Federal 595RS-R topic

Dit is ons algemene autoforum.
Gesloten
RVV

Re: Federal 595RS-R Semi-slick via Driving-fun.com

Bericht door RVV » 09 apr 2011, 23:37

Oops dat is redelijk uniek, ik ken Peter nu zo'n jaartje of 10 en dit is de eerste keer dat ik zo'n post van hem lees. Of zijn account is gehacked, of hij is er achter gekomen dat zijn Alfa GTA toch geen RWD heeft of.... Peter is echt oprecht kwaad geworden. Dan moet je echt van goeie huize komen om dat voor elkaar te krijgen :bag:

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 09 apr 2011, 23:45

RVV schreef:Oops dat is redelijk uniek, ik ken Peter nu zo'n jaartje of 10 en dit is de eerste keer dat ik zo'n post van hem lees. Of zijn account is gehacked, of hij is er achter gekomen dat zijn Alfa GTA toch geen RWD heeft of.... Peter is echt oprecht kwaad geworden. Dan moet je echt van goeie huize komen om dat voor elkaar te krijgen :bag:
And for what.... :roll:

Andre

Bericht door Andre » 10 apr 2011, 01:49

Ik pak met alle plezier een straatband die ik bij me bandenboer op de hoek van de straat koop.

Trackdays zijn dagen dat je gewoon een paar ronden met je straat auto maakt. Ik ga daarvoor echt geen semi kopen. Dikke onzin. Plus semi geven meer grip betekend ook dat ze harder slijten simpel dus hogere kosten en meer slijtage aan ophangingsdelen etc.

Is er eigenlijk uberhaubt wel een semi slick of slick verkrijgbaar via de reguliere bandenhandel?

DDX

Bericht door DDX » 10 apr 2011, 01:59

disclaimer: deze reactie is enkel op prijs banden in het algemeen.

Omdat mijn voorbanden (gek he met voorwielaandrijving) beetje op waren had ik recent nieuw setje Toyo R1R's nodig.
Achterbanden zijn nog prima dus ik ga dan niet zo snel ander merk/type uitproberen. (zeker omdat de r1r prima bevallen)
Ik dus prijsinfo opvragen voor de R1R's, ik had er eerste keer 155 euro per band voor betaald. (225/40R18)
Krijg je dus zo'n reactie: 'Ben gestopt met die R1R omdat ze elke keer problemen haddem met onze prijzen'
Aantal andere adresjes geprobeerd, uiteindelijk 200 euro per band moeten betalen, flinke verhoging...
Voor tien euro meer had ik ook michelin pilot cup banden kunnen bestellen, terwijl idee juist was dat r1r's beetje tussen normale band en semislick inzitten. (kwa prijs en prestatie)
Als mijn achterbanden volgende keer aan vervanging toe zijn, is het maar de vraag of ik dus weer R1R's zal kopen.

@Andre; de Michelin Pilot Cup banden zijn te bestellen via probanden.nl (zakelijke versie van autobandenmarkt.nl)

steve smith

Bericht door steve smith » 10 apr 2011, 02:13

Andre schreef:Ik pak met alle plezier een straatband die ik bij me bandenboer op de hoek van de straat koop.

Trackdays zijn dagen dat je gewoon een paar ronden met je straat auto maakt. Ik ga daarvoor echt geen semi kopen. Dikke onzin. Plus semi geven meer grip betekend ook dat ze harder slijten simpel dus hogere kosten en meer slijtage aan ophangingsdelen etc.

Is er eigenlijk uberhaubt wel een semi slick of slick verkrijgbaar via de reguliere bandenhandel?
Semi's zijn prima te verkrijgen via tussenhandel. Alleen in NL wat minder, maar autobandenmarkt (delticom AG) en pneus-online bieden ze gewoon aan, en Duitse tussenhandel levert ook prima tegen normaal tarief. Corsa's voor de GTS zijn in België goed te krijgen.

Nog even over je eerdere post mbt specifieke banden voor types auto: Porsche doet dat al 20 jaar met N-codering op zowel straatbanden als semi's, en BMW dmv hun codering met sterretje. De GTS staat dan op Corsa's met BMW-codering maar dat is ook niet nieuw. Sinds introductie van de M6 op Ascari in 2005 zijn er 19" Corsa's leverbaar in 255/40 en 285/35 met BMW codering, die ook onderdeel waren van het Competition Package. 3x raden wat er onder je GTS zit.....

Afbeelding

Die ja....

