Het help Tom aan een andere auto topic!
- Joy
Re: Het help Tom aan een andere auto topic!
Ik denk dat als Tom een M235i overweegt niet echt met een exoot durft aan te komen. Werk en zo.
-
Geen idee hoe ze rijden, maar het geluid van die Rapide zit nog in m'n geheugen gegroefd. Is als een moker ingeslagen.tomgtr schreef: 28 feb 2017, 16:52 Staat tegenover dat interieurafwerking waardeloos is en qua rijden AM toch wat saai voelt. In een V12 DB9 gereden en ik voelde het niet zeg maar.

-
Een (R)S5 vind ik wel een mooie auto. Afwerking Audi is top en er zit een mooie lijn in die auto. Maar daar blijft het wel een beetje bij, ik ben niet zo'n Audi-fan.
Een 911 is prachtig
Maar ik weet niet of ik dat na de Boxster wil. Motor is praktisch hetzelfde (0,2 liter groter en handjevol pk's meer). Interieur is bijna hetzelfde. Alleen de motor zit op een andere plek. En je hebt iets van een achterbankje. Kortom: ik weet niet of dat zo'n verschil gaat maken qua beleving/rijden/gevoel van andere auto. Je betaald er ook 20-30K meer voor dan een Boxster. Natuurlijk is een 911 mooier en een icoon, maar is het zoveel extra geld waard? Ga je naar een andere generatie dan was het een ander verhaal, maar 987/997 delen onderling zoveel...
AM V8.. prachtige auto! Maar wel weer richting een exoot. Nu kun je in zo'n AM prima dagelijks rijden, maar wil je het ook. Zou toch elke keer naar de kilometerstand kijken en denken 'kut', zoiets moet je meer als tweede auto hebben. Los van tanken, want V8 (idem voor C63) lust wel een slok. En onderhoud wat weer een iets onzekere factor is: Engels, allemaal net niet standaard, etc.
Twee auto's (dagelijks vervoer hok) en iets extremers kan natuurlijk ook. Bijv. een Lotus, echter is het aanbod mager, en dat zie je ook terug in de prijzen die relatief hoog liggen als ik ze vergelijk met een jaar of drie/vier geleden. Morgan 3 Wheeler vind ik ook geweldig, maar 40K voor zo'n ding is wel echt een berg centen... heel veel fun maar feitelijk krijg je er weinig voor, een rijdende badkuip met een motor voorop (en dan hopen dat het allemaal blijft werken/rijden.. Engels en lage oplage is geen garantie voor succes)
Een 911 is prachtig

AM V8.. prachtige auto! Maar wel weer richting een exoot. Nu kun je in zo'n AM prima dagelijks rijden, maar wil je het ook. Zou toch elke keer naar de kilometerstand kijken en denken 'kut', zoiets moet je meer als tweede auto hebben. Los van tanken, want V8 (idem voor C63) lust wel een slok. En onderhoud wat weer een iets onzekere factor is: Engels, allemaal net niet standaard, etc.
Twee auto's (dagelijks vervoer hok) en iets extremers kan natuurlijk ook. Bijv. een Lotus, echter is het aanbod mager, en dat zie je ook terug in de prijzen die relatief hoog liggen als ik ze vergelijk met een jaar of drie/vier geleden. Morgan 3 Wheeler vind ik ook geweldig, maar 40K voor zo'n ding is wel echt een berg centen... heel veel fun maar feitelijk krijg je er weinig voor, een rijdende badkuip met een motor voorop (en dan hopen dat het allemaal blijft werken/rijden.. Engels en lage oplage is geen garantie voor succes)

-
Morgan -> Tom.
Klaar.
Blijft 'ie binnen DF & kan ik over een jaar of 2 weer een bod proberen te doen.
Misschien dat ik er dan wel genoeg uit mijn zak kan kloppen...

Klaar.
Blijft 'ie binnen DF & kan ik over een jaar of 2 weer een bod proberen te doen.

