Tesla Model 3.

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Re: Tesla Model 3.

Bericht door smiley » 08 apr 2016, 10:23

allen schreef:Dan had je gewoon 'minder beroerd' moeten schrijven. Nu lijkt het namelijk alsof je de actieradius wereldschokkend goed vindt. :coffee:
Overigens mogen ze wat mij betreft die subsidies van dit soort wagens stop zetten. Benieuwd hoeveel leasende boomknuffelbestuurders we overhouden die nu nog met hun vingertje naar de stinkdiesel wijzen. :tooth:
Ik bespreur weinig liefde voor de electrische auto bij je :tooth:

Maar inderdaad, pas de subsidie aan, en de boel stort compleet in.
Een mooi voorbeeld was de ampera in 2013/2014, na een bijtellingswijziging:

Opel Ampera jul-dec 2013 voor 0% bijtelling = 1556 verkocht
Opel Ampera jan-jun 2014 voor 7% bijtelling = 9 verkocht

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2016, 11:54

Conclusie? :hungry:

Doen ze 't voor 'het milieu' of voor het eigen belang?

Retorische vraag overigens.

Andre

Bericht door Andre » 08 apr 2016, 14:01

Ik zou wel eens willen zien wat je het milieu aandoet met de productie van Accu s en het afbreken van al die Accu s.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 08 apr 2016, 14:33

Alsof de Rainbow Warrior op batterijen rondvaart.

En:
https://www.defensie.nl/actueel/nieuws/ ... el-doorman" onclick="window.open(this.href);return false;

Macboy

Bericht door Macboy » 08 apr 2016, 18:55

Dat eigen belang was al wel duidelijk. Maar om terug te komen op de vraag: elektrisch rijden is juist geniaal als je geen lange afstanden rijdt. En nu tot 350km is tamelijk uniek. En een Tesla voor weinig geld is ook uniek. Dan is de populariteit toch duidelijk ? Of moet iedereen in een lelijke Prius gaan rijden ? Ondanks zijn lelijkheid wordt de Prius in Amerika verafgood. Dus logisch dat de Tesla nu zo populair is. Of gaat worden.

En die bijtellingsonzin: dat bestaat alleen in Nederland dus totaal oninteressant. 1500 Amperas verkocht in Nederland vanwege de bijtelling. Poe poe. Dat is dus 0,5% van alle huidige Tesla pre orders.

Luco

Bericht door Luco » 08 apr 2016, 20:07

350.000 preorders maal 1000 euro
Ik wist het wel, graaide de rekening leeg en ging naar panama :mrgreen: :lollerdelol:

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 09 apr 2016, 15:46

Macboy schreef:. En een Tesla voor weinig geld is ook uniek. Dan is de populariteit toch duidelijk ? Of moet iedereen in een lelijke Prius gaan rijden ? Ondanks zijn lelijkheid wordt de Prius in Amerika verafgood. Dus logisch dat de Tesla nu zo populair is. Of gaat worden.

En die bijtellingsonzin: dat bestaat alleen in Nederland dus totaal oninteressant. 1500 Amperas verkocht in Nederland vanwege de bijtelling. Poe poe. Dat is dus 0,5% van alle huidige Tesla pre orders.
Nou inderdaad. Elektrische auto's zijn voor mij vanaf kinds af aan het horror scenario geweest. Als je vroeger studies zag leken die dingen ook meer op ruimteschepen dan op auto's(aangezien ze geen motorruimte nodig hadden hoefde je daar jammer genoeg geen rekening mee te houden in het ontwerp). The horror.... En de 'Pious' met zijn (toch nog)verbrandingsmotor en rare uiterlijk voldoet daar wel een beetje aan. En die dingen zijn schijnheilig als de pest want als je een beetje doorrijdt, zeker op snelwegen is het nut van al die extra kilo's negatief. En toen kwam Tesla. Bij alles behalve de X en 3 zou je als je op het uiterlijk afgaat niet eens zeggen dat het om iets revolutionairs gaat, zo hoort het. :) En ook de 3 is mooi, alleen jammer dat hij geen grille heeft. De Fisker Karma vond ik bijvoorbeeld niet mooi, dus toen had ik zoiets van: daar gaan we...

Kijk het is geen BMW 6-in-lijn, maar ik heb echt heel veel liever een 3 dan bijvoorbeeld een Golf(van instapper tot R-hoeveel-is-het-tegenwoordig).

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 09 apr 2016, 16:01

Hoe lang denk je dat die batterij meegaat als je er sportief tot 170kmh mee gaat rijden ?
Ik gok dat hij binnen 100km leeg is.
Dat is ongeveer hetzelfde percentage als dat de range van een S leeg is.

Ga je even de grens over Duitsland in en je gaat 200+kmh rijden, en hij schiet voor de verandering eens niet in storing, dan sta je nog sneller stil.

Jammer want echt gaaf vind ik de techniek wel.
Alleen Musk legt de nadruk op verkeerde prioriteiten.

Die energie dichtheid van de battery packs moet omhoog.
Of je moet elk tankstation je battery pack kunnen wisselen.
Dat kan ook
:mrgreen:

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 16:40

Je behoort met zon reactie niet echt tot de doelgroep denk ik.

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 09 apr 2016, 17:58

Nee, dat zijn de ondernemers en leaserijders die gaan schrapen om zo min mogelijk centjes te betalen. Zoals vaker gezegd. Centenkwestie....

ErikS

Bericht door ErikS » 09 apr 2016, 18:05

't Is mij meer voor aan de pomp.
Of ik nou 'n Golf rij of 'n Tesla, ik ga er één keer per jaar ver mee.

Voor het geld verschil pak ik wel 'n vliegtuig.
Ondernemer/schraper.... Als jij een leaseauto mocht uitzoeken deed je hetzelfde als je het kwa gebruik prima uit kwam.

Erik

Bericht door Erik » 09 apr 2016, 18:48

Ik behoor wel tot de doelgroep want ik wil wel zo'n ding.
In Duitsland wonen ook veel Leute die zo'n ding willen.
Veel als in miljonenen.
Maar het gaat niet.
Want Musk verkoopt liever valse PKs ipv fatsoenlijke accu's....
Centen vind ik niet belangrijk want het moet goed rijden voor de zaak.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2016, 18:57

Tja als je met een \tesla 200 rijdt gaat ineens de actieradius naar beneden.
Met een M5 blijft het gebruik natuurlijk hetzelfde, of je nu 110 rijd of 230 :please:

allen

Bericht door allen » 09 apr 2016, 18:58

Alleen gooi je die M5 binnen 5 minuten weer vol. Wonderbaarlijk he, dat dat mogelijk is.

Luco

Bericht door Luco » 09 apr 2016, 19:06

Dat klopt, dan moet je dat als argument gebruiken en niet dat musk troep verkoopt, de actieradius van elke auto is berekend op "normaal:" gemiddeld verbruik, dat weet je.
Ook dat schrapen van ondernemer of leaserijder, hoeveel mensen hier kopen een geknepen versie en geven hem dan een chipkuur?
Ow ja omdat die geknepen versie stukken goedkoper is omdat de uitstoot minder is.
Dan ben je dus net zo erg als die elektrische rijder waar je over loopt te zeiken.

allen

Bericht door allen » 09 apr 2016, 19:36

Je zou al mijn berichten over de electrische wagen moeten opzoeken. Ik heb dat altijd al gezegd.
Overigens... Dat stinkende dieselhok van me valt toevallig in de 20% bijtelling. Laat ik hem chippen via Volvo neemt de uitstoot niet toe als ik ze mag geloven.
Wellicht dat de wagen wat duurder in gebruik is dan een Tesla, maar 1.000 liter op een tank is best prettig. Het non stop tanken om de 500 kilometer was ik ook al aardig zat aan het raken. Laat staan dat ik dan ipv 5 minuten nog een half uur in m'n neus moest staan peuteren.
Zoveel zit er echt niet in. :tooth:

GTRene

Bericht door GTRene » 09 apr 2016, 20:05

allen schreef: Wellicht dat de wagen wat duurder in gebruik is dan een Tesla, maar 1.000 liter op een tank is best prettig. Het non stop tanken om de 500 kilometer was ik ook al aardig zat aan het raken. Laat staan dat ik dan ipv 5 minuten nog een half uur in m'n neus moest staan peuteren.
Zoveel zit er echt niet in. :tooth:
gaan knap wat liters in :tooth:

allen

Bericht door allen » 09 apr 2016, 20:36

:tooth:

Was nog even te erg onder de indruk van het huidige gebruik. Dan krijg je van dit soort warrigheden.

Macboy

Bericht door Macboy » 09 apr 2016, 21:04

Maar goed los daarvan Allen (en Indobesar) is het toch precies zoals Luco zegt lijkt mij ?

Daarbij gaan jullie niet in op mijn argument dat de bijtelling slechts maximaal voor 0,5% geldt. De overige 99,5% weet niet eens wat bijtelling betekent. De markt in Nederland is immers amper van belang wereldwijd.

Erik

Bericht door Erik » 10 apr 2016, 00:16

Luco ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim :bag:

Een Tesla staat bij 200kmh rijden binnen 180km stil (bij 20grd buitentemp, onder nul red je de 140km nog niets eens) en kun je op zoek naar de zeer schaars gezaaide laadpunten om daar in het slechtste geval 3 uur te moeten wachten

Een M5 rijd bij diezelfde snelheid bijna 600km, en kun je op elke hoek van de straat zo'n beetje tanken binnen een paar minuten weer verder.

Bijtelling discussies zijn gerommel in de marge.
Je telt bij of je telt niet bij.
De rest is geneuzel.

Mari Oh Oh!

Bericht door Mari Oh Oh! » 10 apr 2016, 01:43

Erik schreef:Luco ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim :bag:

Een Tesla staat bij 200kmh rijden binnen 180km stil (bij 20grd buitentemp, onder nul red je de 140km nog niets eens) en kun je op zoek naar de zeer schaars gezaaide laadpunten om daar in het slechtste geval 3 uur te moeten wachten
Alsof iedereen wekelijks 200kmh én 180km in één rit rijdt.... Snap dat jij niet de doelgroep bent, maar over deze beperking maak ik mij in de verste verte geen zorgen :tooth:

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 10 apr 2016, 02:18

Zodra het meer gemeengoed is komen er meer laadpunten en wie weet is het wisselen van accu's ook wel iets dan. Dus lang stil staan zal uiteindelijk wel meevallen. Alleen, tegen die tijd worden de inkomsten minder voor de regering dat ze electrische auto's, op wat voor manier dan ook, gaan belasten. Dat is duidelijk.
En we weten nu nog niet, uit ervaring, hoe lang de accu's van een volledig electrische auto meegaan. Althans, ik niet :) Dus wordt dat nog een (financieel) punt bij 2e hands aanschaf, danwel inruil na een paar jaar.
Eigenlijk is het nu zaak om een electrisch ding te kopen omdat je nog gesteund wordt vanuit de regering. Ook prive, want geen wegenbelasting. Dus voor m'n woon-werk en ritten door NL zou ik er wel mee uit kunnen. Tegen de tijd dat we allemaal electrisch rijden is het net zo duur, of duurder, dan brandstofauto's nu.

allen

Bericht door allen » 10 apr 2016, 07:17

Eigenlijk is het zaak dat ding helemaal niet te kopen, want voor je het weet hebben we een kernreactor in iedere provincie. :gek:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 10 apr 2016, 08:52

Macboy schreef:Maar goed los daarvan Allen (en Indobesar) is het toch precies zoals Luco zegt lijkt mij ?

Daarbij gaan jullie niet in op mijn argument dat de bijtelling slechts maximaal voor 0,5% geldt. De overige 99,5% weet niet eens wat bijtelling betekent. De markt in Nederland is immers amper van belang wereldwijd.
Je vroeg wat de doelgroep was, dat heb ik aangegeven. Er zijn in NL weinig particulieren die een Tesla Model S hebben gekocht van eigen centen vanwege het milieu aspect. Overgroot deel is zakelijk omdat het knaken scheelt onder de streep per maand...
Hetzelfde geld voor de Volvo, golf en outlander phev's... Die wagens zijn gekozen vanwege het financiële voordeel...

Luco

Bericht door Luco » 10 apr 2016, 09:54

Erik schreef:Luco ben jij nou zo dom of zijn wij nou zo slim :bag:

Een M5 rijd bij diezelfde snelheid bijna 600km, en kun je op elke hoek van de straat zo'n beetje tanken binnen een paar minuten weer verder.

Bijtelling discussies zijn gerommel in de marge.
Je telt bij of je telt niet bij.
De rest is geneuzel.
Ik denk dat jij de slimste bent.

Plaats reactie