Pagina 5 van 7
Geplaatst: 22 okt 2007, 20:48
door allen
Ik bewaar de sleutel van die groene wel Ruud. Zet de auto ook maar hier neer. Kan hij er helemaal niet meer bij!

Geplaatst: 22 okt 2007, 21:00
door MX5T
Dennis Cavallino schreef:
Het was anders echt spannend geweest tussen zo'n 5 rijders! Nu won Ton op een tiende (?) van Peter, berekend over 6 rondjes die bij elkaar zijn opgeteld. Super!
Mogelijk heeft zijn botanisch uitstapje het telwerk wat in de war gebracht bij Dennis maar ik heb toch niet meer dan 2 getimede ronden gereden, wel met drie tijdwaarnemers, hoe hij nu aan die 6 ronden komt ???
Geplaatst: 22 okt 2007, 21:11
door Bort
Geplaatst: 22 okt 2007, 22:59
door Elmar
Carl, mooie foto's en leuk de man achter de camera eens gesproken te hebben. Dit even eens met de andere mensen die ik nu voor het eerst heb gesproken.
Heb een kort filmpje gemaakt met de wat mindere momenten van de dag.
KLIK
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:13
door Steven N.
Nou ben ik benieuwd of je dan ook schade rijdt op zo'n dag. Over die banden denderen, tegen die gele/rode ringen rijden? Of dicht langs die gele/rode ringen, krasvorming bijvoorbeeld?
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:21
door allen
Tja, een krasje kun je altijd wel oplopen. Ook op straat. Ik ben een keer over een band het gras opgegaan. Niets van gevoeld. Zie het ff terug op video. Tommy een mistlamp afgeschreven. Van 90 euri zal die niet wakker liggen. Raak je hier iets heb je wellicht een weg te poetsen schaafplekje. Raak je een stoeprandje op de openbare weg vervang je wellicht een velg en wat draagarmen. Kom maar op met de volgende Mickeymouse trackday!
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:28
door BelgianRally
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:30
door GTRene
mooi hoor die filmpjes met dat spinnen en tankslappers

was best glad zo te zien

en dan subaru met 4wd die de bocht niet eens halen maar doorschieten...4wd...? I know just kidding
wel een avontuurlijk circuitje je kunt er niet zo van op aan als bv Zandvoort lijkt me.
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:36
door Elmar
Rene, hier op dit baantje kan je veel gemakkelijker (lees veel minder snel kans op schade) de grenzen van je auto ontdekken en als je de grens overgaat het proberen op te vangen. Als je dit veelvuldig oefent, krijg je gevoel met wat je auto doet en kan. Dit kan je dat in andere situaties, op de openbare weg of circuit, behoeden voor onaangename ongelukken.
Geplaatst: 22 okt 2007, 23:38
door Peter Tunissen
allen schreef:Tja, een krasje kun je altijd wel oplopen. Ook op straat. Ik ben een keer over een band het gras opgegaan. Niets van gevoeld. Zie het ff terug op video. Tommy een mistlamp afgeschreven. Van 90 euri zal die niet wakker liggen. Raak je hier iets heb je wellicht een weg te poetsen schaafplekje. Raak je een stoeprandje op de openbare weg vervang je wellicht een velg en wat draagarmen. Kom maar op met de volgende Mickeymouse trackday!
Zijn E36 mistlampen anders dan van een E30?
Want daarvan heb ik er nog twee liggen volgens mij (weet ik niet 100% zeker maar ze zitten niet meer in mijn voorbumper dus zouden eigenlijk wel ergens in de schuur moeten liggen), mag hij wel hebben als hij er iets mee kan doen.
Of gewoon meteen die andere er ook uit slopen en voor betere remkoeling zorgen zoals het een DF'er betaamt.

Geplaatst: 22 okt 2007, 23:41
door allen
Als je tommy wat purschuim in een bus meegeeft past alles Peter.