Emiel

Bericht door Emiel » 10 apr 2011, 10:01

Peter, Als jullie eens zouden lezen ipv meteen op de tenen getrapt zouden zijn, was er niet eens iets aan de hand geweest en was het pure discussie geweest over de prijs van de federals, de monopolie posities, etc.

Verder, denk aan je hart, word je stuk ouder.

daNpy

Bericht door daNpy » 10 apr 2011, 11:46

Sommige mensen moeten zich eens in gaan denken hoe het voor een organisator voelt als er na al je inzet alleen maar GEZEIK te lezen is op het forum. Dáár doe je dan je best voor?

En verder; kijk naar de flowcharts van Tom en als je geen Federals wilt: :arrow: [ALT] + [F4]

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 10 apr 2011, 12:13

Gezeik over de flink toegenomen bandenprijs was er ook gekomen als DF niets met de Federals had gedaan. Nu valt het alleen meer op en vind men daar iets van.

Dat zegt dus niets over gebrek aan waardering tov het DF team wat deze deal beklonken heeft.

Andre

Bericht door Andre » 10 apr 2011, 12:16

Tja als je commercieel wilt krijg je meer van dit soort discussies. Vroeger was het een uit de hand gelopen vriendenclubje die wat meningen deelden. Door de eenvoud misschien wel het mooiste.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 10 apr 2011, 12:25

Het siert DF zelfs denk ik, om een open podium te blijven bieden voor ook de meer verhitte discussies, die de organisatie commercieel kunnen raken.
Uniek, en ik hoop dat de rechte rug het wint van het emotionele deel hierin.

Snipe

Bericht door Snipe » 10 apr 2011, 12:35

smiley schreef:Het siert DF zelfs denk ik, om een open podium te blijven bieden voor ook de meer verhitte discussies, die de organisatie commercieel kunnen raken.
Uniek, en ik hoop dat de rechte rug het wint van het emotionele deel hierin.
Dit topic is gewoon open. Er kan op DF ook over andere trackdays worden gediscussieerd. Het forum is altijd het belangrijkste deel van DF geweest en dat is nog steeds zo.

RVV

Bericht door RVV » 10 apr 2011, 12:46

Andre schreef:Tja als je commercieel wilt krijg je meer van dit soort discussies. Vroeger was het een uit de hand gelopen vriendenclubje die wat meningen deelden. Door de eenvoud misschien wel het mooiste.
Nou gezien de sfeer op de trackdays en eigenlijk ook op het forum is het nog steeds een uit de hand gelopen vriendenclubje wat de meningen deelt :wink:

Eigenlijk kan alles gezegd worden, en misschien nog wel meer, nu na 5 jaar DF kan ik nou niet zeggen dat we druk bezig zijn met censuur, zelfs niet als het een commercieel vlak raakt :bignews: Maar aan de andere kant Peter kan ook een keer uit zijn slof schieten :clap:

En het is maar goed ook dat wij af en toe emotie toen en het vooral nog steeds als hobby blijven zien, want die insteek is voor ons ook cruciaal.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 apr 2011, 12:58

Ik begrijp Peter wel, je kan het nooit goed doen............
We hebben het mee gemaakt met Down force en de tripjes naar Frankrijk.....
Altijd zeikerds die het anders willen of die het te duur vinden, ze willen dit wel of dat niet, nooit is het goed.......
De meeste van die vervelia`s hebben zelf niet eens de intentie om niet mee te gaan.
Ze willen alleen maar zeiken of alleen maar laten zien dat ze het beter kunnen of weten.
Helaas organiseren dat soort lieden nooit zelf wat............

Als je niks in die banden ziet, koop ze dan gewoon niet..........klaar.........

@ Andre,

Je reactie wat betreft het commercieel gaan van DF en deze bandendeal gaat echt nergens over.............

daNpy

Bericht door daNpy » 10 apr 2011, 13:05

@Hans; inderdaad, bij AutoFans af en toe hetzelfde.

Er kwamen zelfs klachten dat we ons teveel op het circutrijden richtten, en dat met 1 behendigheidsdagje per jaar en inschrijvingen bij de clubspecials.
Een auto vereniging die met de auto gaat rijden, dat kán toch niet? :bag:

Andre

Bericht door Andre » 10 apr 2011, 14:06

Het is niet zozeer die bandendeal hans. Ik zeg alleen maar dat de discussies heftiger geworden zijn.

Als je gewoon met ze alleen wat dom zit te lullen op een forum dan is dat een hele andere insteek dan dat je met extreme dure trackdays reclame s en BV etc gaat beginnen. Dan is het allemaal anders zeg maar.

