Definitieve deelnemers Papenburg -> EVENEMENT AFGELAST

Alle topics van de DF activiteiten uit het verleden.
Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 mei 2007, 23:29

Elmar schreef:Als ik zie wat een dikke auto's hier rondrijden, rijden sommige misschien boven hun stand. :wink:
Ik begrijp je teleurstelling,maar vind dit een beetje kort door de bocht Elmar.

Grtz,Hanz06 :wink:

o,ik reageer zonder de rest van de posts te lezen.
excuus hier voor en beschouw het als niet geschreven :wink:

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 mei 2007, 23:35

Als je dan toch graag wil rijden ,zoek dan ff naar de vijverberg trofee.
4 tot 5 uur knallen met normale mensen op zantvoort of assen.
Kosten gemiddeld 150 euro.
Heb een paar keer mee gedaan en is me goed bevallen.
Is maar een tip.

Grtz,Hanz06

Ik ga wel met je mee Elmar :lol:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 04 mei 2007, 23:36

En toch wil ik even reageren op dat prijsverhaal. ;)

Ik was in 2004 bij de allereerste Papenburg dag die Frank ooit organiseerde en toen was het ook al €250 per persoon.
Maar dat was alleen de Hockenheim replica-baan, niet de handlingcourse en de oval kregen we als extratje aan het eind van de dag, maar volgens mij zat dat toen niet in de prijs die Frank gekregen had.

Een rondje Ring kost dit jaar €19 en daarvoor heb je 10 minuten circuittijd (op toeristisch tempo), dan heb je voor €250 dus net iets meer dan 2 uur rijtijd en zo kun je alles wel krom praten wat recht is, maar het komt er gewoon op neer dat verschillende circuits verschillende tarieven hanteren.
Ik heb de offertes van de meeste grote circuits in de buurt op mijn pc staan, dat varieert van €10.000 van de goedkoopste tot rond de €25.000 voor de duurste en hoe je dat dan opvult met deelnemers is een volgend probleem.
Als je het zo bekijkt is Papenburg (wat in feite Hockenheim met wat extra'tjes is) voor €8.000 gewoon goedkoop, al heb je dan nog steeds 32 mensen die €250 uit willen geven nodig.

Ik denk dat we als mods misschien iets te veel van onze ervaring uit gegaan zijn dat Papenburg de man €250 kost en dat is al altijd zo en dat we er daarom ook nooit bij stil gestaan hebben dat dat voor andere mensen misschien wel eens tegen zou kunnen vallen.
Maar goed, dat is achteraf altijd makkelijk gezegd; op het moment zelf heb ik er gewoon nooit bij stil gestaan.
Maar goed, er zal vast nog wel eens een mogelijkheid komen om met andere DF'ers je auto uit te laten, op welke manier dan ook, maar op het moment is dit gewoon jammer, vooral voor Dick en Rico die erg veel tijd en moeite hierin hebben gestoken.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 04 mei 2007, 23:41

Dit is knap kut vind ik, want ik had echt wel zin in een dagje Papenburg.

Dick en D-F bedankt voor de inzet!

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2007, 00:02

Als non eigenaar van een leuke circuit auto wil ik als voormalige (jaaaaaaren terug) trackday rijder (HARC evenementen vooral) ook even een duit in het zakje doen.

Ik vind de voorstellen mbt het rijden tijdens Vijverberg evenementen uitstekend klinken. Principe van deze dagen is dat inschrijving voor een ieder (mits hij of zij zich netjes gedraagt) mogelijk is. Juist hierdoor komt er altijd verschillend pluimage op af, is het circuit redelijk gevuld, en wordt het voortbestaan (voor zover ik het kan zien) gewaarborgd. Circuits zijn onze 2 grote nationale, Zandvoort en Assen, precies daar waar beginnende circuit rijders graag willen rijden. Ik kan me heugen dat je ook wel eens voor een halve middag kon inschrijven, de inschrijfkosten bedragen dan niet meer dan 100 euro.

