Le Mans

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 28 mei 2008, 04:22

DF is dus eigenlijk fan van het halve startveld :lol: :lol: :lol:

We moeten dus 25 spandoeken meenemen :evil: :evil: :evil:

Mogen we wel een lijst maken wie voor wie en doek maakt dat scheelt dan een hoop gesjouw. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

gr

Cor

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 28 mei 2008, 10:07

Cor, ik heb nog wel ergens een oud Jos Verstappen petje liggen. Is dat probleem alvast opgelost. Nog 24 doeken te gaan... :wink:

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 29 mei 2008, 09:58

Meer rijdersupdates voor Le Mans:

- Mike Hezemans stapt in bij Kox en Rusinov in de IPB Spartak Lamborghini
- AF Corse zet Vilander/Biagi/Montanari in
- Adrián Válles is de derde coureur voor Epsilon-Euskadi, dat nog steeds hoopt dat er een auto uitvalt om plaats te maken voor een tweede ee1 voor Johansson/Gounon/Nakano*
- Creation gaat rijden met Hall/Goossens/Mowlem

http://8w.forix.com/6thgear/lms08.html


* Hoewel er al wel een cryptische mededeling van de ACO is uitgegaan dat er na 23 mei geen veranderingen meer in het veld plaatsvinden...

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 29 mei 2008, 10:16

Als het goed is hebben we van een leverancier pitbox kaarten.
Dus dat is dan ook wel weer leuk 8) :lol:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 30 mei 2008, 01:41

Mathieu schreef:Als het goed is hebben we van een leverancier pitbox kaarten.
Dus dat is dan ook wel weer leuk 8) :lol:
Wie zijn we :?: :?: :?:

Alle DF leden :?: :mrgreen:

Gr. Cor

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 mei 2008, 09:00

Neen, helaas :(

Een tipje van de sluier, we gaan met een polo shirt van Spyker rondlopen.
Dus dat is dan ook wel weer leuk.

Altijd leuk, leveranciers :wink:

Gebruikersavatar
Corvette
Berichten: 984
Lid geworden op: 13 jan 2007, 19:19

Bericht door Corvette » 30 mei 2008, 09:11

Neem dan gelijk een doos vol van die shirtjes mee en ook een handje tickets erbij :lol: :lol: :lol:

Je kunt de pitboxen ook goed zien vanaf de tribune er tegenover, maar ja als je een echt pitboxkaartje hebt jaaaaaaa dan............................. :lol: :lol: :lol:

Gr. Cor

Gebruikersavatar
Mathieu
Berichten: 5200
Lid geworden op: 03 feb 2006, 12:43
Locatie: Ergens in brabant

Bericht door Mathieu » 30 mei 2008, 10:05

Ja, maar wij mogen dan weer niet met de Corvette het circuit op :wink:
Als het klopt wat mijn bronnen me verteld hebben :D 8)

Trouwens met een verrekijkertje kan je vanaf de tribunes ook alles volgen wat er in de pitboxen gebeurd, zeker 's nachts.

We zullen wel netjes zwaaien :P

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 10:54

@Dutch: Max Biagi?

Mijn reisgezelschap van de afgelopen jaren zou niet gaan, maar die hebben nu vip-kaartjes gewonnen. Dus die gaan toch. :lol: Ik zie iedereen op de terugweg wel in de file.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 30 mei 2008, 10:58

Dennis Cavallino schreef:@Dutch: Max Biagi?
Max Biaggi is toch met twee g's? Nee, dit is Thomas Biagi, de regerend FIA GT-kampioen (en ook van 2003).

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 30 mei 2008, 11:03

Ik wist dat Biaggi met 2 g's was, vandaar mijn vraag. :lol:
Thomas Biagi, eigenlijk heb ik die naam nooit echt vaak gehoord of gelezen. FIA-GT volg ik toch wel zijdelings... ik word ouder denk ik.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 31 mei 2008, 12:47

Nog meer updates voor Le Mans:

- Fabio Babini neemt plaats naast Ruberti en Malucelli in de BMS Scuderia Italia Ferrari (zeer sterk team)
- Ben Devlin is de ontbrekende coureur in de Bruichladdich Radical
- Jean-François Yvon voegt zich bij De Pourtales/Noda in de Kruse Schiller Lola-Mazda
- Xandinho Negrão vervangt de eerder aangekondigde Alex Margaritis in de Vitaphone Aston Martin
- Laurent Pasquali neemt de plaats van Sébastien Dumez in in de tweede Alphand Corvette
- Alex Vasiliev schijnt niet zeker te zijn in de Spyker

http://forix.autosport.com/8w/6thgear/lms08.html

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 01 jun 2008, 21:20

Heftig vliegende LMP1... :shock:

http://www.lemans.org/24heuresdumans/pa ... 48_fr.html

Vandaag tijdens de testdag op Le Mans. Weer een prototype dat niet met de voeten op de grond kan blijven...