Ik zeg niet dat het ene of andere verkeerd is. Ik zeg alleen dat ik nog wel eens terug denk aan de beginfase van het forum en dat dat me ook best wel beviel.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 apr 2011, 19:12

Andre schreef:Het is niet zozeer die bandendeal hans. Ik zeg alleen maar dat de discussies heftiger geworden zijn.

Als je gewoon met ze alleen wat dom zit te lullen op een forum dan is dat een hele andere insteek dan dat je met extreme dure trackdays reclame s en BV etc gaat beginnen. Dan is het allemaal anders zeg maar.

Ik zeg niet dat het ene of andere verkeerd is. Ik zeg alleen dat ik nog wel eens terug denk aan de beginfase van het forum en dat dat me ook best wel beviel.
Ok, dan heb ik je verkeerd begrepen, sorry :thumbup:

Reind

Bericht door Reind » 10 apr 2011, 19:41

Ik was vandaag even met de ringauto bezig om wat kleine modificaties te doen, kwam ik dit tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik post dit alleen omwille van veiligheid. Ik weet niet wat ik hier me moet, maar doorrijden lijkt me niet zo´n goed idee. Federals zijn hooguit 1000km oud met een uurtje trackday Assen als hoogtepunt.

Dit heb ik nog nooit gezien. Of iig niet in deze mate en kilometers.

Knot

Bericht door Knot » 10 apr 2011, 19:45

Vaag!

Zijn het oudere banden (codering week/jaar, weet je die?) of zijn ze onwijs hard geweest (3+ bar heet?)

jos_br

Bericht door jos_br » 10 apr 2011, 20:11

Reind schreef:

Ik post dit alleen omwille van veiligheid. Ik weet niet wat ik hier me moet,.

Misschien eens terug gaan naar de leverancier??

Ik heb zelf ook eens slechte/gevaarlijke banden gehad van Falken, hier heb ik wel wat op het internet gezet nadat de afhandeling uiterst belabbert en amateuristisch ging.

Jos.

Remmie

Bericht door Remmie » 10 apr 2011, 20:55

ok, dat is de 2e al. Raymond vertelde dat hij dit ook had met zijn banden.
Mijne zitten er nog onder, zal ze van de week anders er even aftrekken en kijken.

Gr, Remmie

Hielke

Bericht door Hielke » 10 apr 2011, 21:19

:shock:

dvh

Bericht door dvh » 10 apr 2011, 21:24

Bij straatbanden zou ik er al niet mee doorrijden, laat staan met circuitbanden.
Gevalletje garantie lijkt me ?

Betreft topic, erg jammer van de zure reacties.
Als de band in Nederland niet goedkoper te krijgen dan via DF, dan is het toch een makkelijk aanbod ?

Van alle producten die ik aanschaf zullen er vast tig goedkoper te krijgen zijn, elders. Zolang de prijs voor mij maar goed is.
Stukje gunnen zit er ook bij, wat gepaard gaat met service en gemak..
Gaan zuurpruimen dat het aan de andere kant van de wereld goedkoper is, erg Nederlands.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 apr 2011, 21:48

Reind schreef:Ik was vandaag even met de ringauto bezig om wat kleine modificaties te doen, kwam ik dit tegen.

Afbeelding
Afbeelding

Ik post dit alleen omwille van veiligheid. Ik weet niet wat ik hier me moet, maar doorrijden lijkt me niet zo´n goed idee. Federals zijn hooguit 1000km oud met een uurtje trackday Assen als hoogtepunt.

Dit heb ik nog nooit gezien. Of iig niet in deze mate en kilometers.
Op 888en eerder gezien, op RSR een klein beetje. Oorzaak is volgens mij gebruik bij/na vorst. Kunnen ze gewoon niet tegen, Federal zegt er niks over maar bij Toyo staat het heel duidelijk op de website.

Hielke

Bericht door Hielke » 10 apr 2011, 22:26

Toyo spreekt in z'n PDF over het gevaar op "cracking" bij gebruik van de band bij de temperaturen lager dan -9 graden celsius. Het "cracken" vindt dan in de rubber lamellen plaats. Toyo zegt dat wanneer dit is voorgekomen de banden absoluut niet meer gebruikt mogen worden.

De foto's van Reind laten volgens mij iets heel anders zien. De scheuren lopen bij de Federals 595 RSR over de hele breedte van de band. Onderhuids is er iets stuk gegaan waardoor die scheuren zich op deze wijze kunnen gaan tonen. Ik zou op banden met deze schade geen meter meer willen rijden.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 apr 2011, 22:41

foutje in de productie wellicht?

Gesloten