Dat er tijdens zo'n dag grotendeels non DF-ers rondrijden is helemaal niet erg. Op de baan is het toch ieder voor zich. Dat je dan met een merendeel van beginners zou rondrijden lijkt me veel riskanter dan dat er vele oude rotten tussen zitten. En in de pits en het binnenterrein zoek je elkaar als DF-er toch wel op. Ik zie kortom geen enkele reden om zo'n evenement "DF-only" te maken. Ja, tenzij je beslist een kleine groep mensen voor een relatief groot huurbedrag wilt laten opdraaien :wink:

Kundige begeleiding vanuit DF hoek is voor zo'n dag makkelijk te regelen. Mensen als Dick, Andre, Elmar, Maik, mijzelf (enkelen die ik even vergeten ben) fungeren dan een uurtje als instructeur of nemen enkele rondjes het roer van de deelnemers over om de basis van lijnen rijden, remmen, spiegelen, in laten halen, etc. snel over te brengen. Wel vooraf even plannen natuurlijk en in een soort draaiboek, met een soort klassikale instructie vooraf ter plaatse, neerschrijven.

En het mooie van dit al? Inschrijven en reserveren is niet eens nodig! Het evenement wordt toch wel gehouden. Of er nu 5, 10 of 20 DF-ers komen.

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 mei 2007, 00:28

Tuurlijk kan dat, Hielke.
Maar er zijn ook zat mensen die minder goede ervaringen met dat soort dagen hebben, ik zelf ook met Eran en Prodrive bijvoorbeeld.
Er hoeft maar één idioot tussen te zitten die met zijn verstand op 0 en schade hoort erbij mentaliteit kansloze acties uithaalt, dan kan dat een halve dag verpesten. Of de rest van het jaar als hij daadwerkelijk bij je naarbinnen rijdt.

Wat dat betreft is een 'eigen' circuitdag gewoon veel mooier:
1) Iedereen kent elkaar (al is het maar via het forum) en komt met ongeveer dezelfde insteek op zo'n dag;
2) Zou er wel iemand vage acties uithalen op zo'n dag, dan kun je hem daar ook op aanspreken en desnoods van de baan afhalen.

In mijn ervaring zijn dat soort organisatoren op de eerste plaats te veel bedrijf en iedere betalende rijder is er een, dus dan wordt een kan-net-kan-niet inhaalactie nog wel eens met de mantel der liefde bedekt.

En het maakt ook nog wel verschil of je met 30 of met 60 man op een circuit rijdt; laat het met 30 dan maar wat duurder zijn.
Mensen die graag in de file op het circuit rijden moeten maar naar de clubspecials of zo gaan, daar betaal je ook nauwelijks inschrijfgeld, maar lekker doorrijden kun je dan ook wel vergeten.

RVV

Bericht door RVV » 05 mei 2007, 00:37

Het is ook een kwestie van mensen en deelnemers inschatten, ben verschillende keren wezen kijken op een vijverberg dag, en me nooit ingeschreven omdat ik de diversiteit te groot vind.

Er rijden raceauto's rond, testers, rotte meuk maar ook supersportwagens.

Insteek van de Papenburg dag was niet alleen een paar circuitrondjes rijden natuurlijk, dat kan iedereen overal wel.

Verder neem ik niemand iets kwalijk dat het niet is doorgegaan, ook niet de mensen die zich in eerste instantie aanmelde in het aankondigingsdraadje. Gespeculeer over de prijs is allemaal niet nodig.

Wie echt mee wilde doet dat gewoon wie geen interesse heeft niet, en daarvoor zijn wel 78 redenen te bedenken. De prijs is slechts 1 reden.

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 05 mei 2007, 00:41

Dat weet ik Hielke, maar het probleem bij de vijverberg trofee vond ik altijd dat er ook race teams hun auto's kwamen testen, en die zijn niet zo voorzichtig op de baan als iemand die met zijn eigen auto rijd. Ik kan mij nog goed herrineren toen iemand z'n impreza turbo uitlaatte op Assen, en een cup rijder de impreza even een halve meter korter maakte van achteren omdat hij te laat remde voor de gt bocht. Gevolg was dat de impreza bijna totall was en de cup auto flinke schade had. Op dat soort praktijken zit ik niet meer te wachten.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 05 mei 2007, 03:44

Bij VBT heb ik ook wel eens gereden, en daar is vrij weinig aan de hand op zich, de jongens die in raceauto's rijden om te testen willen jou ook niet van de baan rijden kost ze alleen zelf een hoop geld als ze dat doen. Want die wedstrijdauto's zijn vaak nog wel even duurder als waar wij in rijden. Ik vond dat opzich wel lekker rijden.

