En een prettige dag verder.....

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 23 sep 2006, 00:40

Rob is iemand die kwaliteitsgevoel en kwaliteitsindruk hoog op zijn lijstje heeft staan volgens mij. Dan weet ik zeker dat ie een broodtrommel als de 350Z niks gaat vinden, ook al is die fully loaded voor 55k.

Gelukkig heb ik het rijden zelf wat hoger in het vaandel staan. :wink:

markk

Bericht door markk » 23 sep 2006, 09:21

Gewoon 6 weken wachten en wat extra opties op de TT bestellen op kosten van de dealert.

6weken zijn zo voorbij en dan ben je weer blij het mannetje.

Nu in een (kale) TT gaan rijden en dan over 6 weken je eigen auto ophalen geeft een domper op de feestvreugde.

Geloof me. Ik kwam van een 90pk 306 cabrio en heb een BoxsterS besteld. 9 maanden levertijd. In die 9 maanden maar een Sub gehaald aangezien ik na een proefrit van een dag met de BoxsterS toch wat extra power wou. 9 maanden later BoxsterS ophalen is super natuurlijk maar aan het vermogen was ik alweer lang gewend. Gaat ook gebeuren als je 6 weken in een TT rijdt.

De nog betere optie is ff doorsparen en een (kalere) Cayman bestellen. Is exclusiever en meer fun. Ik heb voor dezelfde keuze gestaan. Z3M, M3 cabrio, Corvette cabrio, S2000, TT cabrio of BoxsterS. BoxsterS blijft IMHO tijdloos mooi/exclusief/apart, Z3/S2000/TT etc. zijn superbakken maar nu verouderd en meer "common".
(Ben natuurlijk niet helemaal objectief, maar toch ;-)

Mark.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 sep 2006, 10:10

Goed gezegd Markk. Een Porsche is inderdaad tijdloos. Iedere Porsche.

En dat zie je in de waarde van een gebruikte Porsche terug. Daar kan geen Nissan, BMW en zeker geen TT tegenop. Meerprijs die je nu voor een Porsche betaalt krijg je later bij wederverkoop grotendeels terug.

Andre

Bericht door Andre » 23 sep 2006, 11:12

Porsche is een stuk duurder of je moet 1 met de kop eraf nemen.

Wil je nieuwe zou ik voor de Z4 3.0 gaan. Even een M sperdiff bestellen en je hebt een super ring machine en een driftdagje schuwt ie ook niet.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 11:31

Zo een Z4 3.0 kost kaal ook bijna 60K en met xenon, 18 inch wielen en nog een paar kleine extra's kost hij 70K, en even duur als een cayman Andre'

Hielke

Bericht door Hielke » 23 sep 2006, 11:48

Z4 is net zoals de 6-serie veel te duur. Carrosserie is bij die auto's gewoon anders, hoeft niet noodzakelijkerwijze duurder om te produceren te zijn.

Mooiste BMW is de 3-coupé. 47.500 euro voor de 325 met 218 pk. Helemaal niet verkeerd. Daar kun je een bootlading opties inhangen voordat ie op 63.000 komt. Donald Duck poppetjes, mariabeeldjes, Eifeltroren replica's. Als je klaar bent dan lijkt het net zo'n touringbusje uit India :lol: Zonder opties neem je voor 60.000 een 335i met "19 jetsers mee. Een Ringbrander van het zuiveste water. Gechipt kan ie in potentie van de huidige M3's appelmoes maken. Alleen dat idee rechtvaardigt die auto al. Op stuurkwaliteiten wordt ie door z'n ruim 100 kilo lichtere kleine 325i Coupé neefje duidelijk overtroffen.

Andere optie is net wat Markk zegt een Boxster voor 61.990. Heb je dezelfde techniek als bij de Cayman en ben je vreemd genoeg ook nog een klap minder geld kwijt. Wat dat aangaat blijft het natuurlijk een vreemde stunt van Porsche om voor de dichte versie meer geld te vragen.

350 Z voor 53.990 blijft wat ie al was. Een pure sportwagen van het zuiverste water. Je adrenalinepomp gaat gouden tijden beleven.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 23 sep 2006, 12:50

Mensen, plaag Rob toch niet zo. Rob kijkt verder dan zijn rijdersneus lang is. Rob vindt dat stukje extra luxe en een goed stukje muziek nu eenmaal belangrijker dan de echte rijkwaliteiten. En als je dan alles op een rijtje zet, dan kun je niet om de … heen.

De Audi zoals Rob hem heeft besteld.

Audi TT 2.0 TFSI met opties als magnetic ride, S-tronic, 18 inch, Xenon, Bose blerf, Alarm, Leerpakket, alu-pakket, cruisecontrol, warme bips en een stuur met flippers en knopjes.
En dat voor een goede 63k. Die uitrusting vind Rob belangrijk, dus even kijken wat de concurrentie doet, die hier al veelvuldig is aangehaald.

Porsche Cayman zit kaal al op 67k. Das al een flink verschil hoor heren. 1k voor ander kleurtje, 1,5k voor 18 inch, 1,5k voor xenon, 0,5k voor cruise, alarm en volle airco is ook al 1k, warme bips 0,4k, bose ook 1,5k. Dan ga je dus al snel richting de 75k. Das te duur en 2e hands is geen optie. De Cayman is gewoon te duur, hoe goed ie ook is.

De 350Z. 53,5k kaal. 1k voor een klasse3 alarm. Meer heb je niet nodig, want de rest is standaard. En ook op de Nissan zit Bose. Das standaard, dus kunnen ze ook niet vergeten Rob. Alleen is ie van plastik, dus niks voor Rob.

De BMW Z4 3.0 dan. 55,5k. 1k voor jouw kleurtje, 1,5k voor 18 inch, alu-pakket 0,5k, volle airco 1,5k, 1,5 voor vette beats. 1,5k voor xenon moet er ook nog bij natuurlijk. 0,3k voor knopjes op het stuur wil je ook he. Nou, nog een M-sportonderstel voor 0,5k en je bent het mannetje. Dan kom ik op 62,5k uit.
Das dus MINDER dan de TT. Dan heb je RWD, hetzelfde gewicht en een dikke 6-cilinder achter de vooras met 65pk meer. En als je denkt, dat leer dan en die cruisecontrol en een warme kont in de winter? Das standaard op de Z4.

Tja, wat moet je hier nog over zeggen dan hè. Ik begin me eigenlijk af te vragen wat ik in een 350Z doe. :D

Shakes

Bericht door Shakes » 23 sep 2006, 13:05

Ik realiseer me weer waarom ik een oude BMW heb. Alles behalve xenon en 18" voor net wat minder :wink:

Goede post Jeroen. Ga zo even naar de 335 kijken. Daar blijft het ook bij.

Andre

Bericht door Andre » 23 sep 2006, 13:06

De 3.0si z4 is de z4 om te hebben de M versie is ook te duur.

Alleen nog even een sperretje regelen:)

die hielke rijdt 5 meter in 335i coupe en nou is dat de ring brander bij uitstek. Nu ben ik het zat geen proefritten meer voor hielke. :)
Laatst gewijzigd door Andre op 23 sep 2006, 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 13:07

hup 350z inruilen :wink:

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 13:08

Ik ga vanmiddag bij de BMW dealer kijken. Hoef maandag pas te besluiten. Z4 stond altijd in de top3 van me, maar ik vind die "stobrood" neus zo verrekte lang. Ik wil de 3 serie coupe wel eens in het echt zien.

TT was in totaliteit een nice package zoals ik hem had besteld.

Ik ben met je eens dat bovenstaande auto's meer rijdersauto's zijn. Maar bezit ik wel de rijkwaliteiten (en de ballen) om datgene uit zo een auto te halen en te proeven wat ze bieden? Ik ben hier heel eerlijk in.