Chassis is afgeschreven, Gené is voor observatie opgenomen in het ziekenhuis.

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 01 jun 2008, 22:22

Pfff, lekkere klapper zeg...

[img:300:199]http://www.lemans.org/24heuresdumans/ac ... 3_fr_1.jpg[/img]

Mag Peugeot wel een volledig nieuwe auto gebruiken na de testdag, of moet men het gecrashte chassis oplappen en hergebruiken? Ik kan me herinneren dat de Japanse Murcielago vorig jaar ook volledig nieuw uit de doos kwam, zelfs tussen kwalificatie en race in...

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 02 jun 2008, 00:10

Ze moeten wel om toestemming vragen om een nieuwe op te bouwen.

En dat heeft Peugeot dus ook gedaan...

Zie je de ACO nee zeggen? :lol:

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 02 jun 2008, 09:05

Gezien het Franse chauvinisme is het antwoord daarop volmondig: NEE :D

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 03 jun 2008, 16:12

Ik geloof dat het ongelukje wel enige indruk op Gené heeft gemaakt...

http://www.autosport.com/news/report.php/id/67948

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 03 jun 2008, 17:07

O ja, hier zijn de tijden van afgelopen weekend:

http://www.endurance-info.com/article.p ... 26&thold=0

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 03 jun 2008, 17:33

Merksteijn moet vanaf nu echt op uitrijden gaan focussen, dan finishen ze gewoon in de top 5 na 24 uur sturen.

Gebruikersavatar
Niki
Berichten: 117
Lid geworden op: 11 okt 2007, 13:29
Locatie: Limburg

Bericht door Niki » 03 jun 2008, 18:28

Kort filmpje van de testdag:

http://www.youtube.com/watch?v=sLSZZEJv ... re=related

Murcielago R-GT en een 997RSR

Let vooral op de schakelmomenten van beide wagens. Die Lambo draait giga veel toeren en heeft een behoorlijk lange bakverhouding. Als de Lambo 1x door heeft geschakeld heeft de Porsche die erachter rijdt dit al 2x gedaan... :D

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 04 jun 2008, 15:47

Zo hé... vernietigende kritiek van italiaracing.net op de huidige LMP1-regels van de ACO:

http://www.italiaracing.net/notizia.asp?id=19377&cat=27

Komt in het kort gezegd op het volgende neer: heeft de ACO dan niets geleerd van de vliegende Mercedessen (Le Mans) en Porsches (Road Atlanta) van tien jaar geleden, culminerend in de dood van Michele Alboreto op de Lausitzring in 2001? Platte bodems zijn prima in de F1, ook om ground effect tegen te gaan, maar onder een prototype vormen ze blijkbaar toch een te groot vlak, dat in één keer enorme lift kan creëren als de wind er vat op krijgt.

Nu zijn we jaren verder en hebben we al drie gigantische ongelukken gehad met flippende prototypes: Campbell-Walter en Ortelli op Monza en nu Gené op Le Mans. Gelukkig liep het goed af - hoewel ze alle drie dachten dat ze er geweest waren - maar het risico voor baancommissarissen, fotografen en het publiek blijft enorm. Je wilt toch niet denken aan een herhaling van Le Mans '55.

Wat vindt men hier? Overdreven alarmbellen? Is het gemiep van mietjes? Of moet de ACO hier toch serieus naar kijken omdat de veiligheid van toeschouwers in het geding is?

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 04 jun 2008, 19:12

Ik vind auto's die opstijgen levensgevaarlijk, en ze zullen blijven opstijgen in dit geval. Dus ja, ik ben 't eens. Voorkomen is beter dan doden ruimen, want dat betekent wellicht een keer 't einde van deze sport.

Gebruikersavatar
RutgerK
Berichten: 3239
Lid geworden op: 20 nov 2007, 01:07

Bericht door RutgerK » 04 jun 2008, 19:27

Na het zien van de filmpjes lijkt het mij moeilijk om aan het probleem voorbij te gaan.
Zodra een LMP1 op hoge snelheid meer dan 90 graden in een spin zit en wat luchtstroom onder de auto krijgt is zo'n auto niet meer te houden.

Gebruikersavatar
Dutch
Berichten: 2837
Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29

Bericht door Dutch » 04 jun 2008, 20:42

Ah kijk, ik dacht dat ik het enige mietje was... :lol:

Normaal gesproken ben ik tegen overdreven snel ingrijpen - dat geklaag over het verbod op bandenwarmers in de F1 volgend jaar vind ik echt getrut. Maar als er echt iets serieus aan de hand is, zoals hier, dan kan er wat mij betreft niet snel genoeg worden ingegrepen.

Ik hoop maar dat het goed gaat volgende week...

Luco

Bericht door Luco » 04 jun 2008, 22:21

die bandenwarmers weg lijkt me wel wat, lekker met koude banden de baan op, geeft weer wat meer sensatie met een beetje mazzel.

Die opstijgende wagens gaat een keer fout, regels veranderen dus.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 12 gasten