Na lang gewacht te hebben op bericht van de koppeling-leverancier zelf contact opgenomen wanneer de koppeling eindelijk zou binnenkomen. Zoals vaker bij mindere leveranciers werden er redenen opgegeven die in de categorie "uitvluchten" vallen en geen goede vooruitzichten bieden op verdere leverbetrouwbaarheid.
Er werd nu beloofd dat deze week er een koppeling binnen zou komen.
Door een onvoorziene situatie aangaande mijn huidige en komende gezondheidssituatie leek het me wenselijk de auto toch rijklaar proberen te maken voor de trackday op 29 12 2013 om toch nog te rijden zolang ik daartoe nog in staat zal kunnen zijn. Rijden ook enkel onder droge omstandigheden vanwege de beschikbare banden.
Ik kreeg vorige week te horen, naar aanleding van wat problemen met het zakken van mijn eten, dat er slokdarmkanker is opgetreden. Er zit een behoorlijke tumor onderin de slokdarm die de doorgang aanzienlijk belemmert zoals ik zelf ook kon zien tijdens de gastroscopie.
Na een CT-scan en echo-onderzoek kreeg ik vandaag te horen dat er "geen uitzaiiïngen zijn op afstand" maar dat er een lymfeklier bovenaan de slokdarm toch ongewoon verdikt was.
Morgen een verder onderzoek ook om te kijken of de tumor niet al in de buikslagader is ingegroeid.
Afhankelijk van de uitkomsten van dit onderzoek en de de nog te plannen PET-scan kan verder bekeken worden hoe het behandeltraject eruit zou kunnen zien.
In het gunstigste geval een aantal maanden chemo en bestraling en daarna een operatieve ingreep om de slokdarm te verwijderen.
Dit betekent dat er een periode van lichamelijk ongemak met bijbehorende negatieve effecten gaat aankomen dat waarschijnlijk het grootste deel van 2014 gaat duren.
Bij minder gunstige onderzoekresultaten kan het allemaal wat sneller gaan. Dan lijkt het erop dat de finish van mijn persoonlijke race tegen de klok in zicht komt
Zo krijg je er onverwacht weer een nieuw project bi,j want ik zal toch nog wat literatuurstudie moeten verrichten om uiteindelijk te beslissen welke behandeling ik zelf het meest passend ga vinden, uiteraard mede op basis van de adviezen welke de behandelende specialisten gaan voorstellen.
Op zich wel interessant maar of ik zo blij wordt van al die medische termen, die wel nooit mijn vakjargon gaan worden, vrees ik voor.
Voorlopig ga ik er vanuit dat het met wat geluk nog mogelijk kan zijn dat ik in staat ben om op de Ring te rijden, alhoewel niet zeker natuurlijk want naast het Eifelweer, de drukte op de baan is er nu een nieuwe variabele bijgekomen namelijk of ik lichamelijk wel in staat zal zijn om te rijden op dat moment.
De auto wordt in ieder geval geprepareerd en lukt het me niet meer dan mag mijn zoon het stuur overnemen. In dat geval zal op zijn eigen verzoek het vermogen teruggenomen worden naar 250 pk om het spelletje een beetje betaalbaar te houden voor hem (trackdays in NL en B).