Kijk naar Rico met zijn M3. Rico komt er recht voor uit, en gaat er zelfs niet mee de Ring op.
Ik geef eerlijk toe dat het kwaliteitsgevoel en totale indruk mee afweegt. Dus dat voelt Jeroen goed aan.

Het liefst liet ik Audi barsten met hun TT. Zij staan niet te springen op mij of op die 63K. Ik heb eerder het gevoel dat ik blij moet zijn dat ik die auto bij hun mag kopen. Maar ik heb nadat ik de vorige TT zolang gewacht met het beslissen welke ik zou nemen, omdat ik gewacht had op de "goedkopere" Cayman, en de Z4 in levende lijve te zien, dat ik het wachten beu ben.

Tevens wil ik toch nog eens benadrukken dar ik voor de vorige TT 25.5K terug heb gekregen, zonder iets nieuws te kopen bij mijn dealer. Terwijl de auto 43K gekost had. Hij was toen bijna 6 jaar oud.
Ik weet niet of ik ooit een auto zolang wil blijven rijden nog, en als je een Cayman na 2 jaar verkoopt krijg je net zo goed een fikse afschrijving aan je broek. Alleen als je hem langer zou rijden , stel een jaar of 6 dan zal je er in verhouding een mooi bedrag voor kunnen terug krijgen.

Afschrijving is nu eenmaal een belangrijk issue bij de aanschaf van een nieuwe auto. Want dit bepaalt weer welke auto je erna gaat/kan kopen.
Laatst gewijzigd door Rebel op 23 sep 2006, 13:10, 1 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 13:10

Rebel schreef:Ik ga vanmiddag bij de BMW dealer kijken. Hoef maandag pas te besluiten. Z4 stond altijd in de top3 van me, maar ik vind die "stobrood" neus zo verrekte lang. Ik wil de 3 serie coupe wel eens in het echt zien.

Ik ben met je eens dat bovenstaande auto's meer rijdersauto's zijn. Maar bezit ik wel de rijkwaliteiten (en de ballen) om datgene uit zo een auto te halen en te proeven wat ze bieden? Ik ben hier heel eerlijk in.

Kijk naar Rico met zijn M3. Rico geef dit ook eerlijk toe, en gaat er zelfs niet mee de Ring op.
Ik geef eerlijk toe dat het kwaliteitsgevoel en totale indruk mee afweegt. Dus dat voelt Jeroen goed aan.

Het liefst liet ik Audi barsten met hun TT. Zij staan niet te springen op mij of op die 63K. Ik heb eerder het gevoel dat ik blij moet zijn dat ik die auto bij hun mag kopen. Maar ik heb nadat ik de vorige TT zolang gewacht met het beslissen welke ik zou nemen, omdat ik gewacht had op de "goedkopere" Cayman, en de Z4 in levende lijve te zien, dat ik het wachten beu ben.

Tevens wil ik toch nog eens benadrukken dar ik voor de vorige TT 25.5K terug heb gekregen, zonder iets nieuws te kopen bij mijn dealer. Terwijl de auto 43K gekost had. Hij was toen bijna 6 jaar oud.
Ik weet niet of ik ooit een auto zolang wil blijven rijden nog, en als je een Cayman na 2 jaar verkoopt krijg je net zo goed een fikse afschrijving aan je broek. Alleen als je hem langer zou rijden , stel een jaar of 6 dan zal je er in verhouding een mooi bedrag voor kunnen terug krijgen.

Afschrijving is nu eenmaal een belangrijk issue bij de aanschaf van een nieuwe auto. Want dit bepaalt weer welke auto je erna gaat/kan kopen.
Rob 15 oktober naar de ring met de M3. Maar het zal wel rustig aandoen worden :oops:

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 13:12

Verdikke, Leuk, heel leuk weer.....en ik kan nie mee :?

Als ik de nieuwe TiTy had gehad was ik er zeker geweest, maar heb geen zin om met de A3 te gaan. Dan vliegen ze me links en rechts om de oren.

