van eventjes warm te lopen? vind ik eerlijk gezegd wel erg vaag Dennis. Ofwel was het blok al in mindere staat natuurlijk... Iig veel succes bij je zoektocht naar een nieuw blok. En zeker Simons eens bellen, die kan je wel uit de nood helpen...
BMW 535i E34, voor ieder wat wils
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Eventjes warm lopen: ruim 20 km gereden met 40 graden buiten temperatuur, zonder koelvloeistof.
Daarna hebben die oosteuropeanen heel lang de boel proberen te ontluchten. Terwijl kapotte koppakking juist belletjes veroorzaakt.
Denk dat vooral die combinatie, van lang doorrijden en daarna lange tijd proberen te ontluchten, met hele warme draaiende motor, funest is geweest.
Zit eraan te denken om het blok gewoon te reviseren, omdat de schade gewoon niet al te groot kan zijn, omdat het blok nog redelijk ronddraait en naar omstandigheden (niet starten) goed klinkt.
Sommigen zullen zeggen: waarom zoveel geld stoppen in auto die een dagwaarde van 0 euro heeft?
Maar, die auto is gewoon goed. Is de eerste auto die mij voor de volle 100% bevalt, zelfs het brandstofgebruik neem ik voor lief. De auto roest niet. Ik heb er al wat geld ingepompt. Als ik dat nu niet doe, dan is dat allemaal voor niets geweest. Als ik het blok nu reviseer, dan weet ik zeker dat ik er nog jaren lol mee kan beleven. Dat is me nu wel de investering waard.
Even alles rustig op een rijtje zetten...
Daarna hebben die oosteuropeanen heel lang de boel proberen te ontluchten. Terwijl kapotte koppakking juist belletjes veroorzaakt.
Denk dat vooral die combinatie, van lang doorrijden en daarna lange tijd proberen te ontluchten, met hele warme draaiende motor, funest is geweest.
Zit eraan te denken om het blok gewoon te reviseren, omdat de schade gewoon niet al te groot kan zijn, omdat het blok nog redelijk ronddraait en naar omstandigheden (niet starten) goed klinkt.
Sommigen zullen zeggen: waarom zoveel geld stoppen in auto die een dagwaarde van 0 euro heeft?
Maar, die auto is gewoon goed. Is de eerste auto die mij voor de volle 100% bevalt, zelfs het brandstofgebruik neem ik voor lief. De auto roest niet. Ik heb er al wat geld ingepompt. Als ik dat nu niet doe, dan is dat allemaal voor niets geweest. Als ik het blok nu reviseer, dan weet ik zeker dat ik er nog jaren lol mee kan beleven. Dat is me nu wel de investering waard.
Even alles rustig op een rijtje zetten...
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
<Denkt even hardop>
Mijn vaste adressen krijg ik niet zo goed te pakken, maar ik ben er redelijk uit dat ik het blok ga laten reviseren. Totaal.
Stralen en spuiten, kop afvlakken, misschien flowen?
Lagers/schalen, zuigers (+balanceren), uithonen cylinders, zuigerveren, nokkenas, injectoren reinigen, kleppen, klepseals, tuimelaars, pakkingen, afdichtrubbers, alles vernieuwen.
Verder alle (koel)slangen vervangen. Radiator schoonspuiten.
Verder onderstel meteen onder handen nemen met nieuwe rubbers. Alles is nu toch los. Net als de airco en nog wat dingen waar je nu makkelijk bij kunt (M5 stuurhuis inbouwen).
Remmen (klauwen) reviseren.
Wordt fikse rekeningen natuurlijk (5000 euro ben je zo kwijt, 3500 minimaal voor alleen de motor). Auto is het economisch gezien niet waard. Maar als ik er nu jaren in rijd (en ik rijd hem niet total loss en als ie niet wordt gejat...), dan valt het allemaal reuze mee lijkt me.
Over paar jaar misschien eens opnieuw zwart laten spuiten.
<denk denk denk>
Mijn vaste adressen krijg ik niet zo goed te pakken, maar ik ben er redelijk uit dat ik het blok ga laten reviseren. Totaal.
Stralen en spuiten, kop afvlakken, misschien flowen?
Lagers/schalen, zuigers (+balanceren), uithonen cylinders, zuigerveren, nokkenas, injectoren reinigen, kleppen, klepseals, tuimelaars, pakkingen, afdichtrubbers, alles vernieuwen.
Verder alle (koel)slangen vervangen. Radiator schoonspuiten.
