Aankoop advies gevraagd

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Tristan

Bericht door Tristan » 24 okt 2006, 17:43

Rico v Velzen schreef:Klopt maar dat waren toen geen klasiekers :wink:
Maar nu wel, en nu vind je ze ineens niks meer. :wink:

Edwin van der Velden

Bericht door Edwin van der Velden » 24 okt 2006, 17:44

Wouter81 schreef:E30 M3 ofzo :D
;)
Ik weet nog een leuke

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 17:50

Ohw wacht eens even die Ex van Mark zeker. Prachtig ding maar of dit nu de bedoeling is :roll:

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 17:52

nee nee neee dit is niet de bedoeling, ik wil er geen liefhebbers auto bij en al helemaal niet zakelijk.

gvd dit is gewoon prut. altijd heb ik precies geweten wat ik wilde. Maar nu :?:

Jan Visser

Bericht door Jan Visser » 24 okt 2006, 18:01

Als die 7,5K toch genegeert word zou ik gaan voor als het een nieuwe moet worden voor weinig de nieuwe Suzuki Swift Shogun.
Pittig 1.3tje met 92pk en rijd ook nog goed.Standaard,5-deurs,elektische raampjes(voor en achter) en spiegels,centale vergrendeling met AB,airco,fabrieks radio cd speler met stuurbediening,licht metalen velgen,ABS en een zooi plofzakken voor en opzij.Rijklaar voor 14600 euro geloof ik.

Wegenbelasting kost geen drol (nog geen 950 kg)
Onderhoud kost ook niks (1 x per jaar of 15000km een standaard beurtje bij de dealer voor 119 euro)

Sla je slag Rico :D

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 18:11

Jan inderdaad een heel leuk karretje !

Bas van den Heuvel
Auto: BMW E46 M3

Bericht door Bas van den Heuvel » 24 okt 2006, 18:59

Gewoon met M3 zakelijk rijden en 0,19 Eur per km declareren.

Je moet toch gaan administreren als een zakelijke auto koopt, dan kan je beter die paar zakelijke km's registreren toch ?

Denk je echt dat je meer terug krijgt voor een M3 met 60k of met 120k over 4 jaar ?

Die van mij heeft nu 120k gereden in nog geen 3 jaar, en is nog steeds 100%

Die 7,5k zou ik toch leuker weten te besteden :)

Rebel

Bericht door Rebel » 24 okt 2006, 19:10

Rico koop er nu een gewoon leuk klein autootje bij en zeur niet.....
zoiets als dit is toch prima.....

[img:700:514]http://img73.imageshack.us/img73/205/dodgexb2.jpg[/img]

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 24 okt 2006, 19:12

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Remy

Bericht door Remy » 24 okt 2006, 19:25

Ik zou zeggen haal een Volvo 850. Kosten niets meer tegenwoordig. Wel duur om in te rijden, maar geen afschrijving dit keer. Dat bespaart je een hoop.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 okt 2006, 19:36

Rico houdt niet van een oude gare ketel......watch my words, die koopt iets fris.... en fruitigs :wink:

Rico en wat dacht je van een rijdend reclamebord met de naam van de zaak op? Zo een smart.....ook handig met parkeren, die kun je de zaak inrijden.

Heb je trouwens een bestelbusje op de zaak? Of halen de mensen alles zelf af? De interieurbouwer die hier in huis veel doet, heeft een Volkswagen TDI, dat busje rijdt fijner als menig auto 8)

Shakes

Bericht door Shakes » 24 okt 2006, 20:10

A2

klaar.

N.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 okt 2006, 20:19

cheeky.... 8)

Nandor, gooit nog een blokje hout in de open haard

Michel P

Bericht door Michel P » 24 okt 2006, 20:24

Rebel schreef:Rico koop er nu een gewoon leuk klein autootje bij en zeur niet.....
zoiets als dit is toch prima.....

[img:700:514]http://img73.imageshack.us/img73/205/dodgexb2.jpg[/img]
LOL :lol:

Elmar

Bericht door Elmar » 24 okt 2006, 21:14

Je kan ook overwegen om dichter bij je werk te gaan wonen.

Ik kan je nog niet zo lang, maar aan de hand van je auto verleden kom je nogal wispelturig over (no offence). Denk dus dat Rebel er aardig dicht bij zit dat de M3 max 3jaar in je bezit blijft (ja, ik weet dat daar al een draadje over is). Rij zelf dagelijks in een Vito en de enkele keer dat ik de Viper pak, is een waar feestje. Jij start s'ochtends de M3, als ik de Viper pak, ontwaak ik hem...het zijn dat soort details. Als je nu een autotje er bij neemt voor de zakelijke kilometers om de M3 te sparen, zal de M3 veel meer een toy worden, met het "gevaar" dat je hem nog minder gaat gebruiken dan nu in je gedachten is, bv met familie uitje toch maar de touring, want het is zo'n gedoe om die stoeltjes om te zetten. En dan na 2,5 jaar...de gedachte dat je nu net zo goed een GT3 kan aanscheffen voor die pret kilometers, want vrouw en kids gaan toch niet mee om te knallen...

markk

Bericht door markk » 24 okt 2006, 21:46

@Elmar: Helaas deel ik je mening niet. Mijn ervaring is dat ondanks dat ik er niet zakelijk mee rijd en soms weinig tijd heb naast werk/gezin voor fun kilometers dat ik altijd met zeer veel plezier in de BoxsterS of EVO stap (of in de GTT/M3 stapte).