Rebel

Bericht door Rebel » 23 sep 2006, 13:14

Rico heb je zo een zwarte steenslag beschermhoes op de neus ?
Krioelt er van de steentjes op de Ring...
Of heb je een paar setjes lakstiften ? :D

Of misschien is dit een optie?

Ik heb deze foto vorig jaar gemaakt tijdens de scuderia...

Gewoon de hele neus inpakken met een paar rollen boterhammen folie is ook een optie...ROFL

[img:900:600]http://wwww.ringrebel.nl/SC1/09.JPG[/img]

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 23 sep 2006, 13:20

Rebel schreef:Ik ben met je eens dat bovenstaande auto's meer rijdersauto's zijn. Maar bezit ik wel de rijkwaliteiten (en de ballen) om datgene uit zo een auto te halen en te proeven wat ze bieden? Ik ben hier heel eerlijk in.
Ja, Rob, dat zit echt wel goed. Zoals Rico zelf al zegt is hij ook geen Senna, maar betekent dat dat hij geen plezier aan die M3 heeft? Ik weet 100% zeker van wel. Sterker nog, ik denk dat ie er meer uit haalt dan 99% van alle andere M3 bezitters.

Voor mezelf geld hetzelfde. Ook ik ben echt geen held hoor. Het heeft even nodig voordat ik een auto door heb. Ik ben ook altijd een beetje huiverig voor "echte" auto's.
Maar ik denk dat ik inmiddels wel aardig wat kan met de Z. Ook ik ben geen Solberg, maar ook ik haal meer met mijn Z uit dan 99% van de Z bezitters.

Ik zou je dus echt niet druk maken of jij een "echte" auto wel de baas kunt zijn.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 13:22

Snap ik, Rob het belangrijkste is de "feel good factor" bij dit soort auto's, natuurlijk is RWD fantastisch, maar je moet wel happy voelen in de auto. Net wat je schrijft ik haal ook lang niet alles uit de M3, dat heeft 2 redenen, 1 ik ben gewoon zuinig op de auto, en als ik er alles uit moet halen betekend dat bovenproportionele slijtage en kosten en ik hij moet 5/6 jaar mee en ik wil geen gare auto dan, Mijn S3 waar ik wel alles uithaalde was na 3 jaar rijden gaar, en dat speet me.

de 2 reden is dat ik niet de skills heb om alles uit de M3 te halen, dat kan ik leren, maar dan moet ik weer de M3 op zijn donder gaan geven en dat wil ik niet.

Dessalniettemin geniet ik elke rit weer met volle teugen, omdat de "feel good factor" voor mij ongekend is.

Wat ik bedoel te zeggen is dat je een potente RWD niet moet laten staan als je er ook gewoon van kan genieten.

Ik heb sterk de indruk dat je een slecht "huwelijk" aangaat met de TT, 63K uitgeven dan moet het in je tenen tintelen ongacht welke auto. Heb sterk de indruk dat het met de TT niet het geval is, en dat komt nog niet eens door de auto zelf maar alles er om heen. Dat verziekt het plezier in die auto. Dat heb ik al bij meerdere bekenden, vrienden gezien. Komt nooit goed.

Hielke

Bericht door Hielke » 23 sep 2006, 13:48

Rob,

bang voor een potente moderne RWD hoef je nooit te zijn. We hebben bijv. met de 335 coupé een paar keer het klaverblad genomen en tijdens die exercitie ben ik 2 keer goed op de rem gegaan en heb daarbij ook nog bruusk ingestuurd. De auto regelt dan alles supersmooth af. Van extra onder of overstuur was totaal geen sprake. Zo'n auto is met de stumperhulpen aan volkomen maar dan ook volkomen foolproof. Voor de tractiecontrole van de 350Z geldt hetzelfde. Op het gas uit korte bochten wil de 350Z graag gecontroleerd met de kont naar buiten. Met de tractiecontrole aan doet ie helemaal niets. Ben je niet zeker van je zaak dan laat je die dingen gewoon aanstaan. Op industrieterreinen of korte baantjes waar je uitloop hebt kun je jezelf dan gaan oefenen zonder.

