Thanks!
Vandaag een WCC Rvs X-pipe opgehaald.
Katalysatoren zitten er ook nog aan van de originele H-pijp.
De X-pipe zorgt voor een snellere doorstroming, de uitlaatgassen worden door de crossover als ware naar buiten getrokken wat resulteerd in iets meer Pk's en hoger koppel.
Kwa sound moet de pitch iets hoger worden en verdwijnt de zogeheten drone noise van de Borla uit de cockpit.
Ben me nog aan het inlezen of ik de katalysatoren ga verwijderen/vervangen of laat zitten.
Met het verwijderen (wat mijn voorkeur heeft) van de katalysatoren wordt de stationare loop onrustig en gaat de motor rijk lopen wat wel wat pktjes opleverd. Het geluid zonder katalysatoren schijnt wel nog weer een stuk luider te worden, weet nog niet of ik dat wel wil
Me eigen originele H-pijp blijft in dat geval voor de jaarlijkse Apk.
Denk dat ik de pijp eerst in huidige staat probeer voor ik iets met de katalysatoren ga doen.
Nog even nachtje over slapen.
