E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Waarom dan niet gewoon een M54B30 pakken JW?
- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Je kan get zo gek maken als je wilt natuurlijk.
M54B30 krukas, drijfstangen en zuigers, maar dan wel hoge compressie zuigers nemen.
Inlaatnokkenas van M54B30 (5mm afdraaien in een M52) enz enz. Of een set schrick nokkenassen.
Vermogens tot 300 PK zijn wel haalbaar.
Voordeel van een M52/54 zijn de alu blokken, anders kan je beter een S50B32/S54 kopen.
M54B30 krukas, drijfstangen en zuigers, maar dan wel hoge compressie zuigers nemen.
Inlaatnokkenas van M54B30 (5mm afdraaien in een M52) enz enz. Of een set schrick nokkenassen.
Vermogens tot 300 PK zijn wel haalbaar.
Voordeel van een M52/54 zijn de alu blokken, anders kan je beter een S50B32/S54 kopen.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Daar haal je minder makkelijk meer vermogen uit, de inlaat poorten zijn al een stuk kleiner.
Voordeel daarvan is meer koppel onderin, maar uit eindelijk kost het vermogen.
Daarbij is de M52B28 gewoon baas, sterke motoren met potentie

Dat scheelt behoorlijk idd, de M3 motoren zijn sowieso zwaar.Bert ///M3 schreef: 11 apr 2018, 05:55
Voordeel van een M52/54 zijn de alu blokken, anders kan je beter een S50B32/S54 kopen.
- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: New engine build
Bedankt voor de tips JW.Jan-Willem schreef: 10 apr 2018, 21:08Leuk verslag!Pfhmulder schreef: 08 apr 2018, 13:07 Voor de liefhebbers van engine builds, komt er een mooi project aan later dit jaar.
Aankomende zaterdag haal ik een m52b28 blok op. Deze komt bij mijn ouders in de schuur te staan, en deze zal ik in de loop van dit jaar met mijn vader helemaal demonteren, reviseren, en tunen.
De bedoeling is een lichtere krukas, scherpere nokkenassen, vaste stoters, en s50 itb's erop.
Ik zal een gedetailleerd foto verslag maken van de progressie.
Helaas vinden deze motoren hoge toeren niet fijn, je krijgt harmonische trillingen wat alleen ellende geeft.
Ook brengen die S50 itb's vrij weinig ten opzochte van een M50B25 inlaat.
Dit zou ik doen
M52b28
M54B30 zuigers, drijfstangen en krukas
M20B23 vliegwiel + sport koppeling
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Spaghetti spruitstuk en een goede uitlaat
Chip op maat
Dan zit al al op dik 265pk zonder idioot veel toeren te draaien.
Een bekende van mij haalde uit een originele M52B28 al 238pk en 310nm.
Spaghetti + originele 325i uitlaat incl kat
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Chip op maat
Zit er nog verschil tussen een m20b25 vliegwiel of een b23 vliegwiel? Ik heb nu namelijk in de ringtool een afgedraaid M20b25 vliegwiel gemonteerd in combinatie met een e30 325 koppeling en e21 323i druklager om de hoogte te compenseren. Er is bij een 328 blok met de 228mm koppelingplaat inderdaad wel een sport koppeling set nodig.
Heb jij ervaring met het monteren van de M54b30 internals in een M52? Dit was eerst mijn idee, dit werd echter door een kennis die motoren bouwt voor de racerij afgeraden. Hij heeft het namelijk de ervaring dat dit stuk loopt. Dus vandaar dat ik mijn plannen had bijgesteld naar een hoogtoerig 2,8L blok.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Een oude M20 heeft een 6.3kg vliegwiel, daar haal je bijna niks meer vanaf.
Volgens mij zijn die gebruikt tot 1985.
De originele koppeling houd het niet idd, die moet wel geupgrade worden.
Een bekende van mij heeft dit gebouwd, wel waren de M54B30 zuigers aangepast zodat er M52B28 zuigerveren gebruikt konden worden.
De M54B30 zuigers zijn een stuk lichter dan de originele M52B28 zuigers.
Misschien is het wel beter om de motor fris te maken en er veilig 240pk uit halen.
Dat blijft gewoon heel en is kwa kosten ook erg goed te doen.
Alles daar boven kost veel geld en levert na verhouding weinig op.
Volgens mij zijn die gebruikt tot 1985.
De originele koppeling houd het niet idd, die moet wel geupgrade worden.
Een bekende van mij heeft dit gebouwd, wel waren de M54B30 zuigers aangepast zodat er M52B28 zuigerveren gebruikt konden worden.
De M54B30 zuigers zijn een stuk lichter dan de originele M52B28 zuigers.
Misschien is het wel beter om de motor fris te maken en er veilig 240pk uit halen.
Dat blijft gewoon heel en is kwa kosten ook erg goed te doen.
Alles daar boven kost veel geld en levert na verhouding weinig op.
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Past de 2.8 kop ook op de 3.0?
-
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: New engine build
Wat zijn precies de ervaringen dat het kapot gaat? De oliepomp moet wel aangepast worden. Of in elk geval een Vanos oliepomp voor meer volume.Pfhmulder schreef: 11 apr 2018, 14:34Bedankt voor de tips JW.Jan-Willem schreef: 10 apr 2018, 21:08Leuk verslag!Pfhmulder schreef: 08 apr 2018, 13:07 Voor de liefhebbers van engine builds, komt er een mooi project aan later dit jaar.
Aankomende zaterdag haal ik een m52b28 blok op. Deze komt bij mijn ouders in de schuur te staan, en deze zal ik in de loop van dit jaar met mijn vader helemaal demonteren, reviseren, en tunen.
De bedoeling is een lichtere krukas, scherpere nokkenassen, vaste stoters, en s50 itb's erop.
Ik zal een gedetailleerd foto verslag maken van de progressie.
Helaas vinden deze motoren hoge toeren niet fijn, je krijgt harmonische trillingen wat alleen ellende geeft.
Ook brengen die S50 itb's vrij weinig ten opzochte van een M50B25 inlaat.
Dit zou ik doen
M52b28
M54B30 zuigers, drijfstangen en krukas
M20B23 vliegwiel + sport koppeling
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Spaghetti spruitstuk en een goede uitlaat
Chip op maat
Dan zit al al op dik 265pk zonder idioot veel toeren te draaien.
Een bekende van mij haalde uit een originele M52B28 al 238pk en 310nm.
Spaghetti + originele 325i uitlaat incl kat
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Chip op maat
Zit er nog verschil tussen een m20b25 vliegwiel of een b23 vliegwiel? Ik heb nu namelijk in de ringtool een afgedraaid M20b25 vliegwiel gemonteerd in combinatie met een e30 325 koppeling en e21 323i druklager om de hoogte te compenseren. Er is bij een 328 blok met de 228mm koppelingplaat inderdaad wel een sport koppeling set nodig.
Heb jij ervaring met het monteren van de M54b30 internals in een M52? Dit was eerst mijn idee, dit werd echter door een kennis die motoren bouwt voor de racerij afgeraden. Hij heeft het namelijk de ervaring dat dit stuk loopt. Dus vandaar dat ik mijn plannen had bijgesteld naar een hoogtoerig 2,8L blok.
Hier iemand die rijdt met een omgebouwde 2.5/2.8 m5x met m54 3.0 ingewanden + Jenvey ITB.
Speclijstje van de beste man:
Specification: M50B25 Block, M54B30 Crank, M54B30 Pistons (84mm) + Connecting Rods, 45mm Jenvey ITBs, M52 Head + Valvetrain, S52B30 US Camshafts, Bosch EV6 280cc Injectors, Adaptronic Standalone Management, M20B25 Flywheel + Helix Paddle Clutch, M3 Headers, Single 2.5" Exhaust.
Eigenlijk een zelfbouw S52 zoals ik het lees.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
S52B30 usa spec ja
Jammer dat ze die gietijzeren homp als basis motor hebben gebruikt
Klinkt wel goed!

Jammer dat ze die gietijzeren homp als basis motor hebben gebruikt

Klinkt wel goed!
-
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Ja Usa inderdaad. Een s52 clone maar dan wat goedkoper. Die 2.8 stroker van de video draait ongeveer 290pk als ik de bouwer mag geloven.
- Harrie D
- Berichten: 656
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: New engine build
FYI: een M10B20 vliegwiel voor 228mm koppeling is ook te gebruiken als je de starterkrans ff overzet (heet stoken, oude dr af meppen, nieuwe gloeiend heet stoken en dr overheen duwen)Pfhmulder schreef: 11 apr 2018, 14:34 Bedankt voor de tips JW.
Zit er nog verschil tussen een m20b25 vliegwiel of een b23 vliegwiel? Ik heb nu namelijk in de ringtool een afgedraaid M20b25 vliegwiel gemonteerd in combinatie met een e30 325 koppeling en e21 323i druklager om de hoogte te compenseren. Er is bij een 328 blok met de 228mm koppelingplaat inderdaad wel een sport koppeling set nodig.
Voor wat betreft het al dan niet genoeg slag maken: je kunt het druklager van een E21 323i gebruiken (uit het hoofd, kan ook E30 323i zijn), die zijn 5mm hoger dan de gangbaardere, of je verlengt gewoon het stangetje van de hulpcylinder met een evenredig aantal mm's
Been there done that

- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: New engine build
De kennis waar ik over sprak heeft 2x een +/- 310pk 3.0L M52 met s50 itb's gebouwd die kapot is gelopen door harmonische trillingen. Wel pas na ca.100 draaiuren, maar dat is me te vlot met zo'n investering.Crookie schreef: 11 apr 2018, 21:41Wat zijn precies de ervaringen dat het kapot gaat? De oliepomp moet wel aangepast worden. Of in elk geval een Vanos oliepomp voor meer volume.Pfhmulder schreef: 11 apr 2018, 14:34Bedankt voor de tips JW.Jan-Willem schreef: 10 apr 2018, 21:08
Leuk verslag!
Helaas vinden deze motoren hoge toeren niet fijn, je krijgt harmonische trillingen wat alleen ellende geeft.
Ook brengen die S50 itb's vrij weinig ten opzochte van een M50B25 inlaat.
Dit zou ik doen
M52b28
M54B30 zuigers, drijfstangen en krukas
M20B23 vliegwiel + sport koppeling
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Spaghetti spruitstuk en een goede uitlaat
Chip op maat
Dan zit al al op dik 265pk zonder idioot veel toeren te draaien.
Een bekende van mij haalde uit een originele M52B28 al 238pk en 310nm.
Spaghetti + originele 325i uitlaat incl kat
M50 inlaat + M50B25tu ECU en sensoren
Chip op maat
Zit er nog verschil tussen een m20b25 vliegwiel of een b23 vliegwiel? Ik heb nu namelijk in de ringtool een afgedraaid M20b25 vliegwiel gemonteerd in combinatie met een e30 325 koppeling en e21 323i druklager om de hoogte te compenseren. Er is bij een 328 blok met de 228mm koppelingplaat inderdaad wel een sport koppeling set nodig.
Heb jij ervaring met het monteren van de M54b30 internals in een M52? Dit was eerst mijn idee, dit werd echter door een kennis die motoren bouwt voor de racerij afgeraden. Hij heeft het namelijk de ervaring dat dit stuk loopt. Dus vandaar dat ik mijn plannen had bijgesteld naar een hoogtoerig 2,8L blok.
Hier iemand die rijdt met een omgebouwde 2.5/2.8 m5x met m54 3.0 ingewanden + Jenvey ITB.
Speclijstje van de beste man:
Specification: M50B25 Block, M54B30 Crank, M54B30 Pistons (84mm) + Connecting Rods, 45mm Jenvey ITBs, M52 Head + Valvetrain, S52B30 US Camshafts, Bosch EV6 280cc Injectors, Adaptronic Standalone Management, M20B25 Flywheel + Helix Paddle Clutch, M3 Headers, Single 2.5" Exhaust.
Eigenlijk een zelfbouw S52 zoals ik het lees.
Een M52 heeft daar ook last van schijnt het, maar hij heeft de ervaring dat wanneer je M54 internals gebruikt dit erger is.
Ik heb zelf nog geen ervaringen met m52 blokken ombouwen, anders dan de m50 manifold mod uitvoeren, dus ik probeer zoveel mogelijk informatie te winnen over de mogelijkheden, voordelen, en nadelen van bepaalde modificaties. De s50 itb keuze vindt ik vooral een leuke aanpassing om te doen, of het erg veel voordeel heeft betwijfel ik nog.
De m52 blokken hebben enkel vanos, lijkt me dat daar dan een geschikte oliepomp inzit? Wil er wel een versterkte as inzetten, en zorgen dat de moer er niet af kan lopen.
De e36 uit het filmpje klinkt wel erg fijn

- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: New engine build
Heb nooit geweten dat een M10B20 vliegwiel ook past. Ben zelf erg tevreden over het M20B25 vliegwiel. Heb wel een later type gebruikt waar ik een stuk afgedraaid heb. Ik heb inderdaad het 323i druklager gebruikt. Het stokje verlengen heb ik nooit over nagedacht, maar dat is wel een makkelijke aanpassing inderdaadHarrie D schreef: 11 apr 2018, 23:27FYI: een M10B20 vliegwiel voor 228mm koppeling is ook te gebruiken als je de starterkrans ff overzet (heet stoken, oude dr af meppen, nieuwe gloeiend heet stoken en dr overheen duwen)Pfhmulder schreef: 11 apr 2018, 14:34 Bedankt voor de tips JW.
Zit er nog verschil tussen een m20b25 vliegwiel of een b23 vliegwiel? Ik heb nu namelijk in de ringtool een afgedraaid M20b25 vliegwiel gemonteerd in combinatie met een e30 325 koppeling en e21 323i druklager om de hoogte te compenseren. Er is bij een 328 blok met de 228mm koppelingplaat inderdaad wel een sport koppeling set nodig.
Voor wat betreft het al dan niet genoeg slag maken: je kunt het druklager van een E21 323i gebruiken (uit het hoofd, kan ook E30 323i zijn), die zijn 5mm hoger dan de gangbaardere, of je verlengt gewoon het stangetje van de hulpcylinder met een evenredig aantal mm's
Been there done that![]()

-
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
M52 vanos oliepomp ja. Liever nog een s50 oliepomp met dubbele aanzuig punten.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: New engine build
Voor 310pk heb je toeren nodig en dat blijft idd niet heel door de harmonische trillingen.Pfhmulder schreef: 12 apr 2018, 20:51
De kennis waar ik over sprak heeft 2x een +/- 310pk 3.0L M52 met s50 itb's gebouwd die kapot is gelopen door harmonische trillingen. Wel pas na ca.100 draaiuren, maar dat is me te vlot met zo'n investering.
Een M52 heeft daar ook last van schijnt het, maar hij heeft de ervaring dat wanneer je M54 internals gebruikt dit erger is.
Maar om dan te zeggen dat het door het M54B30 drijfwerk komt lijkt mij sterk.
De M54B30 vind 7200rpm of meer ook niet fijn.
Dan krijg je naar verloop van tijd veel problemen.
- 328Ti
- Berichten: 3095
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Dus JW.... de m54b30 met 20dkm voor een vriendenprijsje overnemen? 

- Bert ///M3
- Berichten: 9408
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: New engine build
Probleem van die blokken, M52 M54 etc is dat de krukassen te fragiel zijn ivm harmonische trillingen. Krukaslagers zijn bij een M3 en een 328i allemaal 60mm maar de lagerschalen voor de drijfstangen zijn bij een S50 49/50mm en bij een M52 zijn ze 45mm. Dat maakt een aardig verschil in stijfheid.Jan-Willem schreef: 12 apr 2018, 21:14Voor 310pk heb je toeren nodig en dat blijft idd niet heel door de harmonische trillingen.Pfhmulder schreef: 12 apr 2018, 20:51
De kennis waar ik over sprak heeft 2x een +/- 310pk 3.0L M52 met s50 itb's gebouwd die kapot is gelopen door harmonische trillingen. Wel pas na ca.100 draaiuren, maar dat is me te vlot met zo'n investering.
Een M52 heeft daar ook last van schijnt het, maar hij heeft de ervaring dat wanneer je M54 internals gebruikt dit erger is.
Maar om dan te zeggen dat het door het M54B30 drijfwerk komt lijkt mij sterk.
De M54B30 vind 7200rpm of meer ook niet fijn.
Dan krijg je naar verloop van tijd veel problemen.
Als je zo'n motor bouwt met zo veel power dan heb je wel andere oplossingen tegen harmonische trillingen, bijvoorbeeld de krukas vibratie demper van ATI. Kost wat maar heb je er wel minder last van.
https://store.vacmotorsports.com/vac-ha ... -p756.aspx
Op een S54 willen ze ook nog wel eens gaan en dan zet ik er ook een ATI versie op

- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: New engine build
Bert ///M3 schreef: 13 apr 2018, 16:53Probleem van die blokken, M52 M54 etc is dat de krukassen te fragiel zijn ivm harmonische trillingen. Krukaslagers zijn bij een M3 en een 328i allemaal 60mm maar de lagerschalen voor de drijfstangen zijn bij een S50 49/50mm en bij een M52 zijn ze 45mm. Dat maakt een aardig verschil in stijfheid.Jan-Willem schreef: 12 apr 2018, 21:14Voor 310pk heb je toeren nodig en dat blijft idd niet heel door de harmonische trillingen.Pfhmulder schreef: 12 apr 2018, 20:51
De kennis waar ik over sprak heeft 2x een +/- 310pk 3.0L M52 met s50 itb's gebouwd die kapot is gelopen door harmonische trillingen. Wel pas na ca.100 draaiuren, maar dat is me te vlot met zo'n investering.
Een M52 heeft daar ook last van schijnt het, maar hij heeft de ervaring dat wanneer je M54 internals gebruikt dit erger is.
Maar om dan te zeggen dat het door het M54B30 drijfwerk komt lijkt mij sterk.
De M54B30 vind 7200rpm of meer ook niet fijn.
Dan krijg je naar verloop van tijd veel problemen.
Als je zo'n motor bouwt met zo veel power dan heb je wel andere oplossingen tegen harmonische trillingen, bijvoorbeeld de krukas vibratie demper van ATI. Kost wat maar heb je er wel minder last van.
https://store.vacmotorsports.com/vac-ha ... -p756.aspx
Op een S54 willen ze ook nog wel eens gaan en dan zet ik er ook een ATI versie op![]()
Bedankt voor alle informatie, ik lees weer veel nieuwe dingen die ik nog niet ergens anders gehoord heb.
Als ik deze verhalen zo lees, dan lijkt het mij nog het verstandigste om er een 3,0 stroker van te maken, die de 7200 rpm niet passeert.
Met een knappe krukasdemper erop.
Ik heb inderdaad de ATI demper gezien, is deze veel beter als een standaard bmw demper? Of is daar nog geen ervaring mee op dit forum?
- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: E36 coupe ringtool project -->New engine build motorblok binnen!
Pfhmulder schreef: 12 sep 2017, 13:38 hallo iedereen,
Ik heb vanochtend even een voorstel topic gemaakt, deze is hier te vinden:
viewtopic.php?f=2&t=34443
Ik ben momenteel bezig met een e36 323i coupe ringtool project. Ik bouw deze auto als 2e auto, en wil deze gebruiken voor de mooie zomerdagen, en diverse vrijrijden dagen en touristenfahrten op de Nordschleife.![]()
Elke week sleutel ik 1 of 2 avonden aan deze auto. En deze topic wil ik gebruiken om mijn progressie te showen, en info te vergaren over diverse aanpassingen. In het voorstel topic zijn diverse foto's geplaatst met de progressie tot dusver!
- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Zaterdag het M52B28 motorblok opgehaald welke de basis gaat vormen voor mijn engine build.
Hij staat nu bij mijn ouders in de schuur, waar hij volledig onder handen genomen zal worden.
Hij staat nu bij mijn ouders in de schuur, waar hij volledig onder handen genomen zal worden.
-
OnlineRiceaux
- Berichten: 8202
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build

-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Mooi werktafeltje zo :p
- Niels
- Berichten: 22495
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Djessey
- Berichten: 2271
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
De ATI superdemper werkt inderdaad een heel stuk beter als de standaard demper. Voor de rest komen de harmonische trillingen (voor zo ver ik weet!) uit de krukas icm de zuigers en drijfstangen. Dit weer geleerd van iemand die enkele jaren lang met M54 motoren heeft gewerkt.
Ben erg benieuwd!
Ben erg benieuwd!
-
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Hoe staat het hiermee? 

- Pfhmulder
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
- Auto: E36 323i coupe & e87 118i
Re: E36 coupe ringtool project -->Nürburgring Shakedown + new engine build
Het project ligt helaas een tijdje stil... Vorig jaar een klappertje gemaakt op de ring (schwedenkreuz)

Hierna de auto in de stalling gezet, en eigenlijk door het afronden van een deeltijdstudie, en de aankoop van een nieuw huis (met garage voor de ringtool) geen tijd gehad om er wat aan te doen.
In de tussentijd wel een hele berg onderdelen opgespaard, dus na de verhuizing in December staat hij bij mijn nieuwe woning, en kan ik hopelijk weer wat meters maken. De volgende mods liggen klaar:
- Oem m3gt voorkant, met verstelbare carbon splitter
- LTW spoiler
- X-brace
- Veerpootbrug achter
- Roest linker achterscherm weghalen, en kasten uitrollen
- M50b25 inlaat
- M3 stabi linkjes
- Uniballs voor de rear trailing arms (powerflex zwart bevalt niet)
- Camberplates
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten