Ik kreeg vorige week ineens de kriebelziekte. De Boxster S beviel mij erg goed, heerlijke auto, maar ik kreeg zin om weer eens wat anders te gaan rijden. Soms heb je dat. Ik wilde m'n eigen auto eerst verkopen zodat ik weer de mogelijkheid heb om in Duitsland te shoppen. En toen ging het snel, binnen een dag was ie verkocht. Nu dus op zoek naar de opvolger.
- Comfort/sportief: mag iets sportiever dan een Boxster (Lotus is een stap te ver) en niet logger dan bijv. een 3 serie. Ergens daartussen.
- Achterwielaandrijving.
- PK/gewicht in lijn met de auto's die ik gehad heb. Nu een auto met weinig vermogen zal tegenvallen, maar ik hoef ook geen 500pk.
- Verbruik max. 1 op 8, ik rijd er zo'n 15.000-20.000km per jaar mee, ook naar de supermarkt etc., dus moet leuk blijven.
- Moet een beetje degelijk zijn, ben geen monteur en het is m'n dagelijkse auto. Een rammeltje of dashboardkastje dat niet lekker sluit kan ik mee leven, langs de kant van de weg staan niet.
- Maserati, Mustang etc.: heel gaaf om te zien, maar ook 'moeilijke' auto's als je er ooit weer vanaf wilt. Liever een beetje courant (hoewel een Lotus ook niet courant is, daar lijkt wel weer een markt voor te zijn).
- Budget max. 50K.
M'n vorige auto's: Honda S2000, BMW 330i, BMW Z4, Porsche Boxster S.
Veel roadsters, maar na dit trio heb ik ze allemaal gehad (m.u.v. SLK55, maar V8 zuipt weer zoveel..). Wat dan?
Ik zit nu een beetje te kijken naar een M235i/M240i, meer dan 300pk in een compacte coupe. Voldoet aan alle eisen. Weet alleen niet of ik het leuk genoeg ga vinden. Maar met bijv. zo'n M Performance uitlaat (staan wat filmpjes op YouTube) lijkt het mij wel vet