Geplaatst: 22 okt 2007, 23:41
door DDX
@BelgianRally; mooie foto's !
[img:800:532]
http://www.538.nl/~ddx/lcr/DSC_3531.jpg[/img]
viel mij trouwens 100% mee hoeveel grip ik nog had op het natte baantje
(met voorbanden die redelijk aan vervanging toe zijn)
paar keer momentje dat abs het ook bijna niet kon behelpen en ik dus bijna dwars door zo'n pion/ton dook

Geplaatst: 22 okt 2007, 23:54
door MX5T
Dieseltourist schreef:
De verliezers
Ilja ......hij kwam niet voor op de lijst van rijders want......bezigheden in het nachtelijke Spa verhinderden zijn tijdige optreden, waardoor we nooit zullen weten of er een groot rijtalent aan hem verloren is gegaan, van interieurs schijnt hij alles te weten dat dan weer wel (welke ?)
Peter; na zoveel gedoe met 0,1 sekonde 2e worden.......lijkt me vervelend maar de oorzaak is door hem genadeloos blootgelegd. Volgende keer vol in de toerenbegrenzer en dan voet van de koppeling af laten glijden, als ie in de juiste versnelling staat geeft dat in ieder geval veel rook
Ter info van Marc; hij kan inderdaad flink sturen die Peter, talent of oefening kan alleen hijzelf vertellen maar gang zat er wel in toen ik naast hem in dat E30/M5-kanon zat
Wordt vervolgd
Dennis; de gedoodverfde favoriet (ook door mij), voorbijgereden door zijn onstuimige enthousiasme, positief tekenend voor hem want er zijn slechtere karaktereigenschappen denkbaar. Ruime E30-ervaring, rwd-specialist, driftroutinier, lijnenkenner maar "in der Beschränkung zeigt sich der Meister" (waar mijn MX5 tzt een bewijs van moet worden)
Een kleine tweestrijd in de cockpit was even zichtbaar toen hij daar met de E30 vaststond, gelaten wachtend op de hulptroepen, "zal ik wel of niet het stuur opvreten"
Ook hij had voor de E30 een goede bestemming dus toch wel jammer maar komt wel goed met hem want in de vastgoedsector zit het grote geld en daar zit hij heel dichtbij
Michel; zijn rijkwaliteiten staan niet ter discussie gezien zijn 2e tijd in de eerste "ronde", met een beetje oefening moet het hem wel lukken om achteruit over de finish spinnend een scherpe tijd neer te zetten. Een dikke plus voor het spektakel.
Hans; zo'n e30-rollator heeft hij niet nodig, ook al meende hij in een onbewaakt moment dat er voor hem wel mogelijkheden hiervoor waren weggelegd. Geef hem een lichte, met middenmotor toch altijd wel een tikje listige, japanner en hij is in zijn element. Een 4e stek algemeen is toch ook niet onverdienstelijk en mede te danken aan foutloze ronden (één van de drie)
Elmar; stond bij mij ook hoog op de lijst gezien zijn eerdere prestaties, maar de aanpassing naar "weinig grip"duurde te lang waardoor remmen een tijdrovende actie bleek.......te tijdrovend. Gelukkig was zijn sleutelwerk perfect
Peer; ondanks zijn valse start (met vermakelijk stuntwerk) uiteindelijk de overgang van fwd naar rwd bijzonder snel onder de knie, dat is het voordeel van "jeugd". Een knappe 3e plaats algemeen
Ion-Lee: Een spinnetje in de eerste run schakelde hem uit voor een hoge klassering maar ook deze fwd-piloot liet zien dat de snelle tijden die hij met de 106 in juli neerzette geen toeval waren
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:11
door BelgianRally
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:12
door BelgianRally
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:13
door BelgianRally
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:14
door Michel P
Smakelijk verhaal Ton, we gaan mee als je de ring gaat aanvallen met de MX5, wellicht kan Elmar zijn camera even monteren, en dan maken we er een mooie video van. FF wat teksten op de baan kalken, zoals Dieseltourist attacks the NS e.d.
Michel
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:14
door Carl Coussens
Mooie foto's Koen.

