Denk het wel.Of sla ik de plank nu volledig mis
Brokken=dokken? Of toch niet.
- RVV
Re: Brokken=dokken? Of toch niet.
- Hielke
Denk het niet. Maar ik vind het ook helemaal niet erg dat eigenaren van dikke auto's het forum en hun "paupers" nodig hebben om zich lekker met hun autokeuze te voelen. Dit is zo menselijk als wat. De grote filosoof Hegel doorspekte al zijn denkbeelden met de zoektocht van de mens naar erkenning. "Thymos" zoals hij dat noemde. De erkenning door anderen was volgens Hegel de drijfveer in het handelen van iedere mens.RVV schreef:Denk het wel.Of sla ik de plank nu volledig mis
Ik vind het allemaal prima, zolang ik maar op z'n tijd een rondje kan bietsen. Bukloos en zonder slijmerij welteverstaan. Is die auto in mijn beleving goed dan krijg je als eigenaar mijn erkenning.
-
Gelukkig heeft niet iedereen erkenning nodig van anderen. Anders reed iedereen een BMW of Porsche.
- Robertdj
-
Het is makkelijk om het op erkenning en filosofische uitspraken te gooien als het om keiharde euro's gaat 

- RVV
Dat is toch wat anders dan stellen; van jij hebt een dikke auto, en ik ben een pauper en heb daarom het recht om een rondje te bietsen.Maar ik vind het ook helemaal niet erg dat eigenaren van dikke auto's het forum en hun "paupers" nodig hebben om zich lekker met hun autokeuze te voelen.
- Hielke
Dat is inderdaad iets anders.RVV schreef:Dat is toch wat anders dan stellen; van jij hebt een dikke auto, en ik ben een pauper en heb daarom het recht om een rondje te bietsen.Maar ik vind het ook helemaal niet erg dat eigenaren van dikke auto's het forum en hun "paupers" nodig hebben om zich lekker met hun autokeuze te voelen.
Zo zijn er plenty paupers die helemaal geen behoefte in een rondje met een dikke auto hebben. Met zulke mensen schieten zij die erkenning middels hun auto zoeken niets op.
Maar evennmin schieten ze iets op met de vele paupers hier op DF die iedere eigenaar van een dikke auto erkenning willen geven. Je merkt wel, ik ben in mijn filsofische 'mood' en grijp bij de verklaring van het fenomeen erkenning opnieuw op Hegel terug. Die erkenning waarnaar die eigenaar op zoek is werkt namelijk pas als de gever van de erkenning op gelijke voet met de vrager staat. En dat is slechts zeer sporadisch het geval.
Wacht, ik werk mezelf in de nesten. Het is Francis Fukuyama in zijn "The end of history, and the last man" die in dit geweldige werk bijna een paar honderd pagina's nodig heeft om de betekenis van Hegel's "Thymos" nader te verklaren. Een onderneming waar hij uiteindelijk glansrijk in slaagt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Thymos" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik kom er met betrekking tot de erkenning zoekers in de DSC ooit nog wel eens op terug.
-
Have to go with Hielke on this one guys..
edit: en onderstaande van Matthieu
edit: en onderstaande van Matthieu
Mathieu schreef:Toch [...] volledig mis:
-
Het gunnen van een ritje in een leuke auto staat er toch los van? Wat ik overigens prachtig vind als mensen dat doen.
Maar je staat beide wel met de voetjes op de grond als het mis gaat en dan zal er toch iemand moeten lappen.
De eigenaar van de auto koopt niks van een blij gezicht of wat filosofische boeken die hooguit een paar euro opbrengen
Maar je staat beide wel met de voetjes op de grond als het mis gaat en dan zal er toch iemand moeten lappen.
De eigenaar van de auto koopt niks van een blij gezicht of wat filosofische boeken die hooguit een paar euro opbrengen

-
Mathieu schreef:Ben benieuwd hoe Schaap dit met Perridon heeft opgelost?
Dat kan ik je wel vertellen. Die is namelijk nu nog aan het afbetalen!!!!
