Prachtig ook die verhalen en plaatjes over de Eiffel.
De Groene Draeck
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Groene Draeck
Netjes gefixt die CC
Prachtig ook die verhalen en plaatjes over de Eiffel.
Prachtig ook die verhalen en plaatjes over de Eiffel.
-
allen
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Groene Draeck
Zo'n wagen mee kunnen nemen voor een vergadering wat kilometers verderop moet een feest zijn. 
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
<spellings-nazi modus aan>
Het is eifel jongens, met één "f". Eiffel is van dat stuk oud-ijzer in Parijs
<spellings-nazi modus aan>
Eigen NL-spelling is ruk hoor.
Ja lekker hoor. Volgende langere rit is waarschijnlijk naar Le Mans over een maand, nu al zin in!
Het is eifel jongens, met één "f". Eiffel is van dat stuk oud-ijzer in Parijs
<spellings-nazi modus aan>
Eigen NL-spelling is ruk hoor.
Ja lekker hoor. Volgende langere rit is waarschijnlijk naar Le Mans over een maand, nu al zin in!
- Martijn_bmw
- Berichten: 29143
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De Groene Draeck
Super mooie foto's zeg!
En een lekker tripje zo
En een lekker tripje zo
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Vanavond eens de optie-lijst van de Corvette uitgeplozen. Dan kan niet zomaar via het chassis nummer (zoals bij bijvoorbeeld een BMW). Er zit een sticker in het opbergvak onder de armsteun, daar staan de codes van de opties in.
Lang verhaal kort, kaal hok
Ook nog tegen gekomen dat ze 15.898 Coupes hebben geproduceerd in 1993 waarvan 2189 in deze kleur groen 
Lang verhaal kort, kaal hok
- Bijlagen
-
- C4_options.JPG (588.67 KiB) 2621 keer bekeken
Laatst gewijzigd door RJK op 24 mei 2016, 06:36, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Walter
- Berichten: 2316
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Tim N
- Berichten: 7753
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De Groene Draeck
Wat houd 1AY stock order in? Door dealer besteld als demo?
Kaal of niet, het blijft een icoon.
Kaal of niet, het blijft een icoon.
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Besteld bij de fabriek door de dealer zonder bestelling van een klant. Voorraad dus. Had die dealer wel even het handling package kunnen aanvinken 
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De Groene Draeck
Meestal pakken ze wel veelvoorkomende opties mee idd maar niet altijd blijkbaar (of dat is bij BMW anders
)
- MartijnGizmo
- Berichten: 13068
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
Re: De Groene Draeck
Vrij gangbaar toch, om in de VS een auto uit voorraad te kopen?944-20v schreef:Besteld bij de fabriek door de dealer zonder bestelling van een klant. Voorraad dus. Had die dealer wel even het handling package kunnen aanvinken
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De Groene Draeck
Maar liever een dikke uitvoering toch, die mensen zijn immers zelf ook de slankste niet veelal 
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: De Groene Draeck
944-20v schreef:Het is eifel jongens, met één "f". Eiffel is van dat stuk oud-ijzer in Parijs!
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Afgelopen week/weekend naar Le Mans geweest. De eerste dag eerst gestopt in de Somme waar we een aantal WW1 sites hebben bezocht. Het was bijna precies 100 jaar na de start van de slag bij Somme. Erg indrukwekkend.
13450975_10209864295788904_3144751178503069532_n_zpslcxe45pw by Reinier Kleis, on Flickr
De eerste avond hadden we een b&b geboekt in die omgeving. Het bleek een leuk omgebouwde boerderij.
13434746_977420412373922_6381438137931821146_n_zpstqm6ueu1 by Reinier Kleis, on Flickr
En ook over de slaap-plaatsen van onze voitures hadden we niet te klagen.
IMG_7150_zpse1tdj1ey by Reinier Kleis, on Flickr
De volgende ochtend door richting Le Mans. Mooi de binnendoor weggetjes gevolgd, de Corvette gaf geen klap verkeerd en de airco hield het lekker koel in de auto. Eenmaal aangekomen het tentje opgezet.
IMG_7172_zpst0qhkdwh by Reinier Kleis, on Flickr
Prima weekend gehad. Jammer dat de race onder safety-car van start moest maar verder hebben we ervan genoten. De ontknoping was bizar maar goed daar was al een ander draadje over. Maandag ochtend al vroeg richting huis, nu niet binnendoor maar direct de péage op en km's maken.