Geplaatst: 23 okt 2007, 00:15
door BelgianRally
thx, Malmedy staat toch altijd garant voor plezier
voor meer foto's:
www.tracklife.net
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:16
door Michel P
Kijk die jonge genieten, die heeft vast vandaag die smile nog op zijn gezicht!!
[img:800:532]
http://users.skynet.be/belgianrally/DF2 ... C_3401.jpg[/img]
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:18
door Michel P
Elmar schreef:Rene, hier op dit baantje kan je veel gemakkelijker (lees veel minder snel kans op schade) de grenzen van je auto ontdekken en als je de grens overgaat het proberen op te vangen. Als je dit veelvuldig oefent, krijg je gevoel met wat je auto doet en kan. Dit kan je dat in andere situaties, op de openbare weg of circuit, behoeden voor onaangename ongelukken.
+1 risico's zijn echt zga nihil. En je ziet mensen die een dag spelen echt progressie boeken.
Michel
Geplaatst: 23 okt 2007, 00:32
door GTRene
Michel Pol schreef:Elmar schreef:Rene, hier op dit baantje kan je veel gemakkelijker (lees veel minder snel kans op schade) de grenzen van je auto ontdekken en als je de grens overgaat het proberen op te vangen. Als je dit veelvuldig oefent, krijg je gevoel met wat je auto doet en kan. Dit kan je dat in andere situaties, op de openbare weg of circuit, behoeden voor onaangename ongelukken.
+1 risico's zijn echt zga nihil. En je ziet mensen die een dag spelen echt progressie boeken.
Michel
Dat is zeker waar, ik heb nu ik ongeveer weet wat de Hartge doet op snelheid in bochten en remmen op circuits als Zandvoort en de Ring al veel meer lef(ook gevaarlijk) kan bv een bocht(zal niet zeggen waar) waar ik tot dan toe met een top van 200km/u door kon, nu met 220km/u op de klok hetzelfde gevoel/controle heb, verder merk ik dat ik iets meer over heb en iets sneller kan gaan op droog(natte banen of wegdek hou ik niet van als het snel moet gaan) wat dat betrefd is dat baantje daar wel mooi om te zien hoe je auto gaat onder snelle as wissels want zag op het filmpje dat de bocht combo's erg snel achter elkaar lagen...
Achja heette mijn pa maar Ascari en woonde ik maar in Spanje

dan kon je gewoon vanalles uitproberen op zo'n circuit zonder stress van tijd ofzo , heerlijk.
Geplaatst: 23 okt 2007, 01:13
door MX5T
Dennis Cavallino schreef:
In de middag gaf Ton mij de sleutels van zijn nieuwe E30. Eerst met hem naast mij. Ton is van de tijden, niet van het driften, dus ik moest met de sperloze, onderstuurde E30 goed op zoek naar grip en een balans tussen pushen, minimaal glijden en minimaal driften. En dat is nog verdomd lastig
.
Inderdaad dat "driften" is niet aan mij besteed, op de weg kijken door een ruit waar geen ruitenwissers opzitten geeft me gewoon te weinig zicht en een stijve nek
En dat het lastig is om redelijk clean hard te gaan heb ik als bijrijder mogen ervaren, meerdere keren banden terug moeten leggen die jij weggetikt had of onder de auto uithalen, maar leuk was het wel
Michel Pol
BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2007 12:14 am Onderwerp:
Smakelijk verhaal Ton, we gaan mee als je de ring gaat aanvallen met de MX5, wellicht kan Elmar zijn camera even monteren, en dan maken we er een mooie video van. FF wat teksten op de baan kalken, zoals Dieseltourist attacks the NS e.d.
Michel
Leuk idee, nog mooier als Elmar er met de camera achteraan rijdt, moet na wat oefening wel lukken met Elmar en de M3. A pros pos dat kalken wel met gripverhogend spul

Geplaatst: 23 okt 2007, 02:28
door Tommy
Ha Peter, bedankt voor het aanbod, maar ze passen niet

Overigens zit naast de mistpit op een E36 natuurlijk al een koelkanaal naar de wielkast toe. Voor de remmen nog een keer een slang vanaf dat gat naar de schijven brengen moet voldoende zijn

En even mistpitje scoren.
Ook gaaf die eerste foto op tracklife

Geplaatst: 23 okt 2007, 09:37
door allen
GTRene schreef:Achja heette mijn pa maar Ascari en woonde ik maar in Spanje

dan kon je gewoon vanalles uitproberen op zo'n circuit zonder stress van tijd ofzo , heerlijk.
Van 9:00 tot 17:00 non stop rijden. Hoeveel tijd heb je nodig op een dag? Mijn onderrug was een uur voor het einde al gesloopt door het onderstel, de lange rit erheen en de oneffenheden op de baan (de terugweg was een hel).
Iit tot het circuit en de ring kun je je auto gewoon niet afschrijven en is het ontzettend leerzaam. De lagere snelheden op het circuit worden meer dan goed gecompenseerd door het harde werk dat je moet verrichten. Je blijft hoepelen, gassen, remmen en in mijn geval schakelen tussen 1 en 2.
Foto's op tracklife zijn geweldig!