Waar ik zelf nog regelmatig ben zijn de dagen van BDC, maar dat is weer net hele andere koek. Je hebt daar een langzame sessie waar je elkaar niet inhalen mag. Dit is een beetje de sessie om te leren, alleen met het wagenpark hier denk ik dat je snel uitgekeken bent als je met 400 PK achter een E30 blijft rijden met 150 PK. De snellere sessies daar rijden ook een hoop ZAC rijders in bijvoorbeeld en daar word wel behoorlijk hard gereden, rondetijden benaderen race tempo. Je ziet daar ook alleen maar geprepareerde auto's op slicks of semislicks eigenlijk. Plus dat ze van een 'hoger' niveau uit gaan. Als je je auto er gewoon naast zet bij inkomen van een bocht of dat soort dingen daar kijken ze daar echt niet van op. Maar nadeel is dat ze dat ook bij jou doen. Dan heb je nog de sprint sessie, dat is een soort race maar daar vliegen ook nog wel eens wat bumperdeeltjes rond.

Ik vind de snelle sessie zoals bij de BDC of open pitlane bij VBT wel lekker, rammen met die handel. Maar als je er voor het eerst bent kan dat behoorlijk beangstigend zijn.

Allereerste keer dat ik op CPZ reed was met vrijrijden.nl, toen was ik er na 20 min ook snel klaar mee omdat het mij te druk was. Anderen die hem er zo naast parkeren enz. Maar uiteindelijk doe je die dingen zelf ook naarmate je meer ervaring krijgt. Ervaring opdoen is niet alleen je lijn rijden, maar ook leren met ander verkeer om gaan en alle andere dingen die er omheen horen. Wat voor de 1 vanzelfsprekend is gaat bij de ander al snel te gek.

Wat dat betreft was een eerste dag op Papenburg met instructie & alleen bekenden op de baan juist perfect, zeker gezien de layout van de baan. Je kan daar prima rondrijden zonder dat je meteen een kooi en alles nodig hebt.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2007, 10:13

Grote snelheidsverschillen zul je altijd houden. Ook als er geen "testers" rondrijden. En misschien kun je in zo'n situatie beter een wat ervarener rijder om je heen hebben dan een rookie.

Tijdens de Gummen Zandvoort dag een aantal weken terug waren er ook een aantal mensen in vrij snelle auto's die 50 km/h lieten liggen in de snelle passages. Je zult dan van beide kanten goed rekening met elkaar moeten houden. Met de juiste instructie vooraf is dat geen probleem. Zonder die instructie vooraf was het tijdens die Gummen dag trouwens ook geen probleem. Je lost dat vrij natuurlijk op. Tragere mensen weten dat ze niet snel zijn, snelleren weten dat ze op tempo rijden.

Echte grote drukte maak je op Vijverberg evenementen op bijv. Assen nauwelijks mee. Soms zijn er maar 5-10 auto's tegelijkertijd op de baan.

Maik

Bericht door Maik » 05 mei 2007, 12:04

Ik hoop zeker dat er toch nog eens een leuke DF circuitdag komt. En er zo met z'n allen open over praten helpt dan alleen maar om te zien wat de "gemiddelde DF-er" nou eigenlijk wilt. Dat vind ik een goed punt van deze discussie.
Ikzelf heb misschien een soort van egoïstische beslissing genomen om niet mee te doen, omdat ik het een paar tientjes "te duur" vind, maar dat komt omdat ik toch altijd wel 1-2x per maand op het circuit zit. Voor mij komt er over een paar weken dan wel weer een kans om ergens anders te rijden. Bijvoorbeeld volgende week zaterdag weer een hele dag CPZ.

Volgende keer beter hoop ik!

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 05 mei 2007, 12:21

Tja, het is natuurlijk jammer. Maar meer ook niet. Het risico om met een gat te blijven zitten van 2750Euro kan ik me niet veroorloven. Kan ik beter op de blaren zitten van een paar telefoontjes en een bezoek aan Duitsland. Die kosten waren aanzienlijk minder dan bovenstaand bedrag. Over tijd moeten we het gewoon niet hebben.

Persoonlijk heb ik er wel veel van geleerd. De driftdagen die ik voor de liefhebbers organiseer zitten eigenlijk altijd vol. Meestal zelfs een wachtlijst. Voor derden ga ik dit niet meer doen. Is zonde van m´n tijd en het is duidelijk nooit naar de verwachtingen van die en genen. Plus dat het nu maar te hopen is dat mijn geloofwaardigheid bij ATP er niet onder geleden heeft.

Het bedrag wat op tafel moest komen was echt elke cent waard als ik zie wat Papenburg allemaal voor DF beschikbaar wilde stellen. Normaal gesproken had het bedrag minimaal 2000Euro hoger uitgevallen.

Tomaz

Bericht door Tomaz » 05 mei 2007, 17:15

hugo schreef: Maar om nu andere DF'ers te verwijten dat het hun schuld is dat het evenement afgelast is vind ik wat ver gaan. Ik kan de teleurstelling absoluut goed begrijpen. Beter steken we de koppen bij elkaar en zoeken we een goed alternatief.
Wat ik een paar andere DF´ers verwijt is dat ze zich eerst wel inschrijven en later verstek laten gaan. Met zulke grote ballen hoef je je weinig zorgen te maken over overmatige bandenslijtage op een circuit. :roll:
hugo schreef: Waarom niet eens een grote DF kroegmeet. Natuurlijk niet bezopen gaan rijden maar gewoon met zijn allen gezellig een biertje gaan drinken.
Kan je me uitleggen waarom deze tent "driving-fun" heet en niet "drinking-fun"? Alvast bedankt.

Maik

Bericht door Maik » 05 mei 2007, 19:12

Tomaz schreef:
hugo schreef: Maar om nu andere DF'ers te verwijten dat het hun schuld is dat het evenement afgelast is vind ik wat ver gaan. Ik kan de teleurstelling absoluut goed begrijpen. Beter steken we de koppen bij elkaar en zoeken we een goed alternatief.
Wat ik een paar andere DF´ers verwijt is dat ze zich eerst wel inschrijven en later verstek laten gaan. Met zulke grote ballen hoef je je weinig zorgen te maken over overmatige bandenslijtage op een circuit. :roll:
hugo schreef: .....
....
Ding :idea: *voelt zich aangesproken*

Bedoel je met dat "inschrijven" dat animolijstje van een tijdje geleden? Sorry, maar dan snap je het verschil niet tussen interesse peilen en inschrijven (waar dit topic voor is).
En misschien gaat het ietsje te ver om je naief te noemen, maar men weet dat als er een soortgelijk animolijstje ontstaat, dat je dan mag hopen dat er ongeveer de helft overblijft. Iedereen heeft zo redenen om af te haken.

No hard feelings voor de rest :wink:

Tommy

Bericht door Tommy » 05 mei 2007, 20:22

Toch hoop ik dat zoiets toch nog ooit van de grond komt. Tís even balen, had ook speciaal vrij van m'n werk geregeld etc etc.. net als joy en allen wat meer geld opzij gegooid om auto wat voor te bereiden op zo'n dagje.
Als je alles ging optellen tikt het wel aan qua kosten, maar je krijgt er wel voor terug. Zorgeloze trackday zonder bang te zijn dat je zo'n crash test dummy in je wagen krijgt.

Toch nog bedankt voor de moeite Dick en begrijpelijk dat je dan het risico niet gaat nemen.

allen

Bericht door allen » 05 mei 2007, 21:28

Maik relax :lol:
We zijn met z'n allemaal gewoon een beetje oververhit geraakt omdat 'JIJ' de spelbreker was. :twisted:

Zonder gekheid, de prijzen waren toen nog niet bekend. Iedereen bepaald voor zichzelf waar zijn of haar prioriteiten liggen. Volgens mij neemt niemand dat je kwalijk.
.
.
.
.
Iemand nu een leuke uitgestippelde rit door Oostenrijk en Zwitserland voor me nu? Heb ineens geld over. :lol:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 05 mei 2007, 21:47

@ Maik,

Ik snap wel wat je bedoelt, het was verder ook niet mijn bedoeling om een relletje oid te starten maar meer om ff m´n irritatie over het afgelasten van Papenburg te uiten. No hard feelings verder, als ik je op de baan tegenkom doen we gewoon een rondje wat mij betreft.

Voor een forum wat driving-fun heet vind ik het een beetje teleurstellend als het niet lukt om een goede trackday vol te krijgen. Aan het programma heeft het niet gelegen denk ik.

Als 10% van de 600(!) forumleden trackdayliefhebber is, praat je over een groep van 60 man. Laten we zeggen dat je een trackday plant waarbij maar de helft van die 10% kan komen om welke reden dan ook, heb je nog steeds 30 man over. Maar 30 man bij elkaar krijgen blijkt al teveel te zijn, dat vind ik serieus jammer.
Doe mij dan maar een forum waar maar weinig mensen op zitten, maar wel lui die elkaar kennen en naar circuits of meetings komen om er te rijden. Dank u :)

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 05 mei 2007, 22:01

allen schreef:Iemand nu een leuke uitgestippelde rit door Oostenrijk en Zwitserland voor me nu? Heb ineens geld over. :lol:
Wacht nou maar even; we hebben nog een andere leuke dag op stapel staan waar je je geld ook aan uit mag geven. :D

Joy

Bericht door Joy » 05 mei 2007, 22:03

Peter Tunissen schreef:
allen schreef:Iemand nu een leuke uitgestippelde rit door Oostenrijk en Zwitserland voor me nu? Heb ineens geld over. :lol:
Wacht nou maar even; we hebben nog een andere leuke dag op stapel staan waar je je geld ook aan uit mag geven. :D
I'm all ears ! 8)

HSR

Bericht door HSR » 06 mei 2007, 01:03

Tomaz schreef:
hugo schreef: Waarom niet eens een grote DF kroegmeet. Natuurlijk niet bezopen gaan rijden maar gewoon met zijn allen gezellig een biertje gaan drinken.
Kan je me uitleggen waarom deze tent "driving-fun" heet en niet "drinking-fun"? Alvast bedankt.
Dat zal ik je uitleggen. Deze tent heet driving-fun omdat het zich richt tot een groep individuen die plezier haalt uit het rijden met een automobiel. Dit zou zich ook kunnen vertalen in een hobby, m.a.w. in het bezit zijn van een hobbywagen. Dit voert zich soms tot het negligeren van moeder de vrouw en andere niet geheel onbelangrijke zaken.

Nu meteen een weerlegging v.w.b. ''drinking-fun''. Zoals bekend mag zijn ontstaan er vele leuke kameraadschappen in de kroeg. Een kroeg is beter bekend als een publieke plaats of ''stek'' waar men bijeen komt voor het nuttigen van , al dan niet, alcoholische versnaperingen welke zal leiden tot jolijt ende vermaak. Met deze kennis in pacht assumeerde ik dat het wel eens tot een jolige avond kon leiden daar ik vermoedde dat ik niet de enige actieve forummer ben die wel van gezelligheid kan genieten op zijn tijd.

Hopende u allen voldoende geinformeerd te hebben, verblijf ik,

Hoogachtend

Hugo S.

RVV

Bericht door RVV » 06 mei 2007, 01:35

Even voor alle duidelijkheid, toen de eerste aankondiging kwam, gaf ik expliciet aan dat er geen sprake was van aanmelden/inschrijven. Ook was het geen animolijstje omdat de beslissing voor de dag al was genomen.

Dat vervolgens allelei mensen zich wel op een zelfbedacht lijstje gingen zetten, waarschijnlijk uit enthousiasme, had voor de feitelijke aanmelding en inschrijving geen waarde. Want dat was alleen via PB of mail mogelijk.

Dus niemand hoeft zich op de een of andere manier lullig of aangesproken te voelen dat hij zich wel op een zelfbedacht lijstje heeft neergezet maar toch niet definitief heeft aangemeld.

Maik

Bericht door Maik » 06 mei 2007, 10:33

Tomaz schreef:@ Maik,

Ik snap wel wat je bedoelt, het was verder ook niet mijn bedoeling om een relletje oid te starten maar meer om ff m´n irritatie over het afgelasten van Papenburg te uiten. No hard feelings verder, als ik je op de baan tegenkom doen we gewoon een rondje wat mij betreft.
We zullen een apart afreageer topic maken :wink:
Voor een forum wat driving-fun heet vind ik het een beetje teleurstellend als het niet lukt om een goede trackday vol te krijgen. Aan het programma heeft het niet gelegen denk ik.

Als 10% van de 600(!) forumleden trackdayliefhebber is, praat je over een groep van 60 man. Laten we zeggen dat je een trackday plant waarbij maar de helft van die 10% kan komen om welke reden dan ook, heb je nog steeds 30 man over. Maar 30 man bij elkaar krijgen blijkt al teveel te zijn, dat vind ik serieus jammer.
Doe mij dan maar een forum waar maar weinig mensen op zitten, maar wel lui die elkaar kennen en naar circuits of meetings komen om er te rijden. Dank u :)
Hier ben ik het 100% met je eens :idea:
Het is inderdaad heel erg jammer. Er zijn hier best veel mensen die een dergelijke opzet van een circuitdag op prijs zouden stellen, omdat je dan tussen bekenden rijdt.
Op algemene circuitdagen(/uren) van bv vrijrijden.nl gebeuren weleens dingen die niet iedereen ziet zitten (met 60 man de baan op, 3 dik door de Kuhmo, etc). Daarom zou zoiets als een Papenburg dagje fantastisch zijn om vooral ook beginners te laten kennismaken met circuitdagen.

