Pagina 5 van 9
Geplaatst: 05 aug 2007, 21:34
door Ruud H.
Elmar,nog bedankt voor het meerijden van afgelopen middag!!!Het was gaaf 8) .
Gr.Ruud :!:
Geplaatst: 06 aug 2007, 00:02
door Opa
O ja, nog een tipje.....mocht 't woensdag nat zijn op de baan[er zou misschien een buitje kunnen vallen

] kijk dan uit in de Audi S.
Er liggen daar 2 verschillende soorten asfalt hebben ze mij weleens verteld en daardoor kan 't er nijdig glad zijn en dat laatste weet ik wel zeker.

Geplaatst: 06 aug 2007, 00:11
door GTRene
dacht huh audi s maar das een bocht aldaar

dus ik kijken en ik kan me die bocht nog herinneren als een uit balansbrengen van je auto, en erg afremmend aldaar met die rechts links combo? lijkt me heerlijk er weer eens te rijden na zo'n lange tijd, 8 jaar terug geloof ik

dus jij moet daar ook uitkijken met je nwe banden als het vochtig is? of ben je een 4wd drifter, dat vond ik meestal vreemd, je maakt zo'n wijde bocht, echt anders dan alleen RWD en je moet er harder voor proberen is groter risico 4en of veel ervaring mee hebben met dat driften, en zou ik niet snel doen(prijsbewust met bandjes

maar als ik centen zat had dan...)
Geplaatst: 06 aug 2007, 00:45
door Andre
he elmar ik heb in alle drukte weinig met je gesproken. Ik moest vandaag een seq bak met flipper afstellen dus pit in pit out. We zijn nu een heel eind op weg.
Einde van de dag nog even met de e36 m3 3.0 van richard gereden. 1.55.6 in het derder rondje er zat nog meer in. Ding gaat echt goed. 1.54 moet lukken en 1.53 hoog op nieuw rubber.
Geplaatst: 06 aug 2007, 00:52
door Alexsti
Opa schreef:O ja, nog een tipje.....mocht 't woensdag nat zijn op de baan[er zou misschien een buitje kunnen vallen

] kijk dan uit in de Audi S.
Er liggen daar 2 verschillende soorten asfalt hebben ze mij weleens verteld en daardoor kan 't er nijdig glad zijn en dat laatste weet ik wel zeker.

Ter verduidelijking een tekening ( wat rood is kan extra glad zijn als het regent.)
[img:1500:856]
http://img215.imageshack.us/img215/4969 ... ladgw3.jpg[/img]
Geplaatst: 06 aug 2007, 01:04
door HansD
Dat glad zijn klopt. Audi S is sowieso de vervelendste bocht van Zandvoort imho, ik loop altijd te prutsen daar.
Geplaatst: 06 aug 2007, 01:10
door Bert ///M3
Audi S is imho de bocht waar de auto's met de betere onderstellen boven komen drijven. Hele snelle aslastwissel. Verder gewoon net als elke combinatie, vroeg insturen bij de 1e zodat je aan de rechter kant blijft, en daarna laat insturen op de linker. Tenminste, dat doe ik daar geen idee of de experts daar anders over denken

Wat ik alleen altijd kut vind is dat op de curbstones waar je links gaat vaak een hoop rommel ligt, ze vegen dat stuk vaak niet schoon als er al een paar afgevlogen zijn. Is een goede reden om er af te blijven, maar als ze schoon zijn kan je er heel makkelijk overheen rijden.
Geplaatst: 06 aug 2007, 01:34
door Opa
Hans Disco schreef:Dat glad zijn klopt. Audi S is sowieso de vervelendste bocht van Zandvoort imho, ik loop altijd te prutsen daar.
Ik vind de bocht na de Mastersbocht maar een k*t bocht, volgens mij is dat de Renaultbocht.
dus jij moet daar ook uitkijken met je nwe banden als het vochtig is?
Iedereen moet daar uitkijken als 't nat is, ik met m'n semi-slicks ook natuurlijk, hoewel de AWD met natte omstandigheden wel weer een voordeeltje is.
Ik ben geen AWD-drifter.

Geplaatst: 06 aug 2007, 08:23
door Maik
Ik dacht dat het stuk na de Kuhmo (dus Bos uit/Arie Luyendijk bocht) ook oud asfalt is en dus behoorlijk glad als het nat is... Wie kan dit beamen?
Geplaatst: 06 aug 2007, 08:41
door Hans R
@Elmar, wat is het stil in die M3 van je!
Wanneer komt er een ander pijpje?
Geplaatst: 06 aug 2007, 09:14
door Maik
Zo heb je in ieder geval geen gezeik op circuits als Assen met strenge db eisen... Zolang het je geen 30pk oplevert zou ik voorzichtig zijn met andere uitlaten.
Geplaatst: 06 aug 2007, 09:23
door René130i
80% kans op neerslag woensdag

:

Geplaatst: 06 aug 2007, 09:24
door Maik
Op zandvoort kan je die kans altijd door 2 delen Rene, aan de kust waait het vaak snel over

Geplaatst: 06 aug 2007, 09:54
door Bastiaan Olij
Regen?!
Owh crap....
Naja maken we dat ook es mee...
Geplaatst: 06 aug 2007, 10:23
door Maik
Met het gummen-zandvoort-vrijrijden was het ook iets van 70% kans op regen, maar we hebben alleen een zonnetje gezien toen 8)
Geplaatst: 06 aug 2007, 10:43
door Pescatore
Regen maakt het rijden enkel uitdagender, toch?

Geplaatst: 06 aug 2007, 10:49
door Hubert D
Ik hou wel van een beetje regen
(ja, ik ben er dus ook bij)
Word trouwens mijn eerste keer echt zelf rijden op Zandvoort, wel al een aantal keer geweest met allerlei dagen en ook wel eens de baan op en dan ergens filmen, maar nog nooit echt serieus gereden. Ik kan me wel herinneren dat het tijdens een regenbui echt heel glad was.
Geplaatst: 06 aug 2007, 10:58
door GTRene
Pescatore schreef:Regen maakt het rijden enkel uitdagender, toch?

Uitdagender ja, maar dan kan ik nog niet vrij rijden! ik wil geen regen als het ff kan, maarja daar heb ik niks over te zeggen , natuurlijk kun je "fun" hebben dan maar risico dan te groot voor mij en dus houd ik me dan veel te veel in en rij als een dweil omdat ik dan nog meer rekening moet houden met dingen en voor mijn koppie is dat klote! dus please please geen regen maar een droge baan :!:
Geplaatst: 06 aug 2007, 10:59
door René130i
Ik zal erg voorzichtig rijden. Mijn banden zijn bijna op en worden na woensdag vervangen. Zit nog 2,5mm profiel op. Dus op zandvoort even "echt afmaken".
Of denken jullie dat ik t beter andersom kan doen? Beetje zonde he

Geplaatst: 06 aug 2007, 11:20
door k33z
Een nieuw setje banden kost minder dan het afschrijven van je auto.............
Geplaatst: 06 aug 2007, 11:21
door Kasteel
Banden die af zijn, is niet optimaal, maar het voelt wel ff lekkerder, de laatste draadjes rubber ervan af te rijden

.
Geplaatst: 06 aug 2007, 11:25
door Maik
Tsja, dat weet je pas achteraf wat verstandig was Rene
Voordeel van verse banden is veiliger in de regen, minder kans van plotseling de baan af tetteren door een plas water die er het rondje ervoor nog niet was... En nieuwe banden blijven langer goed onder vooral een zware auto. De banden worden minder heet doordat het hoge profiel als een soort koelribben werken. Dus minder smeren van de banden en dus relatief ook minder slijtage, alhoewel je dat bij je oude banden zal jeuken, maar die wil je ook weer niet tot op de draad verslijten als je 's avonds nog een paar 100 km naar huis moet rijden.
ik denk dat je mijn voorkeur nu wel weet

Geplaatst: 06 aug 2007, 13:55
door Miesjel
De weersverwachtingen schommelen wel erg hé. Gisteren gaf KNMI nog slechts 30% kans op neerslag, vandaag weer 80%.
En dat terwijl
www.weer.nl geen regen meld, enkel zon met een wolkje

Geplaatst: 06 aug 2007, 14:07
door Shakes
Gister was het weer prima op Zandvoort. Kijken wat het woensdag brengt. Met regen weet je in ieder geval dat je eerder thuis bent. Hebben anderhalf uur over 15 km gedaan
N.
Geplaatst: 06 aug 2007, 14:09
door Bastiaan Olij
Ik stond voor diezelfde keuze op lelystad, zal ik nog even mijn Yoko's opmaken, net nog genoeg profiel achter, net afkeur voor. Uiteindelijk gewoon opgegummed op Lelystad.
Was een heerlijk zonnige dag maar god oh god wat liep ik te balen van mijn keuze. Elke ronde zag je het rubber verder weg trekken en elk rondje vroeg ik me af of het de laatste zou zijn voordat ik een klapband krijg. Daarbij was grip een drama aan het worde op et eind..
En dat was Lelystad...
Ik zou lekker bandjes wisselen al is het maar voor de gemoedsrust. Daarbij moet ik wel zeggen dat 2.5mm nog wel zou kunnen denk...