Begonnen met de reconstructie van de linker veerpoot ophanging / schutbord / binnen scherm.
Plaatje op maat gemaakt..
Ander plaatje (die het binnen scherm vervangt) omgezet in een hoek, en gaatjes geponst en het randje gezet..
Hoekplaat komt dan op deze plek en moet in de plaats komen van het schutbord..
Fixeren en punt lasje geven..
Zo begint het weer wat te lijken..
Alles flink gelast..
Ook de binnen kant, flink gepunt last..
Van buiten ziet het dan zo uit, na wat strijk kit, zie je daar niets meer van en zit onder het voor scherm..
Gelijk de rest ook maar aangepakt, zit nu toch allemaal op zijn plaats..
Het plaat van de Escort is 1 mm dik en valt niet mee om flink door te lassen, dus maar voorzichtig aan gedaan..
Even gekeken waar het motorkap scharnier punt weer terug moet komen..
Moet eerst nog een plaat komen onder het scharnier, dus eerst deze weer gedaan..
Alles n mooi vlak geslepen en schoon geslepen, voor de verstevigingsplaten..
Gelijk maar naar de "Group 4" versteviging platen voor de veerpoten gekeken..
Passen bijna perfect, moet alleen één hoekje aanpassen om hem mooier passend te krijgen..
Okee, deze ook klaar voor montage, maar eerst in de zinkspray voor dat het gemonteerd/gelast gaat worden..
De motor ruimte zelf doe ik als hij aan het spit hangt, dan worden alle oneven heden en evt gaatjes gedicht,
gaat er nu even om dat het onder de platen klaar is..
Op deze foto zie je ook dat het laatste plaatje aan het schutbord, gelast is..
Uiteraard worden de GRP4 platen aan de binnen kant ook in de zinkspray..