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Was dus in 2006 met die CGT dat ie eraf ging, ik lees 120k schade toen. Zuur.Andre schreef:Mathieu schreef:Ben benieuwd hoe Schaap dit met Perridon heeft opgelost?
Dat kan ik je wel vertellen. Die is namelijk nu nog aan het afbetalen!!!!
-
Nee wat mij betreft niet. Ieder moet denken wat ie wil.Mathieu schreef:Toch proef ik een beetje kijk me een dikke l*l hebben en jij niet.
Oftewel mijn portemonnee is rijkelijk gevuld en de jouwe niet dus onze dure speeltjes blijven alleen toegankelijk voor soortgenoten met een zelfde rijkelijk gevulde portemonnee.
En het liefst toch nog even wat flimpies posten van 'ons' bezit, en het liefste op een circuit zodat de paupers lekker kunnen fappen. En telkens op F5 klikken hopend op de zwijmel commentaren.
Of sla ik de plank nu volledig mis:
Er hebben in mijn GT3 ook wel andere mensen gereden dan ik zelf. 1 keer waarbij ik de verantwoordelijkheid heb genomen. En paar keer iemand anders die zelf verantwoordelijk was. Ik koop mijn auto s altijd voor mezelf niet voor de buurman noch voor de bietsers. Zelfde geld voor mijn youtube kanaal. Die is er in eerste instantie puur voor mezelf. Dat andere mensen dat leuk vinden en reacties geven zijn de krenten uit de pap en waardeer ik heel erg. Ik geef geld uit aan rijders auto s en dat geeft mij heel veel plezier op de weg. Nu is dat een GT3 maar het liefst heb ik een citroen DS3 WRC in het muisgrijs een auto die niemand een blik waardig gunt. Ik hoef de bevestiging van niemand. Hielke is bijv gek van de GT3 en zou hem nooit meer wegdoen. Als ik me maximale fun eruit heb gehaald dan gaat ie ook net zo hard weer weg als ie gekomen is het is en blijft maar blik een gebruiksvoorwerp.
Maar ik zie het zo vaak dat likken en slikken van bietsers die een witvoetje willen halen met de mensen die dure auto s hebben. Maar vaak worden de gevolgen van het misgaan ergens onder de achterbank gedrukt of tussen de rolkooi. Maar de problemen komen wel degelijk als het moment is aangebroken en het geld voor reparatie of vervanging niet aanwezig is.
Verhaal Perridon vs Schaap. Do i need to say more.
-
Ik loop achter, maar onderhand snap ik er helemaal niets meer van. M3 was te duur, dat zou nooit komen. Dikke fluit. Maar een 911 was te duur, dat zou nooit komen. Hoe zit het overigens met de rest van Friesland? Hebben die ook al een 911 in bestelling staan?
Het siert je gelukkig dat je er nu een hebt ondanks die uitspraken van je. Je leeft maar 1 keer.
Verhaal van die Schaap... best amusant, maar dan op een trieste manier.
Het siert je gelukkig dat je er nu een hebt ondanks die uitspraken van je. Je leeft maar 1 keer.
Verhaal van die Schaap... best amusant, maar dan op een trieste manier.
-
Je zei 't laatst al, maar tegenhanger Fiesta WRC in het wit (zou IK voor gaan ben niet zo des Citroens lol, m'n opa reed ook Ford) ziet er toch pittiger uit dan ik dacht.Andre schreef:maar het liefst heb ik een citroen DS3 WRC in het muisgrijs een auto die niemand een blik waardig gunt.

(Lekker bij Sutgherland hier in onderhoud:))
-
@allen, je hoeft ook helemaal niks te snappen. Elk jaar je anwb lidmaatschap betalen, als je dat maar snapt.
Als Andre 't maar snapt, of ik. Veel dingen worden op 't internet verkeerd geinterpreteerd.
Als Andre 't maar snapt, of ik. Veel dingen worden op 't internet verkeerd geinterpreteerd.
- Petrolhead Tom
Heb het verhaal Schaap VS Perridon even nagelezen maar dat is weer een heel ander verhaal. Meneer Schaap mocht helemaal niet rijden van Perridon maar ging op eigen gelegenheid aan de haal met die CGT. Nooit verstandig natuurlijk.