Juist door al die electronica (die, ik moet eerlijk zijn, voor de puristen de fun er soms behoorlijk uithaalt) is er voor de fabrikanten van potente FWD's geen enkele reden meer om te verkondigen dat FWD veiliger dan RWD is. Is de electronica goed (en tov een aantal jaren geleden is ze een factor 3 verbeterd) dan merk je er ook nog eens bijna niets van.

Jeroen Watermulder

Bericht door Jeroen Watermulder » 23 sep 2006, 14:41

Rob zijn ideale TT.

BMW Z4 3.0si € 55.499,22
Titansilber metallic € 1.060,73
Leder Oregon schwarz / schwarz € 0,00
Wielen “sterspaak 203” (225/40/18 en 255/35/18 ) € 1.486,01
Mistlampen voor € 0,00
Regensensor € 0,00
Boardcomputer € 0,00
Airconditioning, automatisch € 937,58
Xenon voor dim- en grootlicht € 1.026,25
Koplampsproeiers € 459,76
Radio BMW Business (met CD-speler) € 0,00
Hifi Professional system (10 luidsprekers en 430 watt) € 1.415,40
Alarmsysteem klasse 3 (SCM/TNO) € 0,00
Electrisch verwarmde voorzetels € 0,00
Interieurlijsten aluminium “laengsschliff” € 0,00
Lederen sportstuur met radiobediening op het stuur € 211,82
M sportonderstel (15mm lager,dikkere stabilisatoren) € 495,88

Totaal € 62.592,65

Nu nog even die Audi-bril afzetten en je hebt je TT met 65pk meer en RWD. DURF TE LEVEN! :wink:
Laatst gewijzigd door Jeroen Watermulder op 23 sep 2006, 14:46, 2 keer totaal gewijzigd.

RVV

Bericht door RVV » 23 sep 2006, 14:45

pusher :wink:

Peter Tunissen

Bericht door Peter Tunissen » 23 sep 2006, 14:48

:lol:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 sep 2006, 15:03

Rebel schreef:Ik ga vanmiddag bij de BMW dealer kijken. Hoef maandag pas te besluiten. Z4 stond altijd in de top3 van me, maar ik vind die "stobrood" neus zo verrekte lang. Ik wil de 3 serie coupe wel eens in het echt zien.

Kijk naar Rico met zijn M3. Rico komt er recht voor uit, en gaat er zelfs niet mee de Ring op.

Die neus is echt te lang te bol en te hoog, zie ook mijn commentaar proefrit Z4M roadster in het draadje `wat een verschrikkelijke auto`

Andre

Bericht door Andre » 23 sep 2006, 15:05

tja daar hoef ik ook niet lang over na te denken. En de 3.0 van bmw is top motortje.

Romo de neus van je m3 is net zo lang. Alleen lijkt ie langer door het model z4

Een z4 is 4.11 jou m3 is 4.49

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 23 sep 2006, 15:09

Andre schreef:tja daar hoef ik ook niet lang over na te denken. En de 3.0 van bmw is top motortje.

Romo de neus van je m3 is net zo lang. Alleen lijkt ie langer door het model z4

Een z4 is 4.11 jou m3 is 4.49
Je vergeet even dat je zowat op de achteras zit, dus veel meer auto voor je hebt, danook nog een zeer diepe zit. Dan is naar verhouding de kap bol en hoog, m.a.g. een slecht zicht `over` de auto heen. Na vanochtend kan ik met recht zeggen dat mijn eerdere theoretische indruk helaas door de praktijk zijn bevestigd.
Laatst gewijzigd door romo op 23 sep 2006, 15:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Andre

Bericht door Andre » 23 sep 2006, 15:12

op een batavus heb je vrij zicht voor je.

romo

Bericht door romo » 23 sep 2006, 15:13

Andre schreef:op een batavus heb je vrij zicht voor je.
Zal best, maar de Z4 is niet aan mij besteed, welke variant dan ook.

Plaats reactie