Andry schreef: 04 sep 2018, 17:36
Ok, mooi. Evo's kunnen wel wat hebben: gravel, zand of modder is geen enkel probleem voor de lak. Rijden met dat ding
Mijn Evo na een ritje polder:
...
Daarna met hogedruk afgespoten en gewassen en er is niets meer van te zien, ook geen steenslag oid
Goed om te horen, ik heb nog gezocht naar een leuke zandvlakte / parkeerplaats op grond om daar eens wat te driften op zand maar dit helaas niet tegengekomen. Op gravel parkeerplaatsen ben ik altijd bang dat ik mijn hele lak ga beschadigen.
Frank_Z06 schreef: 08 sep 2018, 22:14
Mooi verhaal zeg ! Goed dat alles is gelukt met de RDW.
Ik heb een maand geleden een UK Civic Type R gekocht in NL met UK kenteken, daarna zelf de keuring bij RDW gedaan en dat ging verbazend snel - geen enkele opmerking behalve dat mijn koplampen wat te hoog afgesteld stonden, maar de keuring gaat om het lichtbeeld dus het was geen afkeur. Ook de luide sportuitlaat was geen probleem

dus nu rij ik vrolijk met NL kenteken !
...
Civic type R is ook heel leuk speelgoed. Nja mijn keurmeester deed een beetje vervelend, maar buiten dat viel het eigenlijk allemaal wel mee. Hoe bevalt RHD je ? ik ben er eenmaal zo aan gewend dat ik eigenlijk liever RHD rij dan LHD. Dit vanwege hoe kort je op dingen aan de linkerkant kan rijden. En zo dus iedereen lekker (vlot) kan doorrijden.
--
Vandaag een hele leuke rit gedaan in de Ardennen. Via gpstracks heb ik een leuke (motor) route gevonden, die heb ik in mydrive van tomtom geïmporteerd. Deze maakt er een route van die je met je tomtom navigatie kan gebruiken. Op mijn mobiel tomtom GO geïnstalleerd, de 6 euro aan maandelijkse kosten betaald en klaar voor vertrek. Dit is echt ideaal, want puur een gps track op je google maps o.i.d. daar heb je niks aan, dan moet je continu op je telefoon kijken, 6x de weg kwijtraken etc. Nu kan je gewoon op je gemak goed werkende navigatie hebben voor de gps track die je online hebt gevonden.
Dit is de route die ik gereden heb.

Punt 8 tot punt 16 heb ik niet kunnen rijden omdat daar een of andere rally / hillclimb aan de gang was in Malmedy.
Korte pauze vlak bij Malmedy:
Bij punt 20 ongeveer heb je een gedeelte dat je 2x doet rijden. Dat is een fantastisch stuk om te rijden! Ik noem het maar even de street rally stage. Het is overzichtelijk, daar komt geen mens, zit wat hoogteverschil in en heeft open maar ook technische gedeeltes. De snelheidslimieten liggen redelijk hoog in belgie voor dat soort wegen dus je kan lekker doorrijden. Dat hele circuit kon ik lekker in zijn drie rijden volledig binnen de powerband. Fantastisch!
Pauze twee:
Tijdens mijn rit ben ik een hoop leuke auto's tegengekomen:
- 20 ofzo oude porsche 911 (aircooled)
- een stuk of 10 porsche 911
- een enkele cayman
- een stuk of 3 lotus (elise's?)
- vijf jaguar xr's (cabrio)
en een hoop motoren
Bij punt 27 op de route wou ik even gaan tanken en toen hoorde ik een piep geluid toen ik remde voor de inrit. Om een of andere reden pakte de automaat mijn pinpas niet dus ben ik daar maar even blijven staan om de benen te strekken e.d. Piepgeluid dat kan alleen maar van bewegende delen komen en het was alleen toen ik remde. Even de zaklamp in de auto gepakt en de remmen eens gaan controleren. Links voor, prima ... rechts voor ook prima, links achter en rechts achter ... daar is niet veel meer van over. Wat ik hoorde zullen we de slijt indicatoren zijn. Het was ondertussen al 15:30 en ik was al onderweg sinds 10:30, en dat in combinatie met de versleten achter remblokken heb ik maar besloten om rustig aan over de snelweg naar huis te rijden. En dat is pas saai
Verder wat puntjes over de auto:
Die doet het prima, temperatuurwijzer heeft altijd in het midden gestaan , niks mis mee.
Ik heb laats eens 100 octaan getankt in Duitsland maar ik moet zeggen dat je daar niks van merkt. Nu zal dat wel komen omdat mijn evo waarschijnlijk redelijk tam afgesteld is. Ik heb ooit eens de knock sensor uitgelezen via de ECU en die stond gewoon op 0 bij 98 octaan. Gezien de auto uit japan komt neem ik aan dat deze is afgesteld op de 102 octaan die ze daar hebben.
Ik heb ook geen commentaar over de banden, ze doen het gewoon goed. De auto heeft gigantisch veel grip.
Wil je hem even een stapje opzij laten zetten dan moet je toch echt je best doen. De dempers daar ben ik niet
helemaal tevreden over. Ik heb niet echt vergelijkings-materiaal maar volgens mij zijn ze 1 te stug afgesteld en de reden daarvoor is volgens mij punt 2 ze hebben weinig travel. Zeker op sommige Belgische wegen (maar ook soms in nl) dan begint de auto een beetje te stuiteren en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Eventjes kort op de rem tikken o.i.d. lost het meteen op.
Op vlakke wegen doen ze het verder prima. Dat is wel een punt waar ik in de toekomst iets aan wil gaan doen.
Nog wat randinformatie ik heb 2x getankt bij ongeveer 60% op de benzinestandmeter, de 1e keer 19 liter en de 2e keer 22 liter.
Het 1e gedeelte (tot Malmedy) heb ik ongeveer 1:10 gereden, het 2e gedeelte rond de 1:8 wat ik best netjes vind voor een hele enthousiaste rit.
Voor de geïnteresseerde ik heb deze route gebruikt:
http://gpstracks.nl/motorroutes-nederland.php?id=3356
Deze heb ik in tomtom mymaps geïmporteerd met de "fastest" optie en zo opgeslagen en opgestuurd naar mijn telefoon.
Geen idee of de volgende link werkt:
https://mydrive.tomtom.com/gor-webapp/s ... 0,-0+ver=3
Deze route is een echte aanrader. In Belgie kan je lekker doorijden en vaak is er geen mens te bekennen, ook niet op een zondag middag met goed weer. Politie en of snelheids cameras daar heb je ook geen last van.
Zie anders de bijlage voor de mydrive geëxporteerde gpx.
Nu eens op zoek naar welke remblokken ik moet hebben. Volgende week mogelijk eens naar Monschau / de Eifel.