1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldtimers

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
jos_br

Re: 1 Maart 2013 Actiedag voor behoud vrijstelling MRB oldti

Bericht door jos_br » 03 dec 2012, 19:19

2000USA schreef:Feit blijft natuurlijk dat het men het bezit nog steeds blijft belasten, wat tegen het zere been is van de diverse groepen in deze discussie. Ultieme oplossing zou wat mij betreft nog steeds zijn de MRB te verdisconteren in de brandstofprijzen. Zo kan je differentieren of brandstof, zuinig/onzuinig, veel/weinig gebruikers, en dus het "de gebruiker betaalt" .
Goed beschouwd zit de belasing al in de brandstof verwerkt.........

Jos.

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 21:09

Dit soort dingen hebben altijd zo'n hippie gehalte..

Gewoon meebetalen en niet moeilijk doen. Verlies van cultureel erfgoed? als zo'n ding daadwerkelijk dat zou zijn overleefd die die paar euro ook nog wel. Als je daadwerkelijk van je klassieker houd is het dat beetjr extra wel waard.

Hetzelde als dat gedoe over apk voor motoren. Je bent gewoon medeweggebruiker.

jos_br

Bericht door jos_br » 03 dec 2012, 22:39

Luc B schreef:Dit soort dingen hebben altijd zo'n hippie gehalte..

Gewoon meebetalen en niet moeilijk doen. Verlies van cultureel erfgoed? als zo'n ding daadwerkelijk dat zou zijn overleefd die die paar euro ook nog wel. Als je daadwerkelijk van je klassieker houd is het dat beetjr extra wel waard.

Oei, ik heb ook iets in die trant geroepen en wordt meteen voor elitair uitgemaakt.....

Jos.

Luco

Bericht door Luco » 03 dec 2012, 22:42

jos_br schreef:

Oei, ik heb ook iets in die trant geroepen en wordt meteen voor elitair uitgemaakt.....

Jos.
Ja jij bent verschrikkelijk elitair, bahbahbah :clown:

Luc B

Bericht door Luc B » 03 dec 2012, 22:42

jos_br schreef:

Jos.
:tooth: Ben niet bang voor hippies

KW

Bericht door KW » 04 dec 2012, 03:02

Tot je zelf in een situatie zit waarbij je iets dierbaars niet meer kan gebruiken of zelfs moet verkopen omdat de regering een of ander regeltje verandert... ;)

Jeroen Bosman

Bericht door Jeroen Bosman » 04 dec 2012, 07:31

Je kan voor oudere diesels een roetfilter verplicht stellen, het vervuilprobleem is dan een stuk minder en je helpt een de garages aan een beetje omzet. Het gaat momenteel al een stuk minder overal, ik snap dan ook niet waarom dit zo nodig aangepakt moet worden. Het zet behalve de mensen die er eentje bezitten ook de mensen/garages die zich bezig houden met deze handel verder onder druk. Mileuzones in de stad instellen wat makkelijk te handhaven is, deze systemen zijn al actief voor vrachtwagens of deze aan de euro 5 norm voldoen, in DLD werkt het systeem ook al, wij kunnen het zo copy pasten.

Dus het zogenaamde probleem is op de evt roetwolken na (verholpen met de roetfilters), niet echt een probleem. Noch is er winst op te maken, vaak zijn het mensen met heel weinig centen die goedkoop zo'n ding kopen, import uit Polen of ander ex oostblok land. Deze mensen kunnen eigenlijk zich niet een auto veroorloven en hebben nu een maas waardoor het wel kan. Lijkt mij prima, ik heb ook zelden last van die auto's en zie liever een W124 dan een Dacia Logan of Suzuki Salto.

Het is ook heel dubbel van mensen om hier zo tegen te schoppen, vaak zijn het mensen die zelf een lage bijtelling wagen uitzoeken van de baas om zo min mogelijk zelf bij te betalen, maar wel het hele weekend rond cruisen omdat de peut toch betaald wordt door de baas. Gezellig op zondag naar de ikea, je kent ze wel. Natuurlijk een grote station of wat anders met een motor van een schroefboormachine, fuck the system roepen ze dan ook nog. Als je erachter staat bij het stoplicht merk je dat wij zelf het systeem zijn want vlot optrekken is een optie die niet aangekruist is, of men is op de vingers getikt dat het ding niet 1 op 20 loopt maar gewoon 1 op 8. Wat niet vreemd is met een 1.1 driecilinder in een auto van 1400 KG.

Het enige voordeel van dit soort wagens is, dat ze over 8 jaar weer bij de demontage staan. de uber vervuilende accus zijn stuk en te duur om te vervangen en de drie cilinder was al bezig met de tweede turbo en derde koppakking, gelukkig voor ons allemaal einde verhaal dus.

PD power

Bericht door PD power » 04 dec 2012, 09:28

KW schreef:Tot je zelf in een situatie zit waarbij je iets dierbaars niet meer kan gebruiken of zelfs moet verkopen omdat de regering een of ander regeltje verandert... ;)
Ben al heel wat dierbaars verloren, o.a. mijn broer, had de regering niks mee te maken........ hou toch eens op, denk in oplossingen en niet in problemen, neem van mij aan, als deze regeling voor jou zo emotioneel is, dan wordt het leven nog zwaar...pffffffffffffff

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 dec 2012, 09:36

PD power schreef:
KW schreef:Tot je zelf in een situatie zit waarbij je iets dierbaars niet meer kan gebruiken of zelfs moet verkopen omdat de regering een of ander regeltje verandert... ;)
Ben al heel wat dierbaars verloren, o.a. mijn broer, had de regering niks mee te maken........ hou toch eens op, denk in oplossingen en niet in problemen, neem van mij aan, als deze regeling voor jou zo emotioneel is, dan wordt het leven nog zwaar...pffffffffffffff
Helemaal mee eens.

Luc B

Bericht door Luc B » 04 dec 2012, 10:20

Onzin, juist door een verandering van bepaalde regels kon ik mijn e39 m5 lang en breed op mijn buik schrijven. Daar hoor je mij ook niet over. Shit happens, risico van het vak. Maar voor die paar euro....

Stel het kost je 80 euro per maand extra. Mocht dat ding toch je alles zijn, dan neem je je toch een krantenwijk? Er is een verschil tussen niet meer kunnen betalen en niet meer willen betalen. Heel deze actie ruikt naar niet meer willen betalen. Verbloem dat dan niet

KW

Bericht door KW » 04 dec 2012, 17:03

PD power schreef:Ben al heel wat dierbaars verloren, o.a. mijn broer, had de regering niks mee te maken........ hou toch eens op, denk in oplossingen en niet in problemen, neem van mij aan, als deze regeling voor jou zo emotioneel is, dan wordt het leven nog zwaar...pffffffffffffff
Ik had het over dierbare dingen, dus geen personen. Kom daar dan ook niet mee.

En moet horen wie het over problemen heeft, lol laat me niet lachen. Jij (en tot mijn verbazing de meesten hier) bent hier degene die de vrijstellingsregeling zo'n ENORM probleem vindt. Je bent net zo kortzichtig als de regering. Gewoon die regeling afschaffen en allemaal laten betalen is gewoon geen oplossing, daar de problemen dan simpelweg groter dan kleiner worden.

Ik heb al eerder een link gepost met feiten en onderbouwing waarom het afschaffen, of ook maar grondig veranderen van die regel, helemaal geen zoden aan de dijk zet. Ik heb al vele oplossingen aangedragen maar je wil er nog steeds niks mee. Dan is dat jouw probleem en niet de mijne.

Luc B schreef:Heel deze actie ruikt naar niet meer willen betalen.
Dan wordt het tijd dat je naar de KNO arts gaat, want je ruikt niet goed.

Luco

Bericht door Luco » 04 dec 2012, 17:28

KW je maakt je met elke post belachelijker.

Ik ben het ook niet eens met de regeling, maar het is onzin dat voor die paar tientjes je een auto weg moet doen, en kom alsjeblieft niet weer met een amerikaan op gas :bag:

Want zet je hem dan op benzine en je rijdt iets minder heb je het geld van de mrb weer terug en het scheelt je dan ook nog in onderhoudskosten.

Shakes

Bericht door Shakes » 04 dec 2012, 20:13

Hey KW,

wat weet je het allemaal goed en wat snappen wij er allemaal niks van. Doe jezelf een lol en doe de deur lekker achter je dicht op weg naar buiten. Je hebt jezelf belachelijk genoeg gemaakt. Doei!

Peric

Bericht door Peric » 05 dec 2012, 10:20

Afbeelding

Peric

Bericht door Peric » 05 dec 2012, 10:26

Afbeelding

PD power

Bericht door PD power » 05 dec 2012, 17:48

KW schreef:
PD power schreef:Ben al heel wat dierbaars verloren, o.a. mijn broer, had de regering niks mee te maken........ hou toch eens op, denk in oplossingen en niet in problemen, neem van mij aan, als deze regeling voor jou zo emotioneel is, dan wordt het leven nog zwaar...pffffffffffffff
Ik had het over dierbare dingen, dus geen personen. Kom daar dan ook niet mee.

En moet horen wie het over problemen heeft, lol laat me niet lachen. Jij (en tot mijn verbazing de meesten hier) bent hier degene die de vrijstellingsregeling zo'n ENORM probleem vindt. Je bent net zo kortzichtig als de regering. Gewoon die regeling afschaffen en allemaal laten betalen is gewoon geen oplossing, daar de problemen dan simpelweg groter dan kleiner worden.

Ik heb al eerder een link gepost met feiten en onderbouwing waarom het afschaffen, of ook maar grondig veranderen van die regel, helemaal geen zoden aan de dijk zet. Ik heb al vele oplossingen aangedragen maar je wil er nog steeds niks mee. Dan is dat jouw probleem en niet de mijne.

Luc B schreef:Heel deze actie ruikt naar niet meer willen betalen.
Dan wordt het tijd dat je naar de KNO arts gaat, want je ruikt niet goed.
KW: idd een stuk oud blik is natuurlijk veel belangrijker dan een mensen leven......... :kotsen:

Zou maar eens alles terug lezen en in een hoekje gaan zitten schamen.

Plaats reactie