Tomaz schreef:@ Maik,
Ik snap wel wat je bedoelt, het was verder ook niet mijn bedoeling om een relletje oid te starten maar meer om ff m´n irritatie over het afgelasten van Papenburg te uiten. No hard feelings verder, als ik je op de baan tegenkom doen we gewoon een rondje wat mij betreft.
We zullen een apart afreageer topic maken
Voor een forum wat driving-fun heet vind ik het een beetje teleurstellend als het niet lukt om een goede trackday vol te krijgen. Aan het programma heeft het niet gelegen denk ik.
Als 10% van de 600(!) forumleden trackdayliefhebber is, praat je over een groep van 60 man. Laten we zeggen dat je een trackday plant waarbij maar de helft van die 10% kan komen om welke reden dan ook, heb je nog steeds 30 man over. Maar 30 man bij elkaar krijgen blijkt al teveel te zijn, dat vind ik serieus jammer.
Doe mij dan maar een forum waar maar weinig mensen op zitten, maar wel lui die elkaar kennen en naar circuits of meetings komen om er te rijden. Dank u

Hier ben ik het 100% met je eens :idea:
Het is inderdaad heel erg jammer. Er zijn hier best veel mensen die een dergelijke opzet van een circuitdag op prijs zouden stellen, omdat je dan tussen bekenden rijdt.
Op algemene circuitdagen(/uren) van bv vrijrijden.nl gebeuren weleens dingen die niet iedereen ziet zitten (met 60 man de baan op, 3 dik door de Kuhmo, etc). Daarom zou zoiets als een Papenburg dagje fantastisch zijn om vooral ook beginners te laten kennismaken met circuitdagen.
En dan nu de vraag der vragen: waarom zijn er veel mensen die huiverig zijn om zich in te schrijven?
Voordat je deze vraag kan beantwoorden moet je eerst eens nadenken over welke mensen hier voor het eerst dan een circuitdag zouden willen doen. De reguliere trackdaybezoeker hier heeft er sowieso altijd wel oren naar, maar af die op een vastgestelde dag kunnen? Ik denk dat van de "hard core" circuitrijders altijd wel de helft niet zou gaan naar een DF circuitdag om wat voor reden dan ook.
Ook zal dit zo ongeveer gelden voor de mensen die voor het eerst mee zouden doen met zoiets maar die een klein duwtje in de rug nodig hebben om echt te beslissen mee te doen.
Dus als je 32 deelnemers nodig hebt, moet je animo hebben van meer dan 60 man, zo lijkt het gewoon te werken, dat zie ik ook op andere fora.
Als ik even kort door de bocht aannemen hoeveel "min of meer ervaren circuitgangers" zich hadden aangemeld, dan zullen het er 10 zijn geweest? Klopt denk ik ook wel, er zullen hier een mannetje of 25 van dat rare soort zitten op DF? Dat betekent dat je in ieder geval voor de eerste paar keer voor het organiseren van een DF circuitdag, je toch een aanzienlijk deel onervaren circuitrijders over de streep moet kunnen trekken. Als er dan opeens een vaste kliek van meer dan 30-40 man ontstaat die het ziet zitten om af en toe eens met bekenden te knallen op een circuit, dan zijn de volgende dagen veel makkelijk vol te krijgen denk ik.
En dan Papenburg, ik heb het al ergens anders eerder gezegd, maar misschien was dit dus iets te hoog gegrepen voor een eerste keer. Het programma en de baan waren in ieder geval perfekt om mensen in te leiden in het circuitrijden, geen verkeerd woord daarover
Kosten zijn een hele kleine reden geweest denk ik zelf, ik zag aan de reakties dat juist de belangrijke groep beginners het niet zo erg vond om iets meer te betalen voor zekerheid en veiligheid.
Grootste probleem was denk ik de locatie, toch wel een stukje rijden voor veel mensen, en wat daarmee samenhangt is dan in mijn ogen het tweede probleem: dat het een hele dag is.
De meesten overweegden denk ik op dezelfde dag heen en weer te rijden en dan dus ook de hele dag intensief daarbij te gaan rijden. Ik denk dat in het achterhoofd van redelijk wat mensen dit een beetje tegenhield.
Ook de hele dag rammen en stuiteren over curbstones (beetje overdreven

) wordt misschien gezien als een wel heel erg grote aanslag op de vertroetelde automobielen van de "beginners". Terwijl dit natuurlijk heel erg mee kan vallen als je een beetje op de juiste manier rijdt...
Om een lang verhaal kort te maken, ik denk dat je beter de eerste paar keer het een beter een beetje kleinschalig kan houden. Of een hele dag op circuits rijden die centraal liggen en niet veel kosten (politiecircuit of Midland circuit Lelystad bv), of de grotere duurdere circuits (Zandvoort/Assen/Papenburg) maar dan voor een dagdeel.
Allemaal om eerst een DF circuitcommunity (dat klinkt eng

) te laten onstaan zodat je later steeds grootser en mooier kan organiseren
En zoals Hielke al zei, op kleine circuitdagen kan je heel goed wat mensen bijelkaar krijgen die wat instrukties kunnen geven aan de onervaren mensen. Dat zal dan niet het probleem zijn.
Zoiets zeg maar is mijn mening