-
Het was ongeveer zo.
Die auto moest even ergens anders neergezet worden. Iemand van de organisatie vroeg of hij dat even wou doen. Hij reed toen een complete ronde en raakte hem kwijt.
Allen.
Aan een GT3 hangen grote nadelen die zijn er nog steeds en ook die auto is verre van perfect. Maar jou reactie is zo extreem dat ik daar nou jou toe helemaal geen zin heb om het uberhaubt uit te leggen.
Die auto moest even ergens anders neergezet worden. Iemand van de organisatie vroeg of hij dat even wou doen. Hij reed toen een complete ronde en raakte hem kwijt.
Allen.
Aan een GT3 hangen grote nadelen die zijn er nog steeds en ook die auto is verre van perfect. Maar jou reactie is zo extreem dat ik daar nou jou toe helemaal geen zin heb om het uberhaubt uit te leggen.
- Sjoerd MP BMW
Van mijn oudeheer geleerd dat je twee zaken niet uitleent: je vrouw en je auto. Je weet nooit hoe bereden je ze terugkrijgt!
Sowieso leen ik zo min mogelijk spullen (zoals gereedschap) en koop ik ze zelf. Gaat het geleende stuk moet het alsnog kopen, maar heb je zelf alsnog niet in je bezit. Natuurlijk rijd ik weleens in auto's van ouders en broer, andersom ook maar dan blijft het in de familie.
Overigens met alle opmerkingen in dit draadje van Andre eens, niks aan toe te voegen.
Andersom kán ik met deze opmerking jaloezie proeven...
Sowieso leen ik zo min mogelijk spullen (zoals gereedschap) en koop ik ze zelf. Gaat het geleende stuk moet het alsnog kopen, maar heb je zelf alsnog niet in je bezit. Natuurlijk rijd ik weleens in auto's van ouders en broer, andersom ook maar dan blijft het in de familie.
Overigens met alle opmerkingen in dit draadje van Andre eens, niks aan toe te voegen.
Zielig volk dan...Andre schreef:Dit zie je dus ook veel gebeuren in autoland. Er lopen veel mensen rond die prachtig met eigenaren meepraten raken precies de goeie snaren en bouwen vertrouwen op. De eigenaren van mooie auto s zijn hier gevoelig voor en laten die mensen rijden. Er komen prachtige verhalen online hoe fantastisch die auto wel niet is. De eigenaar blij, want de twijfel is weggenomen en de slijmer/bietser is ook blij, want hij heeft weer een ritje in de binnenzak. Deze mensen/bietsers zijn vaak beter met de mond dan met dan met de beurs. Dus houdt dat in de gaten op het moment dat de schadeformulieren moeten worden ingevuld.
Vooropgesteld vind ik dat brokken=dokken, maar in bovenstaand vind ik ook deels de verantwoordelijkheid liggen bij de oudere/wijze eigenaar. Een 18 jarige is nog maar een kind... dus zul je hem erop moeten wijzen.allen schreef: Die vraag hoef je helemaal niet te stellen. Als jij een 18 jarige schietgeile fotograaf een rondje in je wagen laat rijden, weet je vaak al dat hij dat geld niet kan ophoesten. Dan moet je niet zeuren. Is het een bekende die op jouw aanbod ingaat om even te sturen ook niet. Leuk als hij uit zichzelf vergoed, maar anders jammer.
Mensen die in andermans auto graag sturen terwijl ze de kosten niet kunnen ophoesten bij schade... triest...
Overigens vind ik het ook triest van mensen die testritjes bietsen bij garagebedrijven als ze niet serieus geïnteresseerd zijn in de auto of de wagen toch niet kunnen betalen. Zo heeft het voor mij geen enkele zin om een proefrit te regelen of een ronde achter het stuur te bietsen van een 911. A heb ik er het geld niet voor en B is het geen lightweight. Zonde van mijn tijd en zonde van de tijd van de verkoper.
Ja, je slaat plank volledig mis. Is toch niet de essentie van dit draadje!?Mathieu schreef:Toch proef ik een beetje kijk me een dikke l*l hebben en jij niet.
Of sla ik de plank nu volledig mis:
Andersom kán ik met deze opmerking jaloezie proeven...
- Petrolhead Tom
Hahaha ik denk niet dat Mathieu jaloers is. 8)
- Sjoerd MP BMW
Andre schreef:Die auto moest even ergens anders neergezet worden. Iemand van de organisatie vroeg of hij dat even wou doen. Hij reed toen een complete ronde en raakte hem kwijt.

Ook als hij de auto volledig heel had gelaten!
Ik weet er het fijne niet van en hoef dat ook niet te weten, maar is Christiaan Albers dan niet mede schuldig aan dit akkefietje? Als ik dit zo lees: Zo kapot is de Carrera GT van Perridon
Overigens vind ik de makers van dit soort foto's sensatie zoekers...
Net zoals als je een ongelukje heb met je BMW of Benz, dat omstanders erom staan te lachen. Allemaal in verhouding, maar iedereen baalt ervan als er een ongeluk(je) is gebeurd. Ook die omstanders als zij hun Astra in de prak hebben gereden.
- Sjoerd MP BMW
Dacht ik ook niet, daarom staat er kán en was meer algemeen bedoelt niet als reactie op poster.Petrolhead Tom schreef:Hahaha ik denk niet dat Mathieu jaloers is. 8)
Het is een typisch Nederlands verschijnsel: jaloezie en niet de zon in andermans vijver laten schijnen.
- Mathieu
Jaloers ben ik zeker maar dan op andere dingen.
En de plank mis slaan? Ik lees nogal wat tegenstrijdigheden
Ook het zielig vinden om bij een autobedijf een proefrit te gaan maken in een auto die men niet kan betalen
We zitten hier op een forum met gelijkgestemden die van gave, snelle, mooie etc. auto's houden.
Maar als je een arme stakker bent die niet het zakelijk succes heeft zoals sommigen hier op DF, of die niet het geluk heeft dat er in de familie wat financiële reserve is opgebouwd door vader of grootvader moet het gewoon bij fappen houden op de mooie verhalen en filmpjes hier op DF.
En de plank mis slaan? Ik lees nogal wat tegenstrijdigheden

Ook het zielig vinden om bij een autobedijf een proefrit te gaan maken in een auto die men niet kan betalen

We zitten hier op een forum met gelijkgestemden die van gave, snelle, mooie etc. auto's houden.
Maar als je een arme stakker bent die niet het zakelijk succes heeft zoals sommigen hier op DF, of die niet het geluk heeft dat er in de familie wat financiële reserve is opgebouwd door vader of grootvader moet het gewoon bij fappen houden op de mooie verhalen en filmpjes hier op DF.
-
De discussie is wie er moet opdraaien voor schade en daar heb je nou eenmaal te maken met de diepte van de portemonnee lijkt me. Is dat zo moeilijk te accepteren dat sommige mensen meer te besteden hebben? Daar hebben ze hard voor gewerkt.
En alles is relatief. Iemand met een Clio 16V van 4k geilt op een E36 M3 van 8k, iemand met een E36 M3 geilt op een E46 M3, iemand met een E46 M3 geilt op een 996 GT3 etc.
Onderaan de streep hebben ze allemaal driving-fun toch?
En alles is relatief. Iemand met een Clio 16V van 4k geilt op een E36 M3 van 8k, iemand met een E36 M3 geilt op een E46 M3, iemand met een E46 M3 geilt op een 996 GT3 etc.
Onderaan de streep hebben ze allemaal driving-fun toch?
- Mathieu
De discussie is totaal niet moeilijk. Lijkt mij allemaal helder.
Sowieso je rijd met een bezit van iemand anders. Daar dien je altijd met veel respect mee om te gaan. Zoals met alle andere spullen, dingen die je te leen hebt.
Alleen met de voorbeelden en de daarbij behorende beeldspraak is iets waar ik moeite mee heb.
Sowieso je rijd met een bezit van iemand anders. Daar dien je altijd met veel respect mee om te gaan. Zoals met alle andere spullen, dingen die je te leen hebt.
Alleen met de voorbeelden en de daarbij behorende beeldspraak is iets waar ik moeite mee heb.