Enige nadeel is dat ALS je dan een keer in die auto stapt dat je dan ook meestal er:
1) Alleen in zit
2) Je gaat rijden voor de FUN
3) Nadat ie warm is dus altijd de toerenbegrenser ziet / bochtjes driftend neemt als het nat is / de Nurburgring opgaat / etc.

Kortom km stand blijft laag maar de kms die ze doen zijn vaak wel de laten we zeggen sportiefste kms :-)

Mark.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 okt 2006, 21:50

Rico, ik dacht destijds 6 jaar geleden precies als jou. Ik kocht de TiTy en hij stond soms 2 weken in de garage zonder erin te rijden. Ik ree af en toe een rondje om de kerk en via de meest grote omweg vol gas naar de bakker door het limburgse heuvellandschap.
Ik ree in 2 jaar tijd 8000 km met de auto..

Na 2 jaar "ondekte" ik de Ring en heb de TiTy alleen nog maar daar gebruikt. Het eerste jaar meer dan 17 weekenden daar geweest, en de jaren erop iets minder maar inclusief een scuderia-cursus.
Ik heb de auto door en door leren kennen, en met iets meer "toe-in" was het zelfs weer een spannende auto om mee te rijden.

Toen ik hem verkocht zag hij er nog als nieuw uit en voelde zelfs nog als nieuw (na meer dan 250 rondjes ring) , en ik heb een prijs gekregen die ver en ver boven het landelijke gemiddelde lag. Met 41.000 km op de klok. Kennis van de chefmonteur heeft de auto gekocht.

Maar om to the point te komen, ik zal nooit meer een auto "sparen" of er "zuinig" op zijn. Liever gebruiken en na 2 of 3 jaar inruilen. Geen onkosten, volledige garantie, geen gezeur.

Ik begrijp dat de M3 nu jouw droomauto is, en je geen ogen hebt voor een andere. Maar ik zet er al mijn geld op dat je achter 2 of 3 jaar een andere koopt. En denk je echt dat je zoveel meer terug krijgt als hij dan een x-aantal kilometer meer op de klok heeft staan?
Op de manier zoals jij die auto gebruikt en onderhoudt blijft die auto zijn geld dubbel en dik waard.

Gebruik die M3 gewoon, het weegt niet op tegen de kosten van een derde auto. Buiten al dat schroot voor de deur ;-)
Ik meen het serieus, als je hem nu vaker gebruikt des te groter is de voldoening als je hem weer verkoopt.

Ik wilde eerst ook nog kijken voor een aparte Ringauto naast beide auto's, maar daar ben ik snel van genezen. Dan heb je een prachtige coupe die technisch op een hoog niveau staat, en rij je dan in een oude auto, die je geheel moet aanpassen , etc etc.
Vandaar dat ik gekozen heb voor het electronisch veersysteem, dat zowel sport als normaal af te stellen is.
Ik heb inmiddels vernomen op engelse forums dat sport dus ook echt "sport" is en er bijna geen overhellen meer plaatsvindt.

Rico gebruik die M3, de auto kan ertegen en het scheelt je bij inruil echt geen euro. trust me.
Zo een prachtauto met je gewoon mee rijden :wink:

En stop met dat bulshitt verhaal over dure kilometers.........
Daar werk je toch ook hard voor.... 8)

markk

Bericht door markk » 24 okt 2006, 22:09

@Rebel: Er is buiten de kosten / sparing van auto's ook nog een effect dat "gewenning" heet.

Dagelijks in de snelle/dure/extreme auto's rijden en je vindt het gewoon worden. Paar voorbeelden van mijn ervaring op dat gebied:

- Dagelijkse auto 306 1.6 cabrio. BoxsterS proefrit = wauw
- Impreza GTT gekocht, werd dagelijkse auto. Bij levering van BoxsterS na 9 maanden viel het nou niet echt tegen maar het echte "wauw" qua snelheid / vermogen was er niet meer
- 2 weekjes met een 206gti op vakantie en terugstappen in je GTT / BoxsterS is "wauw"
- weekje in een 307 1.4 HDI en terugstappen in een 206gti is "wauw". Daarna ook nog ff e30 m3, GTT en BoxsterS driftend de N11 op sturen op dezelfde avond is orgastisch...
- EVO 8 MR RS met 360pk kopen. Wauw. Beetje over enthousiast veel in rijden en EVO 8 MR RS is je default referentie kader. Stap je in een BoxsterS en dan denk je "goh dat schiet ook niet op in z'n drie..."
- dagelijks in Ibiza TDI rijden en in een 206gti is stappen is "hehehe, eindelijk weer eens iets lekkers dat toeren maakt".
- dagelijks in Ibiza TDI rijden en in EVO of BoxsterS stappen is big smile
- dagelijks op scootuh naar het werk en als je echt een keer geen zin hebt en met het verkeerde been het bed uitstapt en dan de BoxsterS of EVO pakken lost al je problemen op 's ochtends

Mark.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 24 okt 2006, 22:16

Heb ik ook, als ik weer eens in de Alto van mijn moeder gereden heb ( af en toe de bandjes even op spanning brengen, je kent dat wel ) en vervolgens weer de M3 pak.....................................holladieeeeeeeee......................

Roger

Bericht door Roger » 24 okt 2006, 22:46

Rico v Velzen schreef:Is ook weer zo. moet ook niet crisis lijken. kijk hij moet low budget rijden om een M3 ernaast te hebben. zakelijk en privé staan los van elkaar. maar duur zakelijk rijden ben ik mee klaar. helemaal omdat het uitsluitend 15k p/j woon.werk is. een e46 compact mischien?
Kan het nog Nederlandser??? Je bent bang om een "mindere" auto voor de deur te zetten omdat de buren er iets van zouden kunnen denken..

Als dat zo is, dan ben je echt verkeerd bezig! Je leeft toch voor jezelf en niet voor het aanzien van de buren???

Als je de M3 wil sparen (en geld) dan moet je niet zeuren en een verstandige auto op de stoep zetten. Koop een Toyota Corolla (of zo) en rij lekker goedkoop heen en weer naar je werk.

Ik begrijp al helemaal niet waarom je geen bedrijfsauto wil. Lijkt me echt de beste oplossing. Goedkoop woonwerkverkeer en als bonus gratis reclame voor de zaak. Een moderne Caddy of Combo is echt geen verkeerde auto. Sticker van de Matrassenhal erop en gaan!

maar ik begrijp eigenlijk uit het hele verhaal dat aanzien voor jou belangrijker is als geld sparen... dus in dat geval zou ik lekker blijven doorvlammen met de M3. Zeker als je het kan betalen. Kan je het niet betalen dan moet je ook eerlijk tegen jezelf zijn en een goed alternatief zoeken. Maar dan moet je ook niet zeuren over een bestelbusje op de stoep!

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 23:27

Mark verdiend de hoofdprijs en snapt precies wat ik bedoel. hulde. de rest denkt het te snappen maar redeneert vanuit zijn eigen perspectief. elke dag alleen Ferrari rijden wordt ook gewoon. Een speciale auto hoort ook speciaal te blijven. M3 is nooit gekocht als dagelijkse auto, maar dat had ik al eens eerder gezegd. M3 is voor de fun. en geen kilometervreter.

Elmar

Bericht door Elmar » 24 okt 2006, 23:30

@ Markk, wat is het verschil in ons verhaal :?

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 23:35

En wat moet ik met een besteller? wij bezorgen niet, staat er elke dag een lege bestelbus voor jan met de korte achternaam voor de winkel. leg dat maar eens uit aan klanten. Mee is geen optie.

RVV

Bericht door RVV » 24 okt 2006, 23:44

Even voor de duidelijkheid. zakelijk rijden betekend ook extra aftrekposten voor de BV. is minder vennootschapsbelasting betalen. nu betaal ik van mijn netto uitbetaalde salaris zakelijke kosten. elke boekhouder vind dit dom. en de fiscus lacht. ik ga zeker geen km administratie bijhouden voor de M3. Het is een funauto.

Rebel

Bericht door Rebel » 24 okt 2006, 23:44

Ik denk dat ik een premie-a woning koop , erbij, voor door de week, zodat ik in het weekend nog meer geniet van mijn huis.

en

Misschien een of andere vrouw, niks speciaals, type doorsnee, voor erbij, zodat ik nog meer geniet van mijn eigen vrouw....

Hell Yeah, ik ga hondebrokken eten zodat een ossehaasbiefstukje nog lekkerder smaakt zo af en toe....

wie nog?

Oh nee we hebben het over auto's , de heilige koe :wink:

Sorry, maar rijdt iedere 911 rijder in een polo door de week?
Geniet toch van het voorrecht dat je hebt om die auto te rijden.

Moet er eerst iets ergs gebeuren, alvorens je beseft dat je moet genieten van dingen?

Rico spaar de M3 maar 8)
De volgende eigenaar zal je eeuwig dankbaar zijn achter 2 jaar :wink:

Plaats reactie