Net nog even lekker een blokje om gedaan, kleine 100km gemaakt, blijft een fijne auto hoor, alleen het onderstelletje moet echt na de winter even wat mee gebeuren.
Verbaas me erover hoe goed hij uit de startblokken komt, 1 is rap, 2 is vlot en daarna is het wel een zwaar schip wat meters moet maken. Enige waar ie het moeilijk heeft vind ik als je gas terugneemt om hem op te laten schakelen naar 4 en dan toch besluit weer gas te geven (zonder m te straffen met meteen weer een kickdown) dat gaat hem niet zo vlotjes af, verder echt niks op aan te merken, het is immers geen M5 waar je mee onderweg bent.
De automaat zou je laten flushen voor je eigen geruststelling maar ik vind hem vrij soepeltjes schakelen, denkt niet echt na, is ook geen SMG bak maar weet precies wat en wanneer ie wil. Enige momentje van twijfel is als je met 40 een auto inhaalt vol in de kickdown en dan bij 120 gas lost hoog in de toeren dan denkt hij even na voordat ie m 2 verzetten doorschakelt (naar 5). Ook in de handmatige stand reageert ie nog redelijk direct, niet direct het idee dat ie het moeilijk heeft en het echt veel soepeler kan.
Remmen ook verrassend goed, komt natuurlijk omdat er 4pots op zit aan de voorkant. Zelfs met de Brembo "kamelenstront" remblokken vertraagt het na een seconde opwarmen echt goed. Kan je nagaan als er straks Hawk blokken in gaan en hij op zomerbandjes staat (nu nog wat gladjes hier en daar dan pak je de ABS lichtjes mee).
En dan natuurlijk het moment, ASC uit en paar bochtjes genomen, uiteraard de automaat gespaard maar in M2 toch even geprobeerd, wat een slagschip is het zeg als je een drift inzet, merkt echt wel dat er even wat meer meters buiten boord hangen
Normaal heb ik nooit zin als de wekker gaat maar morgen sta ik weer zo beneden om de sleutel om te draaien om 7 uur!