Hielke schreef:Ik zie jou die 9.30 trouwens ook niet rijden
Je hebt gelijk gekregen. Vandaag even geprobeerd. Eerste ronde met Baustelle bij SX 9.46,46.
Tweede ronde op verkeerde knopje van de gsm gedrukt. Derde ronde BtG 9.43,66 gemiddeld 117,9 kmu.
De Baustelle zal enkele sekonden gekost hebben dus een 9.40 zou vandaag het best haalbare geweest zijn denk ik.
Aan de Kesselschen-snelheid lag het niet. Er kon uiteindelijk 143 kmu (140 kmu GPS) bereikt worden. Naar Angstkurve toe zakte dit af naar 134 en door Angstkurve zakte dit verder naar 127 en erna naar 124 om dan weer op te lopen naar 134 voor de Steilstreckkurve.
Fuchsröhre omlaag tikte het karretje dan wel weer 187 aan in "die Senke".
De Twingo was nooit eerder op de limiet gereden dus het eerste rondje was ook de eerste keer dat ik de banden hoorde piepen. De 175/65/14 Continental Contact 3 Eco hebben, zoals te verwachten, geen supergrip en dat in combinatie met een frans zacht onderstel met nauwelijks rebounddemping kostten meer bochtsnelheid dan ik ingeschat had.
In deze configuratie denk ik niet dat de gemiddelde snelheid boven de 120kmu (BtG 9.33) te krijgen is (door mij.....)
En wat kost die lol aan brandstof............422 km heen en terug in 4h20 + 63 km op de Ring = 485 km Verbruik 24 liter = 1 : 20
Er nu een BtG-tijd van 9.43,66 gezet door een echte Eco-blaster (een Ecoblaster is naar mijn idee een karretje dat je voor zo min mogelijk kosten van A naar B brengt en niet meer kost nieuw dan €15.000,- inklusief alle kosten) op de Ring waar de tanden ingezet kunnen worden..........................succes.
Daarnaast staat er op Assen de tijd van een andere Ecoblaster van Hielke van 2.33,6 die ook wacht om gekraakt te worden.
Fiat Punto Evo Multijet
Techniek: 1.248 cc, 85 pk/3.750 tpm, 200 Nm/1.750 tpm
Prestaties: 172 km/h, 0-100 km/h in 13,1 sec
Gewicht: 1.030 kilo, 12,1 kg/pk
Verbruik: fabrieksopgave 3,6 l/100 km, testverbruik 9,5 l/100 km
Prijs: € 15.395
Kennelijk is een prijslimiet van €15000 nog te laag om de Punto Evo als Ecoblaster te classificeren.
De gewichtsopgave van Fiat wijkt ook wat af van die van Hielke die meent dat een Twingo 150 kg lichter is.
De Twingo had als extra wel een reservewiel met krikje aan boord an zal dus eerder 970 dan 955 kg wegen