zo'n strutbrace zal ook wel sterk zijn
Vanreijmersdal schreef:Gisteren ben ik bezig geweest met de voorbereidingen voor de bodemreparatie ter hoogte van het achter subframe. Het scheurtje bij het montagepunt links achter zal gelast worden en daarna komen op de 4 punten de extra verstevigingsplaten, tevens wordt de bovenzijde ook gelast. Daarnaast zullen de 4 standaardrubbers in het subframe door Powerflex zwart vervangen worden. Omdat de remleidingen dan ook los moeten, is dit meteen het moment de rubberenremleidingen door de reeds aangeschafte Goodridge tefloonleidingen te vervangen. Dit gezamenlijk met frisse remvloeistof.
Ik vraag mij af of het vervangen van de diff rubbers voor Powerflex zwart ook heel veel zin heeft.
Wat is jullie gedachte hierover?
Gisteren dus de uitlaat, cardanas en brandstoftank verwijderd.
Bij het verwijderen van de uitlaat zijn er door roestvorming helaas 2 montagebouten overleden.
Nou kan ik deze natuurlijk makkelijk uitboren en de uitlaat weer monteren, echter wil ik van de winter ook een ander spruitstuk en ik zit er aan te denken om dit naar voren te halen. Mijn idee voor het vervangen is dat deze minder gewicht heeft, minder weerstand geeft (dit i.v.m. de KAT) en dus ook meer performance/vermogen kan leveren. Volgens mij geeft het verwijderen van de KAT zo’n 10% extra vermogen toch?
Maar welk spruitstuk is wat voor de BMW?
Ik zie dat een aantal mensen de Schiemann versie monteren, echter vind ik bij hun op de website alleen hun eigen versie die alleen maar aansluit op hun eigen middenstuk, waar dan weer een KAT in zit en dat wil ik dus niet. Ik ben eigenlijk opzoek naar een spruitstuk dat op de orgineele uitlaat past. De middendemper wil ik dan leeg halen/er tussen uit verwijderen.
Ik ben benieuwd wat jullie adviseren/ervaring mee hebben.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], maurizio, Semrush [Bot] en 6 gasten