En dan nu de vraag der vragen: waarom zijn er veel mensen die huiverig zijn om zich in te schrijven?
Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst eens nadenken over welke mensen hier voor het eerst dan een circuitdag zouden willen doen. De reguliere trackdaybezoeker hier heeft er sowieso altijd wel oren naar, maar af die op een vastgestelde dag kunnen? Ik denk dat van de "hard core" circuitrijders altijd wel de helft niet zou gaan naar een DF circuitdag om wat voor reden dan ook.
Ook zal dit zo ongeveer gelden voor de mensen die voor het eerst mee zouden doen met zoiets maar die een klein duwtje in de rug nodig hebben om echt te beslissen mee te doen.
Dus als je 32 deelnemers nodig hebt, moet je animo hebben van meer dan 60 man, zo lijkt het gewoon te werken, dat zie ik ook op andere fora.
Als ik even kort door de bocht aannemen hoeveel "min of meer ervaren circuitgangers" zich hadden aangemeld, dan zullen het er 10 zijn geweest? Klopt denk ik ook wel, er zullen hier een mannetje of 25 van dat rare soort zitten op DF? Dat betekent dat je in ieder geval voor de eerste paar keer voor het organiseren van een DF circuitdag, je toch een aanzienlijk deel onervaren circuitrijders over de streep moet kunnen trekken. Als er dan opeens een vaste kliek van meer dan 30-40 man ontstaat die het ziet zitten om af en toe eens met bekenden te knallen op een circuit, dan zijn de volgende dagen veel makkelijk vol te krijgen denk ik.

En dan Papenburg, ik heb het al ergens anders eerder gezegd, maar misschien was dit dus iets te hoog gegrepen voor een eerste keer. Het programma en de baan waren in ieder geval perfekt om mensen in te leiden in het circuitrijden, geen verkeerd woord daarover :)
Kosten zijn een hele kleine reden geweest denk ik zelf, ik zag aan de reakties dat juist de belangrijke groep beginners het niet zo erg vond om iets meer te betalen voor zekerheid en veiligheid.
Grootste probleem was denk ik de locatie, toch wel een stukje rijden voor veel mensen, en wat daarmee samenhangt is dan in mijn ogen het tweede probleem: dat het een hele dag is.
De meesten overweegden denk ik op dezelfde dag heen en weer te rijden en dan dus ook de hele dag intensief daarbij te gaan rijden. Ik denk dat in het achterhoofd van redelijk wat mensen dit een beetje tegenhield.
Ook de hele dag rammen en stuiteren over curbstones (beetje overdreven :lol: ) wordt misschien gezien als een wel heel erg grote aanslag op de vertroetelde automobielen van de "beginners". Terwijl dit natuurlijk heel erg mee kan vallen als je een beetje op de juiste manier rijdt...

Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat je beter de eerste paar keer het een beter een beetje kleinschalig kan houden. Of een hele dag op circuits rijden die centraal liggen en niet veel kosten (politiecircuit of Midland circuit Lelystad bv), of de grotere duurdere circuits (Zandvoort/Assen/Papenburg) maar dan voor een dagdeel.
Allemaal om eerst een DF circuitcommunity (dat klinkt eng :P ) te laten onstaan zodat je later steeds grootser en mooier kan organiseren :wink:
En zoals Hielke al zei, op kleine circuitdagen kan je heel goed wat mensen bijelkaar krijgen die wat instrukties kunnen geven aan de onervaren mensen. Dat zal dan niet het probleem zijn.

Zoiets zeg maar is mijn mening :)

Hielke

Bericht door Hielke » 06 mei 2007, 11:43

Goeie post Maik.

Maik

Bericht door Maik » 06 mei 2007, 12:10

Dank, en de spel en gramma fouten mogen jullie zelf houden, er staan er een paar in om jullie scherp te houden :wink:

Tomaz

Bericht door Tomaz » 06 mei 2007, 14:00

Ben het wel eens met je idee over trackdays met DF. Dexter had ook een goed idee om het forum te gebruiken om afspraken te maken om trackdays te bezoeken. Nu nog de trackdays vinden waar je rustig wat ronden kan rijden (al dan niet met beginners).
Maik schreef:Dank, en de spel en gramma fouten mogen jullie zelf houden, er staan er een paar in om jullie scherp te houden :wink:
Om 11uur s´ochtends op een zondagochtend? :D

Plaats reactie