Zo hé... vernietigende kritiek van italiaracing.net op de huidige LMP1-regels van de ACO:
http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=19377&cat=27
Komt in het kort gezegd op het volgende neer: heeft de ACO dan niets geleerd van de vliegende Mercedessen (Le Mans) en Porsches (Road Atlanta) van tien jaar geleden, culminerend in de dood van Michele Alboreto op de Lausitzring in 2001? Platte bodems zijn prima in de F1, ook om ground effect tegen te gaan, maar onder een prototype vormen ze blijkbaar toch een te groot vlak, dat in één keer enorme lift kan creëren als de wind er vat op krijgt.
Nu zijn we jaren verder en hebben we al drie gigantische ongelukken gehad met flippende prototypes: Campbell-Walter en Ortelli op Monza en nu Gené op Le Mans. Gelukkig liep het goed af - hoewel ze alle drie dachten dat ze er geweest waren - maar het risico voor baancommissarissen, fotografen en het publiek blijft enorm. Je wilt toch niet denken aan een herhaling van Le Mans '55.
Wat vindt men hier? Overdreven alarmbellen? Is het gemiep van mietjes? Of moet de ACO hier toch serieus naar kijken omdat de veiligheid van toeschouwers in het geding is?