-
Interieurafwerking waardeloos? 1 van de allereerste wagens die ik heb gedetailed was een Rapide en jeetje, dan parkeer je je BMW maar best om de hoek. Interieur is 100x beter en luxueuzer dan eender wat er uit München komt.allen schreef: 28 feb 2017, 17:05Geen idee hoe ze rijden, maar het geluid van die Rapide zit nog in m'n geheugen gegroefd. Is als een moker ingeslagen.tomgtr schreef: 28 feb 2017, 16:52 Staat tegenover dat interieurafwerking waardeloos is en qua rijden AM toch wat saai voelt. In een V12 DB9 gereden en ik voelde het niet zeg maar.![]()
@tom: wat betreft dat kilometers klokken met de AM, ben ik het niet mee je eens. Je moet nog maar naar je uurwerk kijken en je ziet de M235i, (R)S5, C63, etc. minder geld opbrengen. Daar waar je met de AM toch een redelijk waardevaste wagen hebt. Of ie nu 50,70, 100 of 150K km heeft.
- Knot
Tsja, jonge auto is alles frisser, minder kans op ellende en vaak ook nog eens in garantie (zoals mijn auto).
Breng die AM V8 maar eens weg met een probleempje, kan je meteen voor 2 tot 4x de bmw sperdifferentieelwaarde.
Breng die AM V8 maar eens weg met een probleempje, kan je meteen voor 2 tot 4x de bmw sperdifferentieelwaarde.
- Arthur
- Auto: Nr.51
- tomgtr
De materialen zijn deels mooi afgewisseld met hele goedkoop uitziende en voelende plastic knopjes. Een mooi kristallen detail zat los en rammelde. Leer is mooi, prachtige stiksels maar naden en kieren in dashboard zijn mwoh. Mijn buurman heeft een rapide en is inderdaad prachtig. Echter zijn de auto's binnen Tom's budget een generatie ouder waar het afwerkingsniveau op een beduidend lager pijl stond. Zeker in de ford tijd.Jussi schreef: 01 mar 2017, 09:16Interieurafwerking waardeloos? 1 van de allereerste wagens die ik heb gedetailed was een Rapide en jeetje, dan parkeer je je BMW maar best om de hoek. Interieur is 100x beter en luxueuzer dan eender wat er uit München komt.allen schreef: 28 feb 2017, 17:05Geen idee hoe ze rijden, maar het geluid van die Rapide zit nog in m'n geheugen gegroefd. Is als een moker ingeslagen.tomgtr schreef: 28 feb 2017, 16:52 Staat tegenover dat interieurafwerking waardeloos is en qua rijden AM toch wat saai voelt. In een V12 DB9 gereden en ik voelde het niet zeg maar.![]()
@tom: wat betreft dat kilometers klokken met de AM, ben ik het niet mee je eens. Je moet nog maar naar je uurwerk kijken en je ziet de M235i, (R)S5, C63, etc. minder geld opbrengen. Daar waar je met de AM toch een redelijk waardevaste wagen hebt. Of ie nu 50,70, 100 of 150K km heeft.
-
Daar kan ik inderdaad niet over oordelen. Enkel ervaring met de Rapide.
- Luca
-
-
- Auto: M3P, 130i
Toch maar overwegen Tom? Je bent jong en supercar money... Ik wist het wel.

- FreudeamFahren
- Knot
Echt wat voor Tom idd een 4C... gewoon die knip trekken, niet zo schraal 
Op kantoor kun je beter met een 235i aan komen maar die 4C is 10x specialer!

Op kantoor kun je beter met een 235i aan komen maar die 4C is 10x specialer!
- Snipe
En als je dan die praktische 4C voor doordeweeks hebt, kun je daarna rustig op zoek naar die Morgan voor het weekend!
- Macboy
- Riceaux
- Dennis Cavallino
Gefeliciteerd Tom! 

- Hitz
- Auto: KIA
Van harte!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Vet, van harte kerel!
-
4C geworden?
- Rivanov
- Auto: '22 BMW F40 118i M-Sport
Gezien z'n Facebook is het iets dat bij Ferrari/Maserati Antwerpen stond. 

-
Heb Tom niet op facebook...........
We zien 't wel verschijnen!
We zien 't wel verschijnen!
- frank de jonge
Congratz Tom met je nieuwe voiture 

-
Aah. 'n 4C dus?
Aangezien die daar te koop staat.
Aangezien die daar te koop staat.