Verder onderstel meteen onder handen nemen met nieuwe rubbers. Alles is nu toch los. Net als de airco en nog wat dingen waar je nu makkelijk bij kunt (M5 stuurhuis inbouwen).
Remmen (klauwen) reviseren.
Wordt fikse rekeningen natuurlijk (5000 euro ben je zo kwijt, 3500 minimaal voor alleen de motor). Auto is het economisch gezien niet waard. Maar als ik er nu jaren in rijd (en ik rijd hem niet total loss en als ie niet wordt gejat...), dan valt het allemaal reuze mee lijkt me.
Over paar jaar misschien eens opnieuw zwart laten spuiten.
<denk denk denk>
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Bas Roos werkt samen met Alex Janssen Motorenrevisie. Die nemen hem gezamenlijk onder handen.
Ben erg benieuwd. Van het weekend de auto die kant op brengen denk ik, dan duurt het een paar weken tot 'ie klaar is. Tevens laat ik een schot in het carter plaatsen zodat ik er in snelle bochten niet weer een in elkaar gedraaid stuk ijzer van maak.
Ben erg benieuwd. Van het weekend de auto die kant op brengen denk ik, dan duurt het een paar weken tot 'ie klaar is. Tevens laat ik een schot in het carter plaatsen zodat ik er in snelle bochten niet weer een in elkaar gedraaid stuk ijzer van maak.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vanavond even mijn 'nieuwe' tijdelijke auto ophalen.
Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin. Eén model nieuwer dan mijn oude 9000 non-turbo. Met airco, dus ideaal voor de vakantie.
Na de vakantie pik ik de 535 weer op en gaat de Saab eruit (tot ongenoegen van Marijke waarschijnlijk, die is helemaal Saab fan geworden sinds de 9000, maar de 535 vindt ze 'ook niet echt verkeerd'.
Saab 9000 CS 2.3 Turbo 16V Griffin. Eén model nieuwer dan mijn oude 9000 non-turbo. Met airco, dus ideaal voor de vakantie.
Na de vakantie pik ik de 535 weer op en gaat de Saab eruit (tot ongenoegen van Marijke waarschijnlijk, die is helemaal Saab fan geworden sinds de 9000, maar de 535 vindt ze 'ook niet echt verkeerd'.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8392
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Ai, dat is niet zo mooi nieuws Dennis.
Als je toch moet gaan sleutelen zou ik wel een S38 overwegen, een goede S38 zou niet veel meer moeten kosten dan de prijzen die ik hierboven voorbij zie vliegen en mocht je hem ooit toch nog willen verkopen (ik wil auto's ook altijd voor altijd houden als ik ze net heb en in praktijk is altijd ongeveer gelijk aan twee jaar
), dan krijg je daar best nog wel wat meer voor terug.
En van zescilinder naar zescilinder is geen gezeur met de RDW of bij APK keuringen, merk je verder niet veel van, alleen dat 1:8 in de praktijk 1:7 wordt en het wat harder doorloopt.
Hiero, goeie feedback, dus waarschijnlijk ook een goede motor:
http://cgi.ebay.de/BMW-E34-3-8-Liter-M5 ... dZViewItem
€2k kopen, €1k voor een kleine revisie (als hij er toch al uit is), een gewone motor van een oudere auto reviseren is eigenlijk gekkenwerk, daarom heb ik dat bij de 75 ook nooit laten doen.
Of anders eens gek doen en deze erin:
http://cgi.ebay.de/BMW-M5-E39-5er-V8-40 ... dZViewItem
Als de V10 van een E60 in een E34 past, kan dit zeker wel.....
Als je toch moet gaan sleutelen zou ik wel een S38 overwegen, een goede S38 zou niet veel meer moeten kosten dan de prijzen die ik hierboven voorbij zie vliegen en mocht je hem ooit toch nog willen verkopen (ik wil auto's ook altijd voor altijd houden als ik ze net heb en in praktijk is altijd ongeveer gelijk aan twee jaar
En van zescilinder naar zescilinder is geen gezeur met de RDW of bij APK keuringen, merk je verder niet veel van, alleen dat 1:8 in de praktijk 1:7 wordt en het wat harder doorloopt.
Hiero, goeie feedback, dus waarschijnlijk ook een goede motor:
http://cgi.ebay.de/BMW-E34-3-8-Liter-M5 ... dZViewItem
€2k kopen, €1k voor een kleine revisie (als hij er toch al uit is), een gewone motor van een oudere auto reviseren is eigenlijk gekkenwerk, daarom heb ik dat bij de 75 ook nooit laten doen.
Of anders eens gek doen en deze erin:
http://cgi.ebay.de/BMW-M5-E39-5er-V8-40 ... dZViewItem
Als de V10 van een E60 in een E34 past, kan dit zeker wel.....
- Desmond Prins
- Berichten: 362
- Lid geworden op: 14 jun 2006, 20:40
- Locatie: Vaassen
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Een S38 is financieel misschien net wel of niet haalbaar, echter wil ik mijn auto gewoon origineel houden. Het is nu geen klassieker, maar stel nou dat ik hem over 10-15 jaar nog heb. Lijkt me best gaaf om dan een niet versjonde 5-er te hebben.
Een S38 hoort in een M5, of in een auto waarmee je flink doorblaft. Met mijn 535 rijd ik gewoon dagelijks, vaak nietszeggende ritjes. Die S38 hoort er gewoon niet in thuis, vind ik. Ik gebruik het potentieel van die motor nooit. En als ik die pk's wel zou hebben, dan ben ik waarschijnlijk sneller geneigd om eens een circuitje te bezoeken, of een keer mee te gaan driften. Terwijl ik nu zoiets heb: trailer achter de 535, daar de 325 op en dan lekker met de 325 spelen.
De 9000 heeft hulpveren achter, dus die mag er ook voor.
Een S38 hoort in een M5, of in een auto waarmee je flink doorblaft. Met mijn 535 rijd ik gewoon dagelijks, vaak nietszeggende ritjes. Die S38 hoort er gewoon niet in thuis, vind ik. Ik gebruik het potentieel van die motor nooit. En als ik die pk's wel zou hebben, dan ben ik waarschijnlijk sneller geneigd om eens een circuitje te bezoeken, of een keer mee te gaan driften. Terwijl ik nu zoiets heb: trailer achter de 535, daar de 325 op en dan lekker met de 325 spelen.
De 9000 heeft hulpveren achter, dus die mag er ook voor.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Zo, net een hoop gezeik gehad met mijn verzekeraar Ohra.
Ik wil de 535 niet schorsen, maar wel tijdelijk een Saab verzekeren.
Doen ze niet, ze weigeren die Saab te verzekeren. Om het simpele feit dat ik heb gemeld dat 'ie alleen voor de vakantie is!
Dus ik bel weer terug: ik schors de 535, zet de Saab op die polis.
Kan dat ook niet meer! (schorsen is in feite zelfde als verkoop van auto, dus ze moeten niet zeiken, maar ze zeiken dus toch).
Had ik nooit moeten zeggen, al die eerlijkheid! Gewoon voortaan verzekeren en na verkoop vrijwaring toesturen, niemand die er dan om maalt dat je 2 maanden zo'n ding verzekert.
Dus ik op hun aanraden ANWB gebeld, die zouden tijdelijke verzekeringen wel doen. Daar WA casco afgesloten, dus met diefstal en ruitschade. Maar ze kwamen meteen met voorstel voor beide auto's!
Brief naar Ohra getikt, dat ik mijn verzekering daar stopzet.
Ik huis alles over naar ANWB. Want ik betaal voor beide auto's echt geen drol, als ze allebei WA casco zijn verzekerd.
Sukkels daar bij OHRA!
Ik wil de 535 niet schorsen, maar wel tijdelijk een Saab verzekeren.
Doen ze niet, ze weigeren die Saab te verzekeren. Om het simpele feit dat ik heb gemeld dat 'ie alleen voor de vakantie is!
Dus ik bel weer terug: ik schors de 535, zet de Saab op die polis.
Kan dat ook niet meer! (schorsen is in feite zelfde als verkoop van auto, dus ze moeten niet zeiken, maar ze zeiken dus toch).
Had ik nooit moeten zeggen, al die eerlijkheid! Gewoon voortaan verzekeren en na verkoop vrijwaring toesturen, niemand die er dan om maalt dat je 2 maanden zo'n ding verzekert.
Dus ik op hun aanraden ANWB gebeld, die zouden tijdelijke verzekeringen wel doen. Daar WA casco afgesloten, dus met diefstal en ruitschade. Maar ze kwamen meteen met voorstel voor beide auto's!
Brief naar Ohra getikt, dat ik mijn verzekering daar stopzet.
Ik huis alles over naar ANWB. Want ik betaal voor beide auto's echt geen drol, als ze allebei WA casco zijn verzekerd.
