Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D - Ingeruild op een Koreaan..

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door MartijnGizmo » 26 jun 2014, 16:51

Maakt hem net ff af inderdaad... :thumbup:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Petrolhead Tom » 26 jun 2014, 18:42

Netjes! :D

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Riceaux » 26 jun 2014, 18:44

Looking good! :thumbup:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 29 jun 2014, 21:53

Dank u :)

Qua uiterlijk vind ik hem aardig af zo.
Van de week in Engeland nog even staan kijken bij een zwarte met de chromen strips erop zoals optioneel waren voor de Summum uitvoering, staat erg chique maar weet niet zeker of ik die er wel op wil hebben.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 11 jul 2014, 10:58

Kleine week weer terug van vakantie, 2100 km in Engeland gereden.
Zaten in North Yorkshire tussen 2 schitterende natuurgebieden in, dus een hoop gezien en gedaan en zaten ook leuke beproevingen voor de auto tussen.

Smalle weggetjes die 33% (en meer) omhoog lopen en je dus werkelijk niet ziet of er iets aan komt in een van de vele bochten, laat staan uit zou kunnen wijken voor een tegenligger.
Wel meer wegen die aardig klimmen waren, was dus behoorlijk blij met het extra beetje vermogen want de auto gaf nergens een krimp.

Dacht alleen op een moment bijna beter een XC meegenomen te hebben:

Afbeelding

Was niet zo heel diep en de enige andere optie was achteruit terug een steile heuvel op, dus er doorheen gegaan.

Verder vooral veel van dit:

Afbeelding

Afbeelding

Moet alleen de automaatpook even uit elkaar halen, die is na de zoveelste slechte weg beginnen met rammelen :bag:
In Nederland niet super veel last van, maar dat het soms ook. Alleen als je handmatig schakelt is het weg.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28659
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Martijn_bmw » 11 jul 2014, 11:01

leuke wegen!

ik heb idd ook eens zo'n "doorsteek" moeten maken met me auto, best grappig haha

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door ///Joost » 11 jul 2014, 16:45

Ziet er mooi uit zeg! Maar jij durft met die oversteek... :? Best een wilde gok lijkt me, of kon je aardig inschatten hoe diep het was? Meestal als je erachter komt is het sluuuuuuuuuuuuuuurp en te laat.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28659
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Martijn_bmw » 11 jul 2014, 16:47

heb ik ook wel eens gedaan hoor.

gewoon even schoenen uit, broek tot je knieen oprollen en kijken of je erdoor kan lopen ;-)

(iig zo heb ik het gedaan)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 11 jul 2014, 20:05

Ik heb tot aan de waterrand gestaan en kon t/m de overkant goed zien hoe diep het was.
Stond wel een paal met de diepte naast, maar die gaf niet goed aan hoe diep de weg onder water lag.

Als het slechter te zien is zou ik de methode van Martijn doen, gewoon even er doorheen lopen en dan weet je het ook zeker.
Meest grappige is nog je uitzicht als je opzij kijkt, aan beide kanten van de auto kijk je recht in het stroompje/riviertje :tooth:

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 13 jul 2014, 11:34

Dat van de pook herken ik, toendertijd eraf gehaald en ingespoten met een soort hars, toen die droog was zat die weer als een huis. Maar leuk dat je een goeie vakantie hebt gehad. :thumbup:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 27 jul 2014, 19:50

Beetje een late reactie van mijn kant, weet je nog hoe dat spul heet?
Heb nog niet naar de pook gekeken, maar begint genoeg te irriteren om van de week echt eens te kijken.

Van de week wel de voorremmen vervangen, gelijk van 286 mm naar 305 mm gegaan.
Kwam nog een setje 315 mm van een XC90 tegen inclusief de klauwen, maar die uiteindelijk gelaten voor wat ze zijn. Dit remt goed genoeg, verschil met de grotere schijven is dat ze het net even beter volhouden :)

Verder brak het beruchte scharnier van het brandstofklepje af, dus deze is ook vervangen.

Zit nu sterk te overwegen om de auto dit jaar nog een keer van een Biltein B12 kit te voorzien en dan is alles geloof ik toch wel aardig naar wens.
Wat wel grappig is, sinds de vakantie is de S60 flink zuiniger geworden, is lekker schoon gebrand in de heuvels

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 28 jul 2014, 21:16

Setje goede blokken helpt ook veel (Hawk HP bijvoorbeeld). En de hars was van 3M, dat is het enige wat ik nog weet... Hadden we standaard daar.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 31 jul 2014, 23:47

Daar kunnen we al wat mee :)

Had nog even gekeken voor andere remblokken dan standaard, maar vond het voor het gebruik wat ik meestal doe toch net even te duur. Mijn Ibiza stond wel met Ferodo DS2500 en iets andere schijven dan standaard.
Als ik nu hard wil rijden en remmen pak ik m'n andere auto wel, set zoals nu onder de S60 zit is gewoon voldoende.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 27 aug 2014, 20:27

Sinterklaas is vroeg dit jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Had de set vorige week in Duitsland besteld, scheelde 250 euro met de goedkoopste winkel in Nederland dus een paar dagen langer wachten was de moeite wel waard.
Dempers zijn Bilstein B6 en de veren verlagen rondom een cm of 3.

Als het goed is komt het spul er volgende week onder, verwacht wel een duidelijk verschil te merken met het standaard spul dat er nu 198.000 km onder heeft gezeten :tooth:

Vorige week ook nog bij IPD in Amerika gewinkeld, in mijn zoektocht naar een goede veerpootbrug kwam ik daar een ombouwkit tegen. Hiermee maak je van de grote steun die over het blok zit een veerpootbrug en heb hier veel goede verhalen over gelezen.
Binnenkort hopelijk dus meer :)

Gebruikersavatar
Sander Prinsen
Berichten: 67
Lid geworden op: 18 aug 2008, 20:44
Auto: Honda S2000 & Jaguar F-Type

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Sander Prinsen » 27 aug 2014, 20:30

Wordt een mooie upgrade Ferdi!

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 13003
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door MartijnGizmo » 27 aug 2014, 21:27

Mooi spul, staat ook op mijn Volvo-wishlist! :)

Gebruikersavatar
EmielS60
Berichten: 1483
Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
Locatie: Deventer

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door EmielS60 » 27 aug 2014, 21:28

Top! Succes met het eronder prutsen. :thumbup:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 27 aug 2014, 21:30

Dat prutsen moet wel goed komen :)
Goede bekende heeft een garagebedrijf, dus daar de brug op en samen de boel eronder hangen

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 28 aug 2014, 20:18

Vergeet je achterstabi niet! Maar dat is een hele mooie set. Ga je veel plezier aan beleven! :hungry:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 29 aug 2014, 19:03

Dat wordt een eventuele volgende stap, voor nu weer even genoeg uit gegeven aan de dagelijkse dieselbrander :)

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 05 sep 2014, 20:47

Gisteren naar een maatje toe, auto op de brug en voorzichtig aan de achterkant begonnen met vervangen.

Uiteindelijk de boel weer vast geschroefd nadat we hier en daar bij garages in de buurt wat navraag hadden gedaan en eigenlijk niemand wist hoe het bij een S60 gemakkelijk los en weer vast kon.
Zitten nogal wat draagarmen in de weg blijkt :bag:

Vandaag gebeld met een voor mij bekende uit Uden (volvoservice.eu) en dinsdag 16 september gaat de boel er dan toch echt onder.
Hij heeft dit klusje al eens vaker gedaan, maar is er ook gewoon ruim een halve werkdag mee bezig.

Op zijn advies wordt gelijk alles wat met de schokdempers te maken hebben vervangen en nu net bezig geweest met een setje rubbers van IPD.
Niet stugger dan standaard, maar wel verstevigd zodat het wat langer mee gaat :)

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 06 sep 2014, 08:34

:tooth:

Leuk he zo een S60, moet je voor de gein eens xenon willen vervangen. Er zijn klanten geweest die echt langs de kant van de weg stonden en van meneer agent ter plekke de boel moesten vervangen omdat een lamp helemaal paars was en het dus niet meer deed.

Bovenste motorsteun (die ronde schijf onder je veerpootbrug als het ware) is ook een aanrader om van IPD te nemen, zeker als je toch al gaat bestellen.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 06 sep 2014, 10:10

Heb laatst de dimlichten staan wisselen, met mijn grote handen betekende dat dat de voorbumper deels los moest en ik de lampunints eruit heb geschroefd. Al eens eerder een eeuwigheid bezig geweest zonder dat het lukte, dus nu gelijk de gemakkelijke wel genomen.

Krijg je door dat IPD rubber niet meer trillingen?
Blijft tenslotte een diesel en wil het wel een beetje trillingsvrij houden.
Zo niet is de bestelling eventueel zo bij geplaatst :)

Rubber en veerschotel die er nu nog aan komen lagen al in Nederland bij iemand die net z'n auto weg had gedaan voor het spul gemonteerd was, dus dat was ideaal

Gebruikersavatar
Joopieboy
Berichten: 1968
Lid geworden op: 12 dec 2010, 19:16
Locatie: Brabant

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Joopieboy » 06 sep 2014, 12:09

Haha ja dat is wel lekker dan ja, maar ook met dunne handen is het een ramp, die liggen compleet open dan.

IPD rubber is net wat stugger als origineel eigenlijk, waar origineel te snel scheurt blijft deze een stuk beter. Had eigenlijk origineel zo moeten zijn. Powerflex PU rubbers geven wel trillingen door en dat schiet niet op idd met een diesel.

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3092
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Zweedse zwabberbak - 2007 S60 2.4D

Bericht door Ferdi » 06 sep 2014, 12:21

Handig is het zeker niet nee, mijn V50 had toen metalen pinnen achter de lampen zitten waardoor je die zo naar voren kon trekken om de boel te wisselen.
Hadden ze met de facelift van de "oude" S60 wat mij betreft ook direct in mogen voeren :)

Ga na jouw verhaal toch twijfelen om dat rubber nog even mee te bestellen, was even bang voor dezelfde eigenschap als bij de Powerflex rubbers.
Blijkbaar hebben ze daar bij IPD beter over na gedacht :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bjeffindividual, TurboClouseau en 7 gasten