Dilemma

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
GTRene

Re: Dilemma

Bericht door GTRene » 11 dec 2014, 22:09

dvh schreef:Dat stalen dak is een misser.
Maakt hem zwaarder en is minder mooi.
Want de M4 cabrio is (open) een knappe kar.
zit me af te vragen of het staal is of aluminium ?
en tegenwoordig met een dik gevoerde kap op die luxe wagens, zou het dan nog zoveel schelen tgo een dik gevoerde linnen kap?? don't know... :hmmm:

allen

Bericht door allen » 11 dec 2014, 22:15

Kennissen hadden zo'n Megan met stalen dak. Fantastisch! Heel de vakantie in Zuid Frankrijk het dak dicht ivm de koffers... :bag:

Booooh
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R

Bericht door Booooh » 11 dec 2014, 22:16

Ik vind het wel een mooie cabrio zo met een stalen/aluminium dak, op vakantie zullen ze wel niet de M4 gaan gebruiken, als je al met de auto gaat en 2 kids moet meenemen, dan zal die X5 een veel betere keuze zijn ;) ...

Veel plezier met rondtuffen morgen, we horen/zien het wel :thumbup: ...

Joy

Bericht door Joy » 11 dec 2014, 22:18

Overigens wel eens met het achterin zitten in een cabrio. Dat is tot 50/60 km/u nog grappig maar daarboven is het niet te doen. Daar zou ik een cabrio dus niet voor aanschaffen. Het blijft toch meer een 2-persoons aangelegenheid. Met het dak dicht heeft de achterbank uiteraard wel functie om wat extra mensen (kinderen) mee te nemen.

Sjoerd

Bericht door Sjoerd » 11 dec 2014, 22:25

In het stoffen dak van een 981 Boxster zit een magnesium plaat. Is qua geluid prima mee te rijden als daily.

Ik vind het overigens heerlijk om met zonneschijn en koud weer open te rijden!

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 11 dec 2014, 23:08

Joy schreef:Overigens wel eens met het achterin zitten in een cabrio. Dat is tot 50/60 km/u nog grappig maar daarboven is het niet te doen. Daar zou ik een cabrio dus niet voor aanschaffen. Het blijft toch meer een 2-persoons aangelegenheid. Met het dak dicht heeft de achterbank uiteraard wel functie om wat extra mensen (kinderen) mee te nemen.
Plus dat het dan ook voor gehoorschade kan vaan zorgen. Motorrijders hebben ook niet voor niets oordoppen in lijkt me.

DF-user-278

Bericht door DF-user-278 » 12 dec 2014, 03:30

Goed windschot? :ziek:

Doe eens een test met de M4 cabriio - hoe het achterin vertoeven is. :ken ik jou:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 dec 2014, 08:28

Gehoorschade vraag ik me af, hoe hard moet het daarvoor gaan? Je zit niet vol in de wind en je hebt geen helm op waar de wind flink langs ruist. Maar met 4 personen open rijden is idd niet echt wat. Die kids van mij (9&12) willen graag open rijden maar alleen voorin. Met z'n 4-en op pad en open vonden ze niks. "Koud" en "het waait zo" word je niet vrolijk van de hele rit. Door de stad gaat prima maar een toeristische route was ze al te veel :? Daarentegen is het gewoon erg fijn om, zodra het weer het toelaat, het dak open te gooien. Je zit er toch vaak alleen of met 2 personen in en dan is het super!

Dat wordt lastig om goed te testen vandaag :coffee:

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2014, 09:28

Riceaux schreef:Bij een stoffen kap kan af en toe door de wasstraat ook niet zoveel kwaad. Kan je ook direct goed testen of alles waterdicht is. :tooth:
Wasstraat als washin7.nl (en elke andere goede wasstraat) heeft een cabrio-optie:
Cabrioprogramma

Bij ons heeft u de mogelijkheid om uw cabriolet te wassen in de volautomatische wasstraat. In ons systeem hebben we een aparte stand om op een veilige manier cabriolets te wassen. Hierbij geeft de wasstraat minder waterdruk, waardoor het dak niet wordt beschadigd en u droog uit de wasstraat komt.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 dec 2014, 09:30

Blond moment gister, testen is morgen dus (zaterdag). Gister afscheid genomen van kat die we al 18,5 jaar hadden dus op moment staat m'n hoofd er niet aans naar. Zal wel wegtrekken hoop ik. Vanavond bedrijfs kerstfeest ook weinig zin in. Het is maar een beest maar..... :cry:

Tom

Bericht door Tom » 12 dec 2014, 09:39

Sterkte...

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 dec 2014, 09:45

Ja, dat is kloten :(

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 dec 2014, 10:15

Da's minder inderdaad.

Morgen wel minder stormachtig dacht ik?

tomgtr

Bericht door tomgtr » 12 dec 2014, 10:32

Erger dan dit kan geloof ik niet> En Bram, helemaal mee eens dat dit geen sportwagen is maar meer boulevard cruiser. Wel een die lekker met verkeer meekomt. Maar mischine maak ik in dit deel van m'n leven in realiteit meer gebruik van boulevard cruiser dan harcore 600+ PK monster. Maar mischien stap ik morgen totaall teleurgesteld uit en blijft alles hoe het is. Dan zet ik hem bij Luco in de schuur, die zal er vast wel netjes op passen :)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 12 dec 2014, 11:44

Bram schreef:Is toch prima voor zo'n boulevardcruiser? Of denken we hier allemaal dat dit een rasechte sportwagen is?

:lollerdelol:
M4 is een zwaar opgepepte 4 serie aldus Sportauto. En niet meer de M versie van wat 't altijd was aldus hun.
Nu is ie daarvoor ook te lang/groot, maar de term boulevardcruiser vind ik dan ook weer net té. Dan kun je ook 'n 420i cabrio M pakket nemen.

Want eerlijk is eerlijk, die motor is echt beresterk als daily aan deze kant van GTR en Corvettes en ander (semi)exoten.

Rasechte sportwagen wordt ie ook nooit, natuurlijk maar de definitie van rasechte sportwagen is ook enorm aan inflatie onderhevig de laatste jaren imho.

:coffee:

Spijkerhard
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 13 dec 2014, 12:55

Hmm, met dit weer een cabrio proefrit is niet echt representatief zou ik zo zeggen. Kan me voorstellen dat je er niet direct "warm van wordt". Rijd met dit weer niet zonder windschot zou ik zeggen. En winddichte jassen met eventueel een kraag. (Bomber Jack?). Dus met z'n vieren wordt een terleurstelling ben ik bang.

Ik heb tien jaar in een 325 cabrio en 2 jaar in een S4 cabrio gereden. Zomer en winter. En heb nu weer een MX5. En ik lees nogal wat onzin reacties in dit draadje. Volgens mij vooral van degenen die nooit een cabrio gehad hebben.

Als een cabrio je 2e of 3e auto is rijdt je er 98% van de tijd alleen in. Ik vind het altijd recreëren op de weg als het dak open kan. En dat kan vaker dan je denkt als je de tocht een beetje bestrijd. De wind wordt namelijk via de voorruit over je hoofd geleid, valt bij de achterbank naar beneden, en komt om je stoel heen naar voren gewaaid. Met wat maatregelen tegen de tocht reed ik vaak vanaf 10 graden open, als het maar droog was. En het regent maar 5% van de tijd in NL.

Ten tijde van de vulkaanuitbarsting in IJsland een paar keer open op en neer geknald naar Zwitserland. Zelf 250 was te doen open, maar tot ca. 180 was comfortabel. Ik kon ook nog gewoon zonder stemverheffing met een collega die mee reed converseren, geen enkel probleem. En ook met 250 gesloten is de auto zeer stil, de geïsoleerde kappen zijn ze bijna stiller dan een hard dak vanwege het ontbreken van klankkast werking.

Dat je met bagage met dak dicht op vakantie moet, boeien. Met een vast dak ook. Maar op plaats van bestemming kan ie dan wel weer open. Je moest iedereen eens zien kijken toen ik met wintersport de ukkies van skiles ophaalde met open dak, blauwe lucht, een meter sneeuw langs de weg in t dorp. Dat is meer dan 10 jaar geleden, en ze weten het nu nog!

Het is wel een beetje een way of live. Als je instapt even 30 seconden om die kap open te doen. Cruisen ipv racen, hoewel hard gaan ook geen probleem is. Relaxt hard. En heel warm in de zon? Airco op de voeten!

De M4 lijkt me een geweldige auto. Voor cabrios met een vast dak vind ik de lijnen van de auto nog steeds heel geslaagd. Geen dikke kont zoals veel andere modellen.
Jaloers op je dilemma. Zelf afscheid genomen van de cabrios omdat ik er teveel mee op het circuit kwam. Weer zeer blij met de MX5 die sinds kort voor de deur staat. Mijn vriendin stapt daar ook graag in. Mijn dochter waarschijnlijk ook binnenkort...

Spijkerhard
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Bericht door Spijkerhard » 13 dec 2014, 13:00

Oh ja, je M4 is met gesloten dak natuurlijk gewoon een 2 deurs (coupe) met lastige instap naar achteren. Als je kinderen niet meer in een stoeltje gewurmd hoeven te worden geen probleem. Denk niet dat de koters het zelf een probleem zullen vinden. Als ze zelf de gordel maar vast (kunnen) doen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 dec 2014, 13:41

Sterkte met de kat Tom, afscheid nemen na 18.5 jaar zal tegenvallen :(

Luco

Bericht door Luco » 13 dec 2014, 16:31

tomgtr schreef:Erger dan dit kan geloof ik niet> En Bram, helemaal mee eens dat dit geen sportwagen is maar meer boulevard cruiser. Wel een die lekker met verkeer meekomt. Maar mischine maak ik in dit deel van m'n leven in realiteit meer gebruik van boulevard cruiser dan harcore 600+ PK monster. Maar mischien stap ik morgen totaall teleurgesteld uit en blijft alles hoe het is. Dan zet ik hem bij Luco in de schuur, die zal er vast wel netjes op passen :)

JAJAJAJAJAJA geen cabrio nemen, is helemaal niks :lollerdelol:

Sterkte met het verlies van de kat.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 dec 2014, 21:42

Hehe weer thuis na lange dag. We hadden oorspronkelijk vandaag afspraak bij dierenarts om kat in te laten slapen maar afgelopen donderdag liep hij weg en m'n vrouw belde meteen : die is een plekje gaan zoeken om dood te gaan. Hij kwam idd nooit meer thuis.

Vanmorgen dus niet al te vroeg alle troep uit de X3 gehaald om hem in te ruilen. Shit, vergeten zomerbanden op te halen bij lokale bandenboer. Even gauw gebeld, geen probleem, ze lagen in hun eigen pand en waren open.

Even later stond de buurman naast me: er ligt een dode zwarte kat in m'n tuin, is die van jullie? Daar lag hij dus, had een mooi plekje achter een hegje gevonden. Ok, kat ingepakt in deken en doos. Banden gaan halen. Best vol zo'n X3 met 2 volwassenen, 2 kinderen, 4 19 inch banben/velgen en de overleden stakker!

Gauw naar begraafplaats in de buurt van nieuwkoop gereden, die hadden vandaag tijd om Ricky te begraven. We hadden al een gaf voor andere kat en hadden voor Ricky al een plekje ernaast genomen. Emorionele bedoening. Dus in iets teneergeslagen stemming door naar A'dam om de X3 in te ruiken op X5 en die M4 te proberen.

BMW had de moeie genomen dat een jongen aanwezig was die in z'n vrije tijd op Zandvoort racet en ook rijlessen geeft voor BMW. Hij eerst een stukje rijden, wou even dwars over wat rotondes en verkeerspleinen. Maar op Zaterdag ond A'dam met regen viel niet mee om rustig plekje te vinden. Wel even een dood industieterien onveilig gemaakt. Toen ocht ik het stuur overnemen. Tja, waar zal ik beginnen. Degenen die denken dat M4 een zinloze boulevard cruiser is, nope. Ding is echt ontettend snel. Heerlijk geluid, en in de agresievste instelling is hij echt een handvol om in gareel te houden. Wegligging is prima. Hij is 265 kg zwaarder dan de coupe, daardoor in absolute getallen natuurlijk iets langzamer dan de coupe. Maar echt wat maakt dat ding een stappen. En zelfs op beroerd wegdek eigenlijk niks van gemert dat het een cabrio is. Zal in geoefende handen best wel te merken zijn op circuit, in het dagelijkse leven nada. Daarbij komt het comfort van BMW. Alles erop en eraan. Dus ook fantastisch als daily driver. Moet wel zeggen dat onderstel in comfort modus de auto behoorlijk zweverig is. Best griezelijg als je iets fanatiek op het gas gaan. Met het weer van vadaag was knallen echt onmogelijk. En dak is lekker dicht gebleven. Beenruimte achterin is prima voor kinderen. Moeilijkere instap dan 4 deur, maar een stuk makelijker dan de GTR.

Kortom, vind ik het wat, ja geweldig. Zelfs vanuit een GTR is dit ding gewoon snel. Zeker minder snel dan GTR maar ook wat speelser. Ga ik de luxe van de F11 missen? Kweenie. Echt dit ding zit zo voltoeters en bellen, stoelen zijn prima, interieur fantastisch. Ne denk het niet. Ga ik de GTR missen, ja zeker. Ben verliefd op dat ding. Elke ochtend en avond als ik erlangs tij denk ik, jezus is dat krankzinnige apparaat van mij? En daar houdt hey dan ook een beetje mee op. En dat is zonde. Heel zonde.

Dus, klinkt alsof het de M4 wordt? Ja denk het wel. Maar ga eerst morgen stukje in de GTR rijden en kijken of ik dan nog zelfde over denk.

Over de X5 en behandeling van BMW Amsterdam niks dan lof. Geweldig behandeld, zo'n heeft zo'n boyracer trapauto gekregen, niks was teveel moeite. Verdere commentaren over de X5 zal ik voor het suffe SUV draadje bewaren.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 13 dec 2014, 21:45

Klinkt goed! Ben benieuwd wat het gaat worden.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 13 dec 2014, 21:53

Mooi dat ze bij BMW uitpakken om jou te overtuigen van de kwaliteiten van de M4 cabrio. Wel een pittig meergewicht zeg, dat valt me tegen al is zo'n hard dak natuurlijk wel comfortabeler dan een stoffen kap. Vergelijken met GTR is natuurlijk nooit eerlijk, misschien ben je gewoon toe aan wat nieuws, wat naast veel snelheid ook nog wat comfort en luxe te bieden heeft.

Heel netjes dat jullie de kat begraven hebben trouwens, ik hoor wel eens andere verhalen...

tomgtr

Bericht door tomgtr » 13 dec 2014, 22:02

Ja aardig wat extra gewicht, maar zijn balken onderin, dus de auto rolt niet. Wegligging is fenomenaal. Natuurlijk lever je wat snelheid in, maar denk dat 99 pct van de rijders dat extra stukje snelheid zelden tot nooit gebruiken. Of het moet zijn om 0.2 seconde sneller bij het stoplicht weg te zijn. Maar kom op, ik ben 45, geen 21.

allen

Bericht door allen » 13 dec 2014, 22:10

Iets met gepasseerd station. 45 Tik ik gelukkig 'nog' niet aan, maar ik vermoed dat ik er zelf ook al een tijdje last van heb. Zoek nog altijd rijbeleving in een wagen, maar absolute cijfers doen me niets meer.
Alvast gefeliciteerd en tevens gecondoleerd.

Spijkerhard

Bericht door Spijkerhard » 13 dec 2014, 22:12

Het dilemma is iets kleiner geworden lees ik ;-)

Cabrio geneugten nog niet eens geproefd...

Plaats reactie