles meer heb ik niet nodig.
Bescheidenheid siert de mens :lol:
:lol: haha

romo

Bericht door romo » 07 nov 2007, 14:58

Andre schreef:Een GT3 zou perfect voor me zijn die voor ring/circuit dagen. Daarnaast een 130i 3 deurs met 2 recaro stoelen. Dikke remmen voor en achter. Kortere overbrenging met seq 6 bak en hydraulische handrem voor wat lekker rossen en spelen in de regen. Dan een bmw m3 v8 sedan handbak 19inch voor mij dagelijks. De vrouw een audi RS4 station voor haar dagelijks en voor de wintersport.

Dat is alles meer heb ik niet nodig al bezat ik 100.000 miljoen euro om te besteden voor auto s voor op de openbare weg.
Andre; primus interparus op DF

Tom

Bericht door Tom » 07 nov 2007, 15:02

Macboy moet het gewoon gelijk goed doen en zoiets halen!

[img:500:375]http://farm1.static.flickr.com/213/5047 ... 095814.jpg[/img]

Roman

Bericht door Roman » 07 nov 2007, 15:25

Andre schreef:Een GT3 zou perfect voor me zijn die voor ring/circuit dagen. Daarnaast een 130i 3 deurs met 2 recaro stoelen. Dikke remmen voor en achter. Kortere overbrenging met seq 6 bak en hydraulische handrem voor wat lekker rossen en spelen in de regen. Dan een bmw m3 v8 sedan handbak 19inch voor mij dagelijks. De vrouw een audi RS4 station voor haar dagelijks en voor de wintersport.

Ja maar met zo veel geld kan je ook gewoon ergens anders gaan wonen waar je wel plezier met een supercar op de openbare weg kan hebben :wink:

Macboy

Bericht door Macboy » 07 nov 2007, 15:42

leasenieuwsflits

Een door mij samengestelde 123d 3-deurs met M-pakket, communication pack, leder, ipod aansluiting, xenon en 18" doet in de lease even veel als een

- 330d sedan High Executive
- 325d coupe High Executive
- 330d coupe Executive
- 335dA

(allen zonder verder opties, dus let wel, geen M-pakket, geen 18", helemaal niks verder, hoewel de HE uitvoeringen gewoon al erg dik zijn uitgevoerd)

(let op: de 123d coupe zal niet veel duurder zijn, want geen communication pack en geen M-pakket, dat hele comm pack is trouwens ook niet nodig, maar goed)

:!:

Had ik verdomme toch gelijk ! Plaatst het allemaal wel in ander daglicht moet ik zeggen :)
Laatst gewijzigd door Macboy op 07 nov 2007, 16:01, 6 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie