BMW Z4 35i E89 N54 DCT

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door GTRene » 29 jun 2015, 22:16

dat van ineens inhouden in de lange bochten e.d. zoals je het beschreef komt idd van te weinig brandstof in de tank en aanzuigprobleem :D ook al eens gehad, na het weer bijtanken geen probleem meer.

zo'n strutbrace zal ook wel sterk zijn

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 29 jun 2015, 22:32

Wel vervelend dat je dan altijd minimaal met 3e van je tank inhoud moet rijden. Maar daar moet vast wel een oplossing voor zijn. Misschien een andere pomp of 2 pompen in de tank.

Oh, die brug is ook mooi.
Misschien dat ik de mijne nog wel laat aanpassen, dan met 2 extra ronde platen onder de voetstukken zodat de krachten meer over de gehele veertoren verdeeld wordt.

Maar dit is weer iets voor de toekomst.

Eric Z
Berichten: 3987
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Eric Z » 29 jun 2015, 23:44

Kan je hiermee oplossen toch? http://www.biesheuvel.nl/automotive/bra ... l-pot.html volgens mij is dat gewoon een klein tankje waardoor in een snelle bocht niet alle benzine naar een kant kan verplaatsen. Of je hiervoor met een extra pomp oid moet gaan werken weet ik niet, maar het is denk ik makkelijker dan een 2e pomp plaatsen. Want met een enkele sterkere pomp kan nog steeds de benzine naar de andere kant in de tank gedrukt worden.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 30 jun 2015, 09:56

Daar zou je het waarschijnlijk mee kunnen oplossen en tot die tijd maar wat meer brandstof erin.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 30 jun 2015, 09:56

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 20 jul 2015, 10:33

Gisteren ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor de bodemreparatie ter hoogte van het achter subframe. Het scheurtje bij het montagepunt links achter zal gelast worden en daarna komen op de 4 punten de extra verstevigingsplaten, tevens wordt de bovenzijde ook gelast. Daarnaast zullen de 4 standaardrubbers in het subframe door Powerflex zwart vervangen worden. Omdat de remleidingen dan ook los moeten, is dit meteen het moment de rubberenremleidingen door de reeds aangeschafte Goodridge tefloonleidingen te vervangen. Dit gezamenlijk met frisse remvloeistof.

Ik vraag mij af of het vervangen van de diff rubbers voor Powerflex zwart ook heel veel zin heeft.
Wat is jullie gedachte hierover?

Gisteren dus de uitlaat, cardanas en brandstoftank verwijderd.
Bij het verwijderen van de uitlaat zijn er door roestvorming helaas 2 montagebouten overleden.
Nou kan ik deze natuurlijk makkelijk uitboren en de uitlaat weer monteren, echter wil ik van de winter ook een ander spruitstuk en ik zit er aan te denken om dit naar voren te halen. Mijn idee voor het vervangen is dat deze minder gewicht heeft, minder weerstand geeft (dit i.v.m. de KAT) en dus ook meer performance/vermogen kan leveren. Volgens mij geeft het verwijderen van de KAT zo’n 10% extra vermogen toch?

Maar welk spruitstuk is wat voor de BMW?

Ik zie dat een aantal mensen de Schiemann versie monteren, echter vind ik bij hun op de website alleen hun eigen versie die alleen maar aansluit op hun eigen middenstuk, waar dan weer een KAT in zit en dat wil ik dus niet. Ik ben eigenlijk opzoek naar een spruitstuk dat op de orgineele uitlaat past. De middendemper wil ik dan leeg halen/er tussen uit verwijderen.

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren/ervaring mee hebben.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Reind » 20 jul 2015, 12:47

Vanreijmersdal schreef:Gisteren ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor de bodemreparatie ter hoogte van het achter subframe. Het scheurtje bij het montagepunt links achter zal gelast worden en daarna komen op de 4 punten de extra verstevigingsplaten, tevens wordt de bovenzijde ook gelast. Daarnaast zullen de 4 standaardrubbers in het subframe door Powerflex zwart vervangen worden. Omdat de remleidingen dan ook los moeten, is dit meteen het moment de rubberenremleidingen door de reeds aangeschafte Goodridge tefloonleidingen te vervangen. Dit gezamenlijk met frisse remvloeistof.

Ik vraag mij af of het vervangen van de diff rubbers voor Powerflex zwart ook heel veel zin heeft.
Wat is jullie gedachte hierover?

Gisteren dus de uitlaat, cardanas en brandstoftank verwijderd.
Bij het verwijderen van de uitlaat zijn er door roestvorming helaas 2 montagebouten overleden.
Nou kan ik deze natuurlijk makkelijk uitboren en de uitlaat weer monteren, echter wil ik van de winter ook een ander spruitstuk en ik zit er aan te denken om dit naar voren te halen. Mijn idee voor het vervangen is dat deze minder gewicht heeft, minder weerstand geeft (dit i.v.m. de KAT) en dus ook meer performance/vermogen kan leveren. Volgens mij geeft het verwijderen van de KAT zo’n 10% extra vermogen toch?

Maar welk spruitstuk is wat voor de BMW?

Ik zie dat een aantal mensen de Schiemann versie monteren, echter vind ik bij hun op de website alleen hun eigen versie die alleen maar aansluit op hun eigen middenstuk, waar dan weer een KAT in zit en dat wil ik dus niet. Ik ben eigenlijk opzoek naar een spruitstuk dat op de orgineele uitlaat past. De middendemper wil ik dan leeg halen/er tussen uit verwijderen.

Ik ben benieuwd wat jullie adviseren/ervaring mee hebben.

Mijn ervaring is dat aftermarketspul voor BMW niet perse meer vermogen levert. Zo had ik na het monteren van een supersprint midden en einddemper op een M3 zelfs minder vermogen dan standaard. Ik ga binnenkort de boel weer eens terugzetten om te kijken of het echt hieraan ligt. Maargoed volgens mij een 330i op de uitlaat redelijk geknepen dus daar valt eventueel wel wat te halen. Verder geen ervaring mee.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Sander-E46 » 20 jul 2015, 15:41

Ik zal het linkje van de supersprint hier achterwege laten :df:

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9358
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Bert ///M3 » 20 jul 2015, 17:43

Persoonlijk ben ik van mening dat dat spul van supersprint overpriced italiaanse rommel is. Veel gedoe met lekkages kromtrekken enz als je er mee gaat racen.

Verder heeft een E46 lambda sensoren voor en na de kat. Best wel kans dat je dus gedoe met je motormanagment krijgt als je gewoon de kat weghaalt of leeg maakt. Daar zou je dan via de software wat aan moeten doen of je moet een lamda simulator gebruiken om het te omzeilen. Anders gaat het je eerder vermogen kosten als dat je wint. Sowieso moet je meestal de mapping wat aanpassen wil je er een optimaal resultaat uit halen.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 06 aug 2015, 11:02

Eens een keertje niks aan de auto gedaan maar wel voor de auto gedaan.
Omdat ik altijd afhankelijk ben van een trailer van een ander (huur of lenen) en zijn eigenlijk altijd de oprijplaten te kort. Hierdoor zijn de hoeken op de grond en op de trailer net niet lekker.
Daarom het onderstaande gemaakt. Ook hier komt weer het skateboard tape op voor de grip.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 19 sep 2015, 14:52

Zo, de vakantie is voorbij dus krijgt de BMW weer aandacht.

Omdat ik niet geheel tevreden was over de uitgevoerde werkzaamheden, heb ik de BMW weer terug gebracht zodat alles toch nog naar tevredenheid opgelost kon worden.

Wat is er dan allemaal gedaan?
- Achter subframe verstevigingen aangebracht
- Ook meteen de bovenzijde verstevigd en voorzien van 4 stukjes pijp, dus het eerste deel van de rolkooi zit erin.
- Achter subframe voorzien van powerflex
- Remleidingen door Goodridge tefloonleidingen vervangen
- Tank, cardanas en uitlaat weer gemonteerd
- en de auto is uitgelijnd.

Afbeelding

Eerder had ik al oprijblokken gemaakt en deze heb ik nu ook voorzien van griptape. Vind het er zelf erg goed uitzien.

Afbeelding
Volgend week weer verder met de auto, maar eerst een TO DO list maken.
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 13 okt 2015, 16:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8065
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door MParallel » 20 sep 2015, 00:16

Mooi werk!

Gebruikersavatar
Hugo Bos
Berichten: 807
Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
Locatie: Ioniq EV

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Hugo Bos » 27 sep 2015, 12:13

Heb je die oprijblokken van een paar bielzen gemaakt? Ziet er stoer uit zo!

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool. E36 325i is OUT & E46 330CI is IN

Bericht door Vanreijmersdal » 02 okt 2015, 18:19

Ja dat zijn idd 4 bielzen per blok.
Bij ons op het terrein ging het fietsenhok vervangen worden.
Omdat ik het zonde vind om het weg te gooien heb ik een gedeelte van het hardhout gebruikt om een tuintafel + bankje + buiten salontafel te maken en dus deze oprijblokken. De rest zal dienen als haardvuur.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door SanderZ » 06 okt 2015, 20:59

Wat een dikke bak!

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Vanreijmersdal » 12 okt 2015, 15:02

Thnx SanderZ.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Vanreijmersdal » 12 okt 2015, 15:48

Ik ben de afgelopen weken ook weer aan de gang gegaan.

Als eerste heb ik een quick release op het stuur gemaakt, zodat het in- en uitstappen wat makkelijker zou worden. Omdat de quick release natuurlijk extra ruimte inneemt heb ik het deep dish stuur weggedaan en een nieuw vlak stuur aangeschaft. Ik vind een vlak stuur trouwens ook mooier, nu ik er 1 op heb zitten.

Tevens heb ik de carrosserie delen die in de voorruit het zon/daglicht weerkaatsen, beplakt met alcantara folie. Ik ben erg blij met het resultaat.
Daarnaast was het altijd al de bedoeling dat er 2 stoelen in zouden komen, maar dan wilde ik wel 2 exact de zelfde stoelen hebben. Ik vind gewoon mooier.
Ik ben een lange tijd opzoek gegaan naar stoelen, maar gebruikt zijn 2 exacte de zelfde eigenlijk niet te vinden. Omdat ik het zoeken zat was heb ik besloten om 2 nieuwe stoelen aan te schaffen. Na wat passen en proef zitten zijn het deze geworden;
Nu ik de stoelen er ook definitief in heb, kan ik de rolkooi er mooi omheen laten bouwen.
Tevens ben ik begonnen aan de beplakken van de buitenkant, de reclame aan de zijkant is nog een probeersel, daar wil ik nog wat verder mee fotoshoppen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 26 nov 2020, 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4871
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Tom V » 16 okt 2015, 08:03

Erg leuk project om te volgen dit. :thumbup:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door TurboClouseau » 16 okt 2015, 08:36

Gaaf project!

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Vanreijmersdal » 16 okt 2015, 16:36

Thnx Tom en Rene.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 850
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Vanreijmersdal » 16 okt 2015, 16:36

Ik zit er aan te denken om de layout van het dak naar de kofferklep en motorkap door te trekken.
Wat vinden jullie? Of misschien is er iemand die nog wel een beter idee heeft?

Afbeelding
AfbeeldingAfbeelding

mark323ti
Berichten: 1495
Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door mark323ti » 16 okt 2015, 20:09

Ik vind het zeker geen verbetering. Auto ziet er zo top uit. Ik stem dus voor zo laten!

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door GTRene » 16 okt 2015, 20:16

zou het ook niet doen, wellicht alleen de motorkap in dat groen ala spiegels wrappen dat dat best mooi kan staan, tevens goed zichtbaar in de achteruitkijkspiegels op je in te halen voorliggers.

Gebruikersavatar
SanderZ
Berichten: 475
Lid geworden op: 20 mar 2011, 17:17
Auto: Leon FR
Locatie: Vld

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door SanderZ » 16 okt 2015, 20:52

Niet doen, gaat teveel op een foute tunerbak lijken dan....

Noud
Berichten: 44
Lid geworden op: 15 dec 2012, 17:57

Re: BMW tracktool E46 330CI

Bericht door Noud » 17 okt 2015, 01:32

Gaaf project!

Persoonlijk alleen geen fan van de zwarte bestikkering en het 'boodschappenlijstje' op de voorschermen. Misschien dat donker grijs een optie is ipv zwart?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bleu_dust, m3e30_chris, WJ en 43 gasten