Na enkele uurtjes rijden leek de airco ineens niet meer koud en na nog enkele km's een branderige lucht dus maar even gestopt en de motorkap open getrokken. Daar bleek dat de koppeling van de airco-compressor aan het verbranden was. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar dus ik vermoedde al dat de pomp zwaar ging lopen. De stekker er maar afgetrokken zodat de koppeling in ieder geval niet meer zou aangrijpen, en door!
Een kilometer of honderd verder kwamen we in de file terecht. Ik had tot dan toe niets vreemds gehoord maar bij de lage snelheid (geen rijwind meer) was duidelijk een flink gerammel te horen. Bij de volgende parkeerplaats maar even gestopt en de motorkap weer open getrokken. Jawel hoor...lager van de airco-compressor was het aan het begeven. Ik kon de poelie met de hand al een stukje heen en weer bewegen... Even staan nadenken wat wijsheid zou zijn. Als de compressor vast zou lopen dan zou de riem er zeker snel afliggen. Daarmee dan ook meteen de stuurbekrachtiging en dynamo. Waterpomp niet, scheelt weer...toch maar doorgereden, moest nog dik drie honderd kilometer. Maar.......gelukkig thuis gekomen! Airco compressor ondertussen gloeiend heet en rijp voor de schroothoop.
13450975_10209864295788904_3144751178503069532_n_zpslcxe45pw by Reinier Kleis, on FlickrDe eerste avond hadden we een b&b geboekt in die omgeving. Het bleek een leuk omgebouwde boerderij.
13434746_977420412373922_6381438137931821146_n_zpstqm6ueu1 by Reinier Kleis, on FlickrEn ook over de slaap-plaatsen van onze voitures hadden we niet te klagen.
IMG_7150_zpse1tdj1ey by Reinier Kleis, on FlickrDe volgende ochtend door richting Le Mans. Mooi de binnendoor weggetjes gevolgd, de Corvette gaf geen klap verkeerd en de airco hield het lekker koel in de auto. Eenmaal aangekomen het tentje opgezet.
IMG_7172_zpst0qhkdwh by Reinier Kleis, on FlickrPrima weekend gehad. Jammer dat de race onder safety-car van start moest maar verder hebben we ervan genoten. De ontknoping was bizar maar goed daar was al een ander draadje over. Maandag ochtend al vroeg richting huis, nu niet binnendoor maar direct de péage op en km's maken.
Na enkele uurtjes rijden leek de airco ineens niet meer koud en na nog enkele km's een branderige lucht dus maar even gestopt en de motorkap open getrokken. Daar bleek dat de koppeling van de airco-compressor aan het verbranden was. Dat gebeurt natuurlijk niet zomaar dus ik vermoedde al dat de pomp zwaar ging lopen. De stekker er maar afgetrokken zodat de koppeling in ieder geval niet meer zou aangrijpen, en door!
Een kilometer of honderd verder kwamen we in de file terecht. Ik had tot dan toe niets vreemds gehoord maar bij de lage snelheid (geen rijwind meer) was duidelijk een flink gerammel te horen. Bij de volgende parkeerplaats maar even gestopt en de motorkap weer open getrokken. Jawel hoor...lager van de airco-compressor was het aan het begeven. Ik kon de poelie met de hand al een stukje heen en weer bewegen... Even staan nadenken wat wijsheid zou zijn. Als de compressor vast zou lopen dan zou de riem er zeker snel afliggen. Daarmee dan ook meteen de stuurbekrachtiging en dynamo. Waterpomp niet, scheelt weer...toch maar doorgereden, moest nog dik drie honderd kilometer. Maar.......gelukkig thuis gekomen! Airco compressor ondertussen gloeiend heet en rijp voor de schroothoop.
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:08, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: De Groene Draeck
mooi avontuur
en mooi mazzel dat die het nog uit heeft gehouden tot thuis, kan je het op je gemak repareren.
en mooi mazzel dat die het nog uit heeft gehouden tot thuis, kan je het op je gemak repareren.
