helaas kan ik de 8e niet...Rico v Velzen schreef: Straks tijdens de DF CPZ dag gooi ik er 18 inch semi slicks onder de M3.. dan wil ik wel een zwaar getunde Leon tegenkomen :twisted:

Rico v Velzen schreef:
Straks tijdens de DF CPZ dag gooi ik er 18 inch semi slicks onder de M3.. dan wil ik wel een zwaar getunde Leon tegenkomen :twisted:
Straks ga ik ik voor het eerst in 7 jaar weer eens rijden op Zandvoort, en ondanks dat ik roep dat ik met semi's Leon's wil opvreten (grote bek, maar dat snap je wel) zal ik tov andere rijders met Zandvoort ervaring als een natte krant rondgaan.
En dat geef niks, iedereen mag me daarop afrekenen, de M3 is geen circuitwagen ik heb hem niet gekocht om er mee circuit te gaan rijden.. En iedere andere auto mag sneller zijn.. Mijn plezier zal er niet minder om zijn.. Het gaat me om het feestje, lol en plezier en genieten van een mooie ambiance..
Waarom dan toch semi slicks ? Simpel, ik vind het zonde om dure 19 inch banden op Zandvoort er door heen te branden. En verrem je een keer, dan graaf ik niet gelijk mijn CSL velgen in het grind Dan zou ik pas echt ziek zijn.
Semi-slicks hebben vele voordelen. Om te beginnen natuurlijk het grootste voordeel: ze bieden meer grip dan gewone straatbanden en daardoor kun je sneller de bocht om. Maar omdat je met hogere snelheid een bocht in kunt duiken, zijn semi-slicks ook goed voor het ontlasten van de remmen, je hoeft minder hard af te remmen voor een bocht en daardoor zal fading langer uit blijven
Ai haha dat gaat dus hard wat ik al een beetje dacht...thx voor de mooie link ik zal dan via die pomp gaan en daar "vol" gooien zodat ik in elk geval voldoende heb, jaag de tank er dus wel doorheen waarschijnlijk of het meeste :idea: dan nog genoeg overlatend om die BP weer te halen, dan moet het goed komenMaik schreef:Ik denk dat je met de V8 al snel 1 op 4 of onzuiniger gaat rijden Rene.
Dus 1 liter per rondje minimaal. Stel je rijdt 2min per rondje (met jouw aanpak moet dat lukken), dan rij je 30 ronden en heb je er dus 30 liter doorheen gejaagd. met 1 op 3 rij je er 40 liter doorheen.
2 km van het circuit zit een BP pomp, waar ik ook altijd tank. Je komt erlangs als je via de zuidelijke route Zandvoort binnenkomt.
Hier dus:
http://maps.google.nl/?ie=UTF8&ll=52.37 ... &z=19&om=1
Ik gooi daar mijn tank altijd helemaal vol, want met 35 liter tankinhoud houdt het niet over
ja, zal wel schrikke worden haha, ik wijzig verder niks aan de car ik ga niets harder zetten(vering) of lager(vering is overigens wel in te stellen qua hoogte en hardheid) of banden zachter, ik ga eens kijken wat ie doet, die settings zoals ie nu staat vind ik wel prettig voor normaal gebruik en wil het niet verklooien voor alleen die paar uurtjes, natuurlijk zal je met een goede setup en banden en druk enz enz wel een paar seconden kunnen winnen, maar ga in de eerste plaats voor het gevoel lekker te rijden, en redelijk snel :twisted: en met een verkeerde setup of iets minder zal je dat gevoel van snel gaan al wat eerder krijgen, echter de tijden wat minder haha, maar als je maar schik hebtRico v Velzen schreef:Rene ik lees het al.. neem maar volle jerrycans mee
Bert dat is het in mijn geval ook.. Ik moet nieuwe PS2 hebben.. die zullen ook rond die tijd er onder zitten.. no way dat ik dan er mee ga rijden op Zandvoort..Die KU15 is niet een semislick zoals bijvoorbeeld Toyo R888 of Michelin PSC, geen competitiemateriaal. Het zit dichter bij een zomerband als een semislick imho. Het is alleen dat dit soort banden waarschijnlijk langer goed blijven, een band als gewone Michelin PS2 of Dunlop SP Maxx rij je zo aan flarden op een circuit.
Oke das dus duidelijk die tank gaat vol want zo groot is de tank niet...Bert ///M3 schreef:Over tanken: Ik zou wel vol doen, met te weinig heb je kans dat je even geen benzinedruk hebt in bochten als je tank bijna leeg is. Gemiddeld met de M3 is het 30-35 rondjes voordat ik weer tanken moet, 60L.
Over AC zou ik je al helemaal niet druk maken als je daar zo goed als nooit rijd en je hebt 470 PKGebruiken doe je die PK's toch niet.
Ik zou wel je gebruikelijke bandenspanning verlagen voor + achter -0,5 bar. Je banden worden op het circuit zó warm dat na een paar rondjes de spanning +- 0,5 bar wordt verhoogt. Na het warm rijden rijdt je dus weer op de ''gewone'' spanning...GTRene schreef:Ik denk dat je met de V8 al snel 1 op 4
ja, zal wel schrikke worden haha, ik wijzig verder niks aan de car ik ga niets harder zetten(vering) of lager(vering is overigens wel in te stellen qua hoogte en hardheid) of banden zachter, ik ga eens kijken wat ie doet, die settings zoals ie nu staat vind ik wel prettig voor normaal gebruik en wil het niet verklooien voor alleen die paar uurtjes, natuurlijk zal je met een goede setup en banden en druk enz enz wel een paar seconden kunnen winnen, maar ga in de eerste plaats voor het gevoel lekker te rijden, en redelijk snel :twisted: en met een verkeerde setup of iets minder zal je dat gevoel van snel gaan al wat eerder krijgen, echter de tijden wat minder haha, maar als je maar schik hebten minimaal een fiat panda kunt inhalen ben ik al redelijk blij...
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Wimo en 4 gasten