Bericht
door tomgtr » 13 dec 2014, 21:42
Hehe weer thuis na lange dag. We hadden oorspronkelijk vandaag afspraak bij dierenarts om kat in te laten slapen maar afgelopen donderdag liep hij weg en m'n vrouw belde meteen : die is een plekje gaan zoeken om dood te gaan. Hij kwam idd nooit meer thuis.
Vanmorgen dus niet al te vroeg alle troep uit de X3 gehaald om hem in te ruilen. Shit, vergeten zomerbanden op te halen bij lokale bandenboer. Even gauw gebeld, geen probleem, ze lagen in hun eigen pand en waren open.
Even later stond de buurman naast me: er ligt een dode zwarte kat in m'n tuin, is die van jullie? Daar lag hij dus, had een mooi plekje achter een hegje gevonden. Ok, kat ingepakt in deken en doos. Banden gaan halen. Best vol zo'n X3 met 2 volwassenen, 2 kinderen, 4 19 inch banben/velgen en de overleden stakker!
Gauw naar begraafplaats in de buurt van nieuwkoop gereden, die hadden vandaag tijd om Ricky te begraven. We hadden al een gaf voor andere kat en hadden voor Ricky al een plekje ernaast genomen. Emorionele bedoening. Dus in iets teneergeslagen stemming door naar A'dam om de X3 in te ruiken op X5 en die M4 te proberen.
BMW had de moeie genomen dat een jongen aanwezig was die in z'n vrije tijd op Zandvoort racet en ook rijlessen geeft voor BMW. Hij eerst een stukje rijden, wou even dwars over wat rotondes en verkeerspleinen. Maar op Zaterdag ond A'dam met regen viel niet mee om rustig plekje te vinden. Wel even een dood industieterien onveilig gemaakt. Toen ocht ik het stuur overnemen. Tja, waar zal ik beginnen. Degenen die denken dat M4 een zinloze boulevard cruiser is, nope. Ding is echt ontettend snel. Heerlijk geluid, en in de agresievste instelling is hij echt een handvol om in gareel te houden. Wegligging is prima. Hij is 265 kg zwaarder dan de coupe, daardoor in absolute getallen natuurlijk iets langzamer dan de coupe. Maar echt wat maakt dat ding een stappen. En zelfs op beroerd wegdek eigenlijk niks van gemert dat het een cabrio is. Zal in geoefende handen best wel te merken zijn op circuit, in het dagelijkse leven nada. Daarbij komt het comfort van BMW. Alles erop en eraan. Dus ook fantastisch als daily driver. Moet wel zeggen dat onderstel in comfort modus de auto behoorlijk zweverig is. Best griezelijg als je iets fanatiek op het gas gaan. Met het weer van vadaag was knallen echt onmogelijk. En dak is lekker dicht gebleven. Beenruimte achterin is prima voor kinderen. Moeilijkere instap dan 4 deur, maar een stuk makelijker dan de GTR.
Kortom, vind ik het wat, ja geweldig. Zelfs vanuit een GTR is dit ding gewoon snel. Zeker minder snel dan GTR maar ook wat speelser. Ga ik de luxe van de F11 missen? Kweenie. Echt dit ding zit zo voltoeters en bellen, stoelen zijn prima, interieur fantastisch. Ne denk het niet. Ga ik de GTR missen, ja zeker. Ben verliefd op dat ding. Elke ochtend en avond als ik erlangs tij denk ik, jezus is dat krankzinnige apparaat van mij? En daar houdt hey dan ook een beetje mee op. En dat is zonde. Heel zonde.
Dus, klinkt alsof het de M4 wordt? Ja denk het wel. Maar ga eerst morgen stukje in de GTR rijden en kijken of ik dan nog zelfde over denk.
Over de X5 en behandeling van BMW Amsterdam niks dan lof. Geweldig behandeld, zo'n heeft zo'n boyracer trapauto gekregen, niks was teveel moeite. Verdere commentaren over de X5 zal ik voor het suffe SUV draadje bewaren.