Sukkels daar bij OHRA!
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- 6-bakkie
- Berichten: 72
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
- Locatie: Haarlem
herkenbaar; die gaan pas voor je lopen als je hebt opgezegd. Halen nieuwe klanten binnen voor veel lagere premies dan huidige klanten. Heb ik ze mee geconfronteerd. Ik was namelijk not amused.Dennis Cavallino schreef:Was sinds 1997 klant bij Ohra.
1 okt wordt alfa geschorst en ga ik voor 2007 op zoek naar een nieuwe verzekering
- Fabian
- Berichten: 7291
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
De noodzakelijke revisie kost slechts een fractie van dit bedrag, maar ik doe meteen alles, dus 3500-4000 is echt het meest maximale wat ik in moet calculeren. Als je de kap straks open trekt, is alles nieuw. Jaar later de koets laten uitdeuken, en opnieuw spuiten. Interieur nog een keer oplappen met een leer reparatie set. Dan is het gewoon een nieuwe auto.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Vandaag een verlaat verjaardagscadeau gekregen:
[img:440:240]http://www.dan-toys.net/bqimages/100024000.jpg[/img]
Was al een paar maanden in bestelling, kennelijk totaal uitverkocht??
Ben er erg blij mee. Nu alleen even kijken of we het interieur mooi zwart kunnen maken.
[img:440:240]http://www.dan-toys.net/bqimages/100024000.jpg[/img]
Was al een paar maanden in bestelling, kennelijk totaal uitverkocht??
Ben er erg blij mee. Nu alleen even kijken of we het interieur mooi zwart kunnen maken.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Door omstandigheden (druk, verhuizen, LaRo + trailer niet tegelijk beschikbaar) was het allemaal wat uitgesteld. Van uitstel komt afstel. En dan ga je denken.
Je loopt tegen een klassieke gerestaureerde Alfa Bertone aan. 535 inruilen blijkt mogelijk.
Dan komt Edwin met de M3 van Markk. Misschien een nóg betere optie. Ene vriend zegt dit, andere vriend dat. Tijd om even met mijn pa te 'sparren' aan de telefoon.
Mijn pa is totaal geen BMW fan, maar hij noemde wel op wat ik zo waardeer aan de 535:
- grote auto, met maximale rijfun per kilo
- luxe, comfortabel en toch sportief
- duurzaam, kwalitatief hoogwaardig, gaat nog lang mee
- 4000 euro investeren in een auto die dat niet waard is, lijkt onzin, maar volgens hem is dat het niet, afschrijvingstechnisch gezien. Die auto is dan echt volledig als nieuw. In ieder opzicht, niet alleen motorisch, maar ook koppeling, airco, wat kleine mankementjes zijn dan weg.
- 535 kan de 325 trekken op trailer
- Mijn vriendin vindt de 535 een fijne bak
Soms heb je die steun van die ouwe ff nodig, moet je alle wilde ideeen overboord gooien en gewoon gaan voor hetgeen je al hebt, maar dan beter.
BMW, can't live with them, can't live without them.
Kortom, dit weekend gaat de 535 echt naar Bas Roos, dan kan ik niet meer terug.

Je loopt tegen een klassieke gerestaureerde Alfa Bertone aan. 535 inruilen blijkt mogelijk.
Dan komt Edwin met de M3 van Markk. Misschien een nóg betere optie. Ene vriend zegt dit, andere vriend dat. Tijd om even met mijn pa te 'sparren' aan de telefoon.
Mijn pa is totaal geen BMW fan, maar hij noemde wel op wat ik zo waardeer aan de 535:
- grote auto, met maximale rijfun per kilo
- luxe, comfortabel en toch sportief
- duurzaam, kwalitatief hoogwaardig, gaat nog lang mee
- 4000 euro investeren in een auto die dat niet waard is, lijkt onzin, maar volgens hem is dat het niet, afschrijvingstechnisch gezien. Die auto is dan echt volledig als nieuw. In ieder opzicht, niet alleen motorisch, maar ook koppeling, airco, wat kleine mankementjes zijn dan weg.
- 535 kan de 325 trekken op trailer
- Mijn vriendin vindt de 535 een fijne bak
Soms heb je die steun van die ouwe ff nodig, moet je alle wilde ideeen overboord gooien en gewoon gaan voor hetgeen je al hebt, maar dan beter.
BMW, can't live with them, can't live without them.
Kortom, dit weekend gaat de 535 echt naar Bas Roos, dan kan ik niet meer terug.
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten
