Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
- Luco
Re: Voorstellen (Z4, Speedster of toch de S2000?)
Ben benieuwd de hoeveelste auto dit wordt voor je?
De eerste op mijn naam.Luco schreef:Ben benieuwd de hoeveelste auto dit wordt voor je?
- Luco
Dat dacht ik al.
Een auto van 10 jaar oud is niet perfect, alle auto's die je hebt gereden hadden denk ik een marktconforme prijs, dus wil je gewoon teveel.
Enige wat je kan doen is een redelijk goede nemen en rekening houden met onvoorziene kosten, anders zul je er geen een vinden.
Een auto van 10 jaar oud is niet perfect, alle auto's die je hebt gereden hadden denk ik een marktconforme prijs, dus wil je gewoon teveel.
Enige wat je kan doen is een redelijk goede nemen en rekening houden met onvoorziene kosten, anders zul je er geen een vinden.
Er zijn wel degelijk autos die gebaby'd zijn door liefhebbende eigenaren. Zeker als je naar dit soort auto's kijkt. De meesten zijn in de winter altijd gestalt geweest, nooit geen zout of slecht weer gezien e.d. Ik heb auto's bekeken tussen de 12k en 19k en ik kan je melden: de vraagprijs zegt niks over de staat van de auto
Ik heb een zeer nette gezien met lage km stand voor 12k. Ik baal ervan dat ik deze niet meteen heb gekocht. Een dag nadat ik langs ben geweest was de auto al verkocht aan een ander. Ik ben opzoek naar een vergelijkbare auto maar tot nu toe nog geen gevonden. De volgende stap is over de grens kijken. Dit vinden wij een hele nette:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ho ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik denk dat ik morgen even ga kijken. Op en neer naar Hamburg (700km)

http://suchen.mobile.de/auto-inserat/ho ... res=EXPORT" onclick="window.open(this.href);return false;
Het is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Ik denk dat ik morgen even ga kijken. Op en neer naar Hamburg (700km)
- Niels
- Auto: Prius+
When it's looks too good to be true.....
Ik zou eerst ff bellen en vragen of ie het onderhoudsboekje even kan inscannen/fotograferen en mailen. Heb 1 keer een auto in Hamburg gekocht en nooit heb ik zo veel autohandelaren en voorraden gebruikte auto's gezien als daar. Handel in gebruikte auto's is daar core business volgens mij... en genoeg val in het echt vies maar dan ook vies tegen. Dit lijkt allemaal perfect en de prijs niet uber goedkoop maar ik snap zo'n handelaar dan nooit dat ie gebakjes van 1000,- verkoopt. Zou eerst maar ff bellen..
Ik zou eerst ff bellen en vragen of ie het onderhoudsboekje even kan inscannen/fotograferen en mailen. Heb 1 keer een auto in Hamburg gekocht en nooit heb ik zo veel autohandelaren en voorraden gebruikte auto's gezien als daar. Handel in gebruikte auto's is daar core business volgens mij... en genoeg val in het echt vies maar dan ook vies tegen. Dit lijkt allemaal perfect en de prijs niet uber goedkoop maar ik snap zo'n handelaar dan nooit dat ie gebakjes van 1000,- verkoopt. Zou eerst maar ff bellen..
- frank de jonge
Lage kilometerstanden zeggen niets over de staat van de auto.
Je hebt ze erbij met hoge km standen die 10x zo goed zijn.
Toen ik ging zoeken naar een Mazda 3 MPS zocht ik niet specifiek op kilometerstand. Waar ik wel naar keek waren de aantal eigenaren, geschiedenis, onderhoudshistorie en werkelijke bevindingen. Ohwja, ook eerst goed inlezen wat je zoal kan verwachten aan onderhoud.
Je hebt ze erbij met hoge km standen die 10x zo goed zijn.
Toen ik ging zoeken naar een Mazda 3 MPS zocht ik niet specifiek op kilometerstand. Waar ik wel naar keek waren de aantal eigenaren, geschiedenis, onderhoudshistorie en werkelijke bevindingen. Ohwja, ook eerst goed inlezen wat je zoal kan verwachten aan onderhoud.
- Knot
Ik laat mensen dus pas rijden als we het over de prijs eens zijn, vertoont mijn auto geen mankementen dan is de koop gesloten na de proefrit. Beetje kijken hoe zo'n auto rijdt had je moeten doen toen ze nieuw in de showroom stonden bij de dealer vind ik of onder vrienden bekenden die eenzelfde auto hebben.Hashiriya schreef:Verscheidene autos vallen bij mij door de mand na een testrit. Vaak zijn de koppelingsplaten versleten of kom je vreemde geluiden tegen bij een proefrit. Daarnaast is het altijd handig als je een paar meer van dezelfde auto's hebt gereden zodat je weet wat hoort en wat niet hoort. Ik laat mij niks wijs maken.
jij wilt niet graag je auto verkopen. ik snap wel dat je niet iedereen er zomaar in wilt laten rijden. maar een serieuze koper moet je toch wel de kans geven.Knot schreef:Ik laat mensen dus pas rijden als we het over de prijs eens zijn, vertoont mijn auto geen mankementen dan is de koop gesloten na de proefrit. Beetje kijken hoe zo'n auto rijdt had je moeten doen toen ze nieuw in de showroom stonden bij de dealer vind ik of onder vrienden bekenden die eenzelfde auto hebben.Hashiriya schreef:Verscheidene autos vallen bij mij door de mand na een testrit. Vaak zijn de koppelingsplaten versleten of kom je vreemde geluiden tegen bij een proefrit. Daarnaast is het altijd handig als je een paar meer van dezelfde auto's hebt gereden zodat je weet wat hoort en wat niet hoort. Ik laat mij niks wijs maken.
vertoont mijn auto geen mankementen dan is de koop gesloten na de proefrit.
LoL
- Knot
Heb vaak zat mensen gehad, eerst maar ff een rondje rijden verhaal, nooit een auto gekocht.
Serieuze kopers willen eerst alle papieren zien, nemen de onderhoudsgeschiedenis grondig door, als dat in orde is pas de auto helemaal bekijken van binnen en van buiten, indicatie over de prijs geven en dan ga ik ook wel over tot een stukje rijden, daarna valt of staat het met een paar honderdjes eraf en is de auto ook verkocht.
De E39 M5 had ik over de mail zelfs al een prijs afgesproken, jongen is komen kijken, even kort een blik in de papieren (was hij dan niet zo van, meer of het er dik uit zag, dik klonk), blokje om en overschrijven.
Testpiloten gaan maar lekker naar de dealer, zonde van mijn tijd, mijn brandstof en bij niet memory stoelen/spiegels kan ik alles weer opnieuw in gaan stellen, nee dank u vriendelijk.
Serieuze kopers willen eerst alle papieren zien, nemen de onderhoudsgeschiedenis grondig door, als dat in orde is pas de auto helemaal bekijken van binnen en van buiten, indicatie over de prijs geven en dan ga ik ook wel over tot een stukje rijden, daarna valt of staat het met een paar honderdjes eraf en is de auto ook verkocht.
De E39 M5 had ik over de mail zelfs al een prijs afgesproken, jongen is komen kijken, even kort een blik in de papieren (was hij dan niet zo van, meer of het er dik uit zag, dik klonk), blokje om en overschrijven.
Testpiloten gaan maar lekker naar de dealer, zonde van mijn tijd, mijn brandstof en bij niet memory stoelen/spiegels kan ik alles weer opnieuw in gaan stellen, nee dank u vriendelijk.
- Luco
Juist en dat gevoel krijg ik een beetje bij de TS.Knot schreef:
- Knot
Als een Z4 dan zo mak is moet hij gewoon een S2000 halen als dat zijn type auto is maar niet eindeloos verhalen ophangen wat er aan andere auto's niet goed is. Dat je de hoofdprijs betaalt wisten we allang.
Voor mij is de Z4 zeker de betere auto omdat ie meer luxe heeft, het een 6 cilinder is en veel recentere techniek aan boord heeft.
Ik vind als autoliefhebber een S2000 echt wel gaaf hoor, maar die dingen hebben geen navi, geen stoelverwarming, geen 10 speaker hifi, volgens mij ook geen pdc etc...... Dus alleen door die verheiligde vtec motor moet je 10x meer betalen voor minder luxe... daar pas ik voor.
S2k met een ton uit 2004 doet 20k
Z4 met een ton uit 2004 doet 14k
Voor mij is de Z4 zeker de betere auto omdat ie meer luxe heeft, het een 6 cilinder is en veel recentere techniek aan boord heeft.
Ik vind als autoliefhebber een S2000 echt wel gaaf hoor, maar die dingen hebben geen navi, geen stoelverwarming, geen 10 speaker hifi, volgens mij ook geen pdc etc...... Dus alleen door die verheiligde vtec motor moet je 10x meer betalen voor minder luxe... daar pas ik voor.
Knot schreef:Ik laat mensen dus pas rijden als we het over de prijs eens zijn, vertoont mijn auto geen mankementen dan is de koop gesloten na de proefrit. Beetje kijken hoe zo'n auto rijdt had je moeten doen toen ze nieuw in de showroom stonden bij de dealer vind ik of onder vrienden bekenden die eenzelfde auto hebben.
De proefrit gebruik ik om de staat van de auto te kunnen beoordelen. Ik ga niet kijken hoe hard het de bocht om kan... Vaak zit de verkoper er gewoon naast. Er gebeuren geen gekke dingen. De proefrit wordt mij vaak door hun zelf aangeboden, daar ga ik niet om zeuren. Hoe de auto van die een vriend rijd ben ik niet geïnteresseerd in. Ik wil weten hoe de auto rijd waar ik eventueel een bod op uit breng. Lijkt mij normaal. Ik heb overigens (nog) nooit een prijs genoemd of onderhandelt. Dat is de laatste stap voor mij. Maak maar een offerte of noem de uiterste prijs, dan laat ik het bezinken en wie weet tot ziens. De koop is pas gesloten nadat het geld is overgemaakt.Knot schreef:Serieuze kopers willen eerst alle papieren zien, nemen de onderhoudsgeschiedenis grondig door, als dat in orde is pas de auto helemaal bekijken van binnen en van buiten, indicatie over de prijs geven en dan ga ik ook wel over tot een stukje rijden, daarna valt of staat het met een paar honderdjes eraf en is de auto ook verkocht.
Voor de proefrit heb ik allang alle stempeltjes gecontroleert in de onderhoudsboekjes. Daarnaast controleer ik de staat van de auto door de hele auto langs te lopen. Kijken/voelen naar eventuele roestplekjes, krassen of deuken, banden en remmen controleren, de staat van het interieur, kijken of de auto niet verprutst is (gaten in het dashboard voor een telefoonhouder bijv.) en onder de motorkap kijken of alles origineel is en niets ontbreekt. Daarna vraag ik of ze de motor willen starten en controleer ik de olie, het luchtfilter en de mechanische onderdelen (of het smooth draait en geen vreemde geluiden maakt). Thuis heb ik de auto op kenteken gechecked bij de dealer (i.v.m. terugroepacties e.d.). Thuis heb ik de historie met de vorige eigenaren gecontroleerd op kenteken.
Na de proefrit zou ik de auto bekijken op een brug om er ook eens onder te kijken

Laatst gewijzigd door Hashiriya op 05 aug 2013, 10:41, 3 keer totaal gewijzigd.
- Knot
Als ik kan aantonen dat er pas een fris onderstel onder zit, remblokken, remschijven, remvloeistof vervangen zijn, beurten bij bmw etc dan kan je er toch vanuit gaan dat het goed zit?
Zijn echt een hoop mensen die pas gaan proefrijden als 99% zeker is dat ze de auto gaan kopen, alleen om te bevestigen dat het inderdaad ook goed is.
Zijn echt een hoop mensen die pas gaan proefrijden als 99% zeker is dat ze de auto gaan kopen, alleen om te bevestigen dat het inderdaad ook goed is.
- Paskal
- Auto: meerdere
Volledig eens dat het een aardig bedrag is, maar knappe jongen die in de bak of in de motor kan kijken bij aanschaf van een auto. Naast het feit dat je uiteraard zo goed als mogelijk moet kijken wat je koopt moet je ook een beetje geluk hebben bij een auto van 10 jaar oud. Heb je pech dan heb je een geplofte motor of kapotte bak na 5.000 km en dan is het wel handig om daar ook wat Euro's voor achter de hand te hebben.Hashiriya schreef:Nee, je moet donders uitkijken wat je koopt. Koppeling, versnellingsbak, motor, differentieel en bij een cabrio de stoffen kap moeten allemaal in orde zijn. 15-18k uitgeven voor een 10 jaar oude auto is niet niks. Dan mag je ook wat verwachten
Succes met je zoektocht

- Luco
@Knot, het wordt zijn eerste auto, dus kan me best voorstellen dat je alle risicos uit wilt sluiten, maar met een gebruikte auto kan dat gewoon nooit, dan moet je een nieuwe kopen.
- Knot
S2000 is dan toch juist een risico auto met hoog toerental?
Tom had ook onwijs gezeik met die auto van hem toen, 1e cilinder verhaal.
9000 Toeren is geen probleem maar de kans op schade door een misshift is erg groot. Daarom kan je beter een hebben van een opa die 1x per jaar in de VTEC zone komt. De kans op een misshift is natuurlijk groter als je zo snel mogelijk wil terugschakelen en hoog in de toeren zit.Knot schreef:S2000 is dan toch juist een risico auto met hoog toerental?
Navi op een auto van 10 jaar, 10 jaar oude navi > Heb ik niks aan, weg ermee. Niet van deze tijd dus vaak langzame systemen. Het ziet er vaak niet uit en de schermpjes veel te klein.Knot schreef:Voor mij is de Z4 zeker de betere auto omdat ie meer luxe heeft, het een 6 cilinder is en veel recentere techniek aan boord heeft.
Stoelverwarming hoort in een Mercedes, niet in een lichtgewicht sportauto.
10 speaker hifi > Om van muziek te genieten moet je geen s2000 kopen. Je hoort de motor en uitlaat.
PDC > lol... De auto is klein en heeft geen/nauwelijks overhang. Parkeren is moeilijk he?
De S2000 is een speciale auto waar geen vergelijkbare van is. De F20c motor i.c.m. de versnellingsbak is uniek en vind je in geen enkele andere auto. De Z4 rijd als alle andere BMW's. Ziet er leuk uit maar het is niks speciaals. Een massaproduct welke weer een betere opvolger heeft.
Als je jezelf verder verdiept in de gebruikte techniek van de S2000, dan begrijp je ook waarom er zo'n groot prijsverschil is op de tweedehandsmarkt. Het is een liefhebbersauto.
-
Dat is toch bij elke auto zo...Hashiriya schreef:9000 Toeren is geen probleem maar de kans op schade door een misshift is erg groot. Daarom kan je beter een hebben van een opa die 1x per jaar in de VTEC zone komt. De kans op een misshift is natuurlijk groter als je zo snel mogelijk wil terugschakelen en hoog in de toeren zit.Knot schreef:S2000 is dan toch juist een risico auto met hoog toerental?
- Knot
Dan lijkt het me dat je je keuze gemaakt hebt.
Succes aan de pinautomaat

Ik ben benieuwd wat voor auto jij straks koopt als de Z4 verkocht is. Een Z4M? Een oude Porsche Cayman of een oude 911?Knot schreef:Dan lijkt het me dat je je keuze gemaakt hebt.
- Knot
Ga denk wachten tot jij hem weer te koop hebt en dan een proefritje bietsen 

Thats the spiritKnot schreef:Ga denk wachten tot jij hem weer te koop hebt en dan een proefritje bietsen

- Knot
Maar die uit Rotterdam met 115.000km voor 19.950 vrpr.. was dat niks voor je?
Helaas buiten mijn budget. Voor dat geld kan ik een hele mooie kopen van een maat uit Italie. Een 2005 met 80.000km, Toda Racing uitlaat, Tein onderstel etc.Knot schreef:Maar die uit Rotterdam met 115.000km voor 19.950 vrpr.. was dat niks voor je?