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Al klaar
De volgende dag maar eens gekeken waar ik de nieuwe onderdelen vandaan zou gaan halen. Een Corvette airco-pomp haal je niet even snel in NL maar ik had 'm wel snel nodig omdat het op dit moment mijn dagelijkse auto betreft. Via internet alles in de USA besteld inclusief Fedex verzending. Paar uur later zat de melding "verzonden" inclusief Fedex tracking nummer al in mijn inbox
Uiteraard niet alleen de airco-compressor besteld maar ook de droger, riem, looprol en spanrol. Dinsdag besteld, donderdag afgeleverd.
BB33862B-78C6-407C-BA1F-1972B01D107C_zpsvwycbafw by Reinier Kleis, on Flickr
Vrijdagmiddag begonnen met sleutelen. De compressor zit bovenop de motor dus mooi bereikbaar.
BA329A24-5A93-4E2E-94C3-937048715AD2_zpsgwslizgo by Reinier Kleis, on Flickr
Goed kwartier later ding er al af.
FCF10E5F-D000-4466-BDAD-DF7B0025B5C4_zps6qrowlzm by Reinier Kleis, on Flickr
Ik had al even een set klepdeksel pakkingen liggen, nu ik toch bezig was die ook maar meteen meenemen. Even dynamo opzij.
748F79F4-28D9-49B9-86F2-E87388B29212_zpskkg5qawo by Reinier Kleis, on Flickr
Mooi schoon motortje van binnen.
IMG_7245_zpszarxvzi6 by Reinier Kleis, on Flickr
Nieuwe pakkingen en rubber ringen voor bij bouten.
IMG_7243_zps5trvz5fp by Reinier Kleis, on Flickr
IMG_7247_zps6xegwsts by Reinier Kleis, on Flickr
Oude en nieuwe pomp. Het koelsysteem was nog voorzien van R12 (freon) dus meteen omgebouwd naar R134a. In de pomp voor R134a schijnt een ander type olie te zitten.
F5380A61-0384-40DB-9845-BE6F5D98F2A3_zpscdcbbh6p by Reinier Kleis, on Flickr
Troep weer op zijn plek.
D7BC4C49-43BB-4EB6-94A0-7D095557E3E6_zpso9zuxocb by Reinier Kleis, on Flickr
Vanochtend even langs de airco specialist geweest. Er moesten nog een aantal pakkingen, ventielen en een regelklepje vervangen worden die ie gelukkig allemaal op voorraad had. En koelmiddel erin uiteraard. Nu weer lekker fris in de auto en geen bijgeluiden meer.
3ECADB73-C26C-4AF7-829B-CF3D3D93F00B_zpsp8xwilsn by Reinier Kleis, on Flickr
De volgende dag maar eens gekeken waar ik de nieuwe onderdelen vandaan zou gaan halen. Een Corvette airco-pomp haal je niet even snel in NL maar ik had 'm wel snel nodig omdat het op dit moment mijn dagelijkse auto betreft. Via internet alles in de USA besteld inclusief Fedex verzending. Paar uur later zat de melding "verzonden" inclusief Fedex tracking nummer al in mijn inbox
Uiteraard niet alleen de airco-compressor besteld maar ook de droger, riem, looprol en spanrol. Dinsdag besteld, donderdag afgeleverd.
BB33862B-78C6-407C-BA1F-1972B01D107C_zpsvwycbafw by Reinier Kleis, on FlickrVrijdagmiddag begonnen met sleutelen. De compressor zit bovenop de motor dus mooi bereikbaar.
BA329A24-5A93-4E2E-94C3-937048715AD2_zpsgwslizgo by Reinier Kleis, on FlickrGoed kwartier later ding er al af.
FCF10E5F-D000-4466-BDAD-DF7B0025B5C4_zps6qrowlzm by Reinier Kleis, on FlickrIk had al even een set klepdeksel pakkingen liggen, nu ik toch bezig was die ook maar meteen meenemen. Even dynamo opzij.
748F79F4-28D9-49B9-86F2-E87388B29212_zpskkg5qawo by Reinier Kleis, on FlickrMooi schoon motortje van binnen.
IMG_7245_zpszarxvzi6 by Reinier Kleis, on FlickrNieuwe pakkingen en rubber ringen voor bij bouten.
IMG_7243_zps5trvz5fp by Reinier Kleis, on Flickr
IMG_7247_zps6xegwsts by Reinier Kleis, on FlickrOude en nieuwe pomp. Het koelsysteem was nog voorzien van R12 (freon) dus meteen omgebouwd naar R134a. In de pomp voor R134a schijnt een ander type olie te zitten.
F5380A61-0384-40DB-9845-BE6F5D98F2A3_zpscdcbbh6p by Reinier Kleis, on FlickrTroep weer op zijn plek.
D7BC4C49-43BB-4EB6-94A0-7D095557E3E6_zpso9zuxocb by Reinier Kleis, on FlickrVanochtend even langs de airco specialist geweest. Er moesten nog een aantal pakkingen, ventielen en een regelklepje vervangen worden die ie gelukkig allemaal op voorraad had. En koelmiddel erin uiteraard. Nu weer lekker fris in de auto en geen bijgeluiden meer.
3ECADB73-C26C-4AF7-829B-CF3D3D93F00B_zpsp8xwilsn by Reinier Kleis, on Flickr
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:16, 2 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 41088
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: De Groene Draeck
Mooi avontuur weer zeg, prachtige ritjes voor die auto!
Jammer van het aircon verhaal maar fijn dat je thuis bent gekomen en klasse dat je het meteen opgelost hebt. Waren de pakkingen van de klepdeksel al lek dan (olie stank in het interieur of lekkage), of preventief vervangen?
Ik dacht dat er meer bij de ombouw kwam kijken van het aircon systeem.
Nu het interieur nog aanpakken en dan op zoek naar wat anders
Jammer van het aircon verhaal maar fijn dat je thuis bent gekomen en klasse dat je het meteen opgelost hebt. Waren de pakkingen van de klepdeksel al lek dan (olie stank in het interieur of lekkage), of preventief vervangen?
Ik dacht dat er meer bij de ombouw kwam kijken van het aircon systeem.
Nu het interieur nog aanpakken en dan op zoek naar wat anders
- Martijn_bmw
- Berichten: 29143
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Randstad
Re: De Groene Draeck
mooie trip naar le mans! en weer een leuk geschreven stuk
relaxed sleutelen zo met de pomp bovenop!
en weer leuk zon sleutel verslag!
bij mijn E46 gelukkig nog niks stuk gehad aan de airco maar de pomp hangt zo'n beetje onder het blok
hij heeft dan weer wel een eigen riem... dus in dit geval had ik dan makkelijk de riem kunnen afhalen en verder, dynamo en sb pomp zitten samen op de andere riem.
relaxed sleutelen zo met de pomp bovenop!
en weer leuk zon sleutel verslag!
bij mijn E46 gelukkig nog niks stuk gehad aan de airco maar de pomp hangt zo'n beetje onder het blok
hij heeft dan weer wel een eigen riem... dus in dit geval had ik dan makkelijk de riem kunnen afhalen en verder, dynamo en sb pomp zitten samen op de andere riem.
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Ja dat zie je heel veel met die losse riem. Hier echter niet, één riem en die drijft alles aan. Behalve de waterpomp welke rechtstreeks door een asje vanaf de (onderliggende) nokkenas wordt aangedreven. 
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Al een beetje lekkage, maar mocht geen naam hebben hoor. Geen stank ofzo maar als je met een lamp ging kijken hing er wel al een oliefilmpje aan de buitenkant omheen.Waren de pakkingen van de klepdeksel al lek dan (olie stank in het interieur of lekkage), of preventief vervangen?
- Marc Sierra
- Berichten: 1183
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: De Groene Draeck
Leuk zo'n Corvette, die zie je niet vaak meer als je ze überhaupt ooit al zag. En mooi dat je er ook zelf aan sleutelt! Problemen met de auto als je ver van huis bent zijn niet grappig, maar gelukkig heb je het toch naar huis gehaald.
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Gewoon weer eens een dagje naar kantoor. Blijft humor.
F67D4233-D30E-4A4C-86E3-AC3C4FAEE051_zpsz1dg4sdf by Reinier Kleis, on Flickr
F67D4233-D30E-4A4C-86E3-AC3C4FAEE051_zpsz1dg4sdf by Reinier Kleis, on Flickr
Laatst gewijzigd door RJK op 04 jul 2017, 21:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 43937
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Groene Draeck
Waar heb jij je kantoor? 
- RJK
- Berichten: 3676
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: De Groene Draeck
Is gewoon een industrieterrein hoor, maar wel met flink groen eromheen. En zo met de Corvette erbij nog meer groen bezig 
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

