Zo, daar zijn we weer

Op het laatste moment ben ik aangehaakt en ik moet zeggen ik heb er geen spijt van

Het was geweldig weer... ja geweldig weer ook!
Heerlijk gereden en een paar bekenden gezien van voorgaande keren op CPZ.
Nadat ik de weken ervoor mijn motor had vervangen (koppeling lag eruit en ik had nog een versere motor liggen) en de uitlijning wat veranderd heb, ben ik vrolijk gaan testrijden en uitproberen.
Ik had er ook nog zo'n goedkoop TPMS tyre pressure monitoring system ingebouwd. Rijden ging boven verwachting goed. TPMS systeem gaf wel aan dat de bandenspanning voor van 1,7 bar een te laag uitgangspunt was (kwam warm niet boven de 1.95 bar op Toyo 888). Temperaturen bleven te laag 40-55 graden dus ik denk dat die meting niet representatief is (luchttemp en niet bandendtemp).
Vooral de wat verlaagde voorkant icm nul toespoor voor gaven een veel beter instuurgedrag en meer wegligging. icm met 1,5mm toespoor per wiel achter lag de Elise erg mooi en vast op de weg!
Ik ben een gelegenheidsrijder en hou geen tijden bij maar in vergelijk met voorgaande keren voelde de auto zeker sneller aan en dat is fijn. Vooral in het scheivlak vond ik behoorlijk snelheid en kon ik wat mensen buitenom inhalen... eerst dacht ik zo hee die Elise is wel veel sneller dan een Lambo, maar later kreeg ik door dat dat een experience was ... een geniet zo lang mogelijk van je dure rondje experience

.
Na een uurtje sturen ben ik naar binnen gegaan om even bij te komen en de banden wat rust te gunnen. Ik had het idee dat ze wat smeerden... Komt er een meneer met raceoverall op me af en spreekt me aan op mijn inhaalactie ve BMW lesauto. Ok ik ben daar roekeloos voorbij gegaan, sorry, maar omdat het snelheidsverschil zo groot was dacht ik nog "voordat je het doorhebt ben ik al weer weg"... ging ook allemaal net goed hoor... Maar zijn "klant" was zo geschrokken dat die niet meer het circuit op durfde... tja dat vind ik wel jammer voor hem maar gelukkig lees ik nu hier dat er meer mensen last van hadden! Ik dacht al ben ik zo onbehouwen bezig? De eerste BMW die ik zag ging netjes naar rechts met knipperen en dat ging ook goed. Maar daarna had ik echt moeite met een kant kiezen...ze bleven niet op hun lijn en gebruikte de hele baan.. maar erger nog ze gingen wel erg langzaam!! Ik heb dat ook teruggegeven aan de instructeur vd BMW lesauto maar die vond dat niet zo "highly intresting" geloof ik.
Al bij al een geweldige dag sturen en veel bijgeleerd. Leuk gesproken nog met een aantal deelnemers en dan is het zo'n dag die nooit meer stuk kan, top geregeld van DF, bedankt Peter en het clubje